Gå til innhold

Bor du i sameie/borettslag? Hva irriterer deg mest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bodd 6 år alene i borettslaget og er fornøyd. Eneste jeg ikke liker er at alle må gå forbi leiligheten min. Men det går greit nok pga at alle er veldig ok :)



Anonymous poster hash: 6506c...42b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor nederst i en leilighet med 6 leiligheter over. Vi har mer enn dobbelt så stor terrasse enn de over oss. Veldig fint med god plass! :)

Her er det plass til 4 klesstativer og dyner som henger ute... men problemet er... :

De som bor over kaster ting ned på vår terrasse :O Alt i fra pølser, sneiper, godis, dopapir, bind +++ Og sikkert 60 egg bare så langt i år.

Det er både livsfarlig og ekkelt. Kom hjem på lørdag etter en ganske så varm dag, da var omtrent 6 egg ferdig stekt på vår varme terrasse.

Vi har sagt i fra til styret, men de bare ler og sier at det kommer i fra fly(!) De driter selvsagt i det så lenge det er rent hos dem!

Og rett over oss flytta en ny gutt over oss på ca 20 år. Han har fest hver lørdag. Og hver gang kaster han sneiper, søppel og soytter snørrklyser på terassen og tinga våre :( Vi har sagt i fra mange(!) ganger til han og styre, men ting blir ikke gjort...

Hva gjør vi med dette? Jeg blir så lei meg siden vi har planta og har det så fint ute hos oss, men hver dag er terrassen tilgriset :((

Anonymous poster hash: 390ef...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor nederst i en leilighet med 6 leiligheter over. Vi har mer enn dobbelt så stor terrasse enn de over oss. Veldig fint med god plass! :)

Her er det plass til 4 klesstativer og dyner som henger ute... men problemet er... :

De som bor over kaster ting ned på vår terrasse :O Alt i fra pølser, sneiper, godis, dopapir, bind +++ Og sikkert 60 egg bare så langt i år.

Det er både livsfarlig og ekkelt. Kom hjem på lørdag etter en ganske så varm dag, da var omtrent 6 egg ferdig stekt på vår varme terrasse.

Vi har sagt i fra til styret, men de bare ler og sier at det kommer i fra fly(!) De driter selvsagt i det så lenge det er rent hos dem!

Og rett over oss flytta en ny gutt over oss på ca 20 år. Han har fest hver lørdag. Og hver gang kaster han sneiper, søppel og soytter snørrklyser på terassen og tinga våre :( Vi har sagt i fra mange(!) ganger til han og styre, men ting blir ikke gjort...

Hva gjør vi med dette? Jeg blir så lei meg siden vi har planta og har det så fint ute hos oss, men hver dag er terrassen tilgriset :((

Anonymous poster hash: 390ef...347

Fy søren, jeg ville aldri ha akseptert et slik svar fra styret. Hvis jeg var deg ville jeg ha tatt bilder av hvordan det er ut når det er som verst, og tatt dem med til styreformannen. Hvis det ikke nytter, og borettslaget er medlem av OBOS eller lignende, ville jeg faktisk ha ringt og bedt om råd om hvordan du kan håndtere saken videre. Ettersom dette er snakk om deres eiendom, og de andre beboerene stadig forsøpler den med egg, bind og dopapir, vil jeg nesten kalle det hærverk.

Slik oppførsel er jo fullstendig uakseptabel, både fra styret og fra naboene. Håper du finner en løsning! :)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Åh, en tråd som dette har jeg savnet!

- barn som skriker i gangen. Forstår ikke at foreldrene ikke sier i fra at til de. Unga står nederst i gangen og skriker til foreldrene sine som bor i femte etasje. Det er murhus og lyden forsterkes mye. Fryktelig irriterende om morgenen, men også midt på dagen.

