Gå til innhold

Juliane og mini-sjefen


juliane

Anbefalte innlegg

Så bra navnefesten ble vellykket! 

Husker også at leiligheten vår ble så fin rett før vi skulle selge den :ler: er da man får gjort alt man har tenkt at man skal gjøre i evigheter, men aldri giddet :fnise: 

Lykke til med visninger og salg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 6. mai 2016 at 10.11, ShiningStar skrev:

ååh masse lykke til med leilighetssalg håper dere får den prisen dere ønsker :) 

Vi skal også til Kroatia, men det blir i juli. Hva har du med deg av utstyr til lille?  Vogn osv?  

Håper du vil skrive en slags oppdatering om hvordan det er med baby der nede når du har kommet hjem, om du får tid :) 

Håper dere får en fin helg :D :D 

Det skal jeg nok få til! Foreløpig har jeg knapt tenkt gjennom det selv siden vi har styret på med leilighet, men vi kommer hvertfall til å ha med vogna. Tenker det er gull verdt med skikkelig vogn hvis vi skal bevege oss litt rundt, da kan hun sove duppene sine i den og sitter godt når hun er våken. (I tillegg til bæreselen) Tenkte også å prøve å ta henne med ut og spise i vogna om kvelden, men usikker på om det funker. Verdt et forsøk i alle fall! :)

Da har vi hatt fotograf innom og fått tatt bilder av leiligheten, så da er vi enda et skritt nærmere. Håper de ble bra! Så selvfølgelig bomba ut med en gang etterpå siden vi hadde satt en masse greier på gangen, så er nok å henge fingrene i i morgen og lørdag formiddag også... Men i kveld er det beina høyt og avslapping for alle penga! :jepp: 

Vi var også på 7/8-mnd kontroll på helsestasjonen i dag, S er nå 72 cm og 9700 gram. Og da vi kom hjem knekte hun like greit koden på ålingen! Hun har ålt seg bittelitt fremover innimellom før også, men da helt ubevisst. Nå er det tydelig at hun har skjønt hva hun skal gjøre. Bra vi hadde nyvaskede gulv. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åling er gøy! 
Det går fremover i en rasende fart når de først forstår at dørstokker og tepper ikke er en hindring lengre! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.5.2016 at 20.10, juliane skrev:

Det skal jeg nok få til! Foreløpig har jeg knapt tenkt gjennom det selv siden vi har styret på med leilighet, men vi kommer hvertfall til å ha med vogna. Tenker det er gull verdt med skikkelig vogn hvis vi skal bevege oss litt rundt, da kan hun sove duppene sine i den og sitter godt når hun er våken. (I tillegg til bæreselen) Tenkte også å prøve å ta henne med ut og spise i vogna om kvelden, men usikker på om det funker. Verdt et forsøk i alle fall! :)

Da har vi hatt fotograf innom og fått tatt bilder av leiligheten, så da er vi enda et skritt nærmere. Håper de ble bra! Så selvfølgelig bomba ut med en gang etterpå siden vi hadde satt en masse greier på gangen, så er nok å henge fingrene i i morgen og lørdag formiddag også... Men i kveld er det beina høyt og avslapping for alle penga! :jepp: 

Vi var også på 7/8-mnd kontroll på helsestasjonen i dag, S er nå 72 cm og 9700 gram. Og da vi kom hjem knekte hun like greit koden på ålingen! Hun har ålt seg bittelitt fremover innimellom før også, men da helt ubevisst. Nå er det tydelig at hun har skjønt hva hun skal gjøre. Bra vi hadde nyvaskede gulv. :fnise: 

Håper dere fikk solgt med en gang! :jepp: Eller er den ikke solgt enda? Så herlig at S åler seg fremover, nå må man begynne å passe ekstra godt på ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk heldigvis solgt i går! :) Fikk solgt til prisantydning og må innrømme jeg er bittelitt skuffa sånn som markedet i Oslo er om dagen, men sånn er det jo bare. Fikk i alle fall solgt til slutt, så en stund ut som om vi måtte kjøre en ny runde, men så var det noen som tydeligvis tapte en annen budrunde som hoppet over. Veldig glad vi slipper alt styret en gang til i det minste! :jepp:

Nå kan vi ha fullt fokus på huset vi skal flytte inn i og hva som skal gjøres der, for nå vet vi akkurat hvor mye penger vi har og hvilket tidsskjema vi må holde før overtagelse her. Så nå er jeg allerede i gang på mitt anbud. :P 

Kroatia var kjempefint, og det var så deilig med en liten ferie! De dagene det var fint vær var det ca 20 grader helt perfekt for de voksne i sola og for S i skyggen. Ble ikke noe bading på henne da, var altfor kaldt vann i barnebassenget. Er ikke noe skremt fra å reise med barn, hun oppførte seg helt eksemplarisk hele tiden, og flyturene gikk superbra begge veier. På veien ned sov hun 20 minutter på flyet, ellers var hun våken fra vi gikk gjennom sikkerhetskontrollen litt før 15 til vi var på hotellrommet nærmere midnatt. :sjokkert: Men like blid! :fnise: Ble litt mye oppmerksomhet for henne ettersom dagene gikk da. De første par dagene gliste hun til absolutt alle som så på henne, men hun ble mindre raus med smilene etterhvert. Ble nok for mange pensjonister som skulle dulle og prate og ville ta henne med hjem. ;) A mente vi sikkert kunne fått solgt S for en betydelig høyere sum enn leiligheten. :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med leiligheten. Kjipt å høre at det bare ble til prisantydning men markedet kan være litt merkelig for tida. Vi leter jo etter nytt selv og det er mye rart som foregår der ute om jeg går sagt det selv. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salget!! Synd at det ikke ble mer enn til prisantydning men men.. Godt å høre at Kroatia var bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salget :) Godt å få det unnagjort tenker jeg. Vi har akkurat fått lån, men fikk ca 600 000 mindre enn vi håpet på, så da er det bare å glemme å kjøpe noe. Får leve som skikkelige studenter i et år til til jeg blir ferdig med bacheloren og får fast jobb tenker jeg! :( 

Og bra at Kroatia var fint, kan tenke meg å reise dit selv en gang. Hvor var dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salget selv om det ikke ble så bra pris som dere kanskje håpet på. Man kan jo dessverre være litt uheldige selv om markedet er hett. Husker da vi solgte leiligheten i Oslo (Groruddalen så ikke noe veldig populært sted) så gikk en leilighet som var litt dårligere enn vår 100 000 over hva vi fikk for vår bare en uke eller to før vi solgte, og den hadde lavere takst og prisantydning enn vår. Vi hadde én budgiver som vi klarte å presse 50 000 opp bare. Og da vi kjøpte ble et dårligere rekkehus solgt for over 200 000 mer enn vi betalte samme dag selv som den vi kjøpte var bygd om sånn at det var mye lysere og var pusset opp senere enn det andre. Blir noen merkelige utslag noen ganger. (Ups, her gikk skravla gitt :fnise:)

Så bra turen gikk bra! Er deilig med et lite avbrekk, og ca 20 grader er perfekt når man reiser med små barn. Vi var på Mallorca i midten av september, og vi orka bare bade de to første dagene. Denne gangen blir det midt i juli så da kommer vi til å bo i bassenget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med solgt leilighet, selv om den gikk for mindre enn håpet :/ Det hørtes ut som en deilig ferie, godt å høre at det går greit å reise på sånne turer med barn :) hva må gjøres i ny-huset før innflytting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 25. mai 2016 at 14.04, elvital skrev:

Gratulerer med salget :) Godt å få det unnagjort tenker jeg. Vi har akkurat fått lån, men fikk ca 600 000 mindre enn vi håpet på, så da er det bare å glemme å kjøpe noe. Får leve som skikkelige studenter i et år til til jeg blir ferdig med bacheloren og får fast jobb tenker jeg! :( 

Og bra at Kroatia var fint, kan tenke meg å reise dit selv en gang. Hvor var dere?

Har dere spurt i flere banker? Da vi søkte lån forrige gang fikk vi en million mindre i lån i Nordea enn i Handelsbanken, fordi de la så stor vekt på at jeg bare hadde vikariat. Og denne gangen varierte det også med 500.000 mellom de ulike bankene, så det er tydelig at ikke alle vurderer ting likt. 

Vi var på øya Brac rett utenfor Split, veldig fint og deilig å kunne ta en dagstur til Split med ferje. :) 

Den 27. mai 2016 at 20.00, A4-livet skrev:

Gratulerer med salget selv om det ikke ble så bra pris som dere kanskje håpet på. Man kan jo dessverre være litt uheldige selv om markedet er hett. Husker da vi solgte leiligheten i Oslo (Groruddalen så ikke noe veldig populært sted) så gikk en leilighet som var litt dårligere enn vår 100 000 over hva vi fikk for vår bare en uke eller to før vi solgte, og den hadde lavere takst og prisantydning enn vår. Vi hadde én budgiver som vi klarte å presse 50 000 opp bare. Og da vi kjøpte ble et dårligere rekkehus solgt for over 200 000 mer enn vi betalte samme dag selv som den vi kjøpte var bygd om sånn at det var mye lysere og var pusset opp senere enn det andre. Blir noen merkelige utslag noen ganger. (Ups, her gikk skravla gitt :fnise:)

Ja, sånn er det bare, og vi vet jo at disse leilighetene er litt tungsolgte pga vi ligger rett ved Ring 2. Folk er skeptiske til adressen, og dessverre var det regn og derfor mye mer trafikkstøy på begge visningsdagene. Men, prisantydning var 200.000 mer enn vi trodde den ville være for bare noen uker siden, så sånn sett er det ikke så ille altså. :) Men tenk alt man kunne gjort med 100.000-200.000 mer rett i lomma... :sjenert:

OG, det kan virke som om vi har gjort et ok kjøp i alle fall! :jepp: Nabohuset vårt ble nemlig solgt forrige helg også. Det er i utgangspunktet likt som vårt, men har en nesten ubenyttet kjeller mens vår kjeller har to soverom, kjellerstue, bad og bod. Skal de ha inn soverom i kjelleren må de grave ut under verandaen og sette inn større vinduer (sånn som det er hos oss), og de har jo en bod på 40 kvm. Oppe var veggen til det lille soverommet slått ut og sammen med entreen, så mens vi har fire soverom har dette huset bare ett egentlig. Og standarden ellers så hvertfall ikke bedre ut enn vår. De må nok bruke ganske mye penger på å få et like bra hus som oss - og de betalte 30.000 mer enn oss! :sjokkert: Så enten har vi gjort et knallkjøp, eller så har de betalt altfor mye. Satser på det første. :fnise: 

13 timer siden, lille_frosk skrev:

Gratulerer med solgt leilighet, selv om den gikk for mindre enn håpet :/ Det hørtes ut som en deilig ferie, godt å høre at det går greit å reise på sånne turer med barn :) hva må gjøres i ny-huset før innflytting?

Godt spørsmål, hva må gjøres i nyhuset... Det diskuteres daglig her nå, for å si det sånn! :fnise: I utgangspunktet MÅ vi ikke gjøre noe som helst, huset er i god stand og vi kan sånn sett flytte rett inn. MEN, det er 21 år gammelt og har gulnet og slitt eikeparkett og strie på veggene, og vi er ikke så fan av noen av delene. :sjenert: Så vi kommer nok til å enten pusse gulvet eller legge tynnparkett oppå den som ligger der nå, selv om det bare er dumt når vi har S som kommer til å lage masse hakk de nærmeste årene. Veggene vet jeg ikke hva vi gjør med. Det blir for dyrt å få inn noen for å helsparkle, så vi får se om vi kanskje legger rehabgips utenpå. Evt får jeg bare bite i meg min aversjon mot strie og bare male i litt mer moderne farger. :vetikke: Og så skal vi male det ene badet også, som en midlertidig løsning. Det er jo 21 år gamle bad og de varer nok ikke i evigheter, så vi sparer min BSU til jeg er for gammel og bruker den på badet etter hvert. :) 

Skal faktisk til nyhuset i morgen for å ta en titt og måle opp litt, det blir veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, juliane skrev:

Har dere spurt i flere banker? Da vi søkte lån forrige gang fikk vi en million mindre i lån i Nordea enn i Handelsbanken, fordi de la så stor vekt på at jeg bare hadde vikariat. Og denne gangen varierte det også med 500.000 mellom de ulike bankene, så det er tydelig at ikke alle vurderer ting likt. 

