Crobern Skrevet 12. juni 2014 #121 Skrevet 12. juni 2014 Her er det felles garasje. Det er ikke lov å bruke garasjeplassen til oppbevaring av ting som ikke kan brukes til bilen. For å komme inn i garasjen har alle beboerne en egen nøkkel. Ellers er porten låst. For noen dager siden ble det stjålet ting fra vår plass. ( ja, det var ting vi hadde lov til å ha der.) Det vil si at en av naboene våre er tyver, eller en av deres venner, om de har vært med i garasjen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #122 Skrevet 12. juni 2014 Hater naboen sin hund som bjeffer konstant og at noen av dem er latterlige nysgjerrige damene som står å lytter ved terrassen min.. Enig, bjeffing er noe av det som irriterer meg mest. Kommer til å legge inn formell klage til styret pga nettopp det (siden eieren ikke er tilsnakkelig)Anonymous poster hash: 7c07e...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #123 Skrevet 12. juni 2014 Det som irriterer meg mest i det borettslaget nå, er regelrytterne som bor under meg som selv er det jeg oppfatter som verstingene. Jeg har ikke fått klage, men naboen min fikk litt av en kjeftesmelle og ble truet med utkastelse en gang hun spilte musikk litt for høyt, midt på dagen forøvrig. Det var ikke snakk om å være hyggelig og si i fra på en fin måt. Det var skriking, aggresjon og truing med utkastelse, selv om hun aldri hadde gitt varsel før. Naboen skrudde ned musikken med en gang og tok det kul. Når hun kom ned i gangen hørte jeg mannen hennes skrike i forbannelse også. Tydeligvis veldig aggresive av hendelsen begge to. Jeg vet ikke helt hva det er de gjør, men det bråker noe jævlig selv om NATTEN. Siden jeg bor rett over hører jeg det godt. Veldig ofte virker det som de tramper skikkelig hardt og gjør mest mulig innsats i å bråke mest mulig. Høres ut som de detter i bakken og fillerister møbler. Seneste forrige helg, da kom de tydeligvis hjem fra byen klokken 04.00 om natten og smelte døren. Også var det på igjen med tramping og bråk, såpass at jeg blir vekt. Det ryktes i tillegg til at de er voldlige, mannen slo blant annet han som bodde her før i ansiktet en gang han hadde vors. Heller ikke varsel da, men bare uprovosert vold. Etter å ha hørt dette og begynt å erfare litt hvordan de oppfører seg, har jeg begynt å mislike og være litt redd for de. Jeg er ganske stille av meg og har aldri vorspiel, men jeg er såpass engstlig at jeg tenker meg godt om før jeg skrur opp tven noen hakk. Er så redd for å få en kjeftesmelle. Møtte mannen på vei ut en dag, har aldri sett, men bare hørt om han. Og jeg må innrømme at jeg ble enda mer redd da jeg så han, han så rett og slett skummel ut (og mye eldre enn jeg hadde trodd). Ganske sikker på at det er pensjonister, for det er hjemme mye på dagtid oppdaget jeg i eksamenstiden. Synes også jeg hørt høy roping derifra innimellom, og har tenkt at de har kranglet / at de har blitt voldleg mot hverandre. Har flere ganger hørt kraftige braklyder, som om noen falller i golvet. Kombinasjonen av regelryttingen og regelbrytingen, aggresiviteten og uprovosert vold er skikkelig ubehagelig. Har jo ikke skjedd noe alvorlig enda, men begynner å bli såpass at jeg vurderer å flytte, til tross for at det er veldig billig der jeg bor. Det er noe rart Anonymous poster hash: b0e78...5bf Huff, det hørtes det veldig ubehagelig ut Anonymous poster hash: 254db...ac7
Alice123 Skrevet 12. juni 2014 #124 Skrevet 12. juni 2014 Vi har en stor felleshage med masse benker og bord (slike det er på rasteplasser og i parker), dette er til benyttelse av ALLE beboerne, og alle benker/bord, blomster og gressklipping er betalt gjennom felleskostnadene. En mailørdag var det strålende sol og 20 plussgrader (typisk situasjon hvor veldig mange er i felleshagen). En av beboerne hadde samlet sammen alle benkene og bordene i et hjørne av hagen, og laget langbord. For å så ha BARNEBURSDAG der, med 25 unger, fra kl 12 til kl 15 (da det er mest populært å være i hagen). 4
