Gå til innhold

Bor du i sameie/borettslag? Hva irriterer deg mest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Joda, det finnes jo nyere hus/blokker som ikke er bra lydisolert også, men jo eldre huset er jo større er sjansen for at det ikke er bra.

Vi vandrer ikke rundt i leiligheten kun for å vandre rundt, men går på do når vi må det også videre.

Syns det er bra at du velger å ikke klage på det til de over, er jo ikke dems feil og det gjør det bare ukomfortabelt for dem, i tillegg til at det blir et dårlig naboforhold.

Anonymous poster hash: 1aef7...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, det finnes jo nyere hus/blokker som ikke er bra lydisolert også, men jo eldre huset er jo større er sjansen for at det ikke er bra.

Vi vandrer ikke rundt i leiligheten kun for å vandre rundt, men går på do når vi må det også videre.

Syns det er bra at du velger å ikke klage på det til de over, er jo ikke dems feil og det gjør det bare ukomfortabelt for dem, i tillegg til at det blir et dårlig naboforhold.

Anonymous poster hash: 1aef7...abb

Jeg har bodd i gamle bygg hvor jeg aldri har hørt naboene; fordi de ikke tramper når de går. Jeg har aldri forstått hvorfor folk må trampe så voldsomt, det er en forferdelig irriterende lyd. Hva med å legge på noen ordentlig gulvtepper som demper lyd? Det utgjør faktisk en hel del.

Anonymous poster hash: 7c07e...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan jo tro at folk legger tepper de egentlig ikke vil ha på gulvet bare for å kunne gå rundt som man vil i egen leilighet uten å plage de som bor under.

Dessuten kunne det vært mye verre enn å høre litt skritt til normale tider, de over deg kunne hatt babyer som skriker døgnet rundt, de kunne hatt fester hver helg osv. Folk som ikke tåler litt lyder av folk som går burde bo på steder uten noen over seg:)

Anonymous poster hash: 1aef7...abb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg over at det er lytt, og blant annet at det ikke er tørketrommel her. Ei får vi heller ikke lov til å ha privat tørketrommel. :sur:

Ellers er jeg ikke så fan av de som smeller med dørene midt på natta, eller grytidlig på morgningen. :Nikke:

Har styret virkelig lov til å nekte noen å ha tørketrommel i egen leilighet?

(Eller mente du en privat tørketrommel i fellesvaskerommet?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan jo tro at folk legger tepper de egentlig ikke vil ha på gulvet bare for å kunne gå rundt som man vil i egen leilighet uten å plage de som bor under.

Dessuten kunne det vært mye verre enn å høre litt skritt til normale tider, de over deg kunne hatt babyer som skriker døgnet rundt, de kunne hatt fester hver helg osv. Folk som ikke tåler litt lyder av folk som går burde bo på steder uten noen over seg:)

Anonymous poster hash: 1aef7...abb

Når folk dundrer så over gulvet at det vibrerer i dører og skap i etg under så sier det litt om hvir heftig det trampes. Dette er ikke LITT trinnlyd, litt trinnlyd hadde jeg fint tålt. Men ja, jeg flytter til annen bolig så snart det lar seg gjøre, aldri mer :)

Anonymous poster hash: 7c07e...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når folk dundrer så over gulvet at det vibrerer i dører og skap i etg under så sier det litt om hvir heftig det trampes. Dette er ikke LITT trinnlyd, litt trinnlyd hadde jeg fint tålt. Men ja, jeg flytter til annen bolig så snart det lar seg gjøre, aldri mer :)

Anonymous poster hash: 7c07e...ac3

Opplever akkurat det samme. Det er helt forferdelig. Og av og til skal det flyttes på møbler klokka 06.00 på en søndags morgen. De driter i reglene om å ta hensyn og være stille, men kjefter på folk som ikke klipper gresset ofte og lufter dyna på balkongen. Slike mennesker som bare bryr seg om seg og sitt, og samtidig skal bry seg med alt annet folk gjør..... Hvorfor skal det klages på dyner som luftes? Og hvorfor må møbler flyttes på hele tida?

De er også sånne som er veldig opptatt av snømåking. De måker også på fellesområdet og ringer på hos meg, og flere, og sier at de er flinke og at vi bør takke dem..Hvorfor skal vi det? Borettslaget betaler jo for at en liten traktor kommer og måker uansett. De går bare ute etterpå og måker over og skraper slik at asfalten kommer helt frem. De bråker noe jævlig og jeg blir galen. De tok også og kjefta på en nyinnflytta 20årig gutt fordi han ikke hadde henta posten sin på noen dager, og det stakk opp litt av postkassa. Må si de følger med på folk....

Anonymous poster hash: 254db...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan jo tro at folk legger tepper de egentlig ikke vil ha på gulvet bare for å kunne gå rundt som man vil i egen leilighet uten å plage de som bor under.

Dessuten kunne det vært mye verre enn å høre litt skritt til normale tider, de over deg kunne hatt babyer som skriker døgnet rundt, de kunne hatt fester hver helg osv. Folk som ikke tåler litt lyder av folk som går burde bo på steder uten noen over seg:)

Anonymous poster hash: 1aef7...abb

Ja, det kunne alltid vært mye verre. Bruk det argumentet og du kan aldri ha empati med noen. Fy faen altså.

Anonymous poster hash: 254db...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror nok ikke de dundrer med vilje. Med mindre man har klagd veldig mye, da tror jeg de fleste tramper litt ekstra:P

Kan trøste deg med at (hos oss ihvertfall) så hører vi det meste de andre i huset driver med å. Alt fra støvsuging og vaskemaskin, til prating, men vi klager altså ikke på det:P

Anonymous poster hash: 1aef7...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i gamle bygg hvor jeg aldri har hørt naboene; fordi de ikke tramper når de går. Jeg har aldri forstått hvorfor folk må trampe så voldsomt, det er en forferdelig irriterende lyd. Hva med å legge på noen ordentlig gulvtepper som demper lyd? Det utgjør faktisk en hel del.

Anonymous poster hash: 7c07e...ac3

Noen mennesker tramper hardt på hælen når de går. Jeg har sagt fra om det 2 steder jeg har bodd. Det ene stedet tok de det veldig fint, ble litt flaue over at jeg hadde hørt dem, og startet å gå lett i stedet. Naboforholdet ble mye bedre av det.Savner de!

Her jeg bor nå sa jeg fra, de lo av meg, bannet til meg, baksnakket meg til en annen nabo, og trampet enda mer.

Anonymous poster hash: 254db...ac7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående tramping, nå har jeg hatt 5 par boende i etasjen over meg de årene jeg har bodd her, og konsekvent er det slik at når han er alene hjemme, så kan man ikke høre at noen er hjemme, og en støkker når ytterdøra smekker, og han går ut, for man trodde ikke noen var hjemme. Når hun er hjenmme derimot, ja da er det ikke tvil om at noen er hjemme, og at det er hun som er hjemme. Trampe er hjemme tenker jeg for meg selv. Hver gang, alltid er det slik.



Anonymous poster hash: 087ce...22e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har styret virkelig lov til å nekte noen å ha tørketrommel i egen leilighet?

(Eller mente du en privat tørketrommel i fellesvaskerommet?)

Vi får ikke lov til å ha privat i egen leilighet nei, de mener det suger for mye strøm og da øker felleskostnadene for alle.

En generell tørketrommel som alle kunne dele på foreslo vi og, men det ble avvist. Blir for dyr strøm.... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får ikke lov til å ha privat i egen leilighet nei, de mener det suger for mye strøm og da øker felleskostnadene for alle.

En generell tørketrommel som alle kunne dele på foreslo vi og, men det ble avvist. Blir for dyr strøm.... :glare:

La meg gjette, en del pensjonister som bor der? Eller folk som ikke har så mye å gjøre i hverdagen, og som klorer seg fast i enhver makt de kan finne?

Anonymous poster hash: 254db...ac7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får ikke lov til å ha privat i egen leilighet nei, de mener det suger for mye strøm og da øker felleskostnadene for alle.

En generell tørketrommel som alle kunne dele på foreslo vi og, men det ble avvist. Blir for dyr strøm.... :glare:

Har dere ikke egen måler for hver leilighet?

Anonymous poster hash: f9cc1...134

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette, en del pensjonister som bor der? Eller folk som ikke har så mye å gjøre i hverdagen, og som klorer seg fast i enhver makt de kan finne?

Anonymous poster hash: 254db...ac7

Er vel en god blanding av begge deler. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere ikke egen måler for hver leilighet?

Anonymous poster hash: f9cc1...134

Jo, men de kommer med så mange rare unnskyldninger for å ikke ha trommel. :vetikke:

MEN, vi skal flytte nå i august og det blir fabulous. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men de kommer med så mange rare unnskyldninger for å ikke ha trommel. :vetikke:

MEN, vi skal flytte nå i august og det blir fabulous. :biggrin:

Det hadde vel bare vært å skaffe seg en kondenstørketrommel og satt på badet uten at de merker det ;) De har jo ikke kontroll på deres strømregning :)

Anonymous poster hash: 5e6a3...1ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater naboen sin hund som bjeffer konstant og at noen av dem er latterlige nysgjerrige damene som står å lytter ved terrassen min.. :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg mest i det borettslaget nå, er regelrytterne som bor under meg som selv er det jeg oppfatter som verstingene.

Jeg har ikke fått klage, men naboen min fikk litt av en kjeftesmelle og ble truet med utkastelse en gang hun spilte musikk litt for høyt, midt på dagen forøvrig. Det var ikke snakk om å være hyggelig og si i fra på en fin måt. Det var skriking, aggresjon og truing med utkastelse, selv om hun aldri hadde gitt varsel før. Naboen skrudde ned musikken med en gang og tok det kul. Når hun kom ned i gangen hørte jeg mannen hennes skrike i forbannelse også. Tydeligvis veldig aggresive av hendelsen begge to.

Jeg vet ikke helt hva det er de gjør, men det bråker noe jævlig selv om NATTEN. Siden jeg bor rett over hører jeg det godt. Veldig ofte virker det som de tramper skikkelig hardt og gjør mest mulig innsats i å bråke mest mulig. Høres ut som de detter i bakken og fillerister møbler. Seneste forrige helg, da kom de tydeligvis hjem fra byen klokken 04.00 om natten og smelte døren. Også var det på igjen med tramping og bråk, såpass at jeg blir vekt. Det ryktes i tillegg til at de er voldlige, mannen slo blant annet han som bodde her før i ansiktet en gang han hadde vors. Heller ikke varsel da, men bare uprovosert vold. Etter å ha hørt dette og begynt å erfare litt hvordan de oppfører seg, har jeg begynt å mislike og være litt redd for de. Jeg er ganske stille av meg og har aldri vorspiel, men jeg er såpass engstlig at jeg tenker meg godt om før jeg skrur opp tven noen hakk. Er så redd for å få en kjeftesmelle. Møtte mannen på vei ut en dag, har aldri sett, men bare hørt om han. Og jeg må innrømme at jeg ble enda mer redd da jeg så han, han så rett og slett skummel ut (og mye eldre enn jeg hadde trodd). Ganske sikker på at det er pensjonister, for det er hjemme mye på dagtid oppdaget jeg i eksamenstiden. Synes også jeg hørt høy roping derifra innimellom, og har tenkt at de har kranglet / at de har blitt voldleg mot hverandre. Har flere ganger hørt kraftige braklyder, som om noen falller i golvet.

Kombinasjonen av regelryttingen og regelbrytingen, aggresiviteten og uprovosert vold er skikkelig ubehagelig. Har jo ikke skjedd noe alvorlig enda, men begynner å bli såpass at jeg vurderer å flytte, til tross for at det er veldig billig der jeg bor.

Det er noe rart



Anonymous poster hash: b0e78...5bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...