blonden Skrevet 11. juni 2015 #221 Skrevet 11. juni 2015 Helt enig med Halvveis, det er så utrolig irriterende når noen dør i boligene sine. 3
Gjest Halvveis Skrevet 11. juni 2015 #222 Skrevet 11. juni 2015 Helt enig med Halvveis, det er så utrolig irriterende når noen dør i boligene sine. Synes du det?
Gjest Tekola Skrevet 15. juni 2015 #223 Skrevet 15. juni 2015 Et innlegg er splittet ut: Problemer med naboer som griser til terassen under Tekola, admin.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #224 Skrevet 15. juni 2015 Det som irriterer meg mest er røykere! På sommeren sitter jeg enten ute på verandaen eller har vinduer oppe, da kommer den stinkende røyklukta hele tiden. Nå er jeg i tillegg gravid og kvalm store deler av døgnet. Trenger da FRISK luft, men ender opp med den drittlukta! (Ja, vi leter etter et annet sted å bo) Anonymous poster hash: 346e6...6d5
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #225 Skrevet 15. juni 2015 Det verste her er de ignorante og røykende slarvehanker av noen kvinner. De tror sååå godt om seg selv og sååå negativt om andre. Latterligt.Anonymous poster hash: 31420...408 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2015 #226 Skrevet 15. juni 2015 Tja, kom noen på døra mi for en stund siden, sint og sur fordi jeg parkerte så dårlig, kjeftet leeenge om hvor egoistisk jeg var, hvordan kvinnfolk ikke burde kjøre bil, osv. Jeg kom liksom ikke til ordet. Så jeg lot ham kjefte seg ferdig, hvorpå han spør hva jeg har å si for meg selv. Sier at jeg ikke hadde annet å si enn at jeg hverken eide eller disponerte bil. Han ble sint og sa han hadde sett meg kjøre i den bilen, så jeg ble med ut til der bilen stod. Sendte registreringsnummeret til 2282 og får navnet på eieren som er noen som bor lengre bort, og som forøvrig er en mann Anonymous poster hash: a9add...e60 11
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2015 #227 Skrevet 18. juni 2015 Nytt styre i sameiet som tar oppgaven litt for alvorlig. På under en uke kom det opp oversikt og informasjon over hele styret med bilder og det hele, har tidligere holdt med kun kontaktinformasjon. Deretter kom det opp beskrivelse av hvordan man sorterer søppelet. Nå sist invitasjon til hjemmekveld hvor en av medlemmene skal vise frem bruk av mail og Internett. Og oppfordring til at noen andre bør invitere hele sameiet hjem til seg for å vise frem noe man er god på. Ser også ut til at man nå må få godkjennelse av et av styremedlemmene om man vil bruke utemøblene i bakgården. For all del hyggelig initiativ, men 90% av vi som bor her er voksne folk som ikke trenger annet enn å vite at styret gjør jobben sin. De trenger ikke passe på oss som vi går på en folkehøgskole. Anonymous poster hash: 9fafa...234 2
Alice123 Skrevet 19. juni 2015 #228 Skrevet 19. juni 2015 Nytt styre i sameiet som tar oppgaven litt for alvorlig. På under en uke kom det opp oversikt og informasjon over hele styret med bilder og det hele, har tidligere holdt med kun kontaktinformasjon. Deretter kom det opp beskrivelse av hvordan man sorterer søppelet. Nå sist invitasjon til hjemmekveld hvor en av medlemmene skal vise frem bruk av mail og Internett. Og oppfordring til at noen andre bør invitere hele sameiet hjem til seg for å vise frem noe man er god på. Ser også ut til at man nå må få godkjennelse av et av styremedlemmene om man vil bruke utemøblene i bakgården. For all del hyggelig initiativ, men 90% av vi som bor her er voksne folk som ikke trenger annet enn å vite at styret gjør jobben sin. De trenger ikke passe på oss som vi går på en folkehøgskole. Anonymous poster hash: 9fafa...234 Aaaarh. Problemet med enkelte styrer er at de ikke har noe annet å drive med, så de legger all tid og energi inn i et dusteverv og blir helt Narvestad. Her hvor jeg bor er det en beboer som holder på slik. Han er ikke en gang med i styret, men ser det som sin oppgave å organisere og ordne absolutt alt, for å ikke snakke om å blande seg borti alt mulig. Dette er noesåinnihelvete irriterende for oss som er i arbeid og har et liv ut over å passe på fellesområdene. Han har ringt meg, og vært dritsur for at jeg ikke var tilgjengelig kl 1030 på en vanlig onsdag.