Gå til innhold

Med baby i magen :)


Ephemera

Anbefalte innlegg

De som kjenner meg, vet at jeg er veldig glad i shopping :) Nå har jeg sagt at jeg skal roe ned shoppinga, siden jeg snart blir tjukkebollefeita... Men kjenner jeg meg rett, så blir det kjøpt litt likevel og jeg må jo ha med det i denne dagboken også. Så - litt av det jeg har kjøpt i det siste :lol: :

Lysegrå, vid kjole fra Selected Femme

Vid, sandfarget stroppekjole fra Selected Femme (hvordan linke til egne bilder?)

Tunika fra Mango

Sorte sandaler fra nelly.com

Denne cardiganen i sort fra H&M

Kjole fra H&M

Kjole fra H&M

Hvit tunika fra Vero Moda

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shopping er VIKTIG når man er tjukkebollafeita. :fnise: Jeg sa til meg selv at jeg ikke skulle kjøpe klær mens jeg var gravid, og i hvertfall bare billige klær, men det har ikke helt slått til. Jeg føler nemlig at det er enda viktigere å føle seg vel når man har kul på magen. :sjenert: Så jeg går rundt i korte kjoler, høye hæler og sminker meg fint, i stedet for å dasse rundt i de samme klærne hver dag. :)

Jeg har foreløpig ikke blitt feit, men har fotball på magen (er litt over 24 uker på vei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honesty: Jeg er helt enig! Man skal pynte seg når man er gravid også - ikke minst da, kanskje? Jeg synes det er litt trist når gravide faller hen til joggebukser og store gensere og gjemmer kroppen sin på den måten... Det jeg mener, er at jeg egentlig har mer enn nok klær i skapet fra før og en ting skal jeg prøve å la være: Å kjøpe klær som ikke er passe mens jeg er gravid men som jeg tror vil passe kjempefint etterpå :ler: Det gjorde jeg endel av sist jeg var gravid og vel... det ble ikke særlig vellykket ;) En annen ting jeg har kommet på nå, er at jeg som nevnt har dilla på vide kjoler og vide tunikaer, men når magen blir stor og rund, så vil jeg jo vise den frem. Da må jeg kanskje kjøpe meg noen litt mer figurnære plagg! Men... så er det det at jeg da sannsynligvis ikke kommer til å bruke dem etter graviditeten igjen, da jeg aldri kommer til å få flat mage... :klø: Ja, ja... vi får se etterhvert :)

*Joyce*: Tusen takk! :klemmer:

Ellers var jeg litt plaget av diare og ekstra kvalme igår :( Ble nesten litt bekymret, for sånne "dårligimagen"-smerter kan minne litt om menstruasjonssmerter. Og det siste jeg trenger er omgangssyke nå!!! Nå tror jeg heldigvis at det har gått over, men jeg har veldig vondt i hodet idag. Ephelille er også syk - kraftig forkjølet og litt feber - så det er vel noe virusgreier vi har fått i huset. Litt synd, for det er kjempefint vær ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

iss: Tusen takk! :klemmer:

imli: Nei, ikke jeg heller :ler: Jeg er såpass høy at jeg tror jeg må bruke bukse til den uansett ;) Har ikke bestilt den ennå, men jeg er ikke langt unna... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen har vært heller dårlig i helga. Jeg begynner å bli litt lei nå... Men det skal ikke være så altfor lenge til kvalmen gir seg. Jeg tror jeg har noe virusgreier i tillegg nå, for jeg var jo dårlig i magen og ekstra kvalm på fredag. I går hadde jeg kjempevondt i hodet, helt fra skuldrene og opp over hele hodet. Hjalp bare sånn passe med Paracet også. Ute var det sommer, men Ephelille var forkjølet og hadde feber, så vi måtte uansett holde oss inne. Og mannen var enig i at om formen vår hadde vært bra, skulle vi dratt til byen... sukk. Vi spiste taco på verandan da og det var godt :) Mannen ville gjerne grille, men det er ikke all verden jeg har lyst på for tiden og jeg hadde innstilt meg på taco :ler:

Idag har jeg "bare" vært kvalm og uggen i hodet... Sov endel i formiddag og i ettermiddag ble det grilling på verandan.

Håper formen min er "bra" imorgen. Da skal jeg kjøre meg en tur på City Syd og se litt i butikker og ikke minst: Obs! annonserer jordbær til 15,90 for en 500 grams kurv imorgen. Jeg har syyyyyyykt lyst på!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars, vet så godt hvordan du har det med kvalmen, også magesjau på toppen... Høres rett og slett jævlig ut. Og stakkars Ephelille! Håper hun er bedre!

Taco gikk det mye av her også i kvalmeperioden, merkelig at det skal være så godt, egentlig! Men det gled ned!

