Gå til innhold

Med baby i magen :)


Ephemera

Anbefalte innlegg

Her er det jammen lenge siden jeg har skrevet!

Det går bare fint med oss! Det har vært litt mye skriking på smurfegutten da, men vi har etter hvert funnet ut hva han reagerer på. Fløte, cream fraich, ting med mye melk i (saus med litt melk går fint), alt som heter kål og løk - og tomatbaserte ting. Og nå har jeg kuttet ut appelsiner i tillegg. Så nå er alt så mye bedre i magen hans, selv om jeg er litt urolig pga løs og grønn avføring de siste dagene, men noe skal man bekymre seg for som mamma ;) Mannen beroliger med at avføringen kanskje blir bra når han får de siste appelsinene ut av systemet :)

Jeg har ikke vært og veid ham siden 6 ukers-kontrollen, men han har vokst seg stor og er lubben og fin, så jeg tror alt er bra der også. Har likevel planer om å trille til helsestasjonen og veie ham i uka som kommer, da det er to uker igjen til 3 månederskontrollen. Bare sånn at jeg vet helt sikkert. Vi har forsøkt å gi ham MME på flaske et par-tre kvelder hvor vi har lurt på om han ble helt mett av puppen, men han vil ikke ha og da er han vel mett? Vi drev jo også er periode å ga ham MME rett før vi la oss, men det har vi også sluttet med. Så jeg fullammer fremdeles og er fornøyd med det, selv om jeg har måttet kutte ut mye mat... Kullsyre har jeg nesten vent meg av med, men jeg drikker 1 glass (og ikke mer) noen kvelder i uka, gjerne fra en flaske som har vært åpen i kjøleskapet noen dager, sånn at den ikke er proppfull av kullsyre, og det virker som det går bra.

Kroppen min går det også overraskende fint med. Overraskende fordi jeg var litt pesimistisk? Jeg har nå gått ned omtrent 21 kilog og har ikke mer enn 5 igjen :) Jeg har passet på hva jeg har spist og vært forsiktig med kaker og sjokolade. Men som sjokoman har jeg unnet meg bittelitt sjokolade hver kveld. Jeg har også vært ute og trillet tur de fleste dagene det har vært under 10 minus. Nå har det selvsagt vært den kaldeste vinteren på over 30 år her, men noen trilleturer har det vært.

Ellers gleder jeg meg veldig til vår og sommer, sånn at man kan være litt mere ute og ikke minst til å slippe å kle på både meg og smurfen så mye klær når vi skal ut! Enkelte dager orker jeg nesten ikke tanken på all påkledningen...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å høre at det går bra med dere! Og godt at vekten din har gått seg til, du bekymret deg jo veldig for det. Naturen er flink og ordner opp! :)

Tenk at han snart er tre måneder! Det går så fort... Håper at det begynner å gå greit med mat igjen for deg snart, det høres litt slitsomt ut å måtte kutte ut så mye. Altså, selvsagt må man gjøre det, men det er veldig fint når man kan spise det man vil igjen! Og det kommer fra en som bare måtte kutte ut løk og kål. ;) Litt grønn avføring hadde vi også i perioder, jeg fikk beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg for så lenge det ikke vedvarte. Hvis det gjorde det kunne det visst være fordi hun ikke fikk i seg nok av den fete ettermelken, men sånn en gang i blant var det helt normalt med litt regnbuebæsj. ;)

Heier på :sol: jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser det ikke bare er meg det ble helt stille i dagboken til etter å ha blitt tobarnsmamma, håper alt er vell med deg og familien Ephemera! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...