Gå til innhold

Bor du i sameie/borettslag? Hva irriterer deg mest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her vi bor er det alt for MYE felles!

En til to ganger pr uke er det felles ting, som vi "helst" må være med på.

Vi har egne diktkvelder, testing av nye matvarer feks baking, ny sjokolade.

17 Mai feirer vi også helst sammen i blokkene. Dugnader annen hver mnd ++ Jeg kan fortsette og fortsette.

Når vi flytta inn i blokken her, så trodde vi dette var vanlig, siden vi begge tidligere har bod i hus.

Er sånn at folk hvisker og tisker om oss om vi ikke stiller opp.De spør ofte "Var dere ikke på velkomstfesten til den han nye i 3c?" Får både dårlig samvittighet og føler seg som en skurk :(

Vi har dessverre heller ikke plass eller råd til å for hundrevis med folk.

Hva gjør vi? Har så lyst til å flytte pga dette, men trives ellers veldig godt!

Anonymous poster hash: 390ef...347

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vi bor er det alt for MYE felles!

En til to ganger pr uke er det felles ting, som vi "helst" må være med på.

Vi har egne diktkvelder, testing av nye matvarer feks baking, ny sjokolade.

17 Mai feirer vi også helst sammen i blokkene. Dugnader annen hver mnd ++ Jeg kan fortsette og fortsette.

Når vi flytta inn i blokken her, så trodde vi dette var vanlig, siden vi begge tidligere har bod i hus.

Er sånn at folk hvisker og tisker om oss om vi ikke stiller opp.De spør ofte "Var dere ikke på velkomstfesten til den han nye i 3c?" Får både dårlig samvittighet og føler seg som en skurk :(

Vi har dessverre heller ikke plass eller råd til å for hundrevis med folk.

Hva gjør vi? Har så lyst til å flytte pga dette, men trives ellers veldig godt!

Anonymous poster hash: 390ef...347

Å, guri malla. Det der hadde jeg ikke orket... Mitt svar på "var du ikke på ditten eller datten," hadde vært type "Nei, det var jeg ikke". Og hadde de da maset mer hadde jeg kort avspist de med atdet har de faktisk ikke noe med. Min fritid, mine valg.

Anonymous poster hash: 92d34...2c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bærer det og mye preg av eldre folk. I går feks var det spontan st hans feiring på fellesområdet kl 17. Da kom jeg hjem fra trening jeg og hadde selvfølgelig ikke vært innom fellesgangen og hentet posten der oppslagene henges opp. De henges alltid opp samme dag eller par timer før av detta styret..Hadde liksom ikke tid til det mellom jobb og trening å gå innom der å sjekke. Drøss med gamle folk som satt på fellesområdet og grila da jeg gikk forbi, EN vinket og de andre hørte jeg sa noe ala: hun kan i det minste hilse da når hun ikke stiller opp! :bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også opplevd. Det var i en klassisk kvaderaturgård på Torshov, av typen med grøntområde i midten. Hadde naboer som som okkuperte hele greia, med partytelt og det hele, en sommerdag. Ikke tegn til et nabovarsel en gang. Nevermind de 90 naboleilighetene liksom.

Anonymous poster hash: 340e7...058

Oj....ok, partytelt var drøyt når det ikke engang var nabovarsel.

Men jeg personlig synes barnebursdag i noen få timer midt på dagen er helt OK. Sålenge man varsler og rydder skikkelig opp selvsagt.

Anonymous poster hash: 15a17...9e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, guri malla. Det der hadde jeg ikke orket... Mitt svar på "var du ikke på ditten eller datten," hadde vært type "Nei, det var jeg ikke". Og hadde de da maset mer hadde jeg kort avspist de med atdet har de faktisk ikke noe med. Min fritid, mine valg.

Anonymous poster hash: 92d34...2c9

Anonymous poster hash: 390ef...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor er det alt for MYE felles!

En til to ganger pr uke er det felles ting, som vi "helst" må være med på.

Vi har egne diktkvelder, testing av nye matvarer feks baking, ny sjokolade.

