Gå til innhold

Hva har du spist i dag?


venus_

Anbefalte innlegg

Frokost: 1 brødskive med leverpostei og rødbeter+ 1 brødskive med skinke, salat, paprika, tomat+1 glass skummet melk

Mellom: 0,5liter cola zero

Middag: 1 porsjon risengrynsgrøt med kanel og bittelitt sukker+2 skiver spesialsalami

Mellom: 1 eple med kanel+1/2 appelsin

Kvelds: 1 grov tortilla med kyllingkjøttdeig (2 ss) + masse salat, paprika, agurk+++ og 1 tacoskjell med det samme+mange glass farris bris

Snacks: 25 gram sjokolade+ca 20 flak potetgull+1 eple med kanel

Ellers drukket mye vann og te

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Jeg vet.. fylte bare inn kaffen og teen for at det ikke skulle se så alt for lite ut :ler:

Ja, jeg må komme litt aujour igjen. Det betyr at frokosten må komme på plass igjen, så følger nok resten. Og det betyr at jeg må ta oppvasken.

......mumlemumlemumle........

:fise:

Hehe, du ser selv at det er for lite mat og da er det bare en ting å gjøre kjære deg :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på denne tråden jeg også. :)

I dag:

Frokost: 2 brødskiver med speilegg

Lunch: Hjemmelaget tomatsuppe med ris til, to hjemmelagede rødbetboller i yougurt

Mellom: 1 kanelbolle

Middag: Hjemmelaget tomatsuppe med ris, 1 papadam

Så blir det vel 1-2 kanelboller i løpet av lørdagskvelden, litt sjokolade og kaffe :)

Jeg har også spist en del tranebær, en jeg har vært hos hadde det som snacks på bordet sammen med andre litt mer usunne ting. Synes det var godt, så det skal jeg også kjøpe å ha i en liten skål på bordet. Sunnere å småspise på det enn sjokolade. ;)

Noen som vet hva tranebær inneholder? er det bra å spise?

Endret av Sukkerbunn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fise:

:dåne:

:nei::kjefte::regler:

Ikke i min kropp!

(Har riktignok ikke prøvd, bare stappfull av fordommer ;) )

(ALDRI I MIN KROPP!! :nei::kjefte::regler: )

Heheh, skjønner. Det er fy :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva tranebær inneholder? er det bra å spise?

Næringsinnhold du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næringsinnhold du tenker på?

Ja, tenkte på det. Vitaminer, antocyaner osv..

Vet jo at det er bra dersom man har urinveisinfeksjon :fnise:

Men det inneholder kanskje en del antioksidanter siden det er en bær med sterk farge?

Jeg tar slike Blåbær tabl. med aroniabær og c-vitaminer daglig, pakken heter Blå-bær, og har 26 mg antocyaner pr. tabl. Tenkte kanskje noen vet om tranebær har noe av de samme positive stoffene i seg.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hva tranebær inneholder? er det bra å spise?

Tranebær inneholder mye c-vit og er et godt antioksidant. Er spesielt forebyggende og bra mot urinveisplager :) M.a.o veldig bra å spise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist i dag:

Frokost: skål med havregryn med vann og melk

Lunch: en grov brødskive med brunost og en med skinke + egg (+ noen sjokoladebiter som lå på spiserommet på jobben:P)

Mellom: brødskive med leverpostei + eple

banan etter trening

Middag: En halv "Dr Outker- Ristorante" pizza + gulrot

Kvelds: appelsin + litt sjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du ser selv at det er for lite mat og da er det bare en ting å gjøre kjære deg :spise:

Nå har jeg, ikke bare tatt oppvasken, men også slengt på noen knekkebrød med majones, fiskepudding og søt paprika + tropisk juice :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på denne tråden i stedenfor :)

Men jeg har spist så mye rart de siste dagene, at jeg ikke trenger å få det vurdert av andre, jeg veit selv at jeg har i meg for mye, for usunt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hilde_*
trenger komentarer til dette:-)

frokost: 1 tykk skive med philadelphia light og 1 glass lett melk

lunch: 3 tykke skiver med pålegg

mellom: 1 frukt

middag: 3 poteter, 1 kotelett, 1 dl saus, og grønsaker, eller 3 poteter, 3 fiskeboller, saus, grønnsaker, eller 2 toppet sleiver med ris, saus, stekt kylling, eller 2 hjemmelaget pizzastykker, eller 2 store kjøttkaker, 3 poteter, ertestuing og brun saus, eller 2 tykke pannekaker med syltetøy eller sukker..

kveldsmat: 2 tykke skiver med pålegg

pluss masse vann

er 18 år forresten og 163 høy,

trenger flere kommentarer til dette.

er det mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følge med a ;) Du har jo fått svar!

trenger flere kommentarer til dette.

er det mye?

Ville spist noe mer til frokost, kanskje en skive ekstra, omelett til skiven, en yogurt, noe frukt?

Synes du spiser bra, om du blir lei skiver til så mange måltider så kan havregrøt, omelett til brødmaten e.l noe du kan prøve som frokost, saltat med kjøtt/fisk sammen med knekkebrød, skive eller rundstykke om lunsj, til kvelds kanskje en fruktsalat med yogurt, smoothie e.l. , men det er bare alternativer...

Kan godt slenge inn ett mellommåltid i form av feks. en frukt/grønnsak, neve nøtter e.l. mellom frokost og lunsj? Men om du ikke er sulten skal du ikke presse mat i deg for du spiser bra synes jeg.

Fortsett å kos deg med maten du =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Squill
vet, men vil gjerne ha flere innputt.

Du har fått tre svar, det er ikke verst ;) Selv er jeg enig i at du spiser for mye brød. Variér maten din mer. Du spiser ikke for mye, men for lite variert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet, men vil gjerne ha flere innputt.

De fleste som har lest det er nok enig i det som allerede har blitt skrevet siden ingen har sagt noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gårsdagen.

Frokost:

En skål Kellogg's Extra frokostblanding, iblandet litt tørket aprikos, papaya, tranebær og valnøtter. Ca 1.5 dl lettmelk

Lunsj:

To halvgrove rundstykker - et med brie og pære og et med kokt skinke, agurk og paprika.

Mellom-kos:

En kaffe latte og to ballerina-kjeks

Middag:

Biff (180gr ca), to små rösti, ca en kvart dampet broccoli drysset med parmesan. Litt Balsamico-krem.

En liten porsjon hjemmelaget sjokolademousse, ca 1 dl vaniljesaus.

Ellers:

2 glass Pepsi Max, 1 glass Farris Bris, et glass rødvin, halvannen liter vann, ca 10 biter smågodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster

Frokost: 2 grove brødskiver med italiensk salat.

Mellom: litt nøtter

Middag: stekt laks med stekte grønnsaker og litt potet. 1 glass pepsi max.

I kveld blir det sikkert en liten fruktsalat med cottage cheese og kanel samt 1 glass ekstralett melk.

Har ellers drukket vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 15/3.

Har hatt middagsgjester i dag, så da ble det dessert også! :gjeiper:

Frokost: 1 brødskive med peanøttsmør, 1 glass ekstra lettmelk.

mellom: 1/2 kanelbolle

Middag: Lasagne med fullkornpasta, salat bestående av: hjertesalat, ruccula, tomat,agurk, pinjekjerner, fetaost og avokado. 1/2 rundstykke av fullkorn, 1 glass cola

Dessert: Vaniljeis med sjokoladebiter og sjokoladesaus. 1 kokkosbolle fra kokkosbollefabrikken. 1 kopp kaffe

Er så mett etter all middag og dessert så det blir ikke noe mer mat eller godt i dag. Kjenner det hjelper med dessert med tanke på søtsuget utover kvelden. Har ikke lyst på sjokolade eller annet søtt etter jeg spiste dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ingen god matdag for min del.

- 100 g. melkesjokolade med Non stop

- 1 dobbel 0% solbær med 1 pose Quick and Easy havregryn

- 50 g. Cheese Doodles

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...