Gå til innhold

Tilgi utroskapen hans?


fisk31

Anbefalte innlegg

Tusen takk! Gratis advokathjelp hadde jo vært gull 😊 Visste ikke om det før, så takk. Nå skal jeg rydde, før megleren kommer for å kikke... Hjelp!

Vet dere hva? Det som gjør det så vanskelig, er at forelskelsen river i kroppen. Vi har alltid hatt mye kos og kroppskontakt, alltid gledet meg til han kommer hjem, slik at bare noen dager uten dette blir vanskelig. Nå blir det uten resten av livet. Jeg er jo som nyforelsket og hadde masse drømmer for fremtiden! Da han også (oftest) virker forelsket i meg, virker det helt surrealistisk at han av og til oppfører seg på en så slem og egoistisk måte. Derfor synes jeg at innlegget til Nilsson var interessant :)

Gratis advokathjelp er supert, men vær obs på at det kan ta lang tid. Det er derfor jeg anbefaler deg å heller bruke noen kroner på en advokat slik at du får spørsmålene dine fort ut av verden. For eksempel det du skriver i et innlegg at "det er ikke sånn at jeg har tenkt å selge i dag, han må jo også være enig". Poenget er at: Nei, han må ikke være enig. Etter sameieloven kan du kreve opphør av sameiet og da MÅ han selge, om han ikke har råd til å kjøpe deg ut til en pris du godtar.

Poenget mitt med at du bør oppsøke advokat slik at du kan få raske svar, er fordi jeg er redd for at en eventuell trenering av saken vil føre til at du opplever alt så vanskelig at du velger å bli. Kun fordi det praktiske oppleves som uoverkommelig for deg. Jeg kan garantere at eksen din selvsagt vil gjøre alt han kan for å hale saken såpass langt ut at du ikke orker mer og gir opp. Derfor tenker jeg at en advokat som kan gi helt krystallklare svar på relativt enkle spørsmål (for en advokat) vil være smart i dette tilfellet.

Anonymkode: 229fa...bd8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

til dere alle: takk for innspill, jeg som er midt oppe i dette synes det er fint å holde tråden gående! Trist å høre om deg som ble sviktet. Bra å høre at du er så sterk og motivert nå at du gleder deg til å kunne gå fra han, og fokuserer på barnet 😊 Jeg er enig med deg. Min blånektet også og løy helt til Alle fakta og bevis var på bordet. Da vet man aldri om man kan stole på dem igjen! Og det hele føles så falskt. Enig med deg i at en sånn person er utrolig feig!!! Hva er det de driver med, disse gutta?? Din type kunne fått et lykkelig familieliv med deg. Det kunne min også ha fått. Og de vil jo tilsynelatende ha oss. Istedet roter de alt til med sin store egoisme og tenker med p... Sannsynligvis vil de angre når vi går...

skriver fra mobil, så jeg svarer flere innlegg her under samme. Umoden, ja helt utrolig! Helt fair at noen ikke ønsker seg barn. Jeg mistenker at min sier dette fordi han vil ha noen år til på seg til å feste og evt pule rundt.. Med et evt barn, blir han jo mye mer bundet til meg. Så vil han kanskje ha barn om noen år og finner seg en yngre dame, for de fleste vil jo ha barn en eller annen gang..?! Ikke alle, altså men. Flesteparten.. Ja, han tviholder på den tenårings-tankegangen! Neste gang jeg (forhåpentligvis) treffer en ny mann, får jeg satse på at han er mer moden.. Man lærer noe ihvertfall ☺️

Takk for advokat-innspill også! Bra! Jeg håper at typen vil gjøre dette litt lettere for meg. Det BØR han, tross alt han som knulla en annen, ikke vil gi meg en familie, og dermed viste fingeren til forholdet vårt. Hvis han absolutt ikke vil selge boligen, burde han ha satt mer pris på livet vårt sammen i utgangspunktet! 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilga utroskap en gang. MEN hadde han den gang skrevet i edru tilstand "takk for igår" hadde jeg ikke trengt å tenke på det engang! For min del viser det bare hvor lite anger han egentlig føler. Hadde du ikke funnet ut av det hadde han nok aldri sagt noe

Anonymkode: 1117e...22a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilga utroskap en gang. MEN hadde han den gang skrevet i edru tilstand "takk for igår" hadde jeg ikke trengt å tenke på det engang! For min del viser det bare hvor lite anger han egentlig føler. Hadde du ikke funnet ut av det hadde han nok aldri sagt noe

Anonymkode: 1117e...22a

Ja, den mld i etterkant er det verste nesten, synes jeg. Selv om han ikke prøvde å møte henne igjen. Til meg påstod han at: "jeg ville ikke være uhøflig mot henne". (Han dro derfra på natta mens hun hadde sovnet).

