Gå til innhold

Den store stoffskiftetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

N`Finn - det er overhodet ikke kritikk av deg som person :)

Men jeg har fulgt deg endel på Sonjas, og har ingenting negativt å si om deg som person.

Men denne tråden er nå engang opprettet her på KG nettopp fordi endel ønsker et alternativ til Sonjas, som endel synes har mye langdryg og ekstremt langdryg informasjon.

Og ofte med mange kilder som ikke er lett å sjekke validiteten av.

Jeg aner ikke om du fortsatt er der - eller eventuelt hvorfor du eller andre velger å ikke være det - men om man ønsker å fortsette den type måte kompliserte måte å diskutere på, så foreslår jeg at man holder seg til spesialiserte forum som eksempelvis Sonjas.

Vi vil ha det mer folkelig og mindre komplisert - og det er hovedgrunnen til at endel her nettopp har valgt å ikke delta på Sonjas.

Du og alle andre er selvsagt hjertelig velkomne - men la det nå ikke bli en kopi av det som så mange har trukket seg ut av :)

Når det er sagt:



  • Jeg var mye plaget med knuterosen når jeg ikke var skikkelig dosert - ble ganske dårlig de første gangene(kraftige influensasymptomer + store blemmeaktige blåmerker over ben og rumpe, var kjempevondt) - fikk det totalt 8 ganger tror jeg over et par år, men med mindre symptomer og plager.
    Varte gjerne i ca 2 måneder. Var ingenting å gjøre med det.
  • Prøvde også Magnesium etter anbefaling fra Sonjas - fikk bare dårlige mage og intet annet
  • Har prøvd Lio uten hell, heller ingen av de jeg kjenner har hatt hjelp av det.
  • Men det gjør ingenting å forsøke sålenge man følger opp med prøver som ved annen oppdosering. Fikk ingen ubehagelige virkninger, bare fungerte ikke.


    • Jo - har også forsøkt B12 tilskudd etter anbefaling på Sonjas, hjalp ikke for min del(hadde ei heller påvist mangel, så det var ikke så rart :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj...den liste-kommandoen fungerte visst ikke....jaja, avsnitt er vel like bra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen erfaring er vel at hvis ikke en liten dose Lio. funker, så funker ikke en stor heller. Og at jeg støtter at det ikke er nødvendig med noen nedtrapping hvis man vil slutte.

Så er det såvidt uklart hvem som har nytte av det, og hvem som ikke har det - at det er bare å prøve om det funker.

Hvis det funker, så merker man effekten innen få dager. Hos noen bare få timer.

Aller første gang jeg forsøkte det virket det som om hele hjernetåka lettet og alt ble bra. Effekten fortok seg og forsvant på få dager - kom ikke igjen selv om jeg økte dosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen erfaring er vel at hvis ikke en liten dose Lio. funker, så funker ikke en stor heller. Og at jeg støtter at det ikke er nødvendig med noen nedtrapping hvis man vil slutte.

Så er det såvidt uklart hvem som har nytte av det, og hvem som ikke har det - at det er bare å prøve om det funker.

Hvis det funker, så merker man effekten innen få dager. Hos noen bare få timer.

Aller første gang jeg forsøkte det virket det som om hele hjernetåka lettet og alt ble bra. Effekten fortok seg og forsvant på få dager - kom ikke igjen selv om jeg økte dosen.

Er det lurt/dumt å prøve lio hvis man har T3 på 4,7 (referanseverdi 3,5 - 6,5)? Legen min bryr seg ikke om T3, så jeg har ikke fått testa det mer etter at jeg maste til meg en test og den var innenfor, så det er en gammel verdi, da. Men jeg ligger på samme dose levaxin nå.

Jeg er litt redd for å prøve, for en venninne av meg prøvde, og endte med å ikke få sove i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alle som ikke har det bra skal få prøve forskjellig behandling så de kan ha en sjanse til å finne ut hva som funker for en selv.

Jeg ser nå først at det er skrevet ett innlegg mens jeg skrev mitt.

På grunn av anonym sitt innlegg idag 19:23 velger jeg å avregistrere meg og trekke meg fra dette forum. Det ser ut som flere enn godt er heller vil sause seg inn i uvitenhet enn jeg syns tjener vår felles sak - og jeg er ikke den som står i veien for noen.

Takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns alle som ikke har det bra skal få prøve forskjellig behandling så de kan ha en sjanse til å finne ut hva som funker for en selv.

Jeg ser nå først at det er skrevet ett innlegg mens jeg skrev mitt.

På grunn av anonym sitt innlegg idag 19:23 velger jeg å avregistrere meg og trekke meg fra dette forum. Det ser ut som flere enn godt er heller vil sause seg inn i uvitenhet enn jeg syns tjener vår felles sak - og jeg er ikke den som står i veien for noen.

Takk for meg.

Hvorfor det? :tristbla:

Må du trekke deg fordi en eller to personer maser om å skrive mer lettfattelig? Jeg synes du burde fortsette å være her, evt bruke litt enklere ord og så kan de som klager gidde å google ord og uttrykk de ikke skjønner. Selv med dårlig konsentrasjon og dårlig hukommelse burde man gidde å google ett og annet ord. Jeg synes du burde fortsette å være her!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det? :tristbla:

Må du trekke deg fordi en eller to personer maser om å skrive mer lettfattelig? Jeg synes du burde fortsette å være her, evt bruke litt enklere ord og så kan de som klager gidde å google ord og uttrykk de ikke skjønner. Selv med dårlig konsentrasjon og dårlig hukommelse burde man gidde å google ett og annet ord. Jeg synes du burde fortsette å være her!

Helt enig! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lurt/dumt å prøve lio hvis man har T3 på 4,7 (referanseverdi 3,5 - 6,5)? Legen min bryr seg ikke om T3, så jeg har ikke fått testa det mer etter at jeg maste til meg en test og den var innenfor, så det er en gammel verdi, da. Men jeg ligger på samme dose levaxin nå.

Jeg er litt redd for å prøve, for en venninne av meg prøvde, og endte med å ikke få sove i det hele tatt.

Ser det er anbefalt å ta Lio om morgenen, for det gjør at man blir oppspilt. Jeg tar om kvelden, fordi det funker for meg. Tar jeg om morgenen, ender jeg alltid opp med å glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ofte hanglete, som om jeg holder på å få influensa eller forkjølelse - jeg blir slapp og fryser og kan ha vondt i hodet og musklene, men så går det bare over igjen etter en dag eller to uten at jeg blir syk. Jeg har lavt stoffskifte og går på Levaxin. Dette er veldig irriterende. kan det han noen sammenheng med stoffskiftet? Er det noen andre her som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ofte hanglete, som om jeg holder på å få influensa eller forkjølelse - jeg blir slapp og fryser og kan ha vondt i hodet og musklene, men så går det bare over igjen etter en dag eller to uten at jeg blir syk. Jeg har lavt stoffskifte og går på Levaxin. Dette er veldig irriterende. kan det han noen sammenheng med stoffskiftet? Er det noen andre her som har det sånn?

Jepp, sånn har jeg ofte hatt det også. Når jeg hadde høyyt stoffskifte var jeg skikkelig syk hele tiden med halsbetennelser etc. En ØNH-lege mente at siden jeg hadde vært så mye syk hadde jeg nå antistoffer mot det meste og at det var derfor jeg ikke ble ordentlig syk lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? :tristbla:

Må du trekke deg fordi en eller to personer maser om å skrive mer lettfattelig? Jeg synes du burde fortsette å være her, evt bruke litt enklere ord og så kan de som klager gidde å google ord og uttrykk de ikke skjønner. Selv med dårlig konsentrasjon og dårlig hukommelse burde man gidde å google ett og annet ord. Jeg synes du burde fortsette å være her!

Om en ny bruker, som er en sentral bruker i annet spesialforum i årevis - og som OGSÅ ønsker å være på KG i tillegg og ta stor del i tråden synes vi andre "sauser oss inn i uvitenhet" fordi vi ønsker det mer oversiktelig så er jo det helt ok.

Det blir for dumt at en og samme person/gruppe skal frekventere alle tråder på alle forum og blir sint om ikke alle har samme måte å håndtere det på.

Det er åpenbart et problem når vi i denne tråden for det første blir diskutert i et annet forum som "sjalu idioter" og det 5 minutter etter registrerer seg en ny bruker som dominerer hele greia, og vi i tillegg må bruke halve tråden he på KG på å minne på at dette skal være en KG-preget tråd for folk flest - ikke for spesialister.

Om man liker spesialistfokuset står Sonjas stoffskifteforum med åpne armer og kan gi masse råd til både gamle og nye medlemmer. Der er alle(bortsett fra endel av oss her som er enten blitt kastet eller trakassert ut) velkomne :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ofte hanglete, som om jeg holder på å få influensa eller forkjølelse - jeg blir slapp og fryser og kan ha vondt i hodet og musklene, men så går det bare over igjen etter en dag eller to uten at jeg blir syk. Jeg har lavt stoffskifte og går på Levaxin. Dette er veldig irriterende. kan det han noen sammenheng med stoffskiftet? Er det noen andre her som har det sånn?

Jepp, hadde det sånn i årevis.

Ble smittet av altmulig.....men det har gått over når jeg fant den "beste" dosen for meg med Levaxin. Tok ganske lang tid å finne den :)

Det gjorde også at jeg orket langt mer av trening, og sov bedre - som jo også gav endel helsemessig gode effekter på nettopp det.

Etter jeg fant ut av det sånn nogenlunde har jeg hatt utrolig lite plager med større symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en ny bruker, som er en sentral bruker i annet spesialforum i årevis - og som OGSÅ ønsker å være på KG i tillegg og ta stor del i tråden synes vi andre "sauser oss inn i uvitenhet" fordi vi ønsker det mer oversiktelig så er jo det helt ok.

Det blir for dumt at en og samme person/gruppe skal frekventere alle tråder på alle forum og blir sint om ikke alle har samme måte å håndtere det på.

Det er åpenbart et problem når vi i denne tråden for det første blir diskutert i et annet forum som "sjalu idioter" og det 5 minutter etter registrerer seg en ny bruker som dominerer hele greia, og vi i tillegg må bruke halve tråden he på KG på å minne på at dette skal være en KG-preget tråd for folk flest - ikke for spesialister.

Om man liker spesialistfokuset står Sonjas stoffskifteforum med åpne armer og kan gi masse råd til både gamle og nye medlemmer. Der er alle(bortsett fra endel av oss her som er enten blitt kastet eller trakassert ut) velkomne :)

Nå er det lenge siden denne brukeren forsvant fra Sonjas, så alt med dette innlegget blir helt feil. Vedkommende forsvant vel derfra, etter det jeg har forstått, av de samme grunnene som oss andre, dvs det som ble tatt opp i den tråden om forumet som ble slettet. Så hele innlegget ditt over, blir skivebom.

Hele poenget med denne tråden, var at det skulle være rom for alle. Som sagt tidligere, så synes man noe blir for vanskelig, får man heller si det til vedkommende og be om å få det forklart på en enklere måte (det er faktisk ikke like enkelt alltid, men man kan jo prøve).

Man kommer ihvertfall ingen vei ved å drive å krangle på denne måten. Prøv å bidra konstruktivt, ikke gå til angrep på hverandre. Det er selvfølgelig greit å være uenig, men la det gå på sak i ikke på person.

Takk

TS

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Utlogget nuh

Jeg syns alle som ikke har det bra skal få prøve forskjellig behandling så de kan ha en sjanse til å finne ut hva som funker for en selv.

Jeg ser nå først at det er skrevet ett innlegg mens jeg skrev mitt.

På grunn av anonym sitt innlegg idag 19:23 velger jeg å avregistrere meg og trekke meg fra dette forum. Det ser ut som flere enn godt er heller vil sause seg inn i uvitenhet enn jeg syns tjener vår felles sak - og jeg er ikke den som står i veien for noen.

Takk for meg.

Men i all verden! :overrasket:

Jeg skal være enig i at det er greit å lære seg noen begreper hva stoffskifte angår, for det gjør navigeringen i en komplisert verden litt enklere. Men "sause seg inn i uvitenhet?"

Faktisk? I forumet for de som prøver å bli gravide finnes det en liste over begreper det er greit å kunne. Du, som er så bevandret innen vårt felt kunne da heller lagd en slik framfor å hoppe rett i skyttergraven?

Og å slette seg fordi noen ønsker et språk som er lettere å forstå? Nei, n'Finn, dette var bare merkelig. Nå skjønner jeg lite. :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For høyt stoffskifte er ikke bra for barnet det heller. Tror jeg ville byttet fastlege pronto og heller betalt for en time hos en privatlege neste uke. Når du kommer til å ny lege forteller du jo bare hvilken dosering du står på nå. Tidligere journal blir ikke oversendt med mindre du ber om det. Det er viktig med nøyere oppfølging når man er gravid, man skal egentlig ta det opp med legen hvis man planlegger å bli gravid. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer ihvertfall ingen vei ved å drive å krangle på denne måten. Prøv å bidra konstruktivt, ikke gå til angrep på hverandre. Det er selvfølgelig greit å være uenig, men la det gå på sak i ikke på person.

Takk

TS

Vel, nå har iallefall ikke jeg gjort annet enn å ønske alle velkomne - og det er vel igjen heller ikke jeg som kaller folk uvitne ;)

Og, jeg skjønner heller ikke poenget med denne tråden, altså utveksle erfaring - om nesten ingen forstår det. Er så enkelt :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har veldig mange symptomer som stemmer med lavt stoffskifte, men blodprøvene viser ikke noe feil. Jeg føler meg litt som en hypokonder om jeg skal insistere på videre testing når det kanskje er noe helt annet som feiler meg. Jeg har vært så mye inn og ut av legekontoret opp gjennom årene at jeg føler allerede at jeg er masete og kanskje allerede blir sett på som hypokonder. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig mange symptomer som stemmer med lavt stoffskifte, men blodprøvene viser ikke noe feil. Jeg føler meg litt som en hypokonder om jeg skal insistere på videre testing når det kanskje er noe helt annet som feiler meg. Jeg har vært så mye inn og ut av legekontoret opp gjennom årene at jeg føler allerede at jeg er masete og kanskje allerede blir sett på som hypokonder. :tristbla:

Hvilke blodprøver har du tatt da? Det er noen leger som kun ser på TSH, f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, jeg skjønner heller ikke poenget med denne tråden, altså utveksle erfaring - om nesten ingen forstår det. Er så enkelt :)

Kan du ikke vise til hva du ikke forstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge er det egentlig man bør vente fra man tar Levaxin, til man drikker melk eller kaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...