Gå til innhold

j86 med to små


j86

Anbefalte innlegg

Gjest Runforit

Hei, hei! Hyggelig du titter innom :tommelopp:

 

Takk for det! Er nå på tredje dagen med sunnere liv, kjenner at søtsuget begynner å slippe taket, herlig! :hoppe:  Dere sparer trygden dere også, ja! Veldig greit å gjøre det. Sjekket forventet avkastning på 18 år, og det er jo faktisk rett i overkant av 300 000 :hakeslepp:

 

____________________________

 

Lille H har hatt 2 merkelige dager i går og i dag. Tipper det er tid for øking igjen ettersom det var 18 amminger i går og 17 så langt i dag. Det som er veldig rart er at han rett og slett ikke har sovet i det hele tatt på dagtid. I går stod vi opp rundt 0900 og han sovnet ikke før 2000 på kvelden. Da var det 0 søvn i løpet av dagen. I dag stod vi opp 0930 og jeg fikk akkurat til å legge han (troooor jeg, håper jeg ikke jinxer det med å skrive at han er lagt). Så har det vært en del amminger på natten og, så vil anslå at han har sovet mellom 8-11 timer ila døgnet de to siste dagene.. Er ikke det litt lite for en 8ukers baby?! :vetikke: Han er i godt humør da, så er ikke noe å si på det!

Nja, om det bare er for en periode så hadde jeg ikke stresset. 8 uker så er han jo i utviklingssprang og det påvirker også søvnrytmen. Og som oss så krever noen babyer mindre søvn enn andre. Så lenge han er blid og fornøyd og ikke blir sinna og overtrøtt så er alt i skjønneste orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok rett i det runforit. Han har allerede tatt seg en lur på 1 time i dag, så virker som om det kanskje skal ordne seg igjen!

 

Jeg benyttet anledningen til å gjøre ukens 3 styrkeøkt :nigo: Skikkelig lavterskel da, har mål om å gjøre 4-5 forskjellige øvelser og bruke ca 30 min.

 

Ellers har endelig været skiftet litt fra total øsepøseblåsetåke til opphold, så når mini våkner opp fra denne luren tenkte jeg vi skulle ta turen ut. Vi kom skikkelig sent i gang i dag, for det var en hard natt. Han våket hver time til hver halvannen time, men mest pga magevondt. Syns så synd i han stakkars. Drakk ammete nå i morges og håper på at det blir mindre pressing og vondt for ham i dag.

 

Herlig at det er fredag! Da blir det litt mer hjelp fra mannen og, som har vært skikkelig travel denne uka med masse overtidsjobbing, trening osv.. Så blir godt å ha han hjemme! Vi skal også gå i svømmehallen igjen, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skinner solen og vi skal møte barselsgruppen for en tur litt senere. Gleder meg til det. Gikk også lang tur med svigermor i går, og mini sov i hele to timer mens vi gikk. Så herlig, kanskje dagsovingen hans begynner å komme litt på plass igjen.

Synes også han stort sett er en engel på natta, første søvnen som starter mellom halv 8 og halv 10 varer stort sett 5-7 timer. DET er jammen ikke feil!! Ammingen på natt begynner å bli litt kortere også. det kan lett være unnagjort på 10-15 min, sammenlignet med 40 tidligere.

Ved ammingen i 3 tiden i natt tok jeg han fra vogga og inntil meg, våknet plutselig kl 6 med en vaaarm baby helt inntil meg... Litt dårlig samvittighet da, men ser heldigvis ikke ut som han lider noen nød.. Uff, bekymret for overoppheting kjenner jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt at de sier fra om de blir for varme/kalde jeg.. :sjenert:

Så du ville vel hørt det om han ikke var komfortabel der han lå? 

 

 

Så godt med effektiv natt-amming, gjør livet mye lettere!  :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

For en deilig dag med svigermor da :) Jeg er helt overparanoid for om mini er kald/varm så sjekker hele tiden :P Men finger i nakken trikset er effektivt.

Kos deg med barselgruppen i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Her inne var det jammen forandret ja, finner jeg frem nå mon tro?! :bond:

Håper han sier fra Beccy, men er litt bekymret for at han sov så tungt at han ikke sier i fra...Eller kanskje de sier i fra uansett? Vanskelig det der. Skal ivertfall prøve å unngå at han sover under min dyne, men får sin egen.

Dagen i dag har gått med til lang vandring i sola, litt styrketrening i stua, baking og masse kosing med mini. Lille H har vært i skikkelig merkelig humør, masse gråting som jeg ikke helt klarer å sette fingen på. Med en gang han er i loddrett posisjon stopper gråtinga, men hvis han legges i vannrett så starter den igjen :vetikke: Gav ham et herlig bad og nå ligger han ved siden av meg i sofaen og sparker. Virker ganske fornøyd, så håper at grinetokten er over nå. Satser på at han sovner for natta om ikke så lenge, mannen og jeg har lastet ned et stand-up show som jeg gleder meg til å se :-)

God kveld ønskes!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :-)