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #125 Skrevet 12. juni 2014 Vi har en stor felleshage med masse benker og bord (slike det er på rasteplasser og i parker), dette er til benyttelse av ALLE beboerne, og alle benker/bord, blomster og gressklipping er betalt gjennom felleskostnadene. En mailørdag var det strålende sol og 20 plussgrader (typisk situasjon hvor veldig mange er i felleshagen). En av beboerne hadde samlet sammen alle benkene og bordene i et hjørne av hagen, og laget langbord. For å så ha BARNEBURSDAG der, med 25 unger, fra kl 12 til kl 15 (da det er mest populært å være i hagen). Oida..Uten å spørre om det var greit eller om det passet for resten av beboerne? Så frekt. Her er det også bord og slikt, og alle deler heldigvis. Anonymous poster hash: 254db...ac7
Alice123 Skrevet 12. juni 2014 #126 Skrevet 12. juni 2014 Oida..Uten å spørre om det var greit eller om det passet for resten av beboerne? Så frekt. Her er det også bord og slikt, og alle deler heldigvis. Anonymous poster hash: 254db...ac7 Min husholdning hadde hvertfall ikke fått spørsmål eller beskjed om bursdagsbesøk... Leilighetene her er rundt 90-100 kvm, så dårlig plass kan de ikke skylde på. Felleshagen er relativt stor, men ikke stor nok til at man føler man kan bruke den når det er privat selskap med 25 barn på sukker der (mye av arealet går med til lekeapparater, beplantning og trær).
Ariah Skrevet 13. juni 2014 #127 Skrevet 13. juni 2014 Jeg bor i en lavblokk ganske sentralt i byen. Jeg trives egentlig veldig her, og det er veldig lite bråk utenfor. MEN... Naboen rett over meg, derimot.. Han har tydeligvis datamaskinen sin rett ved vinduet, og sitter med vinduet helt åpent. Han spiller et eller annet dataspill HVER dag. Han har riktignok på seg headset, men han skype'r, eller et eller annet, med de andre han spiller med samtidig. Så han roper og skriker, banner og svarter, og kommer med mange rare utbrudd. På dagen så bryr jeg meg egentlig fint lite, men når han holder på til halv to eller halv tre på natta, da blir jeg irritert. De siste ukene så har han holdt på med dette hver eneste dag! Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, legge et anonymt brev i postkassen? . Det høres jo ut som at han sitter på mitt eget soverom og roper, og det begynner å gå utover nattesøvnen. :frown: 1
Gjest Offensive Pie Skrevet 13. juni 2014 #128 Skrevet 13. juni 2014 Til deg med en nabo som øvde på fluefiske..fikk noen morsomme bilder i hodet. Det er liv å si ifra om sånn! Det ser i grunn ganske rart ut Jeg gidder egentlig ikke si fra om det - de kaster skrått, og sjansen for at de treffer meg er minimal. Jeg håper de koser seg med musikk, fluefiske, og verandarøyking, og satser på at de har samme holdning til min (litt bråkete) tredemølle og hund med bjeffetendenser. Såpass romslig er det greit å være
Solstrålemamma Skrevet 13. juni 2014 #129 Skrevet 13. juni 2014 (endret) Det er sant. Fluefiske er ikke lov i borettslag fra verandaen. Denne tråden heter hva irriterer deg mest med å bo i borettslag Lykke til med naboer ! Endret 13. juni 2014 av Solstrålemamma
