Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Lavendelhagen, Lucinda Riley, nå tror jeg at jeg har vært igjennom alle bøkene til Lucinda, men hun har sålangt ikke skuffet meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 15.3.2016 at 11.29, makkapakka skrev:

over havet, Jojo Moyes den tok seg opp etterhvert.

Det er den som heter "The Ship of Brides" på engelsk? I så fall leste jeg den for en god stund siden og likte den veldig godt. Jeg visste ikke at den var oversatt til norsk.

Jeg har nettopp lest ferdig "Mormor hilser og sier unnskyld" av Fredrik Backman. Veldig god og veldig annerledes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L'arabe du futur 2 av Riad Sattouf. Meisterleg skildring av oppvekst i 1980-åra under Ghaddafi og Assad. Skal kome i norsk omsetjing seinare i år. Nr. 1 kom på norsk i fjor (Fremtidens araber), og var heilt storarta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykpatene blant oss, som gir et greit innblikk i hvorfor verden er så skakkjørt som den er. Kort oppsummert, handler det om at det veldig ofte er psykopater som tiltrekkes av lederstillinger, og da blir det veldig lite omtanke om andre mennesker, og ganske mye kalde optimaliseringer, for å få tall til å bli perfekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser Ninas barn av Nina Grunfeld. Fikk av gubben til jul, har gleda meg lenge til denne.:) Leser også Bryllupsgaven av Marlen Suyapa Bodden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bok tre i A Song of Ice and Fire - A Storm of Swords

Har fått helt hekta på bøkene nå, og føler det blir mer spennende ettersom HBO gradvis deler seg fra bøkene. Har omtrent aldri lest fantasy før, men tror dette blir året jeg skal ta en nærmere titt på denne sjangeren. Vurderer hva jeg skal begynne på etter denne serien, og har sett litt på Robin Hobb, Terry Pratchett, og Neil Gaiman. Aner jo ikke hvor jeg skal begynne, er så mye å velge mellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belle de Jour skrev:

Bok tre i A Song of Ice and Fire - A Storm of Swords

Har fått helt hekta på bøkene nå, og føler det blir mer spennende ettersom HBO gradvis deler seg fra bøkene. Har omtrent aldri lest fantasy før, men tror dette blir året jeg skal ta en nærmere titt på denne sjangeren. Vurderer hva jeg skal begynne på etter denne serien, og har sett litt på Robin Hobb, Terry Pratchett, og Neil Gaiman. Aner jo ikke hvor jeg skal begynne, er så mye å velge mellom!

Har ikke lest de andre, men liker Robin Hobbs serie om the Assassin. Du bør også ta en titt på Robert Jordan's Wheel of Time. Det er 15 bøker på 1000 sider hver, kjekt om du blir hektet på lange serier. Etterhvert er det også naturlig å lese bøkene til Brandon Sanderson (som avsluttet Tidshjulet etter at RJ døde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, sofie777 skrev:

Har ikke lest de andre, men liker Robin Hobbs serie om the Assassin. Du bør også ta en titt på Robert Jordan's Wheel of Time. Det er 15 bøker på 1000 sider hver, kjekt om du blir hektet på lange serier. Etterhvert er det også naturlig å lese bøkene til Brandon Sanderson (som avsluttet Tidshjulet etter at RJ døde).

Det er Farseer-trilogien jeg tenker på i første runde ja :) Har hørt utrolig mye positivt om Wheel of Time, men tror jeg må se hvor fantasy-hekta jeg blir med det første. Sykt mange sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Belle de Jour skrev:

Det er Farseer-trilogien jeg tenker på i første runde ja :) Har hørt utrolig mye positivt om Wheel of Time, men tror jeg må se hvor fantasy-hekta jeg blir med det første. Sykt mange sider...

Farseer er en av mine yndlingsserier, får ikke anbefalt den nok! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Kattugla skrev:

Farseer er en av mine yndlingsserier, får ikke anbefalt den nok! :) 

Kuli, gleder meg! Skal bare gjennom alt det andre jeg har planlagt først, ehe. Er veldig glad i å lage lister over alt jeg skal lese fremover, selv om jeg aldri holder meg til planen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Belle de Jour skrev:

Kuli, gleder meg! Skal bare gjennom alt det andre jeg har planlagt først, ehe. Er veldig glad i å lage lister over alt jeg skal lese fremover, selv om jeg aldri holder meg til planen :P

Sett av tid til Farseer, garanterer at du vil ikke angre på det! Robin Hobb er veldig flink til å lage karakterer :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli hvis du kan-trilogien av Helga Flatland. Bøkene har bergtatt meg helt, jeg simpelthen elsker de! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Steelheart av Brandon Sanderson. Det er første bok i Reckoners-serien. Kommer 2/3, og ikke kjempebegeistret så langt. Jeg hadde nok likt den bedre da jeg var 14, for å si det sånn. Jeg likte Mistborn-serien hans, selv om den også virket som om den var rettet mot et yngre publikum. Reckoners virker enda mer fjortisaktig. Menmen, enkel underholdning, ihvertfall. 

Anonymkode: ca024...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...