Er det noen som har tips til kjole som jeg kan ha på meg på feiringen av lillegutt? Jeg skal ut en tur å se på antrekk ila helgen, men det må altså være noe ganske pent som samtidig er ammevennlig. Jeg kan ikke ha på bunaden, blir for mye stress. Kikket gjennom kjolene mine, og jeg har 1 nødløsning der. Problemet er bare at den er litt kort, kunne godt tenkt meg en som gikk rett oppfor knærne, mens denne går til midt på låret eller litt kortere.. Skal ikke være lett! Tips tas i mot med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ammekjole. Tenker at det sikkert blir flere anledninger der jeg trenger kjole i ammeperioden, og planen er jo å få flere barn. Det er heller ikke innlysende at det er en ammekjole, så den kan brukes ellers også ;) Jeg kjøpte fra mamalicious :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ammekjole. Tenker at det sikkert blir flere anledninger der jeg trenger kjole i ammeperioden, og planen er jo å få flere barn. Det er heller ikke innlysende at det er en ammekjole, så den kan brukes ellers også ;) Jeg kjøpte fra mamalicious :) 

Ikke dumt!! Takk for tips Nautika:) Husker du hvor kjapt den ble levert? Selskapet er til neste helg ser du. Fant et par jeg likte, så da tenker jeg bare å klikke hjem en. Har du noe formening om de er store / små / normale i størrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si de er normale/litt store i størrelsen. Jeg tror jeg bestilte på fredag og fikk den på onsdag, så det går kanskje akkurat :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er en ammekjole bestilt, og jeg krysser fingrene både for at den kommer før helgen og at jeg fremdeles passer small... Haha, er jo tidenes optimist og :nigo:

Er hjemme alene med lillegutt i kveld, mannen er hos en kamerat. Har kost meg med å lage album, tror jeg har vært vel ivrig på knipsinga, for har straks fylt ut et helt svært scrappe-album med bilder fra hans 2 første måneder :fnise: Veldig koselig å ha senere da. Tenker de neste albumene ikke blir like forseggjorte, men bare består av slike plastlommer som bildene kan settes rett inni.

Driver å har lumske planer om å legge meg nå snart. Mini sover vanligvis 5-7 timer den første økta, og nå sovnet han 1930. Med andre ord kan jeg få meg en sammenhengende søvn på 5 timer hvis jeg er heldig. I natt var veldig bra, han sovnet ca 20 i går kveld og våknet en gang i 0100 tiden for en kjapp mat og sovnet igjen til 0600. Føler at ting begynner å stabilisere seg litt med søvnen, og det er herlig.

Skal ha navnefest i helga. Gru-gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i den, har ikke kastet meg over album ennå, men har tatt ufattelig masse bilder av Larven allerede. 
Vet ikke helt når jeg skal få tid til å ordne det heller.. :P 

 

Gøy med navnefest da! 
Blir dere mange i leid lokale eller bare noen få hjemme hos dere selv? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal bare ha privat navnefest uten noe opplegg fra HEF e.l.? Jeg tar gjerne imot tips om hvordan dere gjør det, siden vi lurer litt på det samme selv. Jeg kjenner jeg gjerne skulle hatt en slags seremoni, men er ikke noe glad i HEF. Men så er det ingen i familien vår som er spesielt kulturelle heller, så musikkinnslag, diktlesning osv er ikke så naturlig. Og da står vi jo bare igjen med selskap, rett og slett? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gøy med navnefest da! 
Blir dere mange i leid lokale eller bare noen få hjemme hos dere selv? :) 

Dere skal bare ha privat navnefest uten noe opplegg fra HEF e.l.? Jeg tar gjerne imot tips om hvordan dere gjør det, siden vi lurer litt på det samme selv. Jeg kjenner jeg gjerne skulle hatt en slags seremoni, men er ikke noe glad i HEF. Men så er det ingen i familien vår som er spesielt kulturelle heller, så musikkinnslag, diktlesning osv er ikke så naturlig. Og da står vi jo bare igjen med selskap, rett og slett? :klo:

Ja, navnefest blir jo kos :) Vi har leid lokale, bor på 75 kvm i leilighet, så det blir aaaltfor mye å ha det her. Ettersom det er november kan vi jo heller ikke benytte terassen, og da fungerer det ikke.

I invitasjonen til festen har vi ikke kalt det navnefest eller dåp, men velkomstfest. Skal ikke ha noe spesielt av seremoni eller noe sånt, vi dropper kirka og går rett på godsakene: Altså god mat og masse kaker :nigo: (De fleste synes jo kirka bare er et ork uansett Juliane, så det er nok mange som setter pris på at det bare blir fest!) Har en quiz og litt sånt forskjellig planlagt, så det blir nok en koselig dag. Har invitert nærmeste familie + litt til, så vi blir rett under 30 stk totalt. Har handlet inn maten og tror vi skal ha nok til minst 50 personer :fnise:  Ingen skal gå sultne fra lille H sin fest! Blir et slags koldtbord ispedd en del varme retter.. Vi får noen travle dager frem mpt helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som dere får en kjempe fin feiring av lille H. 

God helg og god fest! :nigo:

Takk for det!! Forberedelser i full gang her, har bare en liten ammepause nå og satser på han tar seg en lur etterpå. Riktig god helg!

Kom kjolen i tide?

Gratulerer til H :flagg:

Oh yes, den kom i går og satt skikkelig fint på :nigo: tusen takk for tipset og for gratulasjon :hjerte:

Endret av j86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...