Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Begynte i går kveld på Avenue of Mysteries av John Irving :) Lenge siden jeg har lest noe av forfatteren da jeg ble så skuffet over Den fjerde hånden, men denne virker lovende så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

A Prayer for Owen Meany av John Irving. Den begynte bra, men føler den har blitt dårligere og dårlige jo lenger ut i den jeg har komt. Nå syns jeg den er direkte gørrkjedelig og til tider latterlig, og den er lang. Er nesten ferdig så skal komme meg gjennom, men på dette punktet føles det mer ut som en plikt enn fornøyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, netpuppy skrev:

A Prayer for Owen Meany av John Irving. Den begynte bra, men føler den har blitt dårligere og dårlige jo lenger ut i den jeg har komt. Nå syns jeg den er direkte gørrkjedelig og til tider latterlig, og den er lang. Er nesten ferdig så skal komme meg gjennom, men på dette punktet føles det mer ut som en plikt enn fornøyelse.

Synes akkurat det samme som deg om den boken, men alle andre jeg kjenner som har lest den, likte den veldig godt. Jeg orket ikke lese den helt ferdig engang, jeg prøvde virkelig, men den ble liggende og liggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Natt June, Sarah Jio, 

Kivien kaller, Sarah Lark, er på siste av 3 bøker og er begynt å bli mett men det er gode historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anathem av Neas Stephenson. I begynnelsen likte jeg den ikke, såpass mye at jeg alvorlig vurderte å slutte å lese den - og DET sitter langt inne, det... Heldigvis fortsatte jeg, for når jeg kom inn i det er den utrolig bra! De første 150 sidene var drøye, for det er mye ord og universting å komme inn i, men duverden så artig når man skjønner hva det går i. 

Anonymkode: ca024...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har startet på den nye serien til Lucinda Riley, "De syv søstre"?

Gleder meg nemlig til å lese den etter eksamen i juni (null sjans å starte tidligere, for da får jeg ikke studert noe..), og er altfor nysgjerrig på hvordan den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte på den nyeste til Kepler - Playground,  men det er noe rare greier og jeg vet rett og slett ikke lm jeg gidder. Noen som har lest den?

Ellers prøver jeg å komme meg gjennom bok fem av Outlander bøkene (har begynt å se serien og da plukket jeg den opp igje), men sliter litt med motivasjonen. Hvis noen har lest den tar jeg gjerne en tilbakemelding på om det er verdt det....

Ser jeg trenger en bedre bok ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Bokdamen skrev:

Ellers prøver jeg å komme meg gjennom bok fem av Outlander bøkene (har begynt å se serien og da plukket jeg den opp igje), men sliter litt med motivasjonen. Hvis noen har lest den tar jeg gjerne en tilbakemelding på om det er verdt det....

Ser jeg trenger en bedre bok ;)

Har lest alle bøkene i serien og det er noen av de beste bøkene totalt sett jeg har lest. Selvfølgelig er det litt kjedelige ting innimellom, men det er absolutt verdt det etter hvert. Akkurat denne boken var kanskje ikke høydepunktet i serien, men det kommer bedre ting senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, sofie777 skrev:

Har lest alle bøkene i serien og det er noen av de beste bøkene totalt sett jeg har lest. Selvfølgelig er det litt kjedelige ting innimellom, men det er absolutt verdt det etter hvert. Akkurat denne boken var kanskje ikke høydepunktet i serien, men det kommer bedre ting senere.

Hvis det tar seg opp igjen skal jeg komme meg gjennom den. De første bøkene 3 bøkene var jo bare fantastiske! Tror problemet er at jeg ikke er så begeistret for Breanne akkurat nå, mye bleier og surmuling. Men jeg skal ta et krafttak ;)

Oppdaget i helgen at de har begynt å lage serie av bøkene. Den andre sesongen begynner i april. Foreløpig er det skikkelig bra og jeg er hektet. Lite tips hvis du ikke har fått den med deg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bokdamen skrev:

Hvis det tar seg opp igjen skal jeg komme meg gjennom den. De første bøkene 3 bøkene var jo bare fantastiske! Tror problemet er at jeg ikke er så begeistret for Breanne akkurat nå, mye bleier og surmuling. Men jeg skal ta et krafttak ;)

Oppdaget i helgen at de har begynt å lage serie av bøkene. Den andre sesongen begynner i april. Foreløpig er det skikkelig bra og jeg er hektet. Lite tips hvis du ikke har fått den med deg...

Har sett alt så langt og har første sesong på Bluray. Du burde også høre på Storywonk som først har snakket om hver episode, så kommenterer de hver episode (de holder på med andre halvdel nå) og mannen i familien (skotten i The Scot and the Sassenach (hun er fra USA)) leser gjennom boken kapittel for kapittel. Han holder på med bok to nå og tar bok for bok ettersom de kommer på tv. Absolutt verdt å sjekke ut alle deres podcaster. (Harry Potter, Jane Austen, Buffy, Star Wars + + + +)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sofie777 skrev:

 Absolutt verdt å sjekke ut alle deres podcaster. (Harry Potter, Jane Austen, Buffy, Star Wars + + + +)

Begynte på episode 1 på vei til jobb og de virker helt fabelaktig, så tusen takk for tips 😊 Og det virker som om smaken deres passer meg perfekt (ser Buffy på nytt for tiden og er klar for sesong 7, elsker Austen ++)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Koranen. 

Nei, da bare kødder. 

Donaldpocket.... (kødd det, også 😉)

Seriøst leser jeg for øyeblikket "Lengsel etter penger" av Jan Mehlum. Elsker Mehlum.    Og Foyn og Hulda. 😀 Denne er riktignok ikke en Sven Foyn-roman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.3.2016 at 22.58, sofie777 skrev:

Har lest alle bøkene i serien og det er noen av de beste bøkene totalt sett jeg har lest. Selvfølgelig er det litt kjedelige ting innimellom, men det er absolutt verdt det etter hvert. Akkurat denne boken var kanskje ikke høydepunktet i serien, men det kommer bedre ting senere.

Jeg er litt nysjerrig på denne serien. Er det Diana Gabalton som har skrevet den? Kan du fortelle litt om bøkene?

 

Selv leser jeg The lies of Locke Lamorra (Scott Lynch). Fantastisk bok. Vittig, skarp og jeg elsker språket. Er heldigvis på bok en (bokserie på tre bøker) så moroa er ikke over enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...