Gå til innhold

Med baby i magen :)


Ephemera

Anbefalte innlegg

Så herlig å få høre hjertelyden- det er virkelig en nydelig lyd :hjerter:

Gøy med innkalling til ordinær UL da, det går fort dit :hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel også fått innkalling til UL, shatika? Eller hører du til oktober :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel også fått innkalling til UL, shatika? Eller hører du til oktober :klø:

Skal på ordinær UL neste fredag jeg :hoppe: Var på tidlig UL i uke 11 og hadde en liten sniktitt på den lille :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ordinær UL neste fredag jeg :hoppe: Var på tidlig UL i uke 11 og hadde en liten sniktitt på den lille :rødme:

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunny: :klemmer:

Hjelp - magen min holder på å sprenges!! :sukk: Den har blitt så stor over navlen. Akkurat som alle innvollene mine allerede er trykket så langt oppover... men det kan ikke være det heller, for legen kjente livmorkanten langt nedenfor navlen... Det er liksom som om jeg holder ut magen max, også går det ikke an å holde den inn... Kan ikke huske at det var sånn før laaaangt uti svangerskapet sist, men samtidig vet jeg jo at det bare er èn baby der inne også :klø: Jeg blir i alle fall sykt mett etter middag og det varer resten av ettermiddagen og kvelden. Løsningen er selvsagt å spise mindre måltider, men det har jeg aldri vært flink til...

Ellers går det rimelig skeis med shoppestoppen min :ler: (Noen som er overrasket?). Nå har jeg akkurat bestilt meg denne kjolen fra Nelly. Og som i forrige svangerskap så tenker jeg at denne blir fin når jeg ikke er gravid lenger :klø: Det er bare å fastslå at jeg er håpløs og at jeg kommer til å fortsette å handle klær... Jeg har også bestilt denne toppen fra karlas.dk. Den kan jeg nok bruke en god stund da :jepp:

Men jeg har også bestilt meg denne mammabuksa fra Ellos, av alle steder. Jeg får ikke fred før jeg får en som er litt lys og sleng er også noe jeg helst må ha på en bukse. Så får vi se om den passer når den kommer.

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og enda en kjole :lol:

Den dongerinikkersen som jeg bestilte for en stund siden, går forresten i retur. Den kom i posten igår. Den var trang over rompa og det var ikke nok elastikk i livet til at det går an å bruke den som mammabukse altså...

Ellers er det strålende vær ute og vi skal bort på besøk i ettermiddag :) Lurer forresten på hvordan jeg skal greie å venne meg av med formiddagsduppen min når jeg skal begynne å jobbe igjen om en uke :klø: Det går vel av seg selv... Men nå sover jeg mens Ephelille sover formiddagsdupp :lol: Til uka skal jo hun i barnehagen igjen (har vært hjemme igår og torsdag), og da får jeg frie tøyler til å sove igjen... :ler: Føler jeg aldri får nok søvn for tiden.

Ephelille er forresten så søøøøøøøøt. Hun er veldig opptatt av at mamma har baby i magen nå og hun skal kose med magen min :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 uker!! :hoppe:

Gleder meg sånn til å kjøpe babyklær etter UL 18. juni!! Tør ikke å tenke på om de ikke får til å se det da...

Ellers tenker jeg på hvor glad jeg er for at vi har alt av utstyr, som vogner, seng, stellekommode osv. osv. etter Ephelille. Vi kjøpte alt nytt til hun kom, og vi regnet vel ut at vi brukte nesten 40.000 kroner!! Nå fikk vi sponset litt fra besteforeldre, men likevel! Utrolig deilig å vite at vi har alt nå :)

Også er dette siste uken min hjemme, før det bærer ut i jobb igjen. Må si jeg trives svært godt hjemme... men jeg må jobbe litt nå. Sist var jeg sykemeldt igjen de siste månedene pga bekkenløsning. Jeg kjenner det litt i bekkenet av og til nå også - ikke minst når jeg støvsugde hele huset på lørdag. Da fikk jeg vondt nedover rompa på den ene siden og det var skikkelig vondt å gå. Det må vel være bekkenet det også?

Nå skal jeg sove litt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imli og Fjellrypa: :klemmer:

15 uker :hoppe:

Imorgen begynner jeg på jobb igjen :sukk: Kan absolutt ikke si at jeg gleder meg... Det blir sikkert greit når jeg kommer igang og kommer inn i ting igjen, men saken er at jeg storkoser meg hjemme... Kjenner ihvertfall at jeg gleder meg veldig til sommerferien :ler:

Vi har hatt en fantastisk pinse. Været kunne ikke vært bedre lørdag og søndag, og vi har vært ute hele dagene. Grilling med gode venner på lørdag og grilling med familie igår. Ephelille har løpt rundt i bare bleien sammen med nabovenninna og har kost seg glugg ihjel :) Og det har mamma og pappa også gjort :jepp:

Kjenner veldig etter spark i magen og jeg tror jeg kjenner noen innimellom :) Gleder meg veldig til de blir sterkere eller til jeg blir helt sikker på at det er spark jeg kjenner!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg jobber, sover, jobber, sover... Men nå har jeg blitt 20 % sykemeldt igjen og skal være hjemme hver onsdag :) Det skal bli superdeilig!!! Så imorgen har jeg "fri" :jepp:

Ellers venter jeg på UL som er neste torsdag og jeg mener bestemt at jeg kjenner bevegelse hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, nå teller jeg timer til i morgen, heldigvis skal vi før jeg drar på jobb :)

Sitter å ser på babyklær på nettet, håper vi kan se kjønnet i morgen!

Jeg jobber og sover jeg også, blir ikke tid til mye annet for tiden.

Kan bare tenke meg hvordan det ville vært med en fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malina: Jeg venter spent på oppdatering!! :hoppe:

Fjellrypa: :klem:

Idag er det "fridagen" min og dette er deilig :) Jeg har sovet lenge og nå koser jeg meg med varme rundstykker med rødvinsalami på. (Ja, den er fersk og har ligget i kjøleskapet hele tiden og jeg spiste salami når jeg var gravid med Ephelille også...). Og jeg tror jeg kjenner spark i magen :)

Senere idag skal jeg kjøre på kjøpesenteret for å levere tilbake et bomkjøp samt se litt i butikkene. Det er sommermarked og tilbud i de fleste butikkene... Har ikke så mye penger akkurat nå, men det er feriepenger på fredag og man har jo mastercard :lol:

:handle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går fint med meg og babyen, for de som måtte lure etter at jeg laget tråd om at jeg trodde slimproppen gikk på mandag... Jeg vet jo ennå ikke hva det var, men både jordmoren jeg snakket med på fødeavdelingen og fastlegen min mente at det måtte være noe annet... (En slags oppsamlet utflod?? Høres rart ut, men det er mye rart som skjer med kroppen...).

Jeg er sykemeldt denne uka - er nedsyltet i forkjølelse! Kunne virkelig ikke vært noe verre, tror jeg. Jo, forresten, jeg tror ikke jeg har feber og det ville gjort ting enda verre. Jeg er tett over alt, har vondt i hodet og øynene og bihulene, jeg hoster som besatt og snørret rinner... Skikkelig slitsomt...

Var på svangerskapskontroll hos legen idag. Jeg måtte jo det, både for å få høre hjertelyd og for å få sykemelding ;) Jeg mener bestemt at jeg kjenner bevegelse hver dag, men det går an å bekymre seg for alt mulig og det går an å bli usikker på om det virkelig er det man kjenner. Så lettelsen var stor når legen fant flott hjertelyd :rødme: Det er virkelig det jeg vil kalle LYKKE :)

Tallene ellers...

Uke: 17 + 2

Vekt: Opp totalt 3,9 kg.

Blodtrykk: 125/80

Urin: Neg.

Ødem: 0

Fl./min: 144

Og imorgen er det ultralyd!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUff, kjedelig å være syk og gravid samtidig... Er liksom litt mere slitsomt.

Men i nå er det bare en dag igjen til UL, det blir spennende..

Jeg gleder meg nok like mye som dere tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på Ultralyd. Krysser fingrene for at du får vite hva det er, om du skulle ønske det :) Regner med at alt er ok ellers :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnet her inne jeg :vinke: Var koselig å lese, gratulerer masse med nr.2 på vei :) Og Ephelille høres nydelig ut :)

Lykke til på UL i morgen, må sørge for at du er på mine innlegg så jeg får med meg fortsettelsen :fnise:

Endret av Nuni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...