Nei, han hadde nok aldri sagt noe til meg. Dette har han forklart med: "jeg var så redd for å miste deg". Uff, dette er vondt. Og nå er han altså nervøs for at jeg vil selge boligen... Noe han selv la opp til!

Endret av fisk31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har sagt her inne, så er ikke selve utroskapet det verste. Det er hele fyren. Det finnes mange grader av utroskap og svik. I noen tilfeller kan jeg forstå at noen velger å tilgi, men her ser jeg ikke noe håp. Typisk manipulerende mennesker og skulle plutselig slå helt om når de er redd for å miste noen. Sier hva som helst for å få kloa i dem igjen og lure dem trill rundt. Helt uforståelig for normale mennesker som har omsorg og empati for andre. 

Skjønner alikevel at dette gjør veldig vondt TS. Du er sikkert så langt nede fra før av også. Føles sikkert ikke ut som du klarer mere smerte. Men til lengre du venter til vondere blir det. Tror det vil føles bedre så fort du får kommet deg vekk. Ikke skyld på deg selv, ikke unnskyld han og ikke tenk på kosen, oppmerksomheten osv. Det betyr ingenting i forhold til all dritten du ha måttet tålt! Fokuser heller på det negative, så går følelsene raskere over. Når det gjelder salget så har han ingenting han skulle ha sagt. Du skylder han ingenting. 

Begynn å se fremover. Tenk på hvor mye du slipper og hvor bra du kan få det uten en som gjør deg usikker, som lyver, er utro, trakker på selvfølelsen din og får deg til å være negativ, klengete og deprimert. Få trøst og hjelp av venner og familie:) Jeg er sikker på du klarer dette. Hadde jeg vært venninna di, skulle jeg ha hentet deg. Drukket vin sammen med deg, grått og ledd sammen med deg og fortalt deg hvor bra du er:) Etter en stund når du har kommet deg litt ovenpå igjen, skal du se det dukker opp en kjernekar (tror du vet hva du skal se etter og ikke nå). En du kan slappe av med og vil det samme som deg for fremtiden. Da kommer du til å takke deg selv så inderlig fordi du klarte å komme det vekk fra dette! Men før den tid er det lov å gi utrykk for at du har det vondt. Selv om du sikkert ønsker trøst fra han, så er det den siste du burde søke trøst hos!! Jeg slår meg med på resten og heier på deg!

Endret av Laleh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja, den mld i etterkant er det verste nesten, synes jeg. Selv om han ikke prøvde å møte henne igjen. Til meg påstod han at: "jeg ville ikke være uhøflig mot henne". (Han dro derfra på natta mens hun hadde sovnet).

Nei, han hadde nok aldri sagt noe til meg. Dette har han forklart med: "jeg var så redd for å miste deg". Uff, dette er vondt. Og nå er han altså nervøs for at jeg vil selge boligen... Noe han selv la opp til!

Slik jeg mener da, - er at å være utro når man har drukket er svært skjerpende og ikke formildende i det hele tatt.

Den var til fisk.

Endret av waco
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg mener da, - er at å være utro når man har drukket er svært skjerpende og ikke formildende i det hele tatt.

Den var til fisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

WOW!! Go fisk!!!!! Imponert nå altså hvordan holdninga di har endra seg fra starten av. Dette er flotte greier!! Stå på!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk dere, for støttende ord! 🌷 føles som om mange her forstår meg godt 😊

Laleh: ja, det føles som om han er den jeg vil ha støtte og trøst fra, men ikke så lurt det... Ja, han har liksom fått fram mine verste sider, og det er trist. Føler man trygghet, så blir man mindre klengete, og man blir mer opplagt av å være i et godt forhold. Ja, jeg synes også det er helt uforståelig at noen ønsker å manipulere andre, slik han gjør. Man kan virkelig begynne å lure på om det ikke er en normal person da...

Han er heller ikke særlig flink til å hjelpe til med rydding etc.  Etter denne fadesen burde han være behjelpelig, synes jeg. Men neida 😳

Waco: nei, mht utroskap er det ingen ting som er formildende omstendigheter.. Men jeg synes det er enda litt verre å oppsøke ting når man er edru 😁

Endret av fisk31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere har sagt her inne, så er ikke selve utroskapet det verste. Det er hele fyren. Det finnes mange grader av utroskap og svik. I noen tilfeller kan jeg forstå at noen velger å tilgi, men her ser jeg ikke noe håp. Typisk manipulerende mennesker og skulle plutselig slå helt om når de er redd for å miste noen. Sier hva som helst for å få kloa i dem igjen og lure dem trill rundt. Helt uforståelig for normale mennesker som har omsorg og empati for andre. 