- At naboene av en eller annen grunn syns det er helt greit å sette mange av sine eiendeler i gangen. Alt fra fluktstoler, sparkesykler, sykkelseter osv. Trappegangen er den eneste rømningsveien vi har, og når det er mange som setter tingene sine i gangen blir det naturlig nok trangt. Og hvis alle hadde gjort det samme ville det ikke være mulig å gå i gangen. Flere ganger måtte flytte på ting fordi de er i veien når jeg skal ned trappa. Står til og med i husordensreglene at gangen skal holdes fri for eiendeler, bortsett fra barnevogner. Men det er det visst ikke mange som gidder å overholde.

- Leker som ligger strødd i bakgården og noen ganger i trappa. Det er fint at unga leker mye ut, men de må lære seg å rydde opp. Det har til og med blitt laget en liten garasje for alle lekebilene og lignende, men allikevel snubler vi over sparkesykler og baller. Har gått på tryne mer enn en gang pga alle disse lekene. Her også forstår jeg ikke hvorfor ikke foreldrene tar tak og lærer barna sine og rydde opp etter seg.

- Folk som setter alt mulig i gangen til bodene. Jeg vet ikke om de ikke har plass i boden sin eller om de bare setter det der fordi det er praktisk, men det er lite praktisk for meg når jeg ikke kommer inn i min egen bod fordi folk stabler tingene sine i kjellergangen. Igjen: hvis alle hadde gjort det hadde det vært umulig å beveget seg der nede.

Min irritasjon går vel hovedsakelig på småbarnsforelderen som ikke oppdrar unga sine og folk som bruker fellesareal som lagringsplass.

Dette var litt godt å få ut merker jeg, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor nederst i en leilighet med 6 leiligheter over. Vi har mer enn dobbelt så stor terrasse enn de over oss. Veldig fint med god plass! :)

Her er det plass til 4 klesstativer og dyner som henger ute... men problemet er... :

De som bor over kaster ting ned på vår terrasse :O Alt i fra pølser, sneiper, godis, dopapir, bind +++ Og sikkert 60 egg bare så langt i år.

Det er både livsfarlig og ekkelt. Kom hjem på lørdag etter en ganske så varm dag, da var omtrent 6 egg ferdig stekt på vår varme terrasse.

Vi har sagt i fra til styret, men de bare ler og sier at det kommer i fra fly(!) De driter selvsagt i det så lenge det er rent hos dem!

Og rett over oss flytta en ny gutt over oss på ca 20 år. Han har fest hver lørdag. Og hver gang kaster han sneiper, søppel og soytter snørrklyser på terassen og tinga våre :( Vi har sagt i fra mange(!) ganger til han og styre, men ting blir ikke gjort...

Hva gjør vi med dette? Jeg blir så lei meg siden vi har planta og har det så fint ute hos oss, men hver dag er terrassen tilgriset :((

Anonymous poster hash: 390ef...347

Dere anmelder det til politiet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss irriterer jeg meg mest over styret. Her bor det, som sikkert alle andre steder, mennesker som ikke skjønner seg noe av elektronikk, internett osv. Styret hadde foreslått at vi skulle bytte fra vår gamle leverandør av bredbånd/TV til en ny en. Den nye var passende nok mye dyrere enn den gamle (ca. 6000 kroner i året), og den nye leverandøren kom ikke til å gjøre noen former for oppgraderinger av det systemet vi hadde fra før.

Og når styret da skulle forklare dette nye systemet til disse her inkompetente medbeboerne mine hentet de inn en selger fra den mulige nye leverandøren. SELVSAGT kommer en SELGER til å klare å overbevise folk som ikke har peiling på dette. De tok IKKE inn noen andre leverandører som da kunne ha presentert sine løsninger så ikke fremstillingen ble så ekstremt ensidig. Og det gikk gjennom

Verste er jo at dette har de prøvd seg med før! Da hadde en av de jeg bor med hentet inn et tilbud fra et annet selskap som også innebar økte kostnader i året, men de skulle faktisk oppgradere systemet vårt slik at vi etter et par år skulle få fiber i hele borettslaget. Den gang ble de inkompetente usikker, slik at styret ikke fikk sitt idiotiske forslag gjennom. (Under årets møte var passende nok vi i min leilighet på ferie...).

