Gå til innhold

Med baby i magen :)


Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

GlaJenta, imli og Malina: :klemmer:

Åh, imorgen er endelig dagen for tidlig UL her. Jeg har skikkelig angst, selv om jeg også gleder meg!! Jeg har som sist jeg var gravid lest litt for mye om MA og greier ikke helt å se for meg at jeg skal få se en levende baby på skjermen... Huff... Men jeg har jo alle graviditetssymptomene intakt, selv om kvalmen er mere på ettermiddags- og kveldstid isteden for hele dagen, men sånn var det også sist på denne tiden, jeg er trøtt som en dupp og har ømme pupper... og ikke har jeg blødd en dråpe. Det neste er å se om nakkefold og blodprøve er bra... Men det skal jo statistisk være liten sjanse for at noe er galt. Jeg skal være så utrolig glad og takknemmelig når vi drar derfra, hvis alt er iorden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror alt er i orden, jeg. :Nikke: Det er jo stort sett det! Men skjønner deg veldig godt, jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal ha tidlig UL i neste svangerskap også (denne gangen fikk jeg pga blødning).

Masse lykke til i morgen, tenk at du skal få se det bittelille nurket på skjermen! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ephemera, første gang jeg er inne i dagboken din :) Veldig koselig å følge med på noen som er omtrent likt i løypa som en selv. Vel, nå har jeg enda 3 uker før jeg når den magiske 12 ukers grensa da.

Håper det gikk helt strålende på UL i dag! At du slipper å bekymre deg mer etter i dag :) Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Jeg har alle symptomene intakt, har ikke hatt en eneste blødning, men er likevel så innmari nervøs for at det ikke skal være noe der inne. Men, det er kanskje lurt å ikke tenke så mye. Jeg har tidlig UL 25. mai og grugleder meg veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

UL gikk kjempefint og det var èn stykk nyyyyydelig baby i magen min :)

Jeg var så nervøs at jeg holdt på å dø. Jeg var sikkert grønn i ansiktet!!! Når vi kom inn, hadde UL-legen med seg en jordmor som skulle se på. De var kjempekoselige begge to. Men de begynte jo med å fortelle oss om undersøkelsen i forhold til kromosonfeil og det var jo litt skummelt, selv om jeg visste at det var derfor vi var der... Når jeg så lå i stolen og vi skulle se babyen på skjermen, sa jeg som sist - når jeg var gravid med Ephelille - at jeg ikke torde å se :ler: Men så sperret jeg jo opp øynene og blåhold i hånda til mannen. Og så... så kom den nydelige babyen med bankende hjerte på skjermen :rødme:

Ja, jeg var jo redd for at det skulle være flere enn èn der inne også. Hva kan man ikke bekymre seg for... Og dette er like fantastisk hver gang. Det er ufattelig at det er en levende baby inni magen, ihvertfall før magen har vokst og man kjenner spark. Og den var så fiiiiiiin!!!! Den strekte på seg, sprellet med føttene, løftet armene, la føttene i kryss og suttet på totten :) Hun undersøkte babyen grundig og den var veldig medgjørlig og viste seg godt frem fra alle vinkler sånn at hun fikk undersøkt alt. Nakkefolden var helt fin, nesebeinet likedan, hjertet, hodeformen, hjernehalvdelene, alt var flott!

Så måtte vi sette oss på et samtalerom og vente litt mens de plottet resultatene fra UL'en inn i et dataprogram sammen med resultatet av blodprøvene mine og noen opplysninger om meg, alder, vekt, om jeg røyker (det gjør jeg ikke) osv. Det var nervepirrende igjen, for da ville jeg bare vite at alt var bra og vi kunne dra derfra. Det var faktisk en liiiiiten økning i risikoen for downs ifølge blodprøven min. Den skulle vært på 1:150, men var på 1:109. Fremdeles en forsvinnende liten sjanse, men det ødela litt der og da... De andre kromosonfeilene lå jeg milevis unna å være disponert for. Jeg kan få fostervannsprøve i uke 16 dersom jeg vil være 100 % sikker, men UL var jo så fin og hvis babyen har downs, skulle nakkefolden vært forstørret og nesebeinet underutviklet også. Så jeg prøver å slå meg til ro...

Idag har vi også fortalt Ephelille at mamma har en baby i magen :) Hun er jo bare 2 år og vi vet ikke hvor mye hun skjønner av det, ihvertfall før magen min begynner å vokse. Hun er veldig opptatt av babyer og lillesøstre og lillebrødre, men det er vel litt rart at babyen er inni magen til mamma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

illa236: Koselig med nytt fjes i dagboka mi :) Og ja, det er veldig gøy å følge med de andre som er omtrent like langt på vei som oss selv :) Håper og tror det går bra med deg også - det gjør som regel det, skjønner du, selv om det virker for godt til å være sant... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, så koselig å lese! :rødme: Jeg gleder meg alt til å være gravid igjen, jeg. :ler: Vel, bortsett fra all bekymringen som følger med... Men de hadde sikkert sett det på nakkefold/nesebein hvis det var Downs, så det synes jeg du skal ta med ro, jeg. :klemmer:

Og så koselig med Ephelille! Jeg har faktisk lagt merke til det at barn på hennes alder er veldig opptatt av babyer (dvs lillejenta ;)), så jeg kan tenke meg at det blir spennende for henne! De er jo sååå søte når de kommer bort og skal hilse på babyen og klapper henne forsiiiktig på hodet. Så utrolig skjønne! :hjerte: Og dere har akkurat sånn aldersforskjell mellom nr en og nr to som vi har lyst på. :)

Hurra for en fin liten baby i magen din! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig å lese at alt gikk bra på UL :) Det må være en fantastisk følelse å se at alt står bra til der inne :) Gleder meg til å følge med i dagboken din videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alt for få bukser å ha på meg for tiden... Varme sommerdager skal ikke bli noe problem, da jeg har skapene fulle av vide kjoler og tunikaer, men bukser... De to gamle mammadongeribuksene mine er så mørke og jeg måååå liksom ha lyyyyyse dongeribukser om sommeren? Den tredje er OK, men den er for stor øverst ennå... Har funnet en lys mammadongeribukse på www.denkulemage.no, men jeg synes det er litt drøyt å betale tusen kroner for en mammabukse som jeg skal bruke bare en kort stund? I alle fall så bestilte jeg denne fra Nelly nå. Den har jo strikk øverst og kan brukes på "ikkeheltkjoleværdager" :) Kjøpte også en hvit tunika/kjole på Vero Moda idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Gratulerer med et nytt lite frø i magen. Veldig fint å høre at alle prøvene virker å være som de skal.

Jeg har vært borte fra KG lenge, men har fulgt mye med deg før (vet ikke hvor mye jeg har kommentert, men har i allefall lest, og husker blant annet godt sist du ventet).

Så utrolig kul bukse, den likte jeg kjempe godt.

Kanskje jeg må kjøpe en sånn jeg også, selv om jeg egentlig ikke bruker bukser noe særlig :jepp:

Gleder meg til å holde meg oppdatert her igjen :)

Goood helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul bukse! :jepp: Men hva med å ha tights under kjoler, da? Jeg er egentlig ikke noe tights-menneske, men jeg brukte det mye under graviditeten. De er jo stretchy og greie sånn sett. ;) Har du forresten sjekket utvalget på H&M? Jeg var overrasket over at mammabuksene (noen av dem) der faktisk var lange nok til meg, og jeg mener å huske at vi er ganske like høye. Ellers har jo ASOS fått mammaklær nå (:lur:), og pundet er relativt lavt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bustetroll_ :klemmer:

Joyce: Ja, tights var lurt :jepp: Jeg har noen liggende i skapet. Er så sjelden jeg bruker dem at jeg faktisk ikke har tenkt på det, men jeg har jo faktisk kjøpt meg en sort mammatights også når jeg tenker meg om :ler:

Ellers håper jeg at jeg greier å slå meg til ro med prøvene fra igår... Ultralyden viste jo superbra resultater, men jeg liker ikke at blodprøven viste litt forhøyet risiko for downs altså... Hvorfor gjorde den det, liksom? Fikk ikke noe ordentlig svar på det heller. Men det er ikke verre risiko enn at jeg - som snart fyller 39 år - har risiko som om jeg var 40... Og det måtte jo ha vistes på nakkefolden om det var downs???

Edit: Skrivefeil. Ligger i sofan og skriver :ler:

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shatika: :klemmer:

Idag har jeg vært på svangerskapskontroll igjen og jeg fikk høre verdens herligste lyd, nemlig HJERTELYDEN!! :rødme:

Nå er det jo bare en liten uke siden jeg både så og hørte hjertet på UL, men det er jo lenge siden ;) Jeg er 13 + 2 idag og jeg måtte love legen å ikke bli bekymret hvis han ikke fant hjertelyden. Akkurat det samme sa han da jeg var gravid med Ephelille. Da fant han ikke hjertelyden den første gangen han prøvde å lytte etter den. Det var vel litt tidligere og det var før jeg var på tidlig UL og fikk se babyen. Så den gangen greide jeg ikke å la være å bekymre meg... Han måtte lete litt før han fant den idag også, men DER, der var den!! :hjerte: Jeg eeeeeeelsker allerede den lille babyen min!! :rødme:

Jeg ble også litt mere beroliget når det gjelder blodprøven og UL som jeg var på. Legen min hadde ikke reagert på tallene når han fikk de fra sykehuset i det hele tatt og han mente det var liten sjanse for downs. Men samtidig var det akkurat dette som var faren med denne type undersøkelser, at man kan risikere å ikke føle seg trygg... Og han sa også at det viktigste var at undersøkelsen av babyen var bra på UL :jepp:

Tallene ellers:

Uke: 13 + 2

Vekt : + 2, 4 (opp 100 gram fra sist)

Blodtrykk: 123/74

Urin: Negativ

Ødem: 0

Fl./min: 140

Også var blodprosenten min fra første kontroll ikke skrevet inn på skjemaet, men den var 13,3.

Jeg fikk også sykemelding en uke til, sånn at jeg begynner å jobbe først 2. juni. Hurra for det, for jeg trives utrolig godt med å være hjemme og har faktisk ikke lyst tilbake på jobb... Han foreslo at jeg kunne begynne med 50 % sykemelding fra juni, men fordi endel av jobben min dreier seg om provisjoner, vil jeg prøve å jobbe 100 % fra da :jepp: Men det er godt å vite at jeg kan kontakte ham og gå over til 50 % hvis det blir litt mye. Jeg ser likevel for meg å jobbe 100 % frem til jeg evt. får bekkenløsning og alt blir bare stress, sånn som det ble de siste par månedene sist.

Og når jeg kom hjem, lå det innkalling til ordinær UL i postkassen!! 18. juni! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...