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag tror jeg formen er litt bedre :) Er kvalm, men ikke sånn overveldende, også er jeg trøtt, og nå har jeg vært oppe i 2 timer og må vel legge meg og sove litt igjen :ler:

Jeg har begynt å bekymre meg for tvillinger! Husker jeg var redd for det forrige gang også. Jeg mener, og med all respekt til de som skal ha tvillinger, at det orker jeg ikke :( Men det er jo veldig sjelden, er det ikke? Ihvertfall ved vanlig befruktning på gammelmåten? En annen ting er at man blir litt rar av å lese på andre forum, som på Babyverden. Der har jeg inntrykk av at nesten alle går til privat, tidlig UL - gjerne veldig tidlig. Så de har sett et bankende hjerte og vet at alt er i orden. Hva vet jeg, liksom? Men siden jeg skal på UL på sykehuset 14. mai, så kan jeg da virkelig ikke begynne å bestille privat UL i tillegg til det... det får vel grensen gå... Men akkurat nå føles det veeeeeldig lenge til...

Jeg får vel gjøre litt husarbeid, sove litt - og så får jeg finne ut om jeg skal ta meg en tur på shopping eller ikke. Kjenner bare at jeg har behov for å komme meg ut litt, selv om det sikkert ikke blir så kos å gå rundt på kjøpesenteret i småsjaber form og egentlig ikke skulle kjøpe noe heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg som er dårlig, det er ikke moro. Når det gjelder tvillinger, så er ikke det verdens undergang, altså. Jeg følte det litt sånn den første uka når jeg fikk beskjeden, men nå synes jeg det er helt flott med to i magen. De tegnene jeg hadde på at det var tvillinger var ekstrem kvalme og en mistenkelig stor mage tidlig.... Jeg mistenkte det litt, men fikk alikevel sjokk på UL. Var på tidlig UL i uke 12. Når det gjelder sjansen for å få tvillinger så er den ikke så stor, men mine er helt spontane, uten at vi har gjort noe for å hjelpe til. Min alder kan selvsagt spille inn. Du skal sikkert mest sansynlig bare ha en, det er nok det som er det aller, aller vanligste. Ikke lenge til UL heller, så da vet du jo hvordan det ligger an der inne:-)

Vet du hvilke kjønn de har? Er sikker på at det blir stor stas med tvillinger også. Bare tenk på når de ligger og holder rundt hverandre :rødme:

Ja, jeg gleder meg masse til de kommer. Det blir spennende. Når det gjelder kjønn så er TV1 helt sikkert en gutt, TV2 er litt sjenert og vil ikke vise seg frem. I uke 17 fikk vi høre at det også kanskje var en gutt, men ingen har klart å bekrefte dette på de ørten UL vi har vært på etter det. Tvillingmammaer blir sannelig kontrollert godt, jeg er på UL "hele tida", men det føles ganske betryggende, da.

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caramba: :klemmer: Spennende å høre om tvillingene dine, men jeg håper fremdeles at det bare er en baby i magen min :) Når du sier at du fikk stor mage, tidlig, kjente du da livmoren over skambenet tidlig også? Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kjenner noe der ennå og jeg var vel egentlig enda mere kvalm sist jeg var gravid, enn det jeg er nå...

Skulle forresten ønske at du hadde dagbok, for det er som sagt spennende å følge med deg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på pressekonferanse om svineinfluensaen... :sukk:

Ellers har jeg sovet på sofan inntil nå. Hadde jeg ikke måttet tisse, så hadde jeg vel sovet ennå :fnise: Så her gikk denne dagen. Mannen og Ephelille kommer hjem fra jobb og barnehage snart nå :)

Ellers kom jeg på en ting om vekta mi. Jeg har følt at kroppen har samlet vann. Jeg synes liksom jeg har tisset lite, bortsett fra den ekstra tisseturen på natta. I helga bestemte jeg meg for å drikke masse, også fordi jeg hadde vondt i hodet, jeg har tisset mye og idag veide jeg minst et kilo mindre :) Vanskelig å sammenligne med vekta på legekontoret, der man veier seg med klær. Og på første kontroll hadde jeg på meg en florlett kjole, mens på siste kontroll hadde jeg dongeribukse på... Uansett veier jeg nå mye mindre enn jeg gjorde hos legen på torsdag :)

Ooooooog.... så har denne kjolen som jeg har lyst på i rosa, også kommet i hvitt... Så nå har jeg lyst på begge... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caramba: :klemmer: Spennende å høre om tvillingene dine, men jeg håper fremdeles at det bare er en baby i magen min :) Når du sier at du fikk stor mage, tidlig, kjente du da livmoren over skambenet tidlig også? Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kjenner noe der ennå og jeg var vel egentlig enda mere kvalm sist jeg var gravid, enn det jeg er nå...