Med den gamle leverandøren kunne vi ha så mange TVer i leiligheten vi ville uten å betale ekstra, nå må vi det. Det som gjorde at de inkompetente stemte for forslaget var at de med denne nye leverandøren kunne leie filmer via TVen. :glare: Men samtidig fikk vi tregere internett som er mer upålitelig, og må betale mer. Ehhhhh.



Anonymous poster hash: 33cb6...aad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboen som bor nederst i gangen vår som -alltid- springer i gangene, slik at det dirrer noe voldsomt inne i leiligheten vår. Har seriøst aldri sett/hørt at han går forbi i normalt tempo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mariast

Bor nederst i en leilighet med 6 leiligheter over. Vi har mer enn dobbelt så stor terrasse enn de over oss. Veldig fint med god plass! :)

Her er det plass til 4 klesstativer og dyner som henger ute... men problemet er... :

De som bor over kaster ting ned på vår terrasse :O Alt i fra pølser, sneiper, godis, dopapir, bind +++ Og sikkert 60 egg bare så langt i år.

Det er både livsfarlig og ekkelt. Kom hjem på lørdag etter en ganske så varm dag, da var omtrent 6 egg ferdig stekt på vår varme terrasse.

Vi har sagt i fra til styret, men de bare ler og sier at det kommer i fra fly(!) De driter selvsagt i det så lenge det er rent hos dem!

Og rett over oss flytta en ny gutt over oss på ca 20 år. Han har fest hver lørdag. Og hver gang kaster han sneiper, søppel og soytter snørrklyser på terassen og tinga våre :( Vi har sagt i fra mange(!) ganger til han og styre, men ting blir ikke gjort...

Hva gjør vi med dette? Jeg blir så lei meg siden vi har planta og har det så fint ute hos oss, men hver dag er terrassen tilgriset :((

Anonymous poster hash: 390ef...347

Så ekkelt!! Jeg hadde marsjert opp og klikka fullstendig.. Vi er så heldig med den eldre damen i etasjen over oss som kommer ned og beklager om blomstervanningen har ført til små dråper på vår balkong :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i borettdslag. Irriterte meg over at styret skulle bestemme hvilken kabel-TV-leverandør og internett jeg skulle ha. Gikk i fra alle kanalene for en god penge til et fåtalls kanaler for en langt mindre penge.

Hadde jo fikset med Kabel-TV selv, og betalte det selv, så ble rimelig forbanna da en telekommunikasjonsmontør kom og koblet vekk utstyret vi hadde og byttet det ut mot billigere crap.

Kunne i det minste latt oss beholde det vi selv hadde betalt.

Anonymous poster hash: 77556...9dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde i borettslag. Irriterte meg over at styret skulle bestemme hvilken kabel-TV-leverandør og internett jeg skulle ha. Gikk i fra alle kanalene for en god penge til et fåtalls kanaler for en langt DYRERE penge.

Hadde jo fikset med Kabel-TV selv, og betalte det selv, så ble rimelig forbanna da en telekommunikasjonsmontør kom og koblet vekk utstyret vi hadde og byttet det ut mot billigere crap.

Kunne i det minste latt oss beholde det vi selv hadde betalt. Anonymous poster hash: 77556...9dd

Borettslag* Dyrere ikke mindre.

Anonymous poster hash: 77556...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er allergisk jeg også, så irriterende at de klipper gresset HVER gang det er fint vær. Maling gjøres HELE sommeren så det er også plagsomt (er altså allergisk mot dette). Ellers er det unger som skriker rett utenfor vinduet, spiller fotball på VÅR private vegg etc.



Anonymous poster hash: 75dfd...0ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss irriterer jeg meg mest over styret. Her bor det, som sikkert alle andre steder, mennesker som ikke skjønner seg noe av elektronikk, internett osv. Styret hadde foreslått at vi skulle bytte fra vår gamle leverandør av bredbånd/TV til en ny en. Den nye var passende nok mye dyrere enn den gamle (ca. 6000 kroner i året), og den nye leverandøren kom ikke til å gjøre noen former for oppgraderinger av det systemet vi hadde fra før. Og når styret da skulle forklare dette nye systemet til disse her inkompetente medbeboerne mine hentet de inn en selger fra den mulige nye leverandøren. SELVSAGT kommer en SELGER til å klare å overbevise folk som ikke har peiling på dette. De tok IKKE inn noen andre leverandører som da kunne ha presentert sine løsninger så ikke fremstillingen ble så ekstremt ensidig. Og det gikk gjennom Verste er jo at dette har de prøvd seg med før! Da hadde en av de jeg bor med hentet inn et tilbud fra et annet selskap som også innebar økte kostnader i året, men de skulle faktisk oppgradere systemet vårt slik at vi etter et par år skulle få fiber i hele borettslaget. Den gang ble de inkompetente usikker, slik at styret ikke fikk sitt idiotiske forslag gjennom. (Under årets møte var passende nok vi i min leilighet på ferie...). Med den gamle leverandøren kunne vi ha så mange TVer i leiligheten vi ville uten å betale ekstra, nå må vi det. Det som gjorde at de inkompetente stemte for forslaget var at de med denne nye leverandøren kunne leie filmer via TVen. :glare: Men samtidig fikk vi tregere internett som er mer upålitelig, og må betale mer. Ehhhhh. Anonymous poster hash: 33cb6...aad

Bor vi på samme sted, tro??;)

Jeg blir gal av den ungen som bytter om i postkassene. Har sett en unge sommar post fra en postkasse og legger det over i en annen.

Anonymous poster hash: 437d9...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Virker som endel tolker spørsmålet til TS dithet at det handler om å bo i blokk? For meg handler det å bo i borettslag (på sitt verste) om å hele tiden ha en trussel fra flertallet som bor rundt en. Du har ikke 100 % kontroll over egen bolig og kan havne i en situasjon som gjør at du enten må selge og flytte, eller innfinne deg i unødvendige kostnader og rutiner som du overhodet ikke ser vitsen eller nytteverdien i.

Ofte er da også ledelsen i slike borettslag personer som har alt for mye fritid og gjerne veldig vant til A4-dager. Om man da ikke har 8-16jobb kan det føre til store problemer når borettslagets utvalgte (og andre som blir leie) kjefter og smeller fordi du ikke kan delta på diverse ting, eller benytte vaskerom og gjøre trappevask til de tidene som er oppsatt (fordi man da er på jobb/andre aktiviteter).

Hele systemet gir meg assosiasjoner til alt jeg missliker mest med dagens politiske styring og regulering av folks liv i samfunnet. I mitt hjem ønsker jeg iallefall å ha mest mulig privatliv og slippe å grue for hva de andre kan finne på rundt neste sving.

Det sier vel mer om folkene enn om borettslaget som eierform. Også som selvier i f. eks et eierseksjonssameie så kan det være begrensninger som følge av vedtekter så forskjellen er i praksis ikke særlig stor mange steder.

Anonymous poster hash: c0e4a...518

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboer som får med seg ALT som foregår. Og sladrer til resten om det.

Nå har jeg heldigvis ikke bodd i borettslag siden jeg var 16. Og slipper det forhåpentligvis for evig og alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som irriterer meg med borettslaget "mitt" er at det "ikke er behov for" å oppgradere badene. I følge rørlegger er soilrøret på vårt og blokkas bad (+resten av badet..) på overtid, og bør byttes. I følge styret er det ikke behov for det enda. Vi gidder ikke legge flere titusener i nytt bad, og satser på at badene vil bli pusset opp i løpet av få år.

Ellers begrenser mine irritasjoner seg til små hverdagsbagateller: ungen som på død og liv skal synge opera på do, naboene som har barnevogn innenfor inngangsdøren, dama som blir høylytt når hun er full og naboene over som tydeligvis har så mye skitne klær at de vasker 24/7.

Anonymous poster hash: e7a1a...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...