Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 timer siden, lillemeg90 skrev:

Så gøy at dere skal prøve på nr 2! Håper dere lykkes raskt:) 

Og hva studerer du?

Ja, det blir veldig spennede ☺️ 

Kan sende deg en pm, synes det er litt for detaljert i forhold til gjenkjennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Poppsilopp skrev:

Ja, det blir veldig spennede ☺️ 

Kan sende deg en pm, synes det er litt for detaljert i forhold til gjenkjennelse.

Greit det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har vi fått satt opp ett opplegg for fryseforsøk, og jeg begynner på medisiner allerede denne måneden! Nå ble det plutselig veldig nærme :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fikk mensen på lørdag, og i morgen begynner jeg på medisiner. På dag 15 skal jeg på UL, og dagen etter positiv EL-test skal vi forhåpentligvis sette inn eskimoen på frysen :nigo: 

Vi aner ikke når det skjer, fordi det avhenger enten av at jeg får EL av meg selv, eller at eggposene er store nok til at jeg kan sette Ovitrelle. Skjønner ikke enda helt dette med fryseforsøk, men håper å bli litt klokere snart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk begge to! :hjerte:

 

I morgen er siste dag på medisiner. Kjenner jeg er spent, men ikke på langt nær like spent som forrige forsøk. Det er noe helt annet når man allerede har en liten gullklump. Men regner med spenningen vokser når det nærmer seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på ultralyd. Alt så veldig bra ut, og hvis jeg ikke har fått positiv EL-test innen søndag så skulle jeg sette Ovitrelle. Innsett blir senest torsdag.

Etter timen på Hausken kjørte vi rett til hytten. Ingen av oss har vel helt skjønt skikkelig at vi er i gang igjen før i dag. Det har liksom vært så lite merkbart før timen i dag. Vi er jo ikke vant til at det skal så lite til for å lage et barn :fnise: Litt godt å sitte tre timer i bil etter en sånn time, da får man virkelig snakket. Så nå begynner vi begge å håpe og glede oss veldig. Men først skal vi nyte noen dager her, og det som forhåpentlig blir det siste glasset med vin på mange måneder!

Litt gøy, hvis det går, så vil jeg være 12 uker på vei to dager før julaften❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Poppsilopp skrev:

I dag har vi vært på ultralyd. Alt så veldig bra ut, og hvis jeg ikke har fått positiv EL-test innen søndag så skulle jeg sette Ovitrelle. Innsett blir senest torsdag.

Etter timen på Hausken kjørte vi rett til hytten. Ingen av oss har vel helt skjønt skikkelig at vi er i gang igjen før i dag. Det har liksom vært så lite merkbart før timen i dag. Vi er jo ikke vant til at det skal så lite til for å lage et barn :fnise: Litt godt å sitte tre timer i bil etter en sånn time, da får man virkelig snakket. Så nå begynner vi begge å håpe og glede oss veldig. Men først skal vi nyte noen dager her, og det som forhåpentlig blir det siste glasset med vin på mange måneder!

Litt gøy, hvis det går, så vil jeg være 12 uker på vei to dager før julaften❤️

Masse lykke til og kos dere på hytten i helgen! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2017 den 19.57, Sjokoladepiken skrev:

Masse lykke til og kos dere på hytten i helgen! :nordvesta:

Tusen takk for det :strix: 

13 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Lykke til ☺️ 

Tusen takk😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er så grusomt spennende :nigo:Synes det er skikkelig gøy at dere skal prøve igjen jeg. Litt misunnelig og :hoho: Men rart med det, som du sier så er det litt annerledes når man har barn fra før. Det haster liksom ikke like mye som før, kan være fordi tiden går så sinnsykt mye fortere :fnise:

Nå synes jeg du kan fortelle resultatet av EL-testingen :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Det her er så grusomt spennende :nigo:Synes det er skikkelig gøy at dere skal prøve igjen jeg. Litt misunnelig og :hoho: Men rart med det, som du sier så er det litt annerledes når man har barn fra før. Det haster liksom ikke like mye som før, kan være fordi tiden går så sinnsykt mye fortere :fnise:

Nå synes jeg du kan fortelle resultatet av EL-testingen :opplyser:

Så gøy at du synes det er spennede :strix: 

Det er rart, men kjenner mer og mer på spenningen nå når vi er skikkelig i gang!