Skjønner alikevel at dette gjør veldig vondt TS. Du er sikkert så langt nede fra før av også. Føles sikkert ikke ut som du klarer mere smerte. Men til lengre du venter til vondere blir det. Tror det vil føles bedre så fort du får kommet deg vekk. Ikke skyld på deg selv, ikke unnskyld han og ikke tenk på kosen, oppmerksomheten osv. Det betyr ingenting i forhold til all dritten du ha måttet tålt! Fokuser heller på det negative, så går følelsene raskere over. Når det gjelder salget så har han ingenting han skulle ha sagt. Du skylder han ingenting. 

Begynn å se fremover. Tenk på hvor mye du slipper og hvor bra du kan få det uten en som gjør deg usikker, som lyver, er utro, trakker på selvfølelsen din og får deg til å være negativ, klengete og deprimert. Få trøst og hjelp av venner og familie:) Jeg er sikker på du klarer dette. Hadde jeg vært venninna di, skulle jeg ha hentet deg. Drukket vin sammen med deg, grått og ledd sammen med deg og fortalt deg hvor bra du er:) Etter en stund når du har kommet deg litt ovenpå igjen, skal du se det dukker opp en kjernekar (tror du vet hva du skal se etter og ikke nå). En du kan slappe av med og vil det samme som deg for fremtiden. Da kommer du til å takke deg selv så inderlig fordi du klarte å komme det vekk fra dette! Men før den tid er det lov å gi utrykk for at du har det vondt. Selv om du sikkert ønsker trøst fra han, så er det den siste du burde søke trøst hos!! Jeg slår meg med på resten og heier på deg!

Mange av dere som har svart meg her inne virker fantastiske! 🌷 Tipper deres venninner setter stor pris på dere! Jeg har vært på et par vennekvelder etter det som skjedde, men orker ikke så mye om dagen, er ikke så godt selskap for andre da.

Skal på party til helgen, håper jeg klarer å ha det gøy! 🎉 Er også et spørsmål om man burde fortelle dette til så mange; foreløpig vet kun et fåtall av mine venner om det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må si der samme ,sendte gan meld dagen etter med "takk for i gpr" så hadde jeg gitt gan et godt spark bak...du fortjener bedre kjære deg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må si der samme ,sendte gan meld dagen etter med "takk for i gpr" så hadde jeg gitt gan et godt spark bak...du fortjener bedre kjære deg 

Husker ikke nøyaktig ordlyd altså, men han skrev ihvertfall noe i den duren, og: "heisann! måtte bare dra, sorry, godt å våkne i egen seng. Hvordan går det?"

Trodde jeg skulle dette av stolen da jeg så dette... man blir helt forvirret: er det virkelig min kjæreste, som skriver dette til en annen jente..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke nøyaktig ordlyd altså, men han skrev ihvertfall noe i den duren, og: "heisann! måtte bare dra, sorry, godt å våkne i egen seng. Hvordan går det?"

Trodde jeg skulle dette av stolen da jeg så dette... man blir helt forvirret: er det virkelig min kjæreste, som skriver dette til en annen jente..?

Nei jeg må bare si at synes du fortjener så mye bedre,iallefall hvis han sendte henne en meld dagen etterpå,hvor er angeren da? Nei dette kommer til å skje igjen,tro meg. Når han "angrer så lite at han tenker på henne dagen derpå" nei for din egen skyld,kom deg vekk å finn en som virkelig kommer til å elske deg,har et opprørsk 20år langt samboerskap bak meg,er bare 4 1/2 mnd siden jeg kom meg vekk,tror jeg hvet litt hva jeg snakker om..sorry men sånn er det bare !😯

Ja jeg må si der samme ,sendte gan meld dagen etter med "takk for i gpr" så hadde jeg gitt gan et godt spark bak...du fortjener bedre kjære deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg må bare si at synes du fortjener så mye bedre,iallefall hvis han sendte henne en meld dagen etterpå,hvor er angeren da? Nei dette kommer til å skje igjen,tro meg. Når han "angrer så lite at han tenker på henne dagen derpå" nei for din egen skyld,kom deg vekk å finn en som virkelig kommer til å elske deg,har et opprørsk 20år langt samboerskap bak meg,er bare 4 1/2 mnd siden jeg kom meg vekk,tror jeg hvet litt hva jeg snakker om..sorry men sånn er det bare !😯

Ja jeg må si der samme ,sendte gan meld dagen etter med "takk for i gpr" så hadde jeg gitt gan et godt spark bak...du fortjener bedre kjære deg 

ja, det er ganske sykt... Jeg tror heller ikke han angrer, som om han spiller et skuespill her! Sier han Hater seg selv og skjemmes over det som skjedde. Han fikk jo panikk da jeg ville selge leiligheten. Ekkelt at han tenkte på henne dagen derpå - mens han var sammen med meg og vi koste oss den dagen (trodde jeg). Sånn i ettertid så kan man jo aldri vite hva han egentlig tenker på.

Så bra at du klarte å komme deg vekk! Kan tenke meg hva det koster etter 20 år sammen...

godt å snakke med kloke sjeler her inne 🌷

Må innrømme at det føles som om jeg aldri kommer til å finne en ny, noen som elsker meg. Det er kanskje noe av det som holder meg tilbake.

Endret av fisk31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke nøyaktig ordlyd altså, men han skrev ihvertfall noe i den duren, og: "heisann! måtte bare dra, sorry, godt å våkne i egen seng. Hvordan går det?"

Trodde jeg skulle dette av stolen da jeg så dette... man blir helt forvirret: er det virkelig min kjæreste, som skriver dette til en annen jente..?

Ja det er en liten reality-check. Jeg hadde blitt helt satt ut jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, har du gått fra han nå? Eller bare sagt at dere skal selge leiligheten?

Anonymkode: e6cf3...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, har du gått fra han nå? Eller bare sagt at dere skal selge leiligheten?

Anonymkode: e6cf3...84c

Det er nok det siste... Jeg har sagt at megler har vært her, og sannsynligvis skal leil selges. 

Vet at mange her inne vil dømme meg nå... Og det blir ikke bedre av å vente. Er bare så himla vanskelig å sette kroken på døra for alltid 😫 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok det siste... Jeg har sagt at megler har vært her, og sannsynligvis skal leil selges. 

Vet at mange her inne vil dømme meg nå... Og det blir ikke bedre av å vente. Er bare så himla vanskelig å sette kroken på døra for alltid 😫 

Ja man har en tendens til å bli litt skuffet over en selv. Hvorfor oppdaget jeg det ikke tidligere? Hvilken varsler var det jeg overså? Nå har jeg endelig lært å tyde de usynlige små tegnene.

Forresten, det kan hende du har nevnt dette her tidligere, men hvordan fant du ut om utroskapen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man har en tendens til å bli litt skuffet over en selv. Hvorfor oppdaget jeg det ikke tidligere? Hvilken varsler var det jeg overså? Nå har jeg endelig lært å tyde de usynlige små tegnene.

Forresten, det kan hende du har nevnt dette her tidligere, men hvordan fant du ut om utroskapen?

ja- hadde vært lettere litt før. Selv helt i starten følte jeg det var noe som skurret litt, men klarte ikke helt å sette fingeren på det.

Tenkte å ikke gå helt i detalj på det, men siden tråden er detaljert nå: han kom hjem himla sent og var i veldig rart humør i tiden etterpå, så en dag sjekket jeg meldingene hans. (Er veldig imot å sjekke andres private ting, men er også imot å bli lurt, og noe skurret, og jeg fikk jo rett). Han har løyet om en del ting før, så..,

fant disse meldingene, og fant ut hvem de var fra. Hun har jeg felles kjente med, så jeg fikk de til å spørre henne; hva som skjedde har jeg altså direkte fra jenta selv. Jeg understreket at jeg ikke var sint på henne, men bare ville vite sannheten, og hun var grei som fortalte alt 😊 Hun ante ikke at han hadde dame. Her måtte alle fakta på bordet før han innrømte det. Han hadde nok aldri trodd jeg skulle finne ut av det, jeg er sjelden på byen også.

Endret av fisk31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sant!? Det går vel ikke an å "bare ta feil kort" til en øl her og en øl der? Og taxi hjem fra byen: sannsynligvis også den kvelden han dro til hun jenta også.. 😡

her har vi altså en som lyver og bedrar på svært mye! Også er jeg likevel glad i han... Mulig det blir lettere å komme over når han har sveket meg på så mye..

han sier det med pengene "var en glipp som han tenkte å fortelle meg om"

men er ikke så sikker på det altså!!

Så du skal være med å finansiere utroskapen også?

Anonymkode: c7c9a...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...