Gå til innhold

Med baby i magen :)


Ephemera

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grace, Malina, Nuni og Småkjekset: :klem:

Da har vi vært på UL og der var det er sprell levende baby som mer enn gjerne viste seg frem. Og det er en GUTT!! Jeg er litt overrasket for jeg trodde liksom det skulle bli en jente til og det er jenter jeg føler at jeg "kan", men alle sier at det blir kjempegøy med en av hver ;)

Terminen ble flyttet frem til 20. november, så jeg må endre tickeren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en :babygutt: i magen! Har tittet innom flere ganger i dag for å se om du hadde skrevet noe :fnise:

For en guttebabyboom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med en gutt i magen! Gutter er kjempe enkle, jeg har to. :ler: Det blir sikkert kjempe koselig med en av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med gutt i magen! :) det er veldig koselig med en lillebror i hus, synes i allefall jeg og Ida! :ler: Kjempestas med en av hver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått UL og guttebebis! Blir jo kjempegøy med en av hver da, det får vi også :) Moro å oppleve begge deler, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med gutt! Veldig stas med en av hver!!!!!! Nå blir det vel vanskelig med arvetøy og du må ut å kjøpe lyseblått, he he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evnt kle ham opp i rosa og blonder? :fnise:

Greiere andre veien, at jenta kan arve guttetøy, men litt verre motsatt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: til alle sammen :)

Hehe... her blir det Shopping med stor S, ja! :shoppe: Nå er jeg litt i overkant interessert i shopping fra før, og er det noe som er sikkert nå, så er det at vi må ha gutteklær!! Jeg synes det er umåtelig trist at ikke de fine jenteklærne til Ephelille skal brukes mere :( men sånn er det. De står i store plastbokser på loftet. Jeg må snart sende opp mannen for å hente ned 56 str.-esken sånn at jeg kan plukke ut de klærne som lillebror kan bruke. Vi hadde jo endel nøytrale sett til Ephelille i begynnelsen også, som jeg kjøpte før vi visste at det var jente, i hvitt, beige og litt brunt. Og vi har jo masse hvite bodyer, noen nøytrale pyjamaser, dongeribukser (her utgår de fra Hello Kitty...), strømpebukser og sokker. Vi har mørkeblå Emmaljunga-vogn, svart Voksit-pose, svart stelleveske (men jeg har kanskje lyst på en ny? Det hadde vært likt meg...). Vi kjøpte alle basistingene i nøytral farge. Det må også kjøpes inn nytt av sko, støvler, Reima-dresser, regntøy... osv. osv. Men det er lenge til vi trenger det da :ler:

Jeg er jo syk, så jeg har ikke kommet meg i noen butikker ennå. Men jeg har selvsagt gått nøye gjennom nettbutikkene og må bare konstatere at det er sørgelig lite gutteklær - som venninnene mine med gutter har fortalt meg for lenge siden. Hvorfor er det sånn? Skal ikke gutter ha klær?? Likevel har de ganske mye fint på Linus og Lotta. Ser at det er det samme som Nelly. De har jeg hatt delte opplevelser med tidligere. Jeg handler endel der og de har vært håpløse til å registrere returer. Men nå går det bra, de har sluttet med tullet sitt. Jeg har nå bestilt dette:

Joggebukse, str. 68

Dongeribukse, str. 68

Genser, str. 68

Mulig mere havner i shoppingbagen før jeg sender bestillingen...

Ellers gleder jeg meg til å se på H&M og NameIt. Kanskje imorgen :)

Edit: Det som er litt viktig å huske på, er at det er sommerklær i butikkene nå og babyene våre kommer ikke før til vinteren ;)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig at det er kjempelite gutteklær. Jeg har to små nevøer jeg arver mye i fra, heldigvis. Og vogna ble bestilt i svart sportsdel, og lime check bagdel.

Jeg har funnet mye fine klær hos merker som Katvig, Molo og Ei sikke lej, osv. Har lett litt rundt på nett etter div tilbud, så har endt opp med mye fint :)

Kommer ikke til å kjøpe så mye klær selv, så jeg tenkte å koste på det lille jeg kjøper. Blir vel mye ullklær også :Nikke:

Håper dere får en fortsatt fin helg :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malina: :klem:

Vi har vært ute og kjøpt babyklær idag :) Formen er elendig, men jeg orket da litt ;) Takk Gud for Name It! Der finner man det man ikke finner på H&M. Men det begynner å bli veldig utplukket på størrelser. Det som er i butikkene nå er jo sommerklærne og det blir lettere når høstklærne kommer inn. Det er også viktig å huske på at det ikke er sommer når babyen blir født, for det er mye søte soldrakter og T-skjorter der ute. Det kan selvsagt kjøpes, men da må man begynner å regne seg frem på størrelser. Jeg fikk jo Ephelille i februar og da var det heller ikke like lenge til vår og sommer som det blir denne gangen, når lillebror kommer i november. Men nå ble jeg inspirert til å lage en liste... basert på H&M sine størrelser:

50: 0 - 1 måned (utgår, kjøpte ingenting i denne størrelsen til Ephelille)

56: 1 - 2 måneder, november - januar

62: 2 - 4 måneder, januar - mars

68: 4 - 6 måneder, mars - mai

74: 6 - 9 måneder, mai - august

80: 9 - 12 måneders, august - november

86: 12 - 18 måneder, november -

Bilder av klærne kommer senere. Jeg må ta bilder og legge ut her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagde også en sånn "størrelseplan" for lillejenta, men så sprenger hun alle kurver på lengdeskjemaet... :ler: Så det jeg hadde tenkt skulle passe i august omtrent, det bruker hun nå. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sydenvær og jeg elsker det!! Og lillebror sparker i magen :) Jeg kjøper babygutteklær og det har begynt å komme pakker med babyklær fra H&M og Linus og Lotta :)

Ellers nyter jeg å jobbe 80 %, men aller mest gleder jeg meg til sommerferien om to uker. Prøver å kose meg mest mulig den dagen jeg har fri i uka da. Denne onsdagen var Ephelille hjemme sammen med meg. Det var sol og sommer og vi dro til byen på litt shopping og spiste is. Så kom mannen og møtte oss etter jobb, og da spiste vi middag på uterestaurant og gikk på martnan etterpå. En kjempekos dag :)

Kjøpte meg to tunikaer i byen den dagen... en fra Vero Moda og en fra Saint Tropez. Tror ikke jeg finner bilde av noen av dem på nettet og jeg har ennå ikke funnet ut hvordan jeg legger inn egne bilder her... Ellers har jeg bestilt meg denne kjolen fra Asos. Husker de hadde den på Vero Moda i vår, men selvsagt fikk jeg lyst på den først nå... Også har jeg bestilt meg denne bikinien fra Ellos.

Imorgen skal vi på stranda! Godt å sole seg litt luftigere enn på verandan eller i hagen :) Men hvordan soler man seg forresten på baksiden av kroppen når man er graivd?? For å sole ryggen kan man jo sitte med ryggen mot sola, men beina da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, er det ikke herlig sommervær her i Trondheim? :) Jeg er litt glad jeg ikke er gravid denne sommeren, det er varmt nok fra før merker jeg! :ler:

Ang. soling av rygg med gravidmage, så slet jeg litt med det i fjor jeg og... hadde ganske svær mage på sommeren siden terminen var i september, men med solseng så gikk det utmerket! :) Jeg kunne ligge ganske lenge på magen, for senga gav litt etter og forma seg rundt magen sånn at det ikke ble ubehagelig. Kos dere på stranda i dag! :)

Og ang. gutteklær... huffa meg, så labert utvalg det er! Name It har vært redningen her, gutten har knapt klær fra andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:vinke:

Her var det jammen en stund siden jeg hadde skrevet!

Alt står bra til meg meg og babyen i magen :) Jeg kjenner spark hver dag og magen vokser og vokser...

Vi kom hjem fra en ukes ferie idag. Jeg har blitt skikkelig forkjølet, men har heldigvis en uke ferie til :) Håper jeg blir fort frisk, for man skal virkelig ikke være syk i ferien sin...!! Skal på svangerskapskontroll hos legen på mandag og tanken på å få sykemelding for ferien har slått meg. Men jeg ser for meg at det kan bli litt styr, så vi får se :) Får vurdere formen frem til da i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...