Nilla Skrevet 18. august 2009 #121 Skrevet 18. august 2009 Heisann! Måtte innom her og legge igjen et spor også! Så nå er du på lista mi. Har ikke lest hele dagboka di ennå, men syns det hørtes slemt ut med alt det ryggondt'e. Du må komme deg til lege og få ordna det ja. Skal ikke gå på lange arbeidsdager når det koster så mye! :preke: Ble litt shoppoinginspirert av å lese her inne, gleder meg til å kjøpe mer til guttene mine. Men tror jeg vil vente til over neste UL, bare for å det bekrefta enda en gang at det virkelig ER to gutter. De var så urolige på siste UL atte. Kose deg på fridagene, og ta vare på deg selv gjennom hele uka!
Caramba Skrevet 26. august 2009 #122 Skrevet 26. august 2009 Nå har jeg, på oppfordring, laget meg en blogg!!! Jeg har lagt deg til Aner forresten ikke om jeg har gjort rett, den bloggen var litt komplisert.....
Ephemera Skrevet 27. august 2009 Forfatter #123 Skrevet 27. august 2009 Nilla: Caramba: Da skal jeg rett inn i bloggene og finne deg etterpå Jeg har deilig "fridag" igjen idag. Det vil si, deilig og deilig... lønnskontoret har som ventet gjort masse feil ved beregning av foreldrepengene mine. Jeg har fastlønn, skifttillegg og provisjon og jeg VISSTE det kom til å bli komplikasjoner, akkurat som når jeg skulle ut i permisjon med Ephelille! Og siden jeg er litt over gjennomsnittet opptatt av penger (dessverre, må jeg kanskje si), så klikker jeg i vinkel! Jeg kommer ikke til å gi meg og jeg står på mitt, men jeg får ikke fred før det ordner seg sånn som jeg mener det skal være. Og når jeg i tillegg ikke er på jobb idag og ikke får lest jobbmail, blir jeg ekstra stresset. Jeg ba dem sende meg mail på hjemmemailen min dersom de skulle svare meg idag, men jeg vet jo ikke om de gjør det. Jeg må vel bare prøve å legge det litt til side, for jeg merker at jeg blir skikkelig psykisk stresset av det! Grrrr.... Sånn ellers var det egentlig igår jeg skulle til legen igjen. Men jeg utsatte det til mandag for å få ferdig noe greier på jobb. Så jeg skal til legen mandag morgen. Regner da med å bli 100 % sykemeldt, så det vil jo si at morgendagen i så tilfelle er siste dag på jobb på et års tid! Ellers er magen stor, vekta raaaaaaaaaser oppover, men jeg skylder på at jeg i alle fall har vann i beina. Det merker jeg på sko og støvletter... Mannen var endelig på loftet og hentet ned babyklærne til Ephelille i går kveld, så idag skal jeg sette meg ned og kose meg og plukke ut det som lillebror kan bruke Det kommer til å bli både koselig og ganske så vemodig. Lille babyjenta mi har blitt stor jente og babytiden gikk så alt for fort.... men hun er jo minst like herlig nå da Det hadde jo vært verre om hun hadde forblitt baby Har såvidt sett oppi boksen med de minste klærne og helledussen - så mange bittesmå sokker og de ser jo helt ubrukte ut siden hun bare lå i vogga på den tiden...
