Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Da hopper jeg inn i uke 5 :strix: I morgen skal hjerte begynne å slå :hjerte:

Lurer på hva det er som gjemmer seg inni magen min denne gangen. Mannen er sikker på at det er jente. Han hadde rett sist, så kanskje han har det denne gangen også. Blir veldig spennende å se, men kjenner at der er helt det samme. Når vi har vært så heldige å få dette til på første forsøk hver gang (teknisk sett kun ett forsøk tilsammen), så har det virkelig ingen ting å si så lenge han eller hun klamrer seg fast og er frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Poppsilopp skrev:

Så koselig med snikleser! :blomst: Tror ikke det, men kan ikke si helt sikkert :fnise: 

Morsomt at du føler du nettopp var i uke fem! Jeg føler det er veeeldeig lenge til uke 27. Men det går nok fortere enn jeg ser for meg. Tiden har jo aldri gått så fort som etter jeg ble mamma. Og nå har vi jo tusen baller i lufta i tillegg :nigo: 

Har du dagbok?

Jepp :) Den heter «Tweet ønsker baby» bland gravidbøkene! 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tweet skrev:

Jepp :) Den heter «Tweet ønsker baby» bland gravidbøkene! 👍🏻

Fant deg :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan man kan være så ufattelig oppblåst i uke 5! Å gå meg vanlige bukser er bare fælt. Men det er jo litt i tidligste laget i begynne med gravidbukser :fnise: 

Ellers skjønner jeg ikke hvordan jeg skal ha tid til å være så trøtt og sliten som jeg er nå. Mannen har fult opp, og jeg har over en måned med masse obligatorisk på studiet. Det vil si opp klokken 5.50, etter å ha vært våken x-antall ganger i løpet av natten. Nå er lille M i tillegg sylta forkjøla stakkars, så da er det enda mer oppvåkning enn vanlig. Blir spennende å se hvordan dette svangerskapet skal bli sånn slitenhetsmessig. Sist hadde jeg all tid i verden til å ligge på sofaen og slappe av, det er litt annet når man har en 20 måneder gammel tass å springe etter. Men jeg får bruke de anledningene jeg har til å ligge på sofaen i hvertfall :) 

Er det forresten for tidlig å bestille time til svangerskapskontroll nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke bruke vanlige bukser etter 4.-5.uken. Ble joggebukse eller sånne løse sommerbukser frem til jeg bikket 12 uker og handlet inn gravidklær.

Når det gjelder svangerskapskontroll så er det vel ikke vanlig før uke 12. Særlig med de nye retningslinjene for blodprøver, for du kan ikke ta dem før tidligst 12+0. Men har du behov for sykemelding eller noe slikt er det jo bare å bestille time :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LoveTrain skrev:

Jeg klarte ikke bruke vanlige bukser etter 4.-5.uken. Ble joggebukse eller sånne løse sommerbukser frem til jeg bikket 12 uker og handlet inn gravidklær.

Når det gjelder svangerskapskontroll så er det vel ikke vanlig før uke 12. Særlig med de nye retningslinjene for blodprøver, for du kan ikke ta dem før tidligst 12+0. Men har du behov for sykemelding eller noe slikt er det jo bare å bestille time :) 

Det ble tights i dag. Så får jeg se om jeg får rotet frem gravidbuksen min. Klarer i hvertfall ikke ta på meg vanlig bukse nå!

tenkte mer om jeg burde ringe helsestasjonen og bestille time til til uke tolv. Men kanskje greit å gå til legen siden det er blodprøver og sånt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1. november 2017 den 13.23, Frøkenanonym skrev:

Gratulerer med graviditeten :D 

Da blir det to tette på deg også, så gøy ;) 

Tusen takk! :nigo: Litt tette i hvertfall, M vil være nesten 2,5 når neste kommer. Så kunne vært tettere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, nå er jeg skikkelig sliten! Det har vært litt av en uke. Hele gjengen er halvsyke, lite søvn, tidlig opp på skolen, og mannen har jobbet hele ettermiddagene. I tillegg er jeg trøtt på grunn av graviditeten. Det værste jeg vet er å være sliten og syk, men ikke ha tid til å hvile i det hele tatt. Oldemoren til M spurte om hun kunne låne han i natt. Veldig rart når han ikke er her, men nå trenger vi det. Har så dårlig samvittighet for at han har en mamma som ikke orker så mye. Nå får vi forhåpentligvis mer energi. Tror jeg trengte det, la meg til å sove når vi kom hjem, og våknet 4 timer senere. M startet dagen klokken 4 i natt, så det var godt med litt mer søvn. Nå føler jeg meg enda dårligere, men håper det forsvinner til i morgen. I kveld skal jeg ligge i senga å se Friends for sikkert 100de gang :fnise:  drikke julebrus og så skal vi lage deilige hamburgere til middag i kveld:danse:

Når er jeg 5+4, og Ovia kunne fortelle meg at leveren begynner å utvikle seg i dag. I tillegg kan man allerede denne uken se hva som er opp og ned på embryoet :hjerte: Ellers merker jeg at jeg begynner å bli litt uggen, ikke kvalm, men kjenner godt at det ikker er så mye som skal til før jeg blir det. Kjenner også at jeg kjenner mindre når jeg er travel, men sånn som nå når jeg ligger i sengen så kjenner jeg godt at det strekker og stikker i livmoren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2017 den 18.46, Sisti skrev:

Kos deg masse i kveld! Heldig M er som har en oldemor som vil låne han! 

 Det var en deilig kveld, med masse søvn :fnise: ja, han er veldig heldig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0

Nå hopper jeg inn i uke 6, eller den 7. uke :strix: 

Akkurat en uke til ultralyd! 

 

Nå er jeg ganske rolig. Sikkert litt kombinert med at jeg ikke har så mye tid til å bekymre meg. Men også fordi jeg kjenner mange tegn, det stikker, er kjeeempe treig i magen, kjempe trøtt og uggen. I tillegg har jeg jo ikke blødd, så mest sannsynlig er alt bra med lille eskimoen min. 

Den er forresten allerede på størrelse med en marihøne. Tenk at noe så lite allerede har hjerte, anlegg til organer og hjerne. Her er ukens bilde fra Ovia-appen.

 

38B29704-4223-4C9D-A9BA-3AE82A89A6CE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om jeg kjenner kynnere allerede nå:klo: Det er jo veldig tidlig, men det kjennes slik ut. Leste inne på sidene til jordmor Siri at man jo har kynnere hele svangerskapet, men at man vanligvis ikke kjenner dem før senere. Men at noen spesielt de som har født før kan kjenne det tidligere. Sist var jeg ganske tidlig med å kjenne kynnere også, lurer på om det var i uke 13-14, men ikke så tidlig som nå. Ikke vet jeg, men det kjennes i hvertfall ut som at magen blir skikkelig støl og sliten. Og det kom etter orgasme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg opplevde masse kramper i magen etter orgasmer i starten, men kan ikke huske om magen strammet seg. Var mer som skikkelige menskramper som ga seg etter omtrent et minutt. Jeg vet i alle fall at det er helt normalt 😁 Husker det skjedde mye rart i mageregionen de første ukene. Ikke noe gøy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg skikkelig, skikkelig sliten, uggen og småkvalm. Jeg gjør omtrent ingenting utenom å være med M. Han går ikke i barnehage enda, så det er klart det er jo litt travelt. Og nå om dagen har mannen det så travelt med jobb og studier at jeg har han stort sett hele dagen. Men utenom det så sover jeg og ligger i senga og enda er jeg så sliten. Han sov i hele natt, til 7.20 og sov i to og en halv time! på dagen i dag, så jeg burde jo ikke akkurat klage! Og har dårlig samvittighet for at jeg ikke får vært den mammaen M fortjener. Det blir alt for mye kos på sofaen med NRK super. Skal virkelig ta igjen for dette når energien forhåpentligvis kommer tilbake.

Og så skifter jeg mellom og ha en skikkelig ulvehunger hvor jeg har lyst på alt mulig rart, til plutselig bare være kvalm og ikke ville ha noen ting. Haha, dere skulle sett reaksjonen til mannen når han skjønte at det var min halve baguette han tok fra fatet mitt, fordi han trodde det var smurt til M. Altså du stjeler ikke maten til sultne gravide damer!!:nei: (M fikk mat han også altså, hadde lagt hans halve en annen plass :fnise:)

Jeg at egentlig så burde jeg bare holde godt kjeft, og være sjeleglad for at vi ble gravid på første forsøk denne gangen også :hjerte:  men her ligger jeg og bare klager!

Dagens surmaga oppgulp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er usikker på om du har mest lyst på en BigMac eller kjøttkaker :fnise: 

#lurerpåomjegergravid :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, Mc. Donalds :hjerter: Hadde verdens sykeste craving på det for et par dager siden, og spiste hele to burgere (og den ene var dobbel!). Nå har jeg sååå lyst på det igjen. Thanks :fnise:#skulletrojegogsåvargravid

Når jeg har hatt slike kjipe, energiløse dager, har jeg tatt med hunden til en barnehage etter stengetid eller i helgene og sluppet han løs. Da kan jeg bare sitte på en huske eller stein og se på at han leker og løper rundt. Frisk luft, fortsatt avslapping og litt bedre samvittighet! Kanskje en idé å gjøre det samme med M? La han leke seg i en sandkasse eller noe mens du bare sitter der og slapper av :) (Æsj, nå husker jeg ikke hvor gammel M er... noe så flaut! :rodme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tweet skrev:

Herregud, Mc. Donalds :hjerter: Hadde verdens sykeste craving på det for et par dager siden, og spiste hele to burgere (og den ene var dobbel!). Nå har jeg sååå lyst på det igjen. Thanks :fnise:#skulletrojegogsåvargravid

Når jeg har hatt slike kjipe, energiløse dager, har jeg tatt med hunden til en barnehage etter stengetid eller i helgene og sluppet han løs. Da kan jeg bare sitte på en huske eller stein og se på at han leker og løper rundt. Frisk luft, fortsatt avslapping og litt bedre samvittighet! Kanskje en idé å gjøre det samme med M? La han leke seg i en sandkasse eller noe mens du bare sitter der og slapper av :) (Æsj, nå husker jeg ikke hvor gammel M er... noe så flaut! :rodme:)

Vær så god :fnise: Jeg begynte å crave McDonald’s forrige graviditet, noe som dessverre ikke har sluppet helt taket :sjenert: Skal til byn i morgen når jeg skal på skolen, gjett om det blir en liten tur innom da!

Vi har ett par lekeplasser i nærheten, så det blir noen turer dit. Men når jeg er skikkelig uggen så blir jeg enda verre av å gjøre noe. Så det blir dessverre litt mye inntid om dagen.

6 timer siden, Snegl skrev:

Gratulerer! Du har termin to dager før meg :sol:

Tusen takk! Gratulerer til deg også :strix: har du dagbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vil ikke tro hva vi så på ultralyd i dag!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Der var det ikke bare ett, men to hjerter som slo. Den ene har vi laget selv! Dette skjokket kommer til å ta tid til å kommer over altså. Det ble altså tre unger på ett forsøk! :hjerte::hjerte: 

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...