Vi har spurt i OBOS, og snakket med DnB. Skal sende inn noen flere papirer til DnB før de kan gi oss noe svar på hvor mye vi får. Blir spennende, selvom vi egentlig har lagt det litt fra oss - regner ikke med at vi får nok til å kjøpe der vi vil før jeg får meg fast jobb til neste år (forhåpentligvis). Menmen, sånn er det. Dagens marked er ikke lett å komme inn på for førstegangskjøpere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det? Er dere midt i pakke ned og opp av esker? Eller har dere kanskje ikke tatt over enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke tatt over enda. :) Tar over 8. juli og da er det full fres med sliping av gulv og maling av alle rom ++, før vi flytter inn et par uker senere. Nå bruker jeg all min tid på å titte på fargekart og møbelbutikker på nett. :fnise:  Foreløpig plan er å male Snedråpe i stua, Minty Breeze i entreen, på kjøkkenet, i gangen/trappegangen og i kjellerstua, Soft Mint på badet og St Pauls Blue på vårt soverom. Usikker på gjesterommene og S sitt rom, men spørs om vi bruker St Pauls Blue på gjesterommene også, og Soft Mint på S sitt rom. Eller har noen gode tips til barneromsfarge, kanskje? :)   

Ellers har jeg lyst på denne kjøkkenlampa, denne lampa over spisebordet, og ikke minst dette stuebordet. Og så har man alle de litt mer kjedelige tingene da, som komfyr, tørketrommel, fryseskap, hagemøbler, grill, tvbenk, garderobeskap i entre og hovedsoverom, teppe og ny seng til oss. :bond: Her skulle jeg lagt til at vi får igjen masse penger på skatten, men det gjør vi jo ikke...

------------------

S er lykkelig uvitende om flyttestresset vårt, og nå syns jeg det skjer noe nytt hver dag. Hun har plutselig tatt store motoriske steg, nå åler hun seg bra og har såvidt begynt å innta krabbestilling. Hun setter seg også sånn halvveis opp på hofta på et vis, så er nok ikke så lenge til hun klarer å sette seg opp selv. Hun sitter som en påle når vi setter henne opp da, og er så fornøyd når hun får lov til å sitte der en stund. Mamma er skikkelig kjip som ikke lar henne få gjøre det spesielt lenge, faktisk. ;)  I dag så jeg tegn til at tann nr tre er på vei, og den ser ut som om det er den ytre fremtanna oppe til høyre, og ikke den venstre. Spent på om jeg våkner ved siden av en liten vampyr i morgen. :fnise: Hun spiser absolutt alt vi gir henne, og "mmm-er" til alt fra fiskegrateng til brødskive med leverpostei til fruktmos. Og så er hun fremdeles verdens blideste baby, og smiler og ler dagen lang. Hjertet mitt bare smelter av den latteren, hun er virkelig et fantastisk lite menneske. Her om dagen så hun på film av seg selv som forsøkte å spise blåbær, og hun hikstet av latter hver gang blåbæret trillet ut av munnen. :hoho: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine farger!! Vi har noe lignende St. Paulus på soverommet, og det er en herlig farge for soverom altså. Beroligende! Så heeerlig S høres ut! :nigo: Hvor gammel er hun nå? Så fantastisk skjønn som ler av seg selv på film :strix::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker fargene, lampene og bordet! Klarer ikke bestemme meg for hvilken av lampene jeg liker best, begge er så fiiiine :jepp:

Herregud så søt S er, tenk at en sånn liten filmsnutt kan være så morsom :rodmer: Bra hun er glad i mat, gøy når de koser seg med maten selv om de er såpass små. Her er det alt fra "kjempegodt" til "æsj, ekkelt" for tida :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så fort når de først knekker en kode! 
Ene dagen er de bare stilleliggende på gulvet også plutselig den neste ''se her da mamma hva jeg kan, jeg gjør det hele tiden jeg nå mamma, bare fordi jeg kan!!!'' :hoppe:
Også blir de så stolte når de får til noe nytt, det eeeer så gøy!! :nigo:

Og den lampa til spisebordet skal jeg jammen sette på min egen ønskeliste til jeg får spisestue! :jepp:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...