Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mios blues av Kristina Ohlsson på ebokbib

og Stalker av Lars Kepler i vanlig bok. Leser på mobilen etter leggetid fordi minstemor ennå sover på vårt rom.

Anonymkode: 4f341...9f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lavendelhagen" av Lucinda Riley

"Orkideens hemmelighet" av Lucinda Riley

og

Sagaen om Isfolket, bok nummer 7 "Spøkelses slottet"  av Margit Sandemo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Lavendelhagen" av Lucinda Riley

"Orkideens hemmelighet" av Lucinda Riley

og

Sagaen om Isfolket, bok nummer 7 "Spøkelses slottet"  av Margit Sandemo

er det her spennende bøker? Hva handler de om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det her spennende bøker? Hva handler de om?

Både Lavendelhagen og Orkideens hemmelighet handler om kjærliget og forskjellige tidsepoker. En person i hver av bøkene forteller om hva som har skjedd i gamle dager, som førte hovedpersonene til den/de situasjonen(e) de er i "nå", altså i bøkenes nåtid. Dette er da i grove trekk! Må legge til at jeg er mye flinkere til å lese, enn å forklare! :skratte:

----

Utdrag av Lavendelhagen: "Etter morens død arver Emilie et slott i Frankrike. Her finner hun en bok med dikt, skrevet av den mystiske Sophia. Hennes kjærlighetshistorie blir inngangen til fortidshistorien fra 2. verdenskrig. Den handler om engelske Constance som kommer til Paris som spion. Her blir hun viklet inn i et nett av løgner og bedrag, og blir tvunget til å oppgi sin identitet og kutte alle bånd til familien."

----

Utdrag av Orkideens hemmelighet: "

Et gripende slektsdrama med handling fra England og Thailand.

Som barn tilbrakte Julia Forrester mye tid på det gamle godset Wharton Park, der bestefaren hennes var gartner og dyrket vakre orkideer. Når en tragisk ulykke rammer Julias familie, vender hun tilbake til de vakre omgivelsene rundt Wharton Park. Kit Crawford er arving til godset og er i gang med å pusse opp eiendommen. Funnet av en gammel dagbok blir nøkkelen til en kjærlighetshistorie som i sin tid nesten ødela Wharton Park.

Like før andre verdenskrig bryter ut, bor det unge paret Olivia og Harry Crawford på Wharton Park. Når krigen kommer, må Harry forlate familien for å kjempe for landet sitt. Skjebnesvangre hendelser skal komme til å få konsekvenser også for de neste generasjonene."

----

Og ikke minst, Spøkelses slottet, Sagaen om Isfolket bok nr 7: "Da unge Tancred Paladin traff på en vettskremt pike i skogen, ble han for første gang forelsket. Men da han senere lette etter henne, fant han et slott som ikke eksisterte lenger – og en kvinne som hadde vært død i mange år.
Hadde alt bare vært et mareritt, eller holdt han på å bli gal? Kunne det være Isfolkets merkelige arv som spilte ham et puss…?"

Isfolket er en slektsserie der noen har overnaturlige evner, serien handler jo også om kjærlighet. Jeg er noe lei av serien fordi jeg ikke liker alt dette overnaturlige så mye, det er liksom ikke troverdig i mine øyne, har lest seien maaange ganger, men må innrømme at jeg skumleser mye. Jo det er sånn noenlunde bra bøker, men det må jo være LITT troverdig.. Jeg har uansett en dragning, en hug, etter å lese Isfolket fra tid til annen, tror det er medfødt! (Jeg er bokoman, slik som min mor.)

 

Håper du vil finne bøker du også vil like, etter å ha lest mitt innlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mios blues av Kristina Ohlsson på ebokbib

og Stalker av Lars Kepler i vanlig bok. Leser på mobilen etter leggetid fordi minstemor ennå sover på vårt rom.

Anonymkode: 4f341...9f6

Åh, Stalker er så spennende!

Endelig ferdig med eksamen og pensumbøker, så har en liten bunke med bøker til ferien. Begynte nylig på Brudekisten av Unni Lindell :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Lavendelhagen og Orkideens hemmelighet handler om kjærliget og forskjellige tidsepoker. En person i hver av bøkene forteller om hva som har skjedd i gamle dager, som førte hovedpersonene til den/de situasjonen(e) de er i "nå", altså i bøkenes nåtid. Dette er da i grove trekk! Må legge til at jeg er mye flinkere til å lese, enn å forklare! :skratte:

----

Utdrag av Lavendelhagen: "Etter morens død arver Emilie et slott i Frankrike. Her finner hun en bok med dikt, skrevet av den mystiske Sophia. Hennes kjærlighetshistorie blir inngangen til fortidshistorien fra 2. verdenskrig. Den handler om engelske Constance som kommer til Paris som spion. Her blir hun viklet inn i et nett av løgner og bedrag, og blir tvunget til å oppgi sin identitet og kutte alle bånd til familien."