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #229 Skrevet 19. juni 2015 Nytt styre i sameiet som tar oppgaven litt for alvorlig. På under en uke kom det opp oversikt og informasjon over hele styret med bilder og det hele, har tidligere holdt med kun kontaktinformasjon. Deretter kom det opp beskrivelse av hvordan man sorterer søppelet. Nå sist invitasjon til hjemmekveld hvor en av medlemmene skal vise frem bruk av mail og Internett. Og oppfordring til at noen andre bør invitere hele sameiet hjem til seg for å vise frem noe man er god på. Ser også ut til at man nå må få godkjennelse av et av styremedlemmene om man vil bruke utemøblene i bakgården. For all del hyggelig initiativ, men 90% av vi som bor her er voksne folk som ikke trenger annet enn å vite at styret gjør jobben sin. De trenger ikke passe på oss som vi går på en folkehøgskole. Anonymous poster hash: 9fafa...234 Du vet med andre ord ikke at styret er pålagt å sørge for at sameiet går på skinner. Når styret ser seg nødt til å ta slike grep så sier det vel seg selv at selv voksne beboere trenger å få reglene inn med teskje. Bor selv i et sameie med kun voksne mennesker og her har vi mennesker som ikke bryr seg om regler, som er elendig på å presse og brette papir og paposøppelet sitt, som holder parties i fellesområdet og ikke rydder opp etter seg, som kaster sneiper, snus og flasker der det ikke skal være, som ikke gidder å gå til returpunktet med glassflasker og hermetikk. Ja du, voksne mennesker er så flinke ass..Anonymous poster hash: 54841...2f1 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #230 Skrevet 19. juni 2015 Du vet med andre ord ikke at styret er pålagt å sørge for at sameiet går på skinner. Når styret ser seg nødt til å ta slike grep så sier det vel seg selv at selv voksne beboere trenger å få reglene inn med teskje. Bor selv i et sameie med kun voksne mennesker og her har vi mennesker som ikke bryr seg om regler, som er elendig på å presse og brette papir og paposøppelet sitt, som holder parties i fellesområdet og ikke rydder opp etter seg, som kaster sneiper, snus og flasker der det ikke skal være, som ikke gidder å gå til returpunktet med glassflasker og hermetikk. Ja du, voksne mennesker er så flinke ass..Anonymous poster hash: 54841...2f1 Jeg var i styret i tre år, så vet utmerket godt at voksne folk klarer seg selv (ihvertfall hos oss). Det er et etablert sameie hvor styrejobben ikke har vært så tung å ta - nettopp fordi beboerne ikke trenger å bli detaljstyrt som om de nettopp har flyttet hjemmefra. F.eks har jeg ikke mast på at bakgården ikke er perfekt ryddet etter en lørdags kveld, fordi jeg vet at han eller hun som brukte den vil rydde i løpet av en dag eller to. Det har gått helt fint og ingen har måtte stresse med noe. Men disse to nyeste som har dette markeringsbehovet kommer til å slite ut folk så er ender opp med å gi f..Anonymous poster hash: 9fafa...234
daemonia Skrevet 19. juni 2015 #231 Skrevet 19. juni 2015 Lite å irritere seg over her egentlig. Men en ting jeg synes er helt bak mål er at man ikke har lov å bruke kullgrill, men gass og elektrisk går fint. Dette på grunn av brannfare. Da skulle de sett hva som skjedde den gangen ungene hadde dunket borti gassflaska rett før mannen skulle tenne opp... Flammene stod opp i været, høyere enn hva flammene etter tenning av kull resulterer i Ellers så irriterer jeg meg over at når naboen over oss går på do eller bruker vasken på badet etter vi har lagt oss så hører vi vannet som går gjennom rørene helt tydelig. Det høres ut som at vannet sildrer ned i klesskapene våre... Trøster meg med at de ikke bruker badet midt på natta, og at vår vannbruk garantert høres like godt for naboen under oss! Ellers så har samme nabo ovenfor oss ofte besøk av barnebarna. Og de tramper og hopper i gangen, leker med heisen, og bruker diverse leker av forskjellige slag til å holde inntil trappegelenderet i metall. Dette er da et betongbygg, så alle lyder i gangen forsterkes kraftig. Om et par uker blir det heldigvis hus på oss igjen. Så da kan jeg gå over til å irritere meg over oppussing og at mannen ikke gidder å gjøre like mye som jeg vil med det samme når vi først er i gang
Cathj Skrevet 19. juni 2015 #232 Skrevet 19. juni 2015 (endret) Vi bor i et borettslag som har nokså mange eldre eller enslige/unge par boende, og jeg har veldig lite å klage på. Det er stille og rolig, naboene holder seg for seg selv. Noen har fest en gang i blant, men de overholder ordensregler og er alltid stille til ca. kl. 01. Allikevel er det er par bankescenarioer som irriterer meg veldig. Det er en eller annen nabo som intenst hater at vi banker inn gipskroker i veggene. Hver gang vi skal henge opp noe, så er det en eller annen som banker tilbake. Men dette er jo absolutt ikke noe stort problem. Ellers er det en eller annen dust som alltid banker i veggen hver eneste gang vekkerklokken min ringer kl. 05. Jeg trener veldig ofte før jobb (3-4 ganger i uken), så jeg er ofte oppe kl. 05. Fordi jeg har samboer står jeg alltid opp med en gang klokken ringer (jeg snoozer aldri). Vekkerklokken ringer sikkert i maks 5 sekunder, men allikevel er det et eller annet suppehue som synes det er veldig provoserende. DET irriterer meg mer enn noe annet! Endret 19. juni 2015 av Cathj
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #233 Skrevet 19. juni 2015 Sto flammen oppetter veggen. Da har det vært lekasje på flasken Min store irritasjon da jeg bodde slik var styremedlemmer som gikk på dørene til folk og overbringte muntlige klager de hadde hørt eller fått tlf om I styret satt en vennegjeng. Alle ufør, og hadde god tid til å følge med. På flere generalforsamlinger prøvde vi yngre å få satt opp fellesutgifter litt, med tanke på fremtidige oppgaver. Den var latterlig lav. De fikk ikke inn i hodet at vi måtte låne alt senere. Det var ikke satt av særlig penger. Alt ble nedstemt år etter år. De presterte å uttale at de brydde seg ikke om å resturere kjøkken eller bad....de ventet på at laget tok det. Selv på nytt valg ble de gjenvalgt. De tror vist at laget får penger fra oven de som bodde der. De skjønte ikke at det var de selv som måtte betale det Så kom året med planlegging. Fagfolk på banen. De som hadde forretningsførselen kom med regnestykket. Da ble det ville protester. De ville ha nytt kjøkken, men ikke mer husleie. Det ble veldig mye bråk. At de ikke har villet legge av penger hvert år til fremtidig utgifter, ble ikke nevnt. Det endte med at husleien ble forhøyet med flere hundre. Da kjøkkenvinter skulle byttes ut, ble det oppdaget store skader, så her måtte en ny rehabilitering til. Noe som ville bli en kostbar affære. Nå ble det ny generalforsamling. Da tok vi yngre opp hva vi hadde bedt om, som vi fikk motstand for flere år. Sånn kan det gå når man setter et syre som ikke duger. Jeg solgte å flyttet. Jeg ser i dag. Laget er 50 år gammelt, det er mange leiligheter, og fellesutgifter er på 0ver 6000 kr. Skal være helt unødvendig om de hadde tenkt langsiktig Anonymous poster hash: c0739...e87
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2015 #234 Skrevet 19. juni 2015 Sporer kanskje pittelitt av her nå, men er det noen krav til hvordan styret kommuniserer med resten av beboerene i et borettslag? Mtp. informasjon og slikt? Anonymous poster hash: a9add...e60
daemonia Skrevet 19. juni 2015 #235 Skrevet 19. juni 2015 Sto flammen oppetter veggen. Da har det vært lekasje på flasken c0739...e87 Det varte bare noen få sekunder, og så var det som normalt. Poenget var uansett at argumentet med brannfare er tullete når slikt også kan skje med gass. Grilling med gass og elektrisk er ikke litt godt engang så da var det like greit å bare la være
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #236 Skrevet 21. juni 2015 folk som følger med bak gardinene hver gang man er ute med søppel eller oppholder seg utenfor. Følger med på om søppel puttes i rett dunk. Dugnader som settes opp med bare et par dagers forvarsel. Anonymous poster hash: 562fb...cf8 1
