Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Nei, prøver egentlig ikke helt enda, har diskutert å enten starte prøving i høst eller vente til neste vår. Blir jo veldig tette barn dersom jeg blir gravid allerede nå! Lillegutt er 10 mnd. Vel. Det vil altså si: JEG kunne gjerne tenkt meg å ha to tette, mannen er ikke like positiv som meg til det :gullengel: litt bearbeiding er pågående.

Har fortsatt med temping som prevansjonsmetode, og det er kanskje litt usikkert mtp merkelig syklus enda. Ser i ettertid (når jeg ser EL var 11 juni) at vi hadde sex 1 gang innenfor der ting KAN skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå når sjokket har lagt seg og stemningen har blitt hakket bedre i heimen kan jeg jo skrive her inne at: JA! Den var jammen positiv!!! GRAVID 2-3 lyste mot oss :bond::Nikke: :surprised: :haar: :overrasket: :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Nautika 🌸 Foreløpig beregnet til 6 mars. Herregud, er nok enda i sjokk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Gratulerer! :strix: Tenk at både du og Beccy allerede er gravide igjen! 

Mannen ble ikke helt overbegeistret antar jeg, siden du skriver at stemningen i heimen ikke var på topp? Men han har blitt litt mer vant til tanken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner Juliane og Miore 😊

Nei, stemningen var ikke spesielt god rett etter vi fant det ut. Jeg har jo egentlig mistenkt det siden forrige helg. Merkelige ting som jeg kjente lett igjen. Altfor god luktesans, småkvalm, en litt "tett" følelse fremme i hodet. Så vi snakket jo litt om det før testen. Mannen ville at lillegutt skulle være enebarn i noen år og at vi skulle se om vi faktisk ville ha et barn til en gang senere. Ganske lite klar for en ny liten en med andre ord. 

I går sa han at etter å ha tenkt veldig på dette her var det kanskje et lykketreff likevel. For han hadde nok ikke hatt lyst til å bli aktiv prøver på lenge og da kunne det blitt veldig langt mellom våre eventuelle barn og vi har i tillegg ingen søskenbarn i samme aldersgruppe. Så han modnes sakte, men sikkert til tanken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!!!! :hoppendeglad:

(og velkommen i klubben :P

Her er vi fortsatt ganske sjokkerte og jeg er snart 11 uker på vei, så bare kos dere med sjokket og bruk tiden. 
Det er mye som skal tenkes over men så fint at mannen din ser det som et lykketreff da og ikke helt krise. ;) 

Hva tenker du da? 
Og hvordan er formen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.6.2016 at 14.34, MissStiles skrev:

Gratulerer!! :hoppe:

Så gøy med to tette da!!

Hvordan går det med lillegutt da`?

Tusen takk!! Det blir sikkert både veldig gøy og veldig stressende.

Lillegutt går det helt supert med. Han er stort sett blid som ei sol og går med gåvogna og står i, tror han går før han er året. Han driver å slipper seg midt på gulvet nå og står helt i ro, så spennende tid fremover. Pappaen er hjemme i permisjon og vi skal ha ferie sammen hele gjengen om ikke så lenge. Han har også begynt å sove hele nettene, noe som er helt fantastisk. Han har jammen ikke vært enkel på nettene.

Den 30.6.2016 at 20.13, Beccy87 skrev:

Gratulerer!!!!! :hoppendeglad:

(og velkommen i klubben :P

Her er vi fortsatt ganske sjokkerte og jeg er snart 11 uker på vei, så bare kos dere med sjokket og bruk tiden. 
Det er mye som skal tenkes over men så fint at mannen din ser det som et lykketreff da og ikke helt krise. ;) 

Hva tenker du da? 
Og hvordan er formen? :) 

Tusen takk Beccy! Plutselig var jeg i klubben. Måtte lese innlegget ditt igjen der du fant ut om denne graviditeten, så rørende skrevet. Reaksjonen her hjemme var nok ikke like bra, men det gikk bare et par dager før mannen min innstilte seg på det som har skjedd, og nå er det stort sett bare glede på den fronten.

Er jo plutselig litt praktiske ting som må på plass. Vi kan jo kanskje ikke bo her vi bor med to barn... Men vi får være litt i tenkeboksen. Ikke vits å gjøre noe helt overilt. Boligmarkedet her på vestlandet er relativt kjipt om dagen og det er ikke sikkert vi får solgt boligen vår.

Formen er helt fin. Forbausende fin egentlig. Litt kvalmebølger og ganske emosjonell. Har lyst å grine av alt mulig. På søndag grein jeg fordi jeg bare hadde fått sovet under 5 timer når mini vekket meg, og så var han så blid og lo høyt av alt som skjedde rundt han. Det ble rett og slett for mye for meg at han var så fin før klokken 5 på morningen :fnise:

Gruer meg også VELDIG til å fortelle jobben. Har fått meg ny stilling etter jeg kom tilbake, og det er nok ikke positivt at jeg omtrent går rett ut i mammapermisjon etter jeg starter der. Men de får prøve å se det positive i det: Etterpå er vi (etter all sannsynlighet) ferdig med barn og det blir veldig mange jobbeår fremover. Uansett må man tenke på seg selv først. Familiesituasjonen kan ikke planlegges ut fra jobben.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, der ble jeg skikkelig kvalm, trøtt og uggen gitt. Tror jeg har fortrengt litt hvordan dette her egentlig var! 

Lillegutt sover som en drøm på nettene heldigvis, så jeg får sovet mer enn nok når jeg er flink til å legge meg tidlig. 

5+5 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt med en liten en som sover på nettene da! Det hjelper mye på! :)  
Og gratulerer med ny stilling! 
Forstår at det kan kjennes litt vanskelig å fortelle det på jobb da... men de må jo bare rette seg etter deg og ja, du må sette deg selv først. Du er viktigst! ;)  

Har dere fortalt det til familien enda eller vil dere holde sjokket for dere selv en stund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7.7.2016 at 19.24, Beccy87 skrev:

Så godt med en liten en som sover på nettene da! Det hjelper mye på! :)  
Og gratulerer med ny stilling! 
Forstår at det kan kjennes litt vanskelig å fortelle det på jobb da... men de må jo bare rette seg etter deg og ja, du må sette deg selv først. Du er viktigst! ;)  

Har dere fortalt det til familien enda eller vil dere holde sjokket for dere selv en stund? 

Ja, definitivt. Det er en kjempegod hjelp! Mannen min har også satt inn ekstragiret, så han tar alle netter og lar meg sove litt lengre på morgenen. Han er i permisjon, så det er jo naturlig at han tar natta, men det er en stor bonus at når mini skal opp og hoppe mellom 0500-0630 en gang, så kan jeg sove i vei til rundt 0700.

Mannen min fikk så stort behov for å snakke om det, så han har allerede snakket med foreldrene sine :fnise: Selv har jeg fortalt det til mine to nærmeste venninner. Kjenner egentlig på at jeg ikke synes det er så fryktelig hemmelig denne gangen. Går det galt, så gjør det det. Jeg kjenner jeg er veldig lite bekymret. Sikkert fordi kroppen min har vist at den kan og jeg har et nydelig resultat fra det :rodmer:

6+2 i dag og formen er ganske upåklagelig. Herlig å være på jobb om dagen. Ingen folk, spiser is, surfer på forskjellige nettsider, jobber med det jeg synes er mest interessant, litt møter og ellers er det bare fryd.

Lurer på om vi skal få bestilt en tidlig UL eller ikke. Tenker litt rundt dette med å sjekke for div avvik og at beste tidspunkt er rundt uke 11-12. Sist gang hadde vi jo 4 UL totalt. (nervøs hvem?) Tror ikke at det skal repeteres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidlig ultralyd er bestilt 👌 Det blir rett i overkant av 3 uker til, rett før vi drar på ferie. Er 7+3 i dag (etter mine beregninger). Fikk faktisk ikke første svangerskapskontroll før starten på september, så da er jeg jo godt over 13 uker allerede. Men det regner jeg ikke med blir noe problem egentlig 😊

Kan ikke skryte av like lite symptomer lengre dessverre, er bare uendelig trøtt og mye kvalmere enn det jeg kan huske fra sist. Hvis jeg ikke har fortrengt det da. :klo:

Heldigvis enda stille og rolig på jobb, så krysser fingrene for at denne trøttheten slipper taket til det blir travelt igjen! Og ivertfall til jeg starter i nye jobben :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med tidlig UL da, det kostet vi også på oss. Det er liksom noe eget ved å SE det som er inni magen. Da blir man med en gang mye tryggere og jeg synes i alle fall det gjør det enklere å skulle fortelle det da. 

Hvor skal dere på ferie da? :)  

Håper du finner noe som kan hjelpe mot kvalmen eller at det går fort over. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Gratulerer så mye! Håper du slipper de verste plagene, og at minien fortsetter å sove godt om natta :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 19 July 2016 at 19.28, Beccy87 skrev:

Gøy med tidlig UL da, det kostet vi også på oss. Det er liksom noe eget ved å SE det som er inni magen. Da blir man med en gang mye tryggere og jeg synes i alle fall det gjør det enklere å skulle fortelle det da. 

Hvor skal dere på ferie da? :)  

Håper du finner noe som kan hjelpe mot kvalmen eller at det går fort over. :klem:

Ja, synes det er en liten pris å betale for å få (forhåpentligvis) bekreftelsen på at alt ser ut som det skal. Blir et greit tidspunkt å gjøre det "offisielt" på og, ettersom det blir rundt 12 uker da.

Ferie i år blir ganske rolig, med en lengre hyttetur på Sørlandet og så ned til Danmark. Tror det skal passe oss veldig godt i år :Nikke: 

Takk for klem :hjerte: Har i dag hatt en veldig god dag kvalmemessig, så tenker at det er lov å håpe på at det skal holde seg sånn fremover. 

8+3 nå - og tiden flyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21 July 2016 at 8.29, Trampe skrev:

Oi! Gratulerer så mye! Håper du slipper de verste plagene, og at minien fortsetter å sove godt om natta :klem: 

Tusen takk for det Trampe :hjerte: 

Jeg følger godt med i dagboka di, selv om jeg ikke er så flink til å gi lyd fra meg. Er stort sett på mobil og da er det så stor terskel for å skrive. Veldig glad du har blitt aktiv igjen, er så kjekt å lese om fine familien din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers syns jeg dette her fortjener et helt eget innlegg: :hoppe:

Lillegutt sovnet 1745 (tidlig, men han var så sliten) i går og sov..... Tro det eller ei... Helt til 0630 i dag! Uten oppvåkninger på natta. Han som aldri sover mer enn 10, Max 11 timer! Og stort sett er det 5-tiden på morningen det går i. 

Ber til gudene, både the old and the new, and the seagods om at dette er starten på slik sovingen hans skal være fremover:gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...