----

Utdrag av Orkideens hemmelighet: "

Et gripende slektsdrama med handling fra England og Thailand.

Som barn tilbrakte Julia Forrester mye tid på det gamle godset Wharton Park, der bestefaren hennes var gartner og dyrket vakre orkideer. Når en tragisk ulykke rammer Julias familie, vender hun tilbake til de vakre omgivelsene rundt Wharton Park. Kit Crawford er arving til godset og er i gang med å pusse opp eiendommen. Funnet av en gammel dagbok blir nøkkelen til en kjærlighetshistorie som i sin tid nesten ødela Wharton Park.

Like før andre verdenskrig bryter ut, bor det unge paret Olivia og Harry Crawford på Wharton Park. Når krigen kommer, må Harry forlate familien for å kjempe for landet sitt. Skjebnesvangre hendelser skal komme til å få konsekvenser også for de neste generasjonene."

----

Og ikke minst, Spøkelses slottet, Sagaen om Isfolket bok nr 7: "Da unge Tancred Paladin traff på en vettskremt pike i skogen, ble han for første gang forelsket. Men da han senere lette etter henne, fant han et slott som ikke eksisterte lenger – og en kvinne som hadde vært død i mange år.
Hadde alt bare vært et mareritt, eller holdt han på å bli gal? Kunne det være Isfolkets merkelige arv som spilte ham et puss…?"

Isfolket er en slektsserie der noen har overnaturlige evner, serien handler jo også om kjærlighet. Jeg er noe lei av serien fordi jeg ikke liker alt dette overnaturlige så mye, det er liksom ikke troverdig i mine øyne, har lest seien maaange ganger, men må innrømme at jeg skumleser mye. Jo det er sånn noenlunde bra bøker, men det må jo være LITT troverdig.. Jeg har uansett en dragning, en hug, etter å lese Isfolket fra tid til annen, tror det er medfødt! (Jeg er bokoman, slik som min mor.)

 

Håper du vil finne bøker du også vil like, etter å ha lest mitt innlegg :)

høres ut som spennende bøker. Jeg har bestilt 4 kjedelige en dag jeg var ekstra treig, men ene er en politisk bok om overgrepene den norske stat har gjort mot samer, tatere, sigøynere og psykisk syke. Skammens historie heter den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som spennende bøker. Jeg har bestilt 4 kjedelige en dag jeg var ekstra treig, men ene er en politisk bok om overgrepene den norske stat har gjort mot samer, tatere, sigøynere og psykisk syke. Skammens historie heter den. 

Har ikke hørt om den boken, men jeg vil tro at den er interessant. Jeg skal notere meg den!

-Jeg har nemlig en samboer av samisk ætt, og hans foreldre er enda usikker på andre, blant annet min slekt, redd for å bli dømt på grunn av samisk hærkomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser andre bok i serien The Spellsong War. Har lest noe av L.E. Modesitt jr. før, så regnet med at denne er bra. Det er den, men det er ting som irriterer. Boken handler om en (opera)sangerinne som blir "kidnappet" til en annen planet der magien foregår ved hjelp av sang og musikk. Hun blir ganske fort sett på som en mektig "sorseress" siden hun er flink til å synge osv. Det som irriterer er at hver gang hun gjør det minste magiske (som å rengjøre vannet og gjøre det kaldt) så blir hun forferdelig sulten og må spise. Utvalget av mat er også heller skralt, brød og ost, ost og brød. Når det nevnes hele tiden, blir det litt slitsomt. Men i det hele er selve handlingene spennende nok til at jeg vil lese både denne og flere andre bøker i serien og den påfølgende satt i samme verden. (Liker lange serier så jeg kan komme godt inn i en verden før jeg trenger å skifte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser en novellesamling av Arthur Machen.

Hittil har det gått i The Great God Pan og The White People. Selve historiene vet jeg ikke helt hva jeg sitter igjen med etter, men de var skrevet godt og levende, om enn første halvdel av the great god pan var mye bedre enn siste. The White People var langt mindre direkte i historiefortellingen, og mye mer oppslukende. Tror jeg hopper videre til ny forfatter om 3-4 noveller. Da blir det Peter Straubs Ghost Story.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble endelig ferdig med søstrene Makioka! Den skulle jo være sååå fantastisk, men jeg synes den var noe ujevn. Enkelte partier var interessante og ga meg lyst til å lese mer, mens andre var bare utrolig kjedelige med kjempelange beskrivelser av alt mulig rart og alle disse irriterende høflighetskodene i gamle Japan :P

 

Har begynt på Innsirkling 2 av Carl Frode Tiller, om den er i nærheten så bra som bok 1 lover dette godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi brilliante venninne av Elena Ferrante. Elsker den! Slitsomt med nynorsk men så sykt verd det. Helt utrolig fantastisk bok!

Endret av Puny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...