2shy Skrevet 21. juni 2015 #237 Skrevet 21. juni 2015 Lite å irritere seg over her egentlig. Men en ting jeg synes er helt bak mål er at man ikke har lov å bruke kullgrill, men gass og elektrisk går fint. Dette på grunn av brannfare. Da skulle de sett hva som skjedde den gangen ungene hadde dunket borti gassflaska rett før mannen skulle tenne opp... Flammene stod opp i været, høyere enn hva flammene etter tenning av kull resulterer i Ellers så irriterer jeg meg over at når naboen over oss går på do eller bruker vasken på badet etter vi har lagt oss så hører vi vannet som går gjennom rørene helt tydelig. Det høres ut som at vannet sildrer ned i klesskapene våre... Trøster meg med at de ikke bruker badet midt på natta, og at vår vannbruk garantert høres like godt for naboen under oss! Ellers så har samme nabo ovenfor oss ofte besøk av barnebarna. Og de tramper og hopper i gangen, leker med heisen, og bruker diverse leker av forskjellige slag til å holde inntil trappegelenderet i metall. Dette er da et betongbygg, så alle lyder i gangen forsterkes kraftig. Om et par uker blir det heldigvis hus på oss igjen. Så da kan jeg gå over til å irritere meg over oppussing og at mannen ikke gidder å gjøre like mye som jeg vil med det samme når vi først er i gang Haha, samme her. Men her dusjer de faktisk gjerne midt på natta, noe som bråker så mye ned til meg at det vekker meg. Jeg kan nesten ikke be folk om å ikke dusje i sitt eget hjem når de vil, så det får bli med irritasjonen
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #238 Skrevet 21. juni 2015 Der jeg bodde før hadde vi to vaktmestere, den ene heltid og den andre deltid. Det var derimot sånn at han som var der på heltid, aldri var der. Det gikk mye midler fra felleskassa til en fyr som aldri var der, aldri gjorde noe (med unntak av et større prosjekt, men det var i en kort periode). Det er deltidsvaktmesteren som gjør alt arbeidet ute, så heltidsvaktmesteren er aldri å se. Han sluttet også å ta telefonen når jeg ringte etterhvert, da i etterkant av prosjektet hadde de ødelagt noe inne i leiligheten min og han hadde lovet at de skulle fikse det -- som de da altså ikke gjorde. I tillegg hadde de glemt å låse døra etter de hadde vært der (gangen det ble ødelagt), da jeg var utenbys i flere dager. Det var fortsatt ødelagt da jeg flyttet derfra. Samme vaktmester har en postkasse i bygget hvor man skal legge klager og andre henvendelser, men den åpner han ikke. Man får til slutt (måneder etter) henvendelsene i retur, om deltidsvaktmesteren finner de (fordi han kan ikke ta i mot henvendelsene). Møkkavaktmester. Anonymous poster hash: 09d51...429
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #239 Skrevet 21. juni 2015 Der jeg bodde før hadde vi to vaktmestere, den ene heltid og den andre deltid. Det var derimot sånn at han som var der på heltid, aldri var der. Det gikk mye midler fra felleskassa til en fyr som aldri var der, aldri gjorde noe (med unntak av et større prosjekt, men det var i en kort periode). Det er deltidsvaktmesteren som gjør alt arbeidet ute, så heltidsvaktmesteren er aldri å se. Han sluttet også å ta telefonen når jeg ringte etterhvert, da i etterkant av prosjektet hadde de ødelagt noe inne i leiligheten min og han hadde lovet at de skulle fikse det -- som de da altså ikke gjorde. I tillegg hadde de glemt å låse døra etter de hadde vært der (gangen det ble ødelagt), da jeg var utenbys i flere dager. Det var fortsatt ødelagt da jeg flyttet derfra. Samme vaktmester har en postkasse i bygget hvor man skal legge klager og andre henvendelser, men den åpner han ikke. Man får til slutt (måneder etter) henvendelsene i retur, om deltidsvaktmesteren finner de (fordi han kan ikke ta i mot henvendelsene). Møkkavaktmester.Anonymous poster hash: 09d51...429 Hvorfor gjør ikke styret noe med problemet?Anonymous poster hash: 54841...2f1
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2015 #240 Skrevet 21. juni 2015 Bor i blokk og irriterer meg grenseløst over naboen som konstant spiller høy musikk. Bassen dundrer i veggene og overdøver både trafikk og tv. 60 år gammel mann uten selvinnsikt eller empati. Anonymous poster hash: fce9a...634
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå