Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Akkurat nå gjør jeg noe som er litt uvanlig for meg. Jeg leser i tre ulike bøker samtidig. Leser en stund i den ene, legger den fra meg, tar en pause, plukker opp en av de andre og leser der osv.

De tre bøkene jeg leser nå er:

"Magisk opprydding" av Marie Kondo

"Kongen av tort og svie" av John Grisham

"Livet i Catfish Alley" av Lynne Bryant

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 4.2.2016 at 16.02, Lafemmemauvaise skrev:

Hva synes du om boka? Jeg holder på med Guns, Germs and Steel. 

Har ikke kommet så langt enda, driver med introduksjonen fortsatt. Angrer på at jeg kjøpte den på norsk, lenge siden jeg har lest en norsk bok. Hvordan liker du Guns, Germs and Steel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampene - et portrett av Kim Friele. Skrevet av Ola Henmo. 

Stay alive - Simon Kernick. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i går på Frankenstein. Den er overraskende vakkert skrevet, jeg visste jo den kom til å være bra og at Shelley var en dyktig forfatter, men tenkte kanskje at den har blitt litt overhypet fordi det var en av de første sci-fi/horror-bøkene, men så langt liker jeg den fantastisk godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 28. januar 2016 at 16.08, Agathe skrev:

H is for hawk av Helen Macdonald

Hvordan er den? Står på lista mi :)

leser Max Mischa og tetoffensiven av Johan Harstad. Liker den utrolig godt, vil bare lese videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
Den 6.2.2016 at 13.15, Florence skrev:

Har ikke kommet så langt enda, driver med introduksjonen fortsatt. Angrer på at jeg kjøpte den på norsk, lenge siden jeg har lest en norsk bok. Hvordan liker du Guns, Germs and Steel?

Beklager sent svar! 

GGS er veldig bra, informativ og forklarende. I tillegg setter den enkelte ting i et annet perspektiv enn det man kanskje har trodd tidligere. Boka finnes også som dokumentar-serie på YouTube, men ønsker man dybdeinformasjon, så er boka å foretrekke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser i tillegg Galileos finger: Vitenskapens ti største ideer av Peter Atkins, som er utrolig interessant så langt, men merker at en del av kapitlene kommer til å ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Den 7.2.2016 at 22.39, Belle de Jour skrev:

Hvordan er den? Står på lista mi :)

leser Max Mischa og tetoffensiven av Johan Harstad. Liker den utrolig godt, vil bare lese videre.

H is for hawk er kjempebra, er deler som jeg syns er litt mer kjedelig (de delene der hun snakker om forfatteren White), men bortsett fra akkurat liker jeg den veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.2.2016 at 16.59, Agathe skrev:

H is for hawk er kjempebra, er deler som jeg syns er litt mer kjedelig (de delene der hun snakker om forfatteren White), men bortsett fra akkurat liker jeg den veldig godt :)

Da skal jeg definitivt få lest den etterhvert!

 

Er litt i sorg over å være ferdig med Max, Mischa og Tetoffensiven av Johan Harstad. For en bok! Må være den beste jeg har lest. Han har et fantastisk språk, karakterene er så gode, og jeg skjønner bare ikke hvor han har tatt alle historiene fra. Jeg fikk en voldsom sympati for flere av karakterene, og tar meg selv i å tenke på hvordan de har det nå. Aldri har 1100 sider gått så fort!

 

Nå: Krigen har intet kvinnelig ansikt av Svetlana Alexievitch og Bergeners av Tomas Espedal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag leste jeg "Vareopptelling" av Erlend Loe. Jeg elsker Erlend Loe, og boken skuffet ikke. Jeg blir så glad når jeg leser en god bok, skikkelig mental opplading! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...