Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

13 timer siden, miaw skrev:

Jeg er litt nysjerrig på denne serien. Er det Diana Gabalton som har skrevet den? Kan du fortelle litt om bøkene?

 

Ja, det er Diana Gabaldon som har skrevet bøkene. Den første skrev hun bare som en slags skrivetrening, men det gikk jo ganske bra, både med den boken og bøkene etter. Outlander-bøkene følger først og fremst Claire B. Randall som var en sykepleier i andre verdenskrig. Etter krigen drar hun og mannen til Skottland og mens de er der, "går" Claire gjennom noen steiner i en steinsirkel og havner i 1743 (alltid 200 år tilbake, som hun sier). Der møter hun kjekkasen Jamie Alexander Malcolm McKenzie Frasier og etter diverse ting, må de gifte seg. En av de "diverse" tingene er en forfader til hennes ektemann på 1900-tallet, en særdeles grusom mann som gjør forferdelige ting med både henne og ikke minst Jamie.

Det som er bra med denne serien i forhold til mange andre, er at boken ikke stopper når de gifter seg, men mesteparten av bøkene er de gift, men alt er ikke bare bare. Det er oppturer og nedturer. De møter kjente folk og er med på historiske ting som skjedde på 1700-tallet. Det er artig i seg selv.

Anbefaler veldig at du leser, så ser serien som nå snart går inn i sin andre sesong (som er andre bok). Gå også gjerne inn og finn kommentarene til boken og etterhvert tv-serien på siden jeg har nevnt like over her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 23.2.2016 at 15.46, dreamerspalace skrev:

Noen som har startet på den nye serien til Lucinda Riley, "De syv søstre"?

Gleder meg nemlig til å lese den etter eksamen i juni (null sjans å starte tidligere, for da får jeg ikke studert noe..), og er altfor nysgjerrig på hvordan den er.

ja har lest de Syv søstre og holder på med bok nr. 2 Stormens søster nå, jeg syns syv søstre var veldig bra og holdt det gående fra begynnelse til slutt og stormens søster skuffer heller ikke, gled deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, makkapakka skrev:

ja har lest de Syv søstre og holder på med bok nr. 2 Stormens søster nå, jeg syns syv søstre var veldig bra og holdt det gående fra begynnelse til slutt og stormens søster skuffer heller ikke, gled deg :)

Så godt å høre! Gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A Clash of Kings. Bedre sent enn aldri, har nettopp starta på A Song of Ice and Fire-serien, raste gjennom bok en forrige uke. Selv om jeg har sett serien liker jeg bøkene veldig godt, og det gjør det litt mindre strevsomt å vente på sesong 6. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bergtekjen

No leser eg Neverwhere av Neil Gaiman. Har berre lest 69 sider så langt, men den fengslet oppmerksomheten min frå byrjinga :) Og eg leser "author's preferred text"-versjonen, så det er ekstramateriale!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.3.2016 at 7.52, MissStiles skrev:

Lars Kepler - Playground

Hva synes du om den? Begynte på den, men synes det var noe veldig rare greier, så la den fra meg. Er den verdt å lese?

Selv leser jeg Warbreaker av Brandon Sanderson 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Bokdamen skrev:

Hva synes du om den? Begynte på den, men synes det var noe veldig rare greier, så la den fra meg. Er den verdt å lese?

Selv leser jeg Warbreaker av Brandon Sanderson 

Kun lest et kapittel hittil.. Men den virker litt annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan se i mørket av Karin Fossum. Utrolig vemmelig og godt skrevet bok!

Anonymkode: bf76b...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...