Gå til innhold

MissStiles, mann & baby - vår hverdag!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid bruker du på å pendle? :) Synes 17.15 høres sent ut, jeg, i hvertfall hvis arbeidsdagen begynner 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Nori skrev:

Lar de henne sove lenger allikevel? 

Første uka etter ferien lot de henne sove så lenge hun ville. Men da fikk vi aldri lagt henne før kl 21. Så til slutt måtte vi si fra. Så nå er det enklere å legge henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, for en dag!! Idag morges fikk vi dårlige nyheter. Bedriften jeg jobber i, gjør det ikke særlig bra - så nå går alle 10% ned i lønn. Jeg visste at det ikke gikk bra men ingen trodde at det var sååå ille. Skikkelig lei meg nå. Og ikke minst, fortvilet. Å gå ned i lønn er en av de verste tingene som kunne skje. Må virkelig tenke meg godt om for å se hva jeg gjør videre. 

Men jeg er i hvert fall ikke motivert til å jobbe.. Bare sitter og stirrer ut av vinduet...

:icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei! Er det i det hele tatt lov? Det skal vel være frivillig i så fall? Er dere ikke en bitteliten bedrift, og dere har vel sikkert ikke skyhøye lønninger akkurat? Er ikke stort å spare på noe sånt altså, det fører jo bare til umotiverte ansatte. :sur: 

Da er vel saken ganske grei, og du kommer til å søke litt mer aktivt, regner jeg med? :klem: Du er jo allerede litt på utkikk, og det hadde vel vært bedre med en jobb med kortere reisevei slik at du får se E litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Ja det var jo virkelig dårlige nyheter! Fy søren altså, så surt. :icon_frown: Jeg må si jeg også betviler lovligheten. Fra når vil kuttet gjelde? Er jo ikke annet å gjøre enn å intensivere jobbsøkingen, det virker jo ikke akkurat som om det er et blivende sted uansett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10% er mye! Shit, det var dårlige nyheter! Det er jo kanskje bedre enn å miste jobben helt, for på dagpenger får man 2/3 av inntekta si, ca, og det er enda mindre. Best å finne seg ny jobb asap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 8. september 2016 at 13.01, juliane skrev:

Å nei! Er det i det hele tatt lov? Det skal vel være frivillig i så fall? Er dere ikke en bitteliten bedrift, og dere har vel sikkert ikke skyhøye lønninger akkurat? Er ikke stort å spare på noe sånt altså, det fører jo bare til umotiverte ansatte. :sur: 

Da er vel saken ganske grei, og du kommer til å søke litt mer aktivt, regner jeg med? :klem: Du er jo allerede litt på utkikk, og det hadde vel vært bedre med en jobb med kortere reisevei slik at du får se E litt mer...

Nei det er ikke lov. Og frivillig er det absolutt ikke. Men siden jeg er den som ble ansatt sist, så måtte jeg ha gått om sjefen ikke hadde valgt å kutte lønna vår. Sånn sett er det jo bedre men allikevel.. Det passer ikke bra når vi har mye lån på både bolig og bil + at jeg har studielån. Og det er jo ikke billig å ha barn heller. 

Men ja, finner jeg en jobb som jeg vil søke på, så kommer jeg til å gjøre det. Også får jeg heller ta praten med sjefen den dagen jeg evt får et jobbtilbud for å se hva han sier da. Kollegene mine har sagt at de vil gjerne at jeg skal bli.

Den 9. september 2016 at 7.06, Nori skrev:

Oj! Ja det var jo virkelig dårlige nyheter! Fy søren altså, så surt. :icon_frown: Jeg må si jeg også betviler lovligheten. Fra når vil kuttet gjelde? Er jo ikke annet å gjøre enn å intensivere jobbsøkingen, det virker jo ikke akkurat som om det er et blivende sted uansett.. 

Kuttet gjelder fra lønningen nå den 15/9. Noe ingen av oss er særlige glade for. 

Lønna gjør det nok veldig vanskelig for meg å bli der. Spesielt når jeg ikke har gått opp i lønn heller. Bare synd jeg er så glad i jobben min.

Den 10. september 2016 at 10.39, Surriball skrev:

10% er mye! Shit, det var dårlige nyheter! Det er jo kanskje bedre enn å miste jobben helt, for på dagpenger får man 2/3 av inntekta si, ca, og det er enda mindre. Best å finne seg ny jobb asap. 

Du har helt rett. Bedre enn å få dagpenger fra nav. 

Og ja, jeg sendte to søknader allerede igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen gikk så fort. 

E har hatt øyekatarr siden onsdag og det ser ikke ut til å bli bedre så det blir en tlf til legekontoret kl 8. For å høre om vi har få resept på øyedråper. 

+ at jeg har fått vondt i halsen igjen. Vil gjerne få sjekket om jeg ikke får fått noe virus. Orker ikke å gå rundt å bare føle meg sånn halvveis i form. M har vist også begynt å bli litt dårlig. Høsten har virkelig kommet med forkjølelsene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag var vi hos legen med E og hun fikk resept på dråper og salve. Øynene er heldigvis allerede bedre. Håper det er helt borte innen helga.

Idag har jeg vært hos legen. Siden jeg har hatt vondt i halsen 2 ganger på ei uke. Tok noen prøver og de slo ut så da blir det antibiotika kur på meg. Like greit det så blir jeg kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på 3.uken med sykdom og fortsatt ikke bedre. Så idag dro jeg til legen igjen. Da fikk jeg en ny antibiotika kur + hostesaft. Inatt sovnet jeg ikke før kl 3 fordi jeg hostet så mye. Også er jeg sykmeldt til og med mandag. Nå gjelder det å slappe av og bli frisk. 

M har vært helt super disse ukene. Selvom han også ikke har vært helt i form han heller. E er også forkjølet igjen. Men er i godt humør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det har vært stille i dagboken. Pga sykdom. Jeg endte opp med å være sykmeldt i 1,5 uke. Greit å bruke tiden på å bli frisk igjen men man begynner å kjede seg litt etter hvert. Selvom jeg ikke klarte å la være og svare på en mail eller to.

Nå håper jeg at vi slipper sykdom en liten stund fremover. 

Men det virker som om sommeren er over. Det var 2 grader ute når vi gikk til barnehagen kl 7. Br!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig å være syk ja, men greit å få helt ro til å bli frisk også. Sommeren er definitivt over her også. Om natten blir det under null grader og det er ofte rim på bakken når vi står opp. Luer, votter og varmt skotøy er for lengst funnet frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3 med innstilte tog denne uka. Ja gjett om jeg bor på den strekningen hvor Østfoldbanen kjører. Jeg er så heldig som får lov til å 3 busser for å komme meg inn til sentrum. Også bruker jeg 1,5-2 timer hver vei. Heldigvis er ikke alltid hjemreisen like lang siden jeg har en samboer som henter meg etter å ha tatt en buss. 

Merker at humøret mitt er ikke det beste denne uka. Å komme for sent på jobb, er ikke gøy. Spesielt ikke når man har mye å gjøre. Også har jeg litt for mange diskusjoner med sjefen min for tiden. Idag ble jeg til og med lei meg. Det skjer ikke ofte. Så nå gleder jeg meg til å komme hjem og gi E en god klem. Det hjelper alltid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så kjedelig! Utrolig kjipt å bruke så lang tid til jobb. Det er vel derfor streik er effektivt, men det er kjipt å rammes av det... Godt med snill samboer og herlig barn å kose med! Krysser fingrene for at det dukker opp en spennende jobb for deg snart... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På mandag var jeg ikke på jobb før kl. 10 og jeg begynner kl 8:30. Ikke særlig gøy å bruke så lang tid på reiseveien til jobb. Igår hadde jeg hjemmekontor. Idag og. Selvom E også er hjemme. Hun kom hjem fra barnehagen med en stygg hoste og den ble bare verre utover natta. Hun holdt oss våken fra kl 22 til rundt 1 inatt. Også sov hun til kl 4 og da var det morgen. Med 3 timers søvn inatt, måtte jeg bare kaste inn håndkle og si at jeg ble hjemme idag og. E ligger fortsatt og sover. Hun er på sin 3.time nå. Noen som tydeligvis trengte å sove....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.10.2016 den 18.50, j86 skrev:

Fikk du tatt deg en lur på dagen da? Viktig å hente seg inn. Håper denne natta blir MYE bedre for dere!!

Jeg fikk sove en times tid den dagen. Ellers hadde jeg nok måttet legge meg sammen med E kl 19. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...