Gå til innhold

Bor du i sameie/borettslag? Hva irriterer deg mest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i sameie og trives for det meste med det. Men som allergiker så irriterer det meg at jeg ikke kan bestemme selv når gresset skal klippes. Solen skinner og jeg vil sitte på terrassen og kose meg. Så kommer de som klipper gresset her og ødelegger den idyllen. Skal nevne at jeg er glad for at andre klipper gresset, siden jeg er allergisk, men ikke på en dag som dette!! :fnise::bond:



Anonymous poster hash: 437d9...c38
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Balkongen over vasker sin balkong akkurat nå. Jeg holder på å spy.

Hun irriterer seg over vår grilling, så gleden er vel gjensidig kan en vel si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de andre ikke tar sin del av arbeidet på fellesområdene. Nå har vi ikke vedtekter som beskriver slike ting, så det er vel egen feil, men allikevel, at mennesker kan bare flytte inn i sameie, og ignorere alt som ikke er innnforbi deres egen dør. Det være inngangsparti med grus på 10 meter som må snømåkes om vinteren og lukes om vår/sommer og rakes nå og da, det være klipping av felles plen, vask av felles gang, og trappene opp til 2 etg, som er deres etasje og ikke min. Likeså felles kjellerområde, må feies og vaskes nå og da, neida, her gjør vi ingenting, alt faller på oss som bor i 1 etg! jada...Det er lov å tenke selv mener jeg.



Anonymous poster hash: 087ce...22e
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de andre ikke tar sin del av arbeidet på fellesområdene. Nå har vi ikke vedtekter som beskriver slike ting, så det er vel egen feil, men allikevel, at mennesker kan bare flytte inn i sameie, og ignorere alt som ikke er innnforbi deres egen dør. Det være inngangsparti med grus på 10 meter som må snømåkes om vinteren og lukes om vår/sommer og rakes nå og da, det være klipping av felles plen, vask av felles gang, og trappene opp til 2 etg, som er deres etasje og ikke min. Likeså felles kjellerområde, må feies og vaskes nå og da, neida, her gjør vi ingenting, alt faller på oss som bor i 1 etg! jada...Det er lov å tenke selv mener jeg.

Anonymous poster hash: 087ce...22e

Nå kjenner jeg hvor glad jeg er for at vi slipper fellesplikter i sameiet vårt. Jeg har bodd i dette sammeiet i tre år nå og har aldri vært irritert på noe eller noen. Heldigvis for det. Måtte det bare vare...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bodd i borettslagleilighet. Og det som irriterte meg da var ei dame som ikke tålte lyder. Hun klagde på alt og alle. Klagde over at folk snakket i trappa midt på dagen. Klagde selvsagt når noen hadde fest. Klagde hun ikke så sendte hun blikk som kunne drepe. Hun flyttet etter et år ca. Og han som tok over elsket lyder. Han er en halvkjent alkoholisert musikker. Han kunne finne på å øve med bandet sitt kl 4 om morgenen (i sin 40 m2 store leilighet) eller pline på pianoet 24 t i døgnet.

Kunne blitt interessant om damen og han hadde bodd i blokka samtidig :)

Anonymous poster hash: 736d7...9ef

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest med å bo i et borettslag er at jeg føler meg overvåket og at det forgår det som for meg detaljstyring. F.eks beiset vi terrassen rett etter påske, og foreløbig er det ingen andre som har gjort det i leilighetskomplekset. Så for en uke siden dumpet det ned et brev fra styret i alle postkassene - at nå burde alle tenke på og beise sine terrasser, det hadde med fasade og estetikk og gjøre osv.

Nå hadde vi beiset vår, så det var greit. Men jeg liker ikke at vi har et styre som følger med og skal bestemme slike ting. Jeg synes det er ubehagelig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Menneskene i nabohuset øver på å fluefiske fra verandaen sin, og kaster forbi min veranda. Jeg blir sittende og halvveis dukke hver gang snøret suser forbi, og lurer på når jeg kommer til å få en krok i foten.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den eldre gråhårede naboen i 2.etg smugkikker på meg fra verandaen sin i år som i fjor, hver jævla gang jeg setter meg ut i sola på MIN veranda. :frustrert:

I går tok jeg han i å ta bilde av meg bak sprekkene på en veranda stol, og når jeg ropte til han og ba han kutte ut, trekker han seg bare tilbake, for så å liste seg tilbake 5 min senere. Man hører det knirke over verandagulvet..

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, synes det er uakseptablet, ubehagelig og temmelig respektløst!

Men hva gjør man? Går man til boretsslaget? Ringer på selv? Sender brev?

Jeg har faktisk bevis, da jeg klarte å ta bilde av at han "smugkikker" med mobilen min..

Jeg hadde først ringt på selv, fungerer ikke det, så hadde jeg sendt brev og til slutt kontaktet borettslaget. Da har du gitt mannen mange nok sjanser mener jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan irritere meg over disse dugnadene som er veldig ofte. Det er helt greit med dugnader, men det er sjelden jeg får vært med da det er på veldig ugunstige tider for meg. TS



Anonymous poster hash: 437d9...c38
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Offensive Pie

At den eldre gråhårede naboen i 2.etg smugkikker på meg fra verandaen sin i år som i fjor, hver jævla gang jeg setter meg ut i sola på MIN veranda. :frustrert:

I går tok jeg han i å ta bilde av meg bak sprekkene på en veranda stol, og når jeg ropte til han og ba han kutte ut, trekker han seg bare tilbake, for så å liste seg tilbake 5 min senere. Man hører det knirke over verandagulvet..

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre, synes det er uakseptablet, ubehagelig og temmelig respektløst!

Men hva gjør man? Går man til boretsslaget? Ringer på selv? Sender brev?

Jeg har faktisk bevis, da jeg klarte å ta bilde av at han "smugkikker" med mobilen min..

Vannpistol?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over de som lar hunden stå ute og bjeffe i flere timer...........

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anmeld svinet



Anonymous poster hash: bda35...3ee
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er så lytt her og naboen synes det er gøy å spille høy musikk og rope akkurat kvelden/natten før jeg skal på jobb (jobber turnus). For ikke å snakke om at dette hendte den første helgen etter vi hadde flyttet hit, og VI fikk kjeft av naboer fordi de trodde det var oss :fnise:

Og ikke minst den %¤#(%/# katten som tror han eier hele huset, så han står alltid og mjauer utenfor MITT soveromsvindu eller står på verandaen min, og skal alltid snike seg inn døren når jeg kommer med 10 handlenett. Og dessuten har han det med å stå bom stille på den eneste parkeringsplassen som er igjen utenfor, og nekte å flytte på seg..



Anonymous poster hash: 0d325...e0b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...