Det skal jeg! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lite vandt med el-tester, har i hvertfall aldri fått en positiv før. Så jeg ble jo plutselig stresset over om jeg testet feil, men fikk i hvertfall ikke noe som minnet on positivt før søndag. Da var den nesten positiv, men den var ikke sterkere enn kontrollstreken. Så da satt jeg Ovitrelle (Eggløsningssprøyte) i går. Og i dag kjenner jeg at jeg har el. Skikkelig stinn og oppblåst, og litt vondt. Det er en fordel å merke alt på kroppen sin i denne prosessen, da kjenner man liksom at det skjer noe. I tillegg var det ikke bare ett egg som var modnet, men 3. Så da kjenner man det vel litt bedre.

Spurte sykepleieren om vi burde la være å ha sex denne perioden, men hun sa det var bare å leve som vanlig. Det er jo en liten økt sjanse for at vi på egenhånd skal klare å befrukte ett egg, men sjansen er jo ikke så stor. Men i går la vi inn noen aksjer :nori: Ikke egentlig for å prøve, mest fordi vi hadde lyst, men det er jo en bonus da! Enste er at jeg plutselig ble bekymret for om det kan gjøre forholdene dårligere til det embryoet de skal sette inn igjen, men da hadde de sikkert sagt noe om det. 

Ellers var mamma og pappa også på hytten. Vi hadde egentlig ikke tenkt å fortelle det til noen uten om min bror og svigerinnen denne gangen, men det føltes naturlig å fortelle det. Det var egentlig veldig koselig. Da blir det enda litt mer virkelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

33 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Så spennende :) Hvor lenge må man vente etter eggløsning? 

Siden embryoet vårt ble fryst ned på dag tre, skal det også settes inn på dag tre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppsilopp skrev:

 

Siden embryoet vårt ble fryst ned på dag tre, skal det også settes inn på dag tre 😊

Logisk ;) Vet lite om fryseforsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Askmeagain89 skrev:

Logisk ;) Vet lite om fryseforsøk. 

Jeg visste heller ingen ting før nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringte fra Hausken i går og ville heller ha oss inn på fredag. Ble litt forfjamset, for timingen er jo veldig viktig, og de har sagt torsdag hele veien. Jeg har eksamen på fredag og spurte derfor om det var av hensyn til deres organisering, eller på grunn av forsøket. Sa også at jeg hadde eksamen, men at jeg kunne rekke å komme dit etterpå hvis det var det som var det beste for forsøket. Hun måtte da ringe meg opp igjen, og det viste seg at det var på grunn av praktiske årsaker for deres del, så da ble det torsdag som planlagt. I tillegg når vi var på kontroll på torsdag brukte legen mer tid på å snakke i telefon enn å snakke med oss. Så føler oss ikke like ivaretatt denne gangen. Det er klart det viktigste er jo at forsøket går bra, men det er jo litt greit å føle at de har tid til oss. Man betaler tross alt. Men dette er jo «kun» et fryseforsøk, så ikke sikkert det er like viktig for de. Men akkurat det med at de skal begynne å flytte oss, uten å en gang spørre, det synes jeg ikke er helt greit!

Ellers sliter jeg skikkelig med søvnen for tiden. Må opp klokken 6 (har selvfølgelig obligatorisk undervisning akkurat denne uken). Hodet er så fult av tanker at selv om jeg legger med før elleve så sovner jeg ikke før ett, og da begynner M å våkne. Så når klokken ringer 5.50 har jeg sovet ca 4,5 time fordelt på 3-4 bolker😩 Og nå begynner jeg å bli forkjølet. Håper virkelig ikke dette spolerer hele forsøket. 

Nå når jeg tenker mer og mer på dette forsøket, kjenner jeg mer og mer på hvor mye jeg håper det går. Har lest notatene mine fra forrige gang, og allerede dag 3 etter innsett kjente jeg ett kjempe stikk i livmoren, noe som i ettertid viser seg at sikkert var når embryoet festet seg. Og bare 6 dager etter innsett testet jeg positivt. Så jeg kommer nok til å vente på dette nå også. Men igjen, det er jo stor sannsynlighet for st det ikke går. Hvorfor skal vi liksom være så heldige at det skal bli to barn av to egg? Det er liksom litt for godt til å være sant.

Alt for mye grubling og tanker:sjenert: Lurer på hvordan lesing til eksamen en uke etter innsett kommer til gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...