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #131 Skrevet 14. juni 2014 Vi har en stor felleshage med masse benker og bord (slike det er på rasteplasser og i parker), dette er til benyttelse av ALLE beboerne, og alle benker/bord, blomster og gressklipping er betalt gjennom felleskostnadene. En mailørdag var det strålende sol og 20 plussgrader (typisk situasjon hvor veldig mange er i felleshagen). En av beboerne hadde samlet sammen alle benkene og bordene i et hjørne av hagen, og laget langbord. For å så ha BARNEBURSDAG der, med 25 unger, fra kl 12 til kl 15 (da det er mest populært å være i hagen). Dette har jeg også opplevd. Det var i en klassisk kvaderaturgård på Torshov, av typen med grøntområde i midten. Hadde naboer som som okkuperte hele greia, med partytelt og det hele, en sommerdag. Ikke tegn til et nabovarsel en gang. Nevermind de 90 naboleilighetene liksom.Anonymous poster hash: 340e7...058 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #132 Skrevet 14. juni 2014 I natt måtte jeg høre på nabodama sine intime betroelser om sine underlivsplager way passed bedtime. Hun har en lei tendens til å løpe ut på verandaen for å skravle i telefonen og skjønner ikke hvor godt hun høres. Jeg har soverom rett under, hu kunne likeså godt sittet på soverommet mitt og pratet. Anonymous poster hash: 7c07e...ac3 4
Gjest Artistina Skrevet 14. juni 2014 #133 Skrevet 14. juni 2014 Vi bor i et nyopprettet sameie og jeg må si at jeg elsker boformen. Det er nydelig å ha gartnere, rengjøringspersonell og vaktmesterfirma .. slippe å tenke på annet enn å holde leiligheten i orden Bare kjekke naboer rundt omkring - rolig og nydelig ...
Anglofil Skrevet 14. juni 2014 #134 Skrevet 14. juni 2014 Jeg elsker å bo i borettslag. Synes det er deilig at vi har en vaktmester som er flink til å holde orden. Det er jo et veldig stort borettslag med flere hundre leiligheter, og styret består av folk i alle aldre og nasjonaliteter. Jeg føler derfor at de reglene som er er ganske liberale, har inntrykk av at det er lite krangling. Det preges heller av ro, orden og struktur. Jeg kjenner meg ikke igjen i disse beskrivelsene rundt detaljstyring. Her kan vi ha de fleste dyr, hund må dog søkes om. Synes det er helt greit. Fasaden er i mur, så her leies det inn fagfolk som gjør jobben (gjelder dog ikke verandaene). Har en innglassert veranda, med solskjerming foran, noe som gjør at vi kan gjøre ganske som vi vil. Eneste som er negativt er at leilighetene ble bygget i 1965 og det kan være litt lytt hvis det er noen som velger å ha en fest. Heldigvis er ikke det så ofte. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #135 Skrevet 14. juni 2014 I natt måtte jeg høre på nabodama sine intime betroelser om sine underlivsplager way passed bedtime. Hun har en lei tendens til å løpe ut på verandaen for å skravle i telefonen og skjønner ikke hvor godt hun høres. Jeg har soverom rett under, hu kunne likeså godt sittet på soverommet mitt og pratet.Anonymous poster hash: 7c07e...ac3 Problemer med sopp? Anonymous poster hash: 5695d...ca6
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 #136 Skrevet 14. juni 2014 Problemer med sopp? Anonymous poster hash: 5695d...ca6 Haha, jeg tror ikke det var det Det kommer til et punkt hvor man må lukke ørene. Best å ha soverom mot andre sida av bygget tenker jeg Anonymous poster hash: 7c07e...ac3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #137 Skrevet 23. juni 2014 Bor nederst i en leilighet med 6 leiligheter over. Vi har mer enn dobbelt så stor terrasse enn de over oss. Veldig fint med god plass! Her er det plass til 4 klesstativer og dyner som henger ute... men problemet er... : De som bor over kaster ting ned på vår terrasse :O Alt i fra pølser, sneiper, godis, dopapir, bind +++ Og sikkert 60 egg bare så langt i år. Det er både livsfarlig og ekkelt. Kom hjem på lørdag etter en ganske så varm dag, da var omtrent 6 egg ferdig stekt på vår varme terrasse. Vi har sagt i fra til styret, men de bare ler og sier at det kommer i fra fly(!) De driter selvsagt i det så lenge det er rent hos dem! Og rett over oss flytta en ny gutt over oss på ca 20 år. Han har fest hver lørdag. Og hver gang kaster han sneiper, søppel og soytter snørrklyser på terassen og tinga våre Vi har sagt i fra mange(!) ganger til han og styre, men ting blir ikke gjort... Hva gjør vi med dette? Jeg blir så lei meg siden vi har planta og har det så fint ute hos oss, men hver dag er terrassen tilgriset Anonymous poster hash: 390ef...347
Shinigami Skrevet 23. juni 2014 #138 Skrevet 23. juni 2014 Bor nederst i en leilighet med 6 leiligheter over. Vi har mer enn dobbelt så stor terrasse enn de over oss. Veldig fint med god plass! Her er det plass til 4 klesstativer og dyner som henger ute... men problemet er... : De som bor over kaster ting ned på vår terrasse :O Alt i fra pølser, sneiper, godis, dopapir, bind +++ Og sikkert 60 egg bare så langt i år. Det er både livsfarlig og ekkelt. Kom hjem på lørdag etter en ganske så varm dag, da var omtrent 6 egg ferdig stekt på vår varme terrasse. Vi har sagt i fra til styret, men de bare ler og sier at det kommer i fra fly(!) De driter selvsagt i det så lenge det er rent hos dem! Og rett over oss flytta en ny gutt over oss på ca 20 år. Han har fest hver lørdag. Og hver gang kaster han sneiper, søppel og soytter snørrklyser på terassen og tinga våre Vi har sagt i fra mange(!) ganger til han og styre, men ting blir ikke gjort... Hva gjør vi med dette? Jeg blir så lei meg siden vi har planta og har det så fint ute hos oss, men hver dag er terrassen tilgriset Anonymous poster hash: 390ef...347 Fir det første, så kan du slutte å poste det samme innlegget på nytt hele tiden. Er lei av samme historien nå. 13
Shinigami Skrevet 23. juni 2014 #139 Skrevet 23. juni 2014 Bor nederst i en leilighet med 6 leiligheter over. Vi har mer enn dobbelt så stor terrasse enn de over oss. Veldig fint med god plass! Her er det plass til 4 klesstativer og dyner som henger ute... men problemet er... : De som bor over kaster ting ned på vår terrasse :O Alt i fra pølser, sneiper, godis, dopapir, bind +++ Og sikkert 60 egg bare så langt i år. Det er både livsfarlig og ekkelt. Kom hjem på lørdag etter en ganske så varm dag, da var omtrent 6 egg ferdig stekt på vår varme terrasse. Vi har sagt i fra til styret, men de bare ler og sier at det kommer i fra fly(!) De driter selvsagt i det så lenge det er rent hos dem! Og rett over oss flytta en ny gutt over oss på ca 20 år. Han har fest hver lørdag. Og hver gang kaster han sneiper, søppel og soytter snørrklyser på terassen og tinga våre Vi har sagt i fra mange(!) ganger til han og styre, men ting blir ikke gjort... Hva gjør vi med dette? Jeg blir så lei meg siden vi har planta og har det så fint ute hos oss, men hver dag er terrassen tilgriset Anonymous poster hash: 390ef...347 Fir det første, så kan du slutte å poste det samme innlegget på nytt hele tiden. Er lei av samme historien nå.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #140 Skrevet 23. juni 2014 Jeg irriterer meg over beskjeder om ting som må gjøres kommer på veldig kort varsel, og at mye som må gjøres må gjøres i arbeidstiden. Det er veldig mange eldre i blokken, noe tidspunkter bærer preg av. Typisk: på fredag fikk vi skriv om at noen skal komme og inspisere rørene, og må ha tilgang til leiligheten på mandag. Altså i dag. En dag i skoleferien. Og det er i tillegg StHans.. Det er altså ikke utenkelig at noen kan ha reist på ferie, eller at de vil feire st hans i stedet for å sitte hjemme og vente på de som skal komme en eller annen gang mellom 12-18... Jeg er ikke hjemme i det hele tatt, jeg er på jobb, og så har jeg for dagesvis siden avtalt at jeg skal rett til st hans feiring etterpå. Anonymous poster hash: 665fd...b9d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå