Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den 22.12.2015 at 18.27, Lady skrev:

Hvordan gikk det i dag? :blomst:

Hei,

Selve operasjonsdagen gikk veldig bra. Veldig proffe folk som jobber der. Alt fra da jeg ble tatt imot til jeg våknet så var det hele tiden noen der.

Den første tiden etter operajonen, første timene var jeg veldig rastløs, det var litt varmt og kaldt, og det sånn frem og tilbake i noen timer. Jeg ble der 3 timer lengre enn ventet. Narkosen min var kraftig kan jeg en trygt si. Godt at kona var der hele tiden.

Første natta var virkelig vanskelig, sov kanskje 30-40 min.

Dagen derpå har også vært litt av og på, mest på pga hevelse, men idag er jeg helt ekstremt hoven. Jeg ser veldig lite av det jeg skriver nå, men jeg ser virkelig ikke ut som meg selv. Øynene er helt hovne, kinnene, leppene, panna. Nesa er tett og full av strøknet blod. Tårene triller ustanselig pga at jeg er så hoven.

Veldig godt at kona passer sånn på meg.

 

Håper bare det kan bli litt bedre i løpet av morgendagen. Hadde vært deilig å ikke hatt sånn trykk i hodet hele tiden og rennene øyne

Tror resultatet  bra kjempe bra skal jeg være ærlig. Selv om jeg ikke kan se mye pgs skjoldet så ser jeg antydninger til det:)

 

LItt rar juleaften må jeg si. Ligge her sånn:)

 

God jul til deg og dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen av dere som har vært hos Grigoryants (eller hvordan det skrives haha) som kan fortelle om opplevelsen de hadde med han som kirurg og å reise til USA for å operere? Jeg har ikke tenkt til å operere nese men er litt nysgjerrig på øyenbrynsløft

Anonymkode: bf262...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen! Drar opp denne tråden igjen. 

Jeg er 20 år og vurderer å operere nesen i løpet av det neste året. Jeg har forøvrig allerede hatt en neseplastikk, så jeg kan jo begynne med å dele den erfaringen. 

Jeg opererte meg hos Burnæs da jeg var 15 år gammel. Jeg angrer ikke, men samtidig hadde jeg nok for høye forventninger og vansker for å kommunisere hva jeg ønsket å oppnå. Jeg hadde en synlig klump på nesen og en veldig bred nesetipp, som dessuten hang litt. Etter operasjonen ble nesen rett i profil, jeg fikk finere form på nesen, og tippen ble mindre (men ikke liten)

Alt i alt er jeg ikke strålende fornøyd, og jeg skulle ønske han hadde fortalt meg på konsultasjonen at nesetippen ikke kom til å bli liten, men nesen ser helt klart bedre ut. Meislingen av nesetuppen er ikke helt lik i alle vinkler, altså nesen ser litt forskjellig ut i halvprofil/profil fra venstre/høyre. Men jeg er nok den eneste som merker dette, det er veldig lite synlig og plager meg ikke. 

Men nå vil jeg operere nesetippen på nytt. Jeg har skjønt at det er vanskelig med nesetippen og at det avhenger av tykkelsen på huden osv, så jeg klandrer ikke Burnæs for at jeg må ta enda en operasjon. Men jeg kommer ikke til å ta denne operasjonen hos han. 

Jeg vil ha en liten nesetipp, gjerne litt spissere, noe jeg absolutt tror er mulig med den nesen jeg har nå. Jeg vil også gjøre noe med nesevingene/neseborene, gjøre nesevingene mindre synlige/korte dem ned hvis dere skjønner, fordi de fremdeles bærer preg av den gamle nesen og ikke "passer inn" i den nye. Jeg aner ikke om dette er mulig, og det er ikke så veldig viktig men hvis jeg skal gjennomgå dette igjen vil jeg fikse alt som kan fikses på. 

Så mitt spørsmål er egentlig hvem som er best på nesetipper i Norge og Europa? Jeg drar gjerne til London eller Tyskland hvis jeg må. Har jo fått inntrykk av at norske kirurger mangler erfaring etter lesing i denne tråden, og det sier egentlig seg selv at land med større befolkning nødvendigvis har bedre plastikkirurger. Lavere pris er bare en bonus. 

Anonymkode: 14f14...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Hei! :) Jeg skal operere nesen om ca ett år og lurer da på om det er flere som har operert seg hos Morten Haug og vil dele deres erfaring? Jeg har lest hele tråden, men da denne tråden begynner å bli noen år gammel ønsker jeg å høre fra flere som har operert seg hos han mer nylig. Det jeg skal få fikset på er i hovedsak å fjerne en hump på neseryggen, men kan også hende at han skal gjøre nesetippen litt smalere og løfte den litt. 

Setter pris på alle svar! :)

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 8.2.2016 at 22.59, AnonymBruker skrev:

Hei! :) Jeg skal operere nesen om ca ett år og lurer da på om det er flere som har operert seg hos Morten Haug og vil dele deres erfaring? Jeg har lest hele tråden, men da denne tråden begynner å bli noen år gammel ønsker jeg å høre fra flere som har operert seg hos han mer nylig. Det jeg skal få fikset på er i hovedsak å fjerne en hump på neseryggen, men kan også hende at han skal gjøre nesetippen litt smalere og løfte den litt. 

Setter pris på alle svar! :)

Anonymkode: 45666...12d

Jeg opererte meg hos Dr haug i desember. Snart 2 mnd siden, jeg opererte meg 22 desember.

Det har gått bra, jeg er foreløpig fornøyd med resultatet, det er enda hovent. Det hender jeg er tett i nesa og jeg har forsatt ikke fått luktesansen. Det kommer seg.

Det jeg kan si er at du kan være helt sikker på at du blir tatt vare på. Du kan når som helst ringe, sende hans sms underveis, og etter operasjonen og han er veldig dyktig kirurg.

Jeg er fra midtøsten og hadde typisk midtøsten nese, og den er fikset. Hadde krum neserygg og den er helt borte. Noe av nesetippen er mindre og du kan ikke se at nesen min er operert.

Lykke til og er det noe så si ifra:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, kulemannen skrev:

Jeg opererte meg hos Dr haug i desember. Snart 2 mnd siden, jeg opererte meg 22 desember.

Det har gått bra, jeg er foreløpig fornøyd med resultatet, det er enda hovent. Det hender jeg er tett i nesa og jeg har forsatt ikke fått luktesansen. Det kommer seg.

Det jeg kan si er at du kan være helt sikker på at du blir tatt vare på. Du kan når som helst ringe, sende hans sms underveis, og etter operasjonen og han er veldig dyktig kirurg.

Jeg er fra midtøsten og hadde typisk midtøsten nese, og den er fikset. Hadde krum neserygg og den er helt borte. Noe av nesetippen er mindre og du kan ikke se at nesen min er operert.

Lykke til og er det noe så si ifra:)

 

 

Så fint at alt har gått bra og at du er fornøyd med resultatet. Man må nok bare smøre seg med tålmodighet når det kommer til hevelsen, da nesen kan være hoven i ett til to år.  Supert at han er så tilgjengelig om det skulle være noe, det en viktig og god egenskap hos en kirurg :) 

Takk for det, og lykke til videre på bedringens vei! :)

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opererte meg hos Morten Haug for 3 dager siden. Ganske så jævla dyrt men ble tatt veldig godt vare på og har hatt ganske lite smerter etter operasjonen. 2 dagen var verst for meg. Morten ringte selv kvelden etter operasjonen og anestestilegen ringte dagen etter. Føler meg godt ivaretatt. På onsdag skal bandasjen og stingene av. Blir spennende å se resultatet..😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jenta91 skrev:

Opererte meg hos Morten Haug for 3 dager siden. Ganske så jævla dyrt men ble tatt veldig godt vare på og har hatt ganske lite smerter etter operasjonen. 2 dagen var verst for meg. Morten ringte selv kvelden etter operasjonen og anestestilegen ringte dagen etter. Føler meg godt ivaretatt. På onsdag skal bandasjen og stingene av. Blir spennende å se resultatet..😊

Så spennende! Kan jeg spørre hva du fikset, hump, nesetipp osv? Oppdater gjerne etter onsdagen :D 

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende! Kan jeg spørre hva du fikset, hump, nesetipp osv? Oppdater gjerne etter onsdagen :D 

Anonymkode: 45666...12d

Fikset på nesetippen for det meste. Hadde mye brusk på tippen og buede nesebor, så han skulle i tillegg til å fjerne brusk fra tippen legge inn brusk på sidene av neseborene. Er veldig spent, tør ikke å forvente noe da jeg har lest så mange skrekkhistorier her.. Men jeg har vært utrolig heldig med tanke på hevelse og smerter. Har ikke fått blåmerker i det hele tatt, lite hevelse i ansiktet og ganske lite smerter også! Var vondere for meg å sette inn hormonspiral for å si det sånn! (Den sleit jeg skikkelig med.. 😫..) Gleder meg til å få bort rørene og skjoldet på nesa, er ganske slitsomt å sove med de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jenta91 skrev:

Fikset på nesetippen for det meste. Hadde mye brusk på tippen og buede nesebor, så han skulle i tillegg til å fjerne brusk fra tippen legge inn brusk på sidene av neseborene. Er veldig spent, tør ikke å forvente noe da jeg har lest så mange skrekkhistorier her.. Men jeg har vært utrolig heldig med tanke på hevelse og smerter. Har ikke fått blåmerker i det hele tatt, lite hevelse i ansiktet og ganske lite smerter også! Var vondere for meg å sette inn hormonspiral for å si det sånn! (Den sleit jeg skikkelig med.. 😫..) Gleder meg til å få bort rørene og skjoldet på nesa, er ganske slitsomt å sove med de..

Okei, blir spennende på onsdagen da! Heldig som slapp unna blåmerkene, selv er jeg en som lett får blåmerker, så kommer nok til å være gul og blå i hele ansiktet etter min operasjon :') Tror man gjør lurt i å senke forventningene litt, vil heller gå inn med lave forventninger, for så å bli positivt overrasket, enn omvendt. 

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.2.2016 at 22.34, jenta91 skrev:

Opererte meg hos Morten Haug for 3 dager siden. Ganske så jævla dyrt men ble tatt veldig godt vare på og har hatt ganske lite smerter etter operasjonen. 2 dagen var verst for meg. Morten ringte selv kvelden etter operasjonen og anestestilegen ringte dagen etter. Føler meg godt ivaretatt. På onsdag skal bandasjen og stingene av. Blir spennende å se resultatet..😊

Hvordan gikk det idag? :D 

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne idag for å ta bort rørene i nesa og skjoldet som var oppå nesa. Hele prosessen gikk kjempefint. Gjorde ikke særlig vondt å ta de av. Var SÅ godt å få pustet ordentlig! Var veldig spent på å se resultatet.. Ble veldig fornøyd når jeg så resultatet! Han sa jeg hadde en litt vanskelig og uvanlig nesetipp, og at den var litt vanskelig å gjøre mindre. Dette har han klart men alikevel klart å holde nesa naturlig og ikke gjort den totalt annerledes. Klumpenesetippen er borte, nå er den rett og ser generelt mindre ut. Tanta mi klarte ikke å ta øyene fra den nye nesa mi etterpå! :D Den er jo fortsatt veldig hoven så den vil enda gå litt ned.. Han teipet nesa mi godt og på en måte teipet nesetippen nedover (jeg vil ikke ha oppstoppernese). Han sa jeg burde tape nesa på kvelden og nettene i et pr mnd. Alt i alt er jeg så fornøyd! Endelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, jenta91 skrev:

Var inne idag for å ta bort rørene i nesa og skjoldet som var oppå nesa. Hele prosessen gikk kjempefint. Gjorde ikke særlig vondt å ta de av. Var SÅ godt å få pustet ordentlig! Var veldig spent på å se resultatet.. Ble veldig fornøyd når jeg så resultatet! Han sa jeg hadde en litt vanskelig og uvanlig nesetipp, og at den var litt vanskelig å gjøre mindre. Dette har han klart men alikevel klart å holde nesa naturlig og ikke gjort den totalt annerledes. Klumpenesetippen er borte, nå er den rett og ser generelt mindre ut. Tanta mi klarte ikke å ta øyene fra den nye nesa mi etterpå! :D Den er jo fortsatt veldig hoven så den vil enda gå litt ned.. Han teipet nesa mi godt og på en måte teipet nesetippen nedover (jeg vil ikke ha oppstoppernese). Han sa jeg burde tape nesa på kvelden og nettene i et pr mnd. Alt i alt er jeg så fornøyd! Endelig! :)

Så utrolig herlig da! Kan tenke meg det føles fantastisk å ha det hele overstått! :) Føler meg bare mer og mer sikker på mitt valg om å dra til han for å fikse nesen, spesielt nå som jeg føler meg litt tryggere på at han også kan få til nesetippen! Takk for oppdateringen, og oppdater gjerne videre her inne! :)

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det føles helt utrolig godt må jeg si! Selvom prisen var ganske høy så kan man faktisk ikke sette en prislapp på det å føle seg vel :) Angrer ikke et sekund! Gleder meg bare til hevelsen går helt ned, nå e den jo enda steinhard..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jenta91 skrev:

Ja det føles helt utrolig godt må jeg si! Selvom prisen var ganske høy så kan man faktisk ikke sette en prislapp på det å føle seg vel :) Angrer ikke et sekund! Gleder meg bare til hevelsen går helt ned, nå e den jo enda steinhard..

Ja det er en stiv pris, fikk beskjed om at min operasjon for å fjerne humpen på neseryggen og gjøre nesetippen litt smalere kommer til å bli på 52 000, så det kommer til å svi i lommeboka.. men det er verdt hver en eneste krone dersom jeg blir fornøyd! Hevelsen kommer nok til å sitte en stund, men som regel mener jeg at man kan se sånn ca det endelige resultatet ca to måneder etter operasjonen, men selv da sitter det jo fortsatt litt hevelse igjen, spesielt i nesetippen. 

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen som har erfaring med lidingokliniken her da? Igor Niechajev virker utrolig dyktig. I motsetning til norske leger greier de faktisk å gjøre en stor nesetupp liten er inntrykket jeg sitter igjen med. Før og etterbildene på hjemmesiden er jo veldig imponerende. 

Anonymkode: 14f14...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17. februar 2016 at 0.53, AnonymBruker skrev:

Ja det er en stiv pris, fikk beskjed om at min operasjon for å fjerne humpen på neseryggen og gjøre nesetippen litt smalere kommer til å bli på 52 000, så det kommer til å svi i lommeboka.. men det er verdt hver en eneste krone dersom jeg blir fornøyd! Hevelsen kommer nok til å sitte en stund, men som regel mener jeg at man kan se sånn ca det endelige resultatet ca to måneder etter operasjonen, men selv da sitter det jo fortsatt litt hevelse igjen, spesielt i nesetippen. 

Anonymkode: 45666...12d

Ja det var den prisen jeg betalte for min operasjon. Svei litt men tror nok det blir verdt det! Nå går jeg enda med tape på nesa så føler meg ikke heelt ferdig med operasjonen enda. Han ba meg tape nesa hver kveld/natt i 1-2 mnd. Men da har jeg et problem.. Nesa blir klissete av limet på tapen. Er umulig å sminke seg morgenen etter! Og nesa er jo kjemperød av presset av tapen.. Fins det noe som tar bort dette limet enkelt og skånsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, jenta91 skrev:

Ja det var den prisen jeg betalte for min operasjon. Svei litt men tror nok det blir verdt det! Nå går jeg enda med tape på nesa så føler meg ikke heelt ferdig med operasjonen enda. Han ba meg tape nesa hver kveld/natt i 1-2 mnd. Men da har jeg et problem.. Nesa blir klissete av limet på tapen. Er umulig å sminke seg morgenen etter! Og nesa er jo kjemperød av presset av tapen.. Fins det noe som tar bort dette limet enkelt og skånsomt?

Ja tror nok også at det blir absolutt verdt det! hmm, googlet hvordan å få av sånne rester av teip fra huden, og da kom det opp at Isopropylalkohol er et godt middel å bruke for akkurat det. Du får sikkert kjøpt det på apoteket. Og ellers så sto det at shampoo, olje og vaselin også skulle hjelpe! :)

Anonymkode: 45666...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig interessert i å se før- og etterbilder etter at det er grodd. Noen som kan dele? Sikkert mange andre som ønsker å se også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...