Ephemera Skrevet 27. august 2009 Forfatter #124 Skrevet 27. august 2009 Jeg finner ikke bloggen din jeg, Caramba :klø:
Caramba Skrevet 1. september 2009 #125 Skrevet 1. september 2009 Kan du prøve nå? Jeg har prøvd å lage en lukket blogg med utvalgte medlemmer, men vet ikke om det er riktig slik jeg har gjort. Moderatoren jeg snakket med viste ikke helt, men jeg driver nå å prøver:-)
Ephemera Skrevet 1. september 2009 Forfatter #126 Skrevet 1. september 2009 Finner den fremdeles ikke jeg, Caramba... Igår var jeg på svangerskapskontroll igjen og det ordnet seg med 100 % sykemelding Jeg er overlykkelig over det og storkoser meg allerede hjemme!!! Litt rart å gå ut fra jobb og vite at det er et år til jeg skal tilbake, men... Og mine nærmeste kollegaer savner meg allerede, sier de. Det er jo koselig å høre da I tillegg har det ordnet seg med fødselspengene mine, etter endel styr, så jeg er veldig fornøyd om dagen Ellers var alt bra med både meg og babyen på kontrollen. Blodprosenten min var imidlertid litt lav, så jeg ble anbefalt å kjøpe meg jerntabletter for å få opp den til fødselen. Så det bar rett på apoteket etterpå. Ble anbefalt noen tabletter som heter "Hemofer", de skulle ikke virke så forstoppende på magen. Ellers: Uke: 28 + 5 Vekt: + 14,3 totalt (hvordan skal dette ende??) Blodtrykk: 135/75 Urin: Neg. Ødem: 1 Leie: ? Bevegelse: + Babyen sparket hard fra seg når legen målte hjertlyden, så vi måtte begge le Fl.min: 152 Når det gjelder vekta, så føler jeg at den bare raser opp uten at jeg spiser noe særlig mer enn vanlig. Litt ekstra kos blir det nok og jeg er nok litt mere i ro enn før, men likevel. Jeg trøster meg med at endel ihvertfall er vann. Jeg la på meg 20 kg. med Ephelille og håper det ikke blir mere denne gangen... men det er jo en stund igjen...
Caramba Skrevet 1. september 2009 #127 Skrevet 1. september 2009 (endret) Den der bloggen, altså... Jeg har jo gjort rett??? Skjønner ikke hvorfor det ikke virker! Har sendt melding til en moderator (Edit: hadde lagt til feil Ephemera, det er ei her som bruker Ephemra. NÅ skal du kunne se den der bloggen, HÅPER jeg ) Tenk, 28 uker allerede. Det er jo helt utrolig så fort tiden flyr!!!! Ikke bekymre deg for vekta, du legger sikkert igjen masse på sykehuset, pluss at med 2 unger i huset blir det mer aktivt hjemme (for ikke å snakke om med 3) Jeg la på meg 25 kg med nummer 1 og 15 med tvillingene, nå er jeg under vekta jeg hadde før jeg fikk nummer en. Sitter ikke mye stille, for å si det sånn (Skjønt akkurat nå sitter jeg her foran PCen og spiser ) Endret 2. september 2009 av Caramba
Ephemera Skrevet 2. september 2009 Forfatter #128 Skrevet 2. september 2009 Nå har jeg funnet bloggen din, Caramba!!
Malina Skrevet 3. september 2009 #129 Skrevet 3. september 2009 Takk for omtaken Ephemera Alt står bra til her
*Joyce* Skrevet 24. september 2009 #130 Skrevet 24. september 2009 Alt bra med deg, mageboeren, Ephelille og mannen?
Ephemera Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #131 Skrevet 5. oktober 2009 Malina og Joyce: Jeg skjønner ikke hvorfor jeg må være så treg med å skrive i denne dagboken, men sånn er det tydeligvis... Jeg sitter på nettet halve dagen, så det er ikke mangel på tid det står på, men... (Kanskje jeg shopper for mye isteden? ). Nå er det jammen ikke lenge igjen! Jeg har lenge gått rundt og vært redd for å føde for tidlig... Jeg vet ikke hvorfor, men noe må man jo bekymre seg for... Jeg synes dette svangerskapet har gått fort - men har også lest at folk flest synes det går raskere med nummer to - og jeg føler meg ikke helt klar ennå! Jeg gikk så mye mer inn i oppgaven når jeg skulle ha Ephelille - da var det bare regning på dager og uker og jeg visste når alt skulle skje. Utstyrslister og liste for sykehusbag hadde jeg full kontroll på. Nå får jeg litt småpanikk når jeg tenker på det. Jeg må se på utstyrslista fra forrige gang, sånn at alt er i orden. Vogna er for lengst hentet hjem fra barnehagen. Ephelille sov ute i sportsvogndelen frem til i sommer, men nå er den hjemme og bagdelen skal settes på igjen Voksiposen skal vi levere inn på rens. Den er ikke synlig skitten, men jeg liker tanken på at den er nyrenset når det skal ligge en ny liten baby i den Lillebror kommer nok til å ligge mellom hodeputene til meg og mannen i begynnelsen - som Ephelille gjorde - men senga må liksom være klar likevel... Jeg har vasket sprinkelbeskytteren og mannen skal få banke madrassen ute. Så skal jeg vaske senga og re den opp. Har også vasket dyna og puta som Ephelille bruke i den (men vi har vel også kjøpt nytt på Ikea? :klø. Rene sengesett ligger i skapet. Må kanskje legge noe over så den ikke støver ned? Og nå står den på gjesterommet og der kan den vel kanskje stå til vi kommer hjem fra sykehuset i alle fall. Etter det skal den inn på soverommet vårt MaxiCosi-bilstolen til baby står i boden og den må frem i lyset sånn at vi husker å rive den med oss når vi drar på sykehuset. Ikke for det, i verste fall kan mannen kjøre hjem og hente den da... Jeg må uansett se over listene fra forrige gang Så var det dette med hvordan lillebror ligger i magen min... Jeg var på kontroll hos legen forrige tirsdag, og når han kjente på magen min, mente han bestemt at han kjente hodet nede og føtter og en hæl øverst på magen min. Jeg har også av og til en formening om at det sparker øverst og at det kan kjennes ut som et hode som presser nedover... men jeg tror kanskje han flytter på seg ennå? I alle fall så måtte jo legen bare le når han fant hjertelyden øverst på magen min da Det stemmer jo bedre med seteleie... Jeg skal tilbake i neste uke og hvis det er usikkert da, så bestiller han UL på sykehuset. Jeg er ikke et sekund i tvil om at det blir KS hvis det er seteleie denne gangen også! Det er jo både fordeler og bakdeler med det. Mest bakdeler, kanskje, men det som hadde vært deilig er å vite at den og den datoen klokka da og da, så skal vi på sykehuset og bli foreldre Jeg liker ikke denne usikkerheten rundt når og hvordan ting skal skje... Denne gangen har vi jo også Ephelille som må plasseres hos foreldrene mine når noe skjer. Mannen kommer til å kjøre henne dit når ting starter, men det var jo litt lettere forrige gang når vi bare hadde oss selv? Jeg må jo ha med tallenes fakta fra legekontrollen denne gangen også: Uke: 32 + 6 Vekt: + ca. 18 kg. (Hjeeeelp!!) Blodtrykk: 124/76 Hb: 11,9 Urin: Neg. Ødem: 0 - 1 Leie: ? Fl./min.: 156 Men nå må jeg se Jakten på kjærligheten på TV!!
Caramba Skrevet 6. oktober 2009 #132 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Flott at alt står bra til med babyen i magen. Nå nærmer det seg, gitt. Apropos fødsel og et eldre barn, det stresset meg også veldig mye. Jeg hadde all slags planer klare for hvordan vi skulle gjøre det og hvem vi skulle ringe. Jeg hadde mange på beredskap i familie og vennegjeng i tilfelle den eller den ikke svarte..... Nå gikk alt greit, mamma bodde hos oss de siste ukene. Jeg ble så "handicappet" på slutten at hun kom for å hjelpe oss litt. Det var en lettelse..... Nå fødte jeg jo også på 1 t og 20 min, så mannen min hadde ikke rukket fødsel hvis han måtte ventet litt på barnevakten. Det der løser seg sikkert fint uansett, pleier å ordne seg Endret 6. oktober 2009 av Caramba
Ephemera Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #133 Skrevet 7. oktober 2009 Håper det ikke går sååååå fort med meg, Caramba Jeg håper fødselen går mye, mye raskere enn sist, men det får da være måte på Mamma og pappa bor en liten omvei på veien til sykehuset, så vi kan kjøre innom med henne i verste fall. Hvis ikke har vi gode naboer også da.
Ephemera Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #134 Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Utstyrslista mi fra når jeg var gravid med Ephelille - hentet fra den gamle dagboka mi: UTSTYRSLISTE TIL EPHELILLE: Alt er innkjøpt: Vogn: Emmaljunga Edge Duo Combi i marine Sort stelleveske Sort voksi-pose Sprinkelseng Diktad sprinkelseng Stellekommode Diktad stellekommode Vogge (snekret av sambo's onkel)Den må gjøres klar med lammeskinn og teppe... Den står på stua men er full av Ephelilles kosedyr... Stelleunderlag Madrass Sprinkelbeskytter Madrassbeskytter Dyne til senga Laken til senga (4 stykk) 2 sengesett Babybjørn bæresele Krabbeteppe til å ha på gulvet Ammepute 2 helsetepper (sand + hvitt)Har selvsagt også kjøpt blått Reiseseng Bilstol: Maxi Cosi 0 - 13 kg. Myk og deilig bamse Må finne nye - kan ikke ta fra Ephelille noen av hennes... Vattert vognteppe i hvitt med blonder Lammeskinn 2 par amme-innlegg i ull Smokker Må kjøpe nye til lillebror 18 tøybleier i flanell 6 tøybleier i gas Har kjøpt nye i blåfarger. Skal definitivt ikke brukes som bleier, men som kluter ; Masse små kluter Kanskje kjøpe noen nye 1 badehåndkle med hette Har flere, men har også kjøpt i blått 2 badehåndkle 10 små håndduker Brystpumpe med 2 tåteflasker Babycall Vippestol Badebalje Bleiebøtte med 2 ekstra posekassetter Skal hente ny på Barnas Hus, så får vi se hvem som er best... Svigermor har strikket pledd i babyull Klær som vi har kjøpt + fått strikket: Klær og sånn vet jeg at vi har meeeeeeer en nok av Alle klær er i størrelse 56 eller 62 Masse sett med bukser og hettejakker Sparkebukser Masse bodyer, med lang erm og uten erm Andre overdeler Sokker Luer Votter Klorevotter Kjøredress i fleece Pyjamaser Strikkejakker i babyull Bukser i babyull Stelleutstyr til babyen: Har kjøpt i Babyline-serien: zinksalve, badesåpe, olje, talkum, shampo. Har kjøpt litt i Libero-serien nå Har kjøpt ortodent smokke og har fått en Nam-smokke i babypakken Har kjøpt våtservietter i boks (og har 2 forskjellige prøver i tillegg) Har kjøpt en pakke bleier Mesoft kompresser Q-tips for baby Badetermometer Sånn til å renske nesen med Digitalt febermål som måler på 10 sek. Myk hårbørste Stikkpiller til baby ved feber - det har vi Saltvannsspray til tett nese Til meg: Har kjøpt ammeinnlegg i papir Ammeinnlegg i ull Amme-bh'er Purelan salve Store bind til etter fødselen Endret 7. oktober 2009 av Ephemera
Grace Skrevet 8. oktober 2009 #135 Skrevet 8. oktober 2009 Jiiiiiiises! 41 dager igjen... Hvor har tiden blitt av... Og det sier meg vel også at jeg snart blir eldre.. Blææh... Så på utstyrs/kleslisten din.. Du er klar over at han må få noe i presanger også??
Epica Skrevet 8. oktober 2009 #136 Skrevet 8. oktober 2009 GRATULERER Litt seint. Tidligere Epica her Vi prøver også... ikke den mest aktive 1PP men, jeg hååååper....... :gjeiper: OI! Lang liste...mye å kjøpe til de små ja..
Ephemera Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #137 Skrevet 8. oktober 2009 Grace: Husk at den utstyrslisten er fra da jeg ventet Ephelille da... Men nå er jo klesmengden mangedoblet siden den gangen. Vi har jo kjøpt masse nytt i blått og brunt til lillebror, men i tillegg hadde vi overraskende mye nøytrale klær etter Ephelille også. Men ikke vær redd for det med gaver - nå er det jo sånn at i likhet med meg så kan aldri barna mine få for mye klær Epica: Så koselig at du er tilbake!! Også så gøy at dere også prøver igjen Krysser fingrene og gleder meg til å følge med deg videre! Igår var vi ute og hentet diverse babypakker - Liberopakken, Apotekets babypakke og babypakke fra Weleda. Skulle også hente ny bleiebøtte på Barnas Hus, men jeg hadde jo ikke fått med meg at man måtte registrere seg på nettsiden først... Vi har bleiebøtte fra før, men jeg synes den stinker så pyton at jeg har ikke ord... Håper denne kan være bedre. Apropos det, så holder vi på å venne Ephelille av med bleie da. Vi skulle liksom få det til iløpet av sommmeren, men vi har kanskje vært litt sløve. Hun har tisset i potta og har vært flink til å si fra når hun har skulle tisse, men bæsje skal fremdeles gjøres i bleie. Men nå har hennes jevngamle bestevenninne omtrent sluttet med bleie, men hun sitter på do da og da skal jo Ephelille det også. Så igår kjøpte vi doring til henne og håper det skal gjøre susen Vi var også innom apoteket igår og fikk tak i noen av de tingene som manglet på utstyrslista, så nå er vel det meste i hus. Lillebror har vært helt turbo i magen de siste par dagene. Jeg lurer virkelig på hva han holder på med... Det er bare deilig å kjenne liv, men han sparker som om han prøver å komme ut gjennom mageskinnet... det gjør faktisk vondt... Ikke blir jeg særlig mere klok på hvilken vei han ligger heller - for det sparker liksom på begge siden og øverst og nederst på magen samtidig :klø: Ellers lurer jeg på å dra til byen... Jeg er håpløs. Jeg har kjøpt meg mengder med klær under dette svangerskapet, som jeg skal bruke etter fødselen... Nå hadde jeg tenkt å ta en pause, men greier jeg det? Neppe...
Epica Skrevet 9. oktober 2009 #138 Skrevet 9. oktober 2009 Så gøy, en av hver da? Må innrømme at det hadde vert spennende med gutt denne gangen. Men uansett, bare jeg får to blå blir jeg SUPERGLAD Hvordan er det å være gravid med nr2 istedenfor nr1 da? Mer ro kanskje ettersom du har gått gjennom det før? Gooooooode :klem: GOD HELG!
Ephemera Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #139 Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Idag er det akkurat 1 måned igjen til termin!! Jeg håper babyen har tenkt å holde seg inne i magen leeeenge ennå :gjeiper: Jeg tør ikke å føde og jeg føler meg ikke helt klar for dette Jeg blir kanskje mere klar etter hvert som jeg har ting klare? Sykehusbagen stresser meg litt. Nå har jeg endelig lagt kofferten utover senga på gjesterommet og har begynt å legge ting i den. (Jeg bruker en liten koffert, ikke bag... gjorde det samme forrige gang). Det som skal være oppi den: 2 kosedresser 2 AmmeBH#39er 2 Ammetopper Ammeinnlegg Tynne og tykke sokker Noen store truser? (litt unødvendig - jeg gleder meg til å bruke sykehusets nettingtruser etter fødselen og må huske å kjøpe inn slike til å ha hjemme også) En pakke store bind? (Det finnes jo også på sykehuset og jeg kan jo ha på et av sykehusets sine på vei hjem) Mobiltelefon + lader Kamera + lader Videokamera Lommebok Noen blader? Toalettsaker (har satt frem toalettmappen, men her må ting hives oppi når vi drar...) Jeg har også satt frem en stor bag til Ephelille og skal legge oppi det hun skal ha med seg til mormor og morfar når vi skal på sykehuset. Hun skal sove hos dem neste helg og da plasserer vi reiseseng, dyne og pute, bleier og våtservietter der da. Det som må i bagen når vi skal på sykehuset er da klær til henne. Håper på rask fødsel, men ikke verre enn at mannen rekker å kjøre henne til dem mens jeg er hjemme med begynnende rier... I verste fall: kjøre innom med henne på vei til sykehuset. Sprinkelsenga er vasket og klar. Den står foreløpig inne på gjesterommet og kan stå der til vi kommer hjem fra sykehuset. Madrasen er vasket og klar, men overmadrassen skal Ephelille ha i reisesenga mens hun er hos mormor og morfar. Oppi sprinkelsenga ligger også "tisselaken", sprinkelbeskytter, dyne og dynetrekk - alt nyvasket og klart. Vogga står på stua. Må ta laken på madrassen og banke lammeskinnet før det legges oppi. Dette kan jeg gjøre idag. Farmors hjemmestrikkede babyteppe, som hun strikket til Ephelille, skal jeg vaske og legge oppi, sammen med en gasklut til å ha under hodet. Må ta meg en runde og finne den perfekte bamsen til lillebror - har ikke tenkt å ta noen fra Ephelilles samling og "gi" til ham, han kan få sine egne. Så må vi sjekke at bagen til Emmaljungavogna er ren og fin, eventuelt rengjøre den. Den har stått i boden siden vi gikk over til å bruke sportsvogndelen på vogna. Voksiposen skal på rens! Har også kjøpt en dunpose pga godt tilbud gjennom kollega av mannen. Begge er fine, men i begynnelsen ser jeg for meg at jeg vil bruke voksiposen. Finne frem stelleveska. Ellers var jeg på kontroll hos legen i forrige uke og da var han 100 % sikker på at babyen har lagt seg i hodeleie - hurra! Skal tilbake nå på torsdag for å sjekke at det fremdeles er sånn. Og nå er jeg litt usikker selv igjen... I forrige uke var det ingen tvil om at det var føtter som sparket på høyre side av magen min og i tillegg kjente legen hodet nede og hjertelyden var også nede på magen. De siste dagene har det presset seg ut noe som kan kjennes ut som en rumpe midt på magen min og det kjennes ut som han sparker både innover og nedover :klø: Kan han ha lagt seg med rumpa ut og sparker og slår innover i magen min? Legen får avgjøre og eventuelt finne ut om det er nødvendig med UL for å være sikker... Selvsagt gleder jeg meg stort til å få babyen i armene mine, men jeg vet ikke om jeg er helt klar ennå og jeg gruer meg til fødselen... Skal forøvrig bli fantastisk å bruke klærne mine igjen!!! Nå sliter jeg litt med hva jeg skal ha på meg når jeg skal ut. Inne går det i kosedresser og mammatopper. Jeg liker ingen av mammajeansene mine, så for det meste går det i vide kjoler når jeg skal ut. Har heldigvis flere kåper i A-fasong som fint kan brukes også. Har litt vann i beina også, noe som gjør at flere sko og støvletter er trange... Også har jeg kjøpt meg litt vel mye klær i det siste som ikke skal brukes før etter fødselen :gjeiper: Igår var jeg på koselig besøk på jobben min og på vintage-shopping på KappAhl etterpå Og i kveld skal jeg ut og spise med jobben. Blir koselig Endret 20. oktober 2009 av Ephemera
*Joyce* Skrevet 20. oktober 2009 #140 Skrevet 20. oktober 2009 Godt å høre at det går bra med deg og dere! Jeg må si at graviditeten din har gått utrolig fort denne gangen?! Er du sikker på at du bare har en måned igjen? Lykke til med siste innspurt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå