Gå til innhold

Sjokkerende om menns trakassering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

:daane:  

Jeg svimser ikke rundt med rumpa, faktisk. Jeg sitter på den. Jeg bæsjer gjennom den. Jeg har varmetap fra den. Jeg bruker den når jeg går i trapper.
Min rumpe har akkurat samme funksjon som din rumpe, hverken mer eller mindre. Våre rumper er helt like <3 Er det ikke gøy å tenke på?

 

Okei, , samma det, egentlig, jeg har en idé, og potensiell løsning, for deg. Hvis du er så utrolig lei av oss damer som bare kakler med hylekoret og svimser rundt med rumpene våre (det er jo nesten ikke MÅTE PÅ hvor forferdelige vi kvinner er..........), så foreslår jeg at du går ut i skogen, finner deg en passe stor sten og legger deg under den og bor der en stund. Der lover jeg deg en rumpefri og svimsefri helg.

Anonymkode: bef41...dcf

Tror du misforstår noe vesentlig her. Jeg elsker rumpe, og jeg elsker rumpeanologien. Så den må du bare vifte rundt med. Du kan derimot ikke gjøre det uten å regne med at jeg har en heteroseksuell reaksjon på det, og det skal heller ikke være mitt problem om du syns den er classy nok eller ikke.  SÅ gå ned  karl johan naken du.

 

tenor.gif?itemid=8303310

Endret av Uffda
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Uffda skrev:

Det er jo dere som oppfører dere som bavianer da, som svimser rundt og vifter med rumpa og gneller og finner frem i kaklekoret så fort en mann får en heteroseksuell reaksjon på det

jada, kvinner som jobber i helsevesenet går rundt og viser rumpa og har dyp utringning.... 

Og hva er en "heteroseksuell reaksjon"? Noe ape-aktig? 

Anonymkode: 2be33...130

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
41 minutter siden, Uffda skrev:

Er det ikke heller på tide at kvinner begynner å ta til seg meldingene å slutte å vise rumpa hele tiden da? Alt dette er jo bare et resultat av to ting. 1. Kvinner aksepterer ikke at menn i ALLE aldere tenner like mye på jenta på 18 som det hennes jevnaldrende gjør. 2. Kvinner syns det er innenfor å gå kledd seksuelt å vise kropp, og de mener de skal ha den friheten uten at menn skal få bemerke det. Begge punkter er per def urimelige. Løsning, les dere opp på de to punktene og innrett dere og problemet er løst. Men det vil dere selvfølgelig ikke, fordi dere vil mye heller ha spalteplass å fortelle tårevåte historier

Kvinner må få lov. De elsker oppmerksomhet fra menn, men de hater å innrømme det. Det er jo litt søtt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uffda skrev:

Tror du misforstår noe vesentlig her. Jeg elsker rumpe, og jeg elsker rumpeanologien. Så den må du bare vifte rundt med. Du kan derimot ikke gjøre det uten å regne med at jeg har en heteroseksuell reaksjon på det, og det skal heller ikke være mitt problem om du syns den er classy nok eller ikke.  SÅ gå ned over karl johan naken du.

 

tenor.gif?itemid=8303310

Men du er jo en veldig stygg mann, som alle vet, så dine reaksjoner og meninger teller ikke. Next!

Anonymkode: 5e07a...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jada, kvinner som jobber i helsevesenet går rundt og viser rumpa og har dyp utringning.... 

Lærerinner gjør det. Husker ei..:rodmer:

Endret av Axl Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uffda skrev:

Tror du misforstår noe vesentlig her. Jeg elsker rumpe, og jeg elsker rumpeanologien. Så den må du bare vifte rundt med. Du kan derimot ikke gjøre det uten å regne med at jeg har en heteroseksuell reaksjon på det, og det skal heller ikke være mitt problem om du syns den er classy nok eller ikke.  SÅ gå ned over karl johan naken du.

Jo, vet du hva. Det er NØYAKTIG det denne bevegelsen som skjer i samfunnet handler om.

NØYAKTIG dette.

Du skal IKKE vise din "heteroseksuelle reaksjon" (hva nå enn du egentlig mener md det vet jeg ikke, men jeg tolker det som seksuell tenning?) på andres rumper. Du skal pent holde kjeft, ikke klå/prate gris til kvinnen med rumpen du liker. Du skal enkelt og greit gå hjem, ta deg en runk og tenke "digg", og gå videre med livet ditt.

Du skal IKKE gå bort til henne, klå henne, klype henne i rumpa, du skal IKKE stikke en finger oppunder skjørtet hennes eller fortelle henne at du har lyst til å ligge med henne.Du skal IKKE fortelle henne at hun skal kle på seg mer. Du skal IKKE fortelle henne at kvinner skal slutte å svimse rundt med rumpene sine.