17 Mai feirer vi også helst sammen i blokkene. Dugnader annen hver mnd ++ Jeg kan fortsette og fortsette.

Når vi flytta inn i blokken her, så trodde vi dette var vanlig, siden vi begge tidligere har bod i hus.

Er sånn at folk hvisker og tisker om oss om vi ikke stiller opp.De spør ofte "Var dere ikke på velkomstfesten til den han nye i 3c?" Får både dårlig samvittighet og føler seg som en skurk :(

Vi har dessverre heller ikke plass eller råd til å for hundrevis med folk.

Hva gjør vi? Har så lyst til å flytte pga dette, men trives ellers veldig godt!

Anonymous poster hash: 390ef...347

Anonymous poster hash: 390ef...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det en mann i borettslaget som tydeligvis ikke bor i leiligheten sin, og ikke har på noe varme. Leiligheten over har klaget flere ganger om at felles rør fryser og at gulvet er iskaldt. Han blir bare sur, skikkelig utakknemlig for at han slipper å bidra på fellesoppgaver.. han kan også kun kontaktes over brev, og sender hele tiden klagbrev etter han har sendt sine spioner for å se hva vi som bor her driver med. Siden han ikke bor her så driter han i vedlikehold av bygningsmassen. Sender en venn med fullmakt til møtene som stemmer nei til alt av utskiftning av vinduer, tak, maling av fasader o.l. Siden han ikke bor her har vi spurt om å få kjøpe boden hans, med et klart nei. Etterpå skiftet han ut låsen på boden med en fancy ytterdørlås. Han trodde vel vi kom til å bruke den uansett! Vedkommende er godt bemidlet, og kommer nok ikke til å selge med det første heller... Han har penger til å ikke leie ut leiligheten, men å ha på varmen, nei DET er dyrt ja!

Anonymous poster hash: 1b2f3...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en mann i borettslaget som tydeligvis ikke bor i leiligheten sin, og ikke har på noe varme. Leiligheten over har klaget flere ganger om at felles rør fryser og at gulvet er iskaldt. Han blir bare sur, skikkelig utakknemlig for at han slipper å bidra på fellesoppgaver.. han kan også kun kontaktes over brev, og sender hele tiden klagbrev etter han har sendt sine spioner for å se hva vi som bor her driver med. Siden han ikke bor her så driter han i vedlikehold av bygningsmassen. Sender en venn med fullmakt til møtene som stemmer nei til alt av utskiftning av vinduer, tak, maling av fasader o.l. Siden han ikke bor her har vi spurt om å få kjøpe boden hans, med et klart nei. Etterpå skiftet han ut låsen på boden med en fancy ytterdørlås. Han trodde vel vi kom til å bruke den uansett! Vedkommende er godt bemidlet, og kommer nok ikke til å selge med det første heller... Han har penger til å ikke leie ut leiligheten, men å ha på varmen, nei DET er dyrt ja!

Anonymous poster hash: 1b2f3...bee

Det spiller ingen rolle med en nei stemme, om de fleste i generalforsamlingen stemmer ja så har de som nekter intet annet valg enn å bidra til utskiftninger av det som faktisk er nødvendig å gjøre.

Anonymous poster hash: c0e4a...518

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj....ok, partytelt var drøyt når det ikke engang var nabovarsel.

Men jeg personlig synes barnebursdag i noen få timer midt på dagen er helt OK. Sålenge man varsler og rydder skikkelig opp selvsagt.

Anonymous poster hash: 15a17...9e5

Partytelt i seg selv er meg revnende likegyldig. Den temmelig støyende voksenfesten som holdt på til langt på natt i nevnte telt hadde jeg derimot forventet å bli varslet om.

Når det er 90 leiligheter i en gård blir det en del barneselskaper i løpet av sommerhalvåret hvis alle skal ferie i det felles gårdsrommet.

Anonymous poster hash: 340e7...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Nå har naboen klaget på at den andre naboen har tatt drosje inn på tunet. Naboen som tar drosje er gammel og har vanskeligheter med å gå. Naboen som klager mener det blir for mye eksos og bråk fra en drosje cirka 4 ganger i uka.



Anonymous poster hash: 254db...ac7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj....ok, partytelt var drøyt når det ikke engang var nabovarsel.

Men jeg personlig synes barnebursdag i noen få timer midt på dagen er helt OK. Sålenge man varsler og rydder skikkelig opp selvsagt.

Anonymous poster hash: 15a17...9e5

Det er så mange boliger og så mange småbarn på feltet jeg bor i (veldig populært blandt nyetablerte par), at om alle barna skulle hatt barnebursdag noen få timer midt på dagen så hadde den hagen aldri blitt brukt til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Naboene som røyker rett under soveromsvinduet mitt

2) De som ikke skjønner at etter midnatt så står man ikke ute på balkongen og snakker HØYT.

3) Naboen som jeg trodde sang karaoke så falskt at katta spratt veggis, men ser nå ut til at det heldigvis bare er bønnerop som varer en kort stund.

4) Festeguriene som politiet er oppe hos så godt som hver eneste helg. David Guetta-nach på terrassen klokka 05.00? Hvorfor ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Naboene som røyker rett under soveromsvinduet mitt

2) De som ikke skjønner at etter midnatt så står man ikke ute på balkongen og snakker HØYT.

3) Naboen som jeg trodde sang karaoke så falskt at katta spratt veggis, men ser nå ut til at det heldigvis bare er bønnerop som varer en kort stund.

4) Festeguriene som politiet er oppe hos så godt som hver eneste helg. David Guetta-nach på terrassen klokka 05.00? Hvorfor ikke?

Høres forferdelig slitsomt ut!

Nå har naboene en liten grillfest, noen av de ringte på og spurte hvorfor jeg ikke var med. Jeg sa at jeg ikke visste om den, og at det ikke passet siden jeg har besøk. Men de hadde jo hengt opp lapp i garasjen i dag tidlig. Vel, jeg bruker bussen jeg..

Anonymous poster hash: 254db...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nabokjerringa som truer med å gå til styret i borettslaget fordi HUN har bestemt at det ikke er lov til å ha katt der, og fordi hun som har kjøpt leilighet har mer å si enn jeg som "bare leier".

Alle som smeller med postkassen, som står rett ved siden av soveromsvinduet mitt, grytidlig på morgenen eller midt på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk at det kjipeste i vårt borettslag, er at styret ikke har like god økonomisk kontroll som de burde ha. Å øke felleskostnader for å ta opp lån på grunn av planlagt oppgradering, er helt innafor og noe de har fått gjennom på generalforsamling. Men å kreve inn ytterligere flere hundrelapper fordi de har feilregnet, er ikke ok! De mange millionene de tok opp i lån skulle dekke ALT. Det var i alle fall det de sa og viste til.... Det er heller ikke ok å nok en gang øke felleskostnader om tolv måneder på grunn av denne oppgraderingen.. *frustrert*



Anonymous poster hash: c3b60...f9e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At hun som bor over her ikke gidder å bruke parkeringsplassen ved veien. At hun MÅ åpne porten, for å kjøre den lille drittbilen sin inn i gården, og parkere rett utenfor soveromsvinduet mitt. For så å starte den klokka halv syv om morgenen så den kan stå og gå et kvarter før hun kjører rundt hele leiligheten min og videre på jobb.

Skjønner jo at det er så jævli vanskelig å gå de ekstra ti meterne til parkeringsplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han bønnefyren i gang igjen...og jeg sjekket islam.no for å se etter bønnetider, men om dette er en bønn så holder han seg ikke akkurat til tidene :P

Kanskje han bare er en karaokemann likevel (med litt spesielle sangvalg)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han bønnefyren i gang igjen...og jeg sjekket islam.no for å se etter bønnetider, men om dette er en bønn så holder han seg ikke akkurat til tidene :P

Kanskje han bare er en karaokemann likevel (med litt spesielle sangvalg)?

Du får tipse ham om islam.no slik at han får det riktig ;)

Anonymous poster hash: ffaea...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er han bønnefyren i gang igjen...og jeg sjekket islam.no for å se etter bønnetider, men om dette er en bønn så holder han seg ikke akkurat til tidene :P

Kanskje han bare er en karaokemann likevel (med litt spesielle sangvalg)?

Ehhh...hvorfor tror du at det er bønnetid?

Anonymous poster hash: 8134c...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...