Skulle forresten ønske at du hadde dagbok, for det er som sagt spennende å følge med deg :jepp:

Hmmmm, usikker på det med livmoren, men magen min ble veldig tidlig "gravide-rund". Alle sa at det var vanlig at magen kom tidlig med nummer to, men jeg syntes selv det var litt vel mye av det gode. Hvis du er mindre kvalm denne gangen så tviler jeg på at du skal ha to. Voldsom kvalme er et godt kjennetegn på flerlingesvangerskap. Man har mye høyere hormonstigning, eller noe sånt. Jeg var veldig lite kvalm i forrige svangerskap, men denne gangen...... BUÆH

Ja, jeg har stadig vurdert å starte en dagbok, men kommer liksom ikke i gang..... Treig!

Kos deg i svangerskapet, alt er nok helt tipp-topp i magen din. Du er heldig som får duo-test også. Det fikk ikke jeg, jeg er noen måneder unna aldersgrensa bare, men det hjalp ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje på tide med en oppdatering, men det skjer ikke så mye... Jeg venter bare på 14. mai og UL :ler:

Sånn ellers lurer jeg på om kvalmen begynner å bli bedre? Ikke for det, det pleier å gå litt opp og ned. Vi har sommer ute og jeg ble kvalm av å spise middag ute i solen i går ettermiddag. Det var fryktelig varmt. Ble dårlig av sol og varme sist jeg var gravid også, men da hadde jeg hele kvalmeperioden midt på sommeren... Nå gleder jeg meg til sommer med passe stor mage og forhåpentligvis ingen kvalme :) Vurderer å legge meg i bikini i solsenga etter hvert, men vi får se! Imorgen er det jo 1. mai og fridag, og det er meldt strålende vær imorgen også. En ting er i alle fall planlagt og det er at jeg og mannen og Ephelille skal handle inn mat til helga i ettermiddag, og etterpå skal vi grille på verandan :) Føler på meg at jeg må løpe innom noen klesbutikker på kjøpesenteret også :lol:

Jeg har ikke bestilt de toppene fra Nelly ennå. Jeg begynte å se på målene på dem, og i str. M/L, som er den største, er brystmålet (målt flatt på fremsiden av plagget) bare 39 cm! Jeg synes jeg har ganske små pupper fra før, men jeg er mer enn 39 cm over brystene!! På den annen side er toppene veldig fine og jeg ser jo på bildet av det er strikk over ryggen :klø: Hmm... vi får se... Har bestilt to armbånd i sølv og hvite perler fra Nelly. Nå ser jeg at de er utsolgt, så jeg får ikke til å vise noe bilde av dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grilling i stor stil på verandan!! :) Og både jeg og Ephelille har sommerkjoler på. Det er rett og slett sommer!! :danser:

Forøvrig: Når vi var og handlet hadde jeg på meg den nyeste mammabuksa mi. Og jeg har rett og slett ikke mage til å holde den oppe! Den sklei ned hele tiden og jeg var faktisk redd for at den skulle falle av meg innimellom. Takk og pris for at jeg hadde en sid tunika utenpå :ler: (Men den gamle mammabuksa sitter perfekt - den har en annen utforming på en måte...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for sommer på verandaen! Her har det vært fantastisk vær i to dager, men nå er det mer grått og trist :( Men, det er meldt sol på kvelden igjen! :)

Så bra at du har sluppet unna kvalmen da! Så heldig har ikke jeg vært :( Håper den gir seg snart nå da. Krysser fingrene for det i alle fall! Ellers så håper jeg du har hatt/har en flott langhelg, og koser deg masse! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GlaJenta1988 :klemmer:

Her skjer det ikke så alt for mye. Var innom legekontoret på onsdag og tok blodprøven til duo-testen som jeg skal på 14. mai. Den ble sendt til sykehuset sånn at resultatet av den er klar når jeg skal der på UL. Det blir fryktelig spennende. Jeg vet at det er liten sannsynlighet for at det er noe galt med babyen min, men likevel... Jeg er 12 uker på mandag og jeg skulle ønske jeg kunne offentliggjøre graviditeten for de som ikke vet det da, men så føler jeg liksom at jeg må vente til torsdag...

Ellers har jeg kjøpt med denne kjolen idag og er superfornøyd :) Jeg tror jeg skal sette med ned og pelle av alle de sølvpaljettene da... de ble litt mye... Mannen sier at jeg får sette meg ut på verandan og gjøre det for han orker ikke å ha perler over hele huset :lol: Jeg har forresten lyst på kjolen i en lysebrungrå farge også. De hadde èn igjen i min størrelse, men den var hengt av ut mandag. Hvis jeg ikke kommer til fornuft, får jeg ringe dit tirsdag morgen og høre om den ble hentet eller ikke ;) Jeg bare er sånn... hvis jeg finner noe jeg liker, skal jeg ha det i alle de fargene jeg liker også...

:)

Edit: Linken fungerer ikke... Får se om jeg får gjort noe med det.

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...