DU er ansvarlig for dine handlinger, og DU har ingen rett til å gjøre noe som helst mot et annet menneske simpelthen fordi "du får en heteroseksulle reaksjon" på kroppen til vedkommende.

Anonymkode: bef41...dcf

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Axl Rose skrev:

Kvinner må få lov. De elsker oppmerksomhet fra menn, men de hater å innrømme det. Det er jo litt søtt. 

Jeg elsker å få oppmerksomhet fra menn, har ingen problemer med å innrømme det? Det er ikke søtt, det er naturlig. Det er på grunn av dette deres mødre fikk dere, rett og slett.

Men,og dette er et viktig men!, med oppmerksomhet mener jeg ikke

1. klåing

2. fingre opp under skjørtet

3. kommentarer om hvor "pulbar" jeg er

4. peniser slengt i fleisen

oooog så videre.

Anonymkode: bef41...dcf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner må få gå kledt slik de foretrekker, uten at dette skal påvirke menn seksuelt. Kvinner kler seg ikke fint for å tekkes menn, men for å ta seg godt ut av hensyn til egen velvære. Menn har ingen rett til å vise seksuell interesse for kvinner, uansett hvor tiltrekkende de måtte virke.

Anonymkode: 04d52...0db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du er jo en veldig stygg mann, som alle vet, så dine reaksjoner og meninger teller ikke. Next!

Anonymkode: 5e07a...c1b

 

vaFtFIq.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kle på seg mer/ikke gå ut seint på kvelden? Hvis dere mener at det da kan oppstå krenkende situasjoner. 

Anonymkode: 98367...cae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner går halvnakne rundt og så blir de krenket når menn reagerer. Kle på dere mer da!

Anonymkode: c5e95...3cc

Det å gå med kittel, bukse og frakk er jammen meg å gå halvnaken rundt. Det er sikkert og visst. Og de sykepleierne som ikke går med frakk engang. Jøje meg. 

Anonymkode: b5398...43d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn setter djevelen til skam med deres forferdelige oppførsel.

Anonymkode: d9265...21a

 

5 timer siden, pinar skrev:

Ryddet for innlegg som bryter med regelen

* Diskriminerende, nedsettende eller hatefullt innhold. Med dette menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor en gruppe på grunn av deres hudfarge, kjønn, nasjonale eller etniske opprinnelse, religion eller livssyn, legning, leveform eller orientering, eller nedsatte funksjonsevne. Moderatorene tar utgangspunkt i Straffelovens § 135a, men på Kvinneguiden tillater vi heller ikke innlegg som inneholder oppfordringer til eller fyrer opp under hat.Vi forbeholder oss retten til å fjerne innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med.

pinar, mod. 

Men den lar dere bli.

 

Ikke rart det er umulig å vite hva som er lov å skrive eller ikke.

Anonymkode: b54ca...36d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker å få oppmerksomhet fra menn, har ingen problemer med å innrømme det? Det er ikke søtt, det er naturlig. Det er på grunn av dette deres mødre fikk dere, rett og slett.

Men,og dette er et viktig men!, med oppmerksomhet mener jeg ikke

1. klåing

2. fingre opp under skjørtet

3. kommentarer om hvor "pulbar" jeg er

4. peniser slengt i fleisen

oooog så videre.

Anonymkode: bef41...dcf

Mange hater å innrømme det og det er det som er søtt og morsomt. Elsker oppmerksomhet og later som de hater det men går med skikkelig utringning og blir sur når menn ser. Kvinnfolk må tenke selv hvor latterlig det er. 

Enig at klåing, fingre opp under skjørtet, og penis bilder ikke er ok. Desperate mannfolk som ikke får seg noe som holder på med å sende penisbilder. 

Men å si "hun er pulbar" er ikke så jævla ille og det vil menn alltid gå rundt å si. Sånn er det bare. Ikke alle er pulbar for alle. Forskjellig smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Axl Rose skrev:

Mange hater å innrømme det og det er det som er søtt og morsomt. Elsker oppmerksomhet og later som de hater det men går med skikkelig utringning og blir sur når menn ser. Kvinnfolk må tenke selv hvor latterlig det er. 

Enig at klåing, fingre opp under skjørtet, og penis bilder ikke er ok. Desperate mannfolk som ikke får seg noe som holder på med å sende penisbilder. 

Men å si "hun er pulbar" er ikke så jævla ille og det vil menn alltid gå rundt å si. Sånn er det bare. Ikke alle er pulbar for alle. Forskjellig smak. 

Nei, dette er altså ikke greