Gå til innhold

MissStiles, mann & baby - vår hverdag!


MissStiles

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og der var helga over igjen. Fredag sovnet jeg tidlig. Lørdag dro vi på shopping - mål: finne sko til E. Fant et par sko på salg. Også tok vi det med ro resten av dagen. Søndag var det husvasking og forsinket bursdagsfeiring med familien. 

Idag er vi klare for første dag i barnehagen. Veldig spent. Men tror det kommer til å gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2. februar 2016 at 13.18, Nori skrev:

Hvordan gikk første dag i barnehagen? 

Første uka i barnehagen har gått bra. Dag 1 var jeg der sammen med henne i 3 timer. Dag 2 var jeg der med henne igjen - la henne til å sove i vogna også skulle de ta henne opp. Jeg gikk hjem og de skulle ringe når hun våknet. 2 timer sov hun!!! Dag 3 var jeg der kun en halvtime også var hun der alene resten av dagen. Samme med dag 4 og 5. Hun har klart seg fint alene. Ikke noe gråting hittil... Hun har vært der fra kl 10-15 denne uka. Neste uke skal jeg levere henne litt tidligere sånn at hun kan sove der 2 ganger og bli vant til å være der litt lengre. Bare 1 uke igjen til jeg begynner å jobbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen skjønner jeg ikke hvor helga ble av.. Spesielt siden jeg har gjort nesten ingenting annet enn å ligge på sofaen. På fredag begynte jeg å kaste opp. Da tenkte jeg bare: Nei!!! Håper ikke det er omgangssyke!! Så jeg holdt meg unna M og E. Men tydeligvis bare noe jeg har spist. Vet ikke hva men.. Det gikk fort over selvom jeg var ganske slapp igår. Godt at M kunne ta seg av E da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at barnehagestart har gått så fint! :)

Usj, kjedelig med omgangssyken eller hva det enn var. Godt at du er bedre nå! Håper at resten av helga di blir fin, og at dere får nytt siste permisjonsuka sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det ikke mange dager igjen av permisjonen min... Idag har jeg vært effektiv. Skiftet på sengetøy, støvsugd og vasket gulvet i alle rom. Bortsett fra begge badene - de skal mine kjære få æren av å vaske. Pluss at en maskin med klær står på. Nå - frokost! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at barnehagestarten har gått så bra! Og du har jammen vært effektiv i dag. Gruer du deg til jobbstart eller blir det litt godt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nautika skrev:

Så flink du er! Er det mandag du begynner? 

Det stemmer. 

5 timer siden, Nori skrev:

Så bra at barnehagestarten har gått så bra! Og du har jammen vært effektiv i dag. Gruer du deg til jobbstart eller blir det litt godt også?

Både og. Gleder meg til å være litt meg selv igjen, og ikke bare mamma. Gruer meg fordi det har skjedd noen endringer på jobb som ikke vet om jeg liker. 

23 minutter siden, malicious skrev:

Hvordan opplever du E etter barnehagen? Er hun annerledes? Personlighet, liksom?

Godt spørsmål. Forrige uke var hun der fra kl 10-15 mens denne uka har hun vært der fra kl 8-16. Merker ikke noen forskjell på antall timer hun er der. Hun er som regel blid og fornøyd når vi kommer hjem. Synes ikke det er så mye forskjell fra før hun begynte der. Men det virker som hun koser seg. Eneste er at hun sover veldig mye der og det har blitt en liten utfordring å legge henne på kvelden. 

Og T da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MissStiles skrev:

Det stemmer. 

Både og. Gleder meg til å være litt meg selv igjen, og ikke bare mamma. Gruer meg fordi det har skjedd noen endringer på jobb som ikke vet om jeg liker. 

Godt spørsmål. Forrige uke var hun der fra kl 10-15 mens denne uka har hun vært der fra kl 8-16. Merker ikke noen forskjell på antall timer hun er der. Hun er som regel blid og fornøyd når vi kommer hjem. Synes ikke det er så mye forskjell fra før hun begynte der. Men det virker som hun koser seg. Eneste er at hun sover veldig mye der og det har blitt en liten utfordring å legge henne på kvelden. 

Og T da?

Startet bra forrige uke, men nå er jeg usikker. Hun gråter når vi henter henne. Og hun er i følge de ansatte sutrete på dagtid. Har så dårlig samvittighet for at hun er der så lenge, men jeg henter jo så fort jeg kan. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, malicious skrev:

Startet bra forrige uke, men nå er jeg usikker. Hun gråter når vi henter henne. Og hun er i følge de ansatte sutrete på dagtid. Har så dårlig samvittighet for at hun er der så lenge, men jeg henter jo så fort jeg kan. :(

Så leit å høre. Håper det blir bedre etter hvert.

Jeg gleder meg ikke til å levere E allerede kl 6:45 på mandag men heldigvis kan M hente henne allerede kl 14:30 hvis han ikke skal noe etter jobb.

9 timer siden, Surriball skrev:

Hva slags endringer har de gjort på jobben da? Hvis det er sånt som det går an å skrive på kg? :)

Det året jeg har vært i permisjon, har 4 personer sluttet og jeg er redd for at jeg kommer til å få tildelt deres arbeidsoppgaver og måtte jobbe overtid hele tiden. Og det er jeg ikke interessert i. Fordi det betyr mindre tid hjemme og sammen med E. Pluss at stemningen på jobb tydeligvis ikke er så bra. Nettopp pga alt dette og mye annet.

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår hentet jeg E litt tidligere enn vanlig. De ringte fra barnehagen og sa at hun hadde sovet mer enn hun hadde vært våken og virket ikke helt i form. Hun har også en skikkelig fæl hoste. Og siden natta ikke var noe særlig bra + at vi helst ikke vil bruke første sykedag på jobb allerede på mandag så valgte jeg at hun ble hjemme idag. 

Jeg hadde ingen planer idag så da gjør det ikke noe. Eneste er at jeg skulle ønske at jeg fikk litt mer søvn inatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk ikke den beste starten på helgen. Endte opp med en tur på legevakta inatt. E fikk raskt feber inatt. Vi ga henne paracet men feberen gikk ikke ned. Så jeg hentet henne inn til oss. Plutselig våknet vi av at hun skrek skikkelig, også skulle jeg ta henne opp for å trøste henne og da begynte hun å få kramper. Det var skummelt å se på. Aldri vært så redd før. Vi ringte legevakta og de ba oss komme inn. De fant ingenting men vi fikk en mikskur for feberen. Hvis feberen ikke gikk ned og hun fikk kramper igjen, skulle vi komme tilbake. 

Heldigvis har hun det bedre nå, etter å ha sovet noen runder og spist litt. Blir mer og mer E. Selvom hun fortsatt ikke er helt 100% i form. 

Så da ble det en innehelg på oss. Vi skulle egentlig ha barnefri denne helgen men det avlyste vi selvfølgelig. Føles ikke riktig. Nå er det viktig at hun blir frisk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, så skummelt! Har hørt om feberkramper, men ikke opplevd det selv. Håper resten av helgen har gått bra! :klem: 

Lykke til med jobbstart i morgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...