Gå til innhold

Prøverør 2016


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Den 7.2.2016 at 19.06, Harlekin skrev:

Skjønner godt at du ble skuffet :( Det er jo ikke rart. Joda, 450 ie er høy dose, men det kan være mange grunner til det. Er det ikke slik at du har høy FSH? Det kan jo være derfor? Uansett blir det sikkert bedre resultater med høyere dose, og det er jo det viktigste. Klem til deg :)

---------------------------------

Jeg har tatt en RFSU-test i dag. Det var en svak strek på den, veldig svak, men jeg kunne se den med det blotte øye å dårlig i mobillys. Jeg mener den var rosa (men etter en stund forsvant den nesten og ble knapt synlig). Men jeg tror egentlig ikke på det, for jeg synes den var alt for svak til å være 12 DPO. I tillegg har jeg absolutt null gravidsymptomer. Jeg tok eggløsningssprøyten for 2 uker siden, det kan vel ikke være den som henger igjen? Ev. kan det være kjemisk, kanskje.

Angrer på at jeg kjøpte RFSU, jeg har hørt at mange har fått en slik falsk positiv strek med den. Noen som har opplevd det?

 

Har du testet igjen? Har hørt at rfsu er dårlig, men nøyaktig hva problemet er vet jeg ikke. Håper det har gått rette veien! Jeg hadde heller ingen gravidsymptomer, og det er jo flere år siden sist du var gravid, så kroppen kan reagere annerledes denne gangen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Ayesh skrev:

Ja riktig jeg har høyFSH. Skal på skanning om 2 dager. Så får se hvordan det ligger ann.  

Nei jeg har ikke hørt noe om RFSU test. Jeg håper den streken du så skal bli sterkere etter hvert.  Håper virkelig at du er gravid!!!!!! Du har gått gjennom mange forskjellige forsøk nå. Dette forsøket må være den siste 🙏

 

1 minutt siden, Sisti skrev:

Har du testet igjen? Har hørt at rfsu er dårlig, men nøyaktig hva problemet er vet jeg ikke. Håper det har gått rette veien! Jeg hadde heller ingen gravidsymptomer, og det er jo flere år siden sist du var gravid, så kroppen kan reagere annerledes denne gangen. :)

Takk for svar! Jeg skal teste igjen i morgen tidlig hvis mensen ikke er kommet.

RFSU kan man kjøpe i butikk, den er mye billigere enn testene på apoteket, men jeg har som sagt hørt om flere som har fått falskt positive tester. Det var nesten som jeg ventet å få en strek på den testen, ble ikke verken glad eller overrasket. Merkelig.

Det er jo sant at det er mer enn 7 år siden jeg var gravid, så ting kan sikkert endre seg. Forrige gang hadde jeg en sterk mistanke før jeg testet fordi brystvortene ble mørkere og jeg fikk tydeligere blodårer. Men de har endret seg en del etter svangerskap og amming, så ikke godt å vite hvordan de blir seende ut under en (forhåpentligvis) graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet på nytt med ClearBlue i dag. Jeg gjorde visst RFSU urett, for det var en svakt kryss på CB-en også. Så noe er det. Men jeg synes fortsatt streken er alt for svak for 14 DPO (2 uker siden egguttak i dag), så jeg har ikke helt troen. Jeg skal teste i morgen igjen og prøve å få tatt bilde hvis det er strek, for jeg tror streken ble svakere når den tørket.

Noen som har opplevd at det går bra med svake tester på IKM? Streken var altså godt synlig med det blotte øye, men mye svakere enn teststreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Harlekin skrev:

Testet på nytt med ClearBlue i dag. Jeg gjorde visst RFSU urett, for det var en svakt kryss på CB-en også. Så noe er det. Men jeg synes fortsatt streken er alt for svak for 14 DPO (2 uker siden egguttak i dag), så jeg har ikke helt troen. Jeg skal teste i morgen igjen og prøve å få tatt bilde hvis det er strek, for jeg tror streken ble svakere når den tørket.

Noen som har opplevd at det går bra med svake tester på IKM? Streken var altså godt synlig med det blotte øye, men mye svakere enn teststreken.

☺😊😀😃😄😉😍 du er sikkert gravid. Du må være positiv. Kan du ikke kjøpe cb med uke indikator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ayesh skrev:

☺😊😀😃😄😉😍 du er sikkert gravid. Du må være positiv. Kan du ikke kjøpe cb med uke indikator

Godt du er positiv ;) Jeg har en vanlig test igjen, bruker den i morgen, og så er det blodprøve på torsdag. Kan heller vurdere å kjøpe andre tester hvis dette skulle vise seg å være reelt. Det er jo så dyre, disse testene :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Harlekin skrev:

Testet på nytt med ClearBlue i dag. Jeg gjorde visst RFSU urett, for det var en svakt kryss på CB-en også. Så noe er det. Men jeg synes fortsatt streken er alt for svak for 14 DPO (2 uker siden egguttak i dag), så jeg har ikke helt troen. Jeg skal teste i morgen igjen og prøve å få tatt bilde hvis det er strek, for jeg tror streken ble svakere når den tørket.

Noen som har opplevd at det går bra med svake tester på IKM? Streken var altså godt synlig med det blotte øye, men mye svakere enn teststreken.

Ååå, så spennende. Dette lover jo godt! De første ukene etter test er jo skikkelig nervepirrende uansett sterk eller svak strek, synes nå jeg.

Ellers er det jo ikke vits å sammenligne din strek mot andres streker. Om andre har fått sterk strek 14 DPO betyr det ikke at svak strek er negativt. Husk at slingringsmonnet på hvor mye HCG som er vanlig å produsere er kjempestort, noe som også resulterer i veldig ulike streker fra individ til individ (og graviditet til graviditet). Så det viktigste er jo at streken ikke blir svakere (på samme type test) over tid. Hvis du googler svak strek IKM vil du se mange som har fått svak strek ved IKM og endt opp med barn. Det er derfor man sier "strek er strek". ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Harlekin skrev:

Testet på nytt med ClearBlue i dag. Jeg gjorde visst RFSU urett, for det var en svakt kryss på CB-en også. Så noe er det. Men jeg synes fortsatt streken er alt for svak for 14 DPO (2 uker siden egguttak i dag), så jeg har ikke helt troen. Jeg skal teste i morgen igjen og prøve å få tatt bilde hvis det er strek, for jeg tror streken ble svakere når den tørket.

Noen som har opplevd at det går bra med svake tester på IKM? Streken var altså godt synlig med det blotte øye, men mye svakere enn teststreken.

Jeg krysser fingrene for deg 😄 Jeg har aldri opplevd positiv test så jeg kan ikke hjelpe deg der. Men mange får jo svake streker i starten, jeg har trua! 😊 

De ringte fra sykehuset nå, 3 egg befruktet. Nå må de bare dele seg fint før innsett i morgen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Sisti skrev:

Ååå, så spennende. Dette lover jo godt! De første ukene etter test er jo skikkelig nervepirrende uansett sterk eller svak strek, synes nå jeg.

Ellers er det jo ikke vits å sammenligne din strek mot andres streker. Om andre har fått sterk strek 14 DPO betyr det ikke at svak strek er negativt. Husk at slingringsmonnet på hvor mye HCG som er vanlig å produsere er kjempestort, noe som også resulterer i veldig ulike streker fra individ til individ (og graviditet til graviditet). Så det viktigste er jo at streken ikke blir svakere (på samme type test) over tid. Hvis du googler svak strek IKM vil du se mange som har fått svak strek ved IKM og endt opp med barn. Det er derfor man sier "strek er strek". ;)

Tusen takk! Ja, det er spennende. Jeg sammenligner egentlig ikke med andres tester, men med mine egne for 7 år siden ;) Da fikk jeg tydelig positiv test 11 DPO. Men som du sier, det var da og det kan godt være at kroppen oppfører seg annerledes nå. Krysser fingrene for at det er strek i morgen også.
 

31 minutter siden, sastras skrev:

Jeg krysser fingrene for deg 😄 Jeg har aldri opplevd positiv test så jeg kan ikke hjelpe deg der. Men mange får jo svake streker i starten, jeg har trua! 😊

De ringte fra sykehuset nå, 3 egg befruktet. Nå må de bare dele seg fint før innsett i morgen..

Takk til deg også :) Jeg krysser fingrene jeg også!

Gratulerer med 3 egg befruktet. Håper de klarer seg fint til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sastras skrev:

Jeg krysser fingrene for deg 😄 Jeg har aldri opplevd positiv test så jeg kan ikke hjelpe deg der. Men mange får jo svake streker i starten, jeg har trua! 😊 

De ringte fra sykehuset nå, 3 egg befruktet. Nå må de bare dele seg fint før 👍👍☝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FlyBabe skrev:

Det ser ut som om mange av dere har spennende tider.... lykke til alle sammen =)

Tusen takk. Håper det skal gå bra med deg også. Hvor langt har du kommet? Jeg har gått på 150ie i en uke og 450 ie i 6  dager. Har ultralyd i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge testene over er tatt i dag morges. Streken på RFSU-en er knapt synlig, men den er synlig i virkeligheten, men svak. CB-en er en del sterkere. Jeg er fortsatt veldig usikker. Hva tror dere? Det er 15 dager siden egguttak.

Lykke til i dag, Ayesh!

Hvordan går det med eggene dine, sastras?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Harlekin skrev:

Begge testene over er tatt i dag morges. Streken på RFSU-en er knapt synlig, men den er synlig i virkeligheten, men svak. CB-en er en del sterkere. Jeg er fortsatt veldig usikker. Hva tror dere? Det er 15 dager siden egguttak.

Lykke til i dag, Ayesh!

Hvordan går det med eggene dine, sastras?

Æ har trua! :nigo: Spesielt CB-en er jo ganske tydelig, og du syns ikke streken har blitt svakere over de siste dagene? Da lover det godt!

Du har hvertfall fått et befruktet egg som har festet seg, så er det bare å krysse fingre og tær og alt sammen for at det holder seg der det skal. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Harlekin skrev:

bilde.thumb.JPG.6fdce5c80b27473dbc618c27

Di er jo positive disse!!!! :-D gratulerer! Krysser fingrer og tær for at den forblir positivt i 9 mnd :-)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Harlekin skrev:

Begge testene over er tatt i dag morges. Streken på RFSU-en er knapt synlig, men den er synlig i virkeligheten, men svak. CB-en er en del sterkere. Jeg er fortsatt veldig usikker. Hva tror dere? Det er 15 dager siden egguttak.

Lykke til i dag, Ayesh!

Hvordan går det med eggene dine, sastras?

Dette ser da veldig positivt ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Æ har trua! :nigo: Spesielt CB-en er jo ganske tydelig, og du syns ikke streken har blitt svakere over de siste dagene? Da lover det godt!

Du har hvertfall fått et befruktet egg som har festet seg, så er det bare å krysse fingre og tær og alt sammen for at det holder seg der det skal. 

Ååå, tenk om det er sant! RFSU-en var svak, jeg er ikke sikker på hvordan den var i forhold til den jeg tok på søndag. Den så helt annerledes ut da den tørket, og jeg tok dessverre ikke bilde. Men jeg tror ikke den er så veldig mye sterkere. 

CB-en er sterkest, tror ikke den er svakere enn i går. Men igjen, jeg tok ikke bilde, så litt vrient å si. 

Nå tror jeg jeg lar testingen være og tar blodprøven i morgen, så får vi se da!

Begge testene ser sterkere ut i virkeligheten. Gulp, nå er jeg nervøs og redd for å bli skuffet igjen. Men tenk om??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, ulvemamma skrev:

Di er jo positive disse!!!! :-D gratulerer! Krysser fingrer og tær for at den forblir positivt i 9 mnd :-)  

 

16 minutter siden, Nique skrev:

Dette ser da veldig positivt ut :) 

Tusen takk! Ja, positive er de, men jeg er 15 DPO (altså 15 dager etter egguttak), og da synes jeg de var så svake. Men jeg krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Harlekin skrev:

Begge testene over er tatt i dag morges. Streken på RFSU-en er knapt synlig, men den er synlig i virkeligheten, men svak. CB-en er en del sterkere. Jeg er fortsatt veldig usikker. Hva tror dere? Det er 15 dager siden egguttak.

Lykke til i dag, Ayesh!

Hvordan går det med eggene dine, sastras?

Jeg synes ikke de var svake! Jeg krysser fingrene for at blodprøven i morgen er bra 😆 

Jeg har innsett om noen timer 😄 Har ikke hørt noe fra sykehuset idag så da regner jeg med at minst ett egg har overlevd natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...