Gå til innhold

Sjokkerende om menns trakassering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

9 timer siden, HarryDotter skrev:

Og jo kvinner vet jævlig godt hva de gjør når de kler seg! Hver eneste cm av kroppen da er nøye planlagt. Men det noen av dere fortsatt ikke har lært i deres higen etter rettigheter og krav til menn, er at dere kan ikke velge selv hvem dere tiltrekker dere oppmerksomhet fra. Begynn å tenk litt på hvordan dere oppfører dere og hva dere utstråler. Ikke tenk på det for å skåne menn, men tenk på det for å slippe det dere hater så sterkt. Oppmerksomhet fra menn!..eeehh fra "feil menn".

Kvinner kler seg ikke fint eller utfordrende for å få oppmerksomhet fra menn. Kvinner kler seg fint for å føle seg fine, for eget velvære. Menn har ingen rett til å respondere på dette. Dersom kvinnene vekker seksuelle følelser, får mennene pent holde dette for seg selv uten å plage kvinnene med uønsket oppmerksomhet. Det er på ingen måte kvinners oppgave å tilfredsstille menn seksuelt, selv om mange menn ikke ser ut til å ha innsett dette.

Anonymkode: 04d52...0db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner kler seg ikke fint eller utfordrende for å få oppmerksomhet fra menn. Kvinner kler seg fint for å føle seg fine, for eget velvære. Menn har ingen rett til å respondere på dette. Dersom kvinnene vekker seksuelle følelser, får mennene pent holde dette for seg selv uten å plage kvinnene med uønsket oppmerksomhet. Det er på ingen måte kvinners oppgave å tilfredsstille menn seksuelt, selv om mange menn ikke ser ut til å ha innsett dette.

Anonymkode: 04d52...0db

Jeg tror det er viktig å huske på at metoo-kampanjens tilhengere støttes av en gruppe mennesker og ikke noe kjønn i sin helhet. Holdninger varierer mellom individer, det samme gjelder årsakene til at vi kler oss som vi gjør. Noen kvinner kler seg definitivt for å få oppmerksomhet av menn, også kan jo årsaken til ønsket om oppmerksomhet være individuell, samtidig som andre kvinner igjen ikke er opptatt av oppmerksomhet overhode (selv om jeg har vansker med å se det for meg, i og med at kvinner også er, vel, mennesker). At kvinner oppfatter det som sin hovedoppgave i livet å tilfredsstille menn seksuelt, opplever jeg som absurd. Er det virkelig en vanlig oppfatning? Er det eventuelt noe problem hvis man synes det er meningen med livet?

Anonymkode: a462b...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hottrio skrev:

Her er det jammen mange bitterpikker som gir kvinnene skylden for alt. Merkelig trend.....

internet_white_knights_by_onyxcarmine-d8

Anonymkode: 58240...d1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hottrio skrev:

Her er det jammen mange bitterpikker som gir kvinnene skylden for alt. Merkelig trend.....

Ja, og mange menn er nok ganske naive i sine virkelighetsforestillinger. De tror faktisk ikke engang på kvinnene, men at kvinner flest ljuger, overdriver etc., og at de fleste av disse historiene er usanne. Jeg sa til en venn at jeg ble seksuelt trakassert, han svarte: er du sikker på det ikke bare var et forsøk på flørting da? Det var ikke ondsinnet ment, men dette spørsmålet avdekker et problem med en del menns holdninger.

Anonymkode: 5d402...f17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

internet_white_knights_by_onyxcarmine-d8

Anonymkode: 58240...d1f

Så forutsigbart av deg. Vær litt mer kreativ.

Anonymkode: 5d402...f17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og mange menn er nok ganske naive i sine virkelighetsforestillinger. De tror faktisk ikke engang på kvinnene, men at kvinner flest ljuger, overdriver etc., og at de fleste av disse historiene er usanne. Jeg sa til en venn at jeg ble seksuelt trakassert, han svarte: er du sikker på det ikke bare var et forsøk på flørting da? Det var ikke ondsinnet ment, men dette spørsmålet avdekker et problem med en del menns holdninger.

Anonymkode: 5d402...f17

Hvilken reaksjon hadde du forventet eller ønsket og hvorfor?

Anonymkode: a462b...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er viktig å huske på at metoo-kampanjens tilhengere støttes av en gruppe mennesker og ikke noe kjønn i sin helhet. Holdninger varierer mellom individer, det samme gjelder årsakene til at vi kler oss som vi gjør. Noen kvinner kler seg definitivt for å få oppmerksomhet av menn, også kan jo årsaken til ønsket om oppmerksomhet være individuell, samtidig som andre kvinner igjen ikke er opptatt av oppmerksomhet overhode (selv om jeg har vansker med å se det for meg, i og med at kvinner også er, vel, mennesker). At kvinner oppfatter det som sin hovedoppgave i livet å tilfredsstille menn seksuelt, opplever jeg som absurd. Er det virkelig en vanlig oppfatning? Er det eventuelt noe problem hvis man synes det er meningen med livet?

Anonymkode: a462b...61f

Kvinner kler seg nok fint for å få oppmerksomhet fra andre, men dette har ingen seksuell side, oppmerksomheten går på det rent estetiske, at det oppleves positivt å bli sett på som fin utseendemessig (uansett kjønn).

Jeg skrev at det er mange menn som har den holdning at kvinner har til oppgave å tilfredsstille dem seksuelt, det er heldigvis ikke så mange kvinner som deler denne holdningen. Denne sexistiske holdningen til menn reflekteres i menns måte å opptre på, og dette resulterer i mange #Metoo-episoder.

Anonymkode: 04d52...0db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og mange menn er nok ganske naive i sine virkelighetsforestillinger. De tror faktisk ikke engang på kvinnene, men at kvinner flest ljuger, overdriver etc., og at de fleste av disse historiene er usanne. Jeg sa til en venn at jeg ble seksuelt trakassert, han svarte: er du sikker på det ikke bare var et forsøk på flørting da? Det var ikke ondsinnet ment, men dette spørsmålet avdekker et problem med en del menns holdninger.

Anonymkode: 5d402...f17

Dersom du opplevde å bli seksuelt trakassert, skjedde dette beviselig. Det er effekten på offeret som må avgjøre om det er trakassering eller ei. Det er håpløst at menn ikke innser skadevirkningene av at de mistror kvinner og fortsetter ufortrødent med trakasseringen, selv om hensikten kanskje av og til kun var flørting.

Anonymkode: 04d52...0db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd om forespørsel om gruppesex med to mannlige kollegaer, ekkel opplevelse. Etter og ha avist han ene ( som tror han er guds gave til damen ) gjorde han hva han kunne for å gjøre livet mitt til et helvete.

Jeg er ikke i jobb nå, gruer meg til å sette i gang prosessen, vet ikke hva som venter meg der ute.

Anonymkode: 09c2d...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd om forespørsel om gruppesex med to mannlige kollegaer, ekkel opplevelse. Etter og ha avist han ene ( som tror han er guds gave til damen ) gjorde han hva han kunne for å gjøre livet mitt til et helvete.

Jeg er ikke i jobb nå, gruer meg til å sette i gang prosessen, vet ikke hva som venter meg der ute.

Anonymkode: 09c2d...c93

( aviste begge ) men han ene er veldig billedpen og damer faller som fluer, så et avslag er nok til å fremme sine psykopatiske trekk 110 prosent.

Anonymkode: 09c2d...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

( aviste begge ) men han ene er veldig billedpen og damer faller som fluer, så et avslag er nok til å fremme sine psykopatiske trekk 110 prosent.

Anonymkode: 09c2d...c93

Du mener dvel "avviste". "Aviste" (av-iste) blir vel snarere det motsatte.

Anonymkode: 04d52...0db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner kler seg nok fint for å få oppmerksomhet fra andre, men dette har ingen seksuell side, oppmerksomheten går på det rent estetiske, at det oppleves positivt å bli sett på som fin utseendemessig (uansett kjønn).

Jeg skrev at det er mange menn som har den holdning at kvinner har til oppgave å tilfredsstille dem seksuelt, det er heldigvis ikke så mange kvinner som deler denne holdningen. Denne sexistiske holdningen til menn reflekteres i menns måte å opptre på, og dette resulterer i mange #Metoo-episoder.

Anonymkode: 04d52...0db

Jeg som mann ser jo på det som mitt absolutte kall å tilfredsstille kvinner seksuelt, så det er en interessant kontrast, men en kontrast likeså...

Anonymkode: a462b...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du mener dvel "avviste". "Aviste" (av-iste) blir vel snarere det motsatte.

Anonymkode: 04d52...0db

Ja, stemmer.

Anonymkode: 09c2d...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken reaksjon hadde du forventet eller ønsket og hvorfor?

Anonymkode: a462b...61f

At han spurte hva som skjedde før han konkluderte ut fra egne fordommer. Det var heller ikke forsøk på flørting, med mindre flørting inkluderer å seksuelt trakassere folk også etter at man har blitt avvist og sagt at deres oppførsel er uakseptabel x antall ganger.

Anonymkode: 5d402...f17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12/9/2017 den 12.23, AnonymBruker skrev:

I denne saken skulle bevisføringen være enkel dersom e-postene var tatt vare på. Det denne LIS opplevde, må da være mer enn nok til å sende professoren til et langt opphold i fengsel og øyeblikkelig oppsigelse. 

#Metoo-sakene må generelt være tilstrekkelig for å få trakassørene avskjediget uten ytterligere bevis. For fengsling vil likevel beviskravene dessverre være strengere.

Anonymkode: 04d52...0db

Fengsel for trakkasering😂

Ro ned eggestokkene dine

Anonymkode: 27e0c...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At han spurte hva som skjedde før han konkluderte ut fra egne fordommer. Det var heller ikke forsøk på flørting, med mindre flørting inkluderer å seksuelt trakassere folk også etter at man har blitt avvist og sagt at deres oppførsel er uakseptabel x antall ganger.

Anonymkode: 5d402...f17

På en måte må det jo være helt fantastisk å tenne på gjentatte avvisninger, på en annen måte må det være veldig kjipt for dem det går utover. 

Anonymkode: a462b...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På en måte må det jo være helt fantastisk å tenne på gjentatte avvisninger, på en annen måte må det være veldig kjipt for dem det går utover. 

Anonymkode: a462b...61f

Absolutt! Det var det jeg tenkte også. tenner han på dette, siden han blir verre og verre? Det finnes ting jeg tenner på også, som jeg likevel lar være, fordi det ikke er en god handling overfor personer. Folk får for faen meg klare å styre seg.

Anonymkode: 5d402...f17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Hva med å kle på seg mer/ikke gå ut seint på kvelden? Hvis dere mener at det da kan oppstå krenkende situasjoner. 

Anonymkode: 98367...cae

Slik som i Afghanistan? Saudi arabia? Tror du det er tryggere for kvinner i de landene?

Du gir bare onde menn en unnskyldning til å forgripe seg. For så å unnskylde EGEN oppførsel ved at dama/jenta viste hud. 

Noe av det som skiller mennesker fra dyr er at vi kan kontrollere følelser og instinkter. Om menn har problemer med det, burde de kontrolleres. Kun få lov til å gå ut visse tider på døgnet, overvåkes, osv. 

Skal man bli kvitt problemet må man ta årsaken til problemet, og ikke gå rundt grøten. Og her er årsaken menn og en kultur som unnskylder menn fordi "de er menn". 

Anonymkode: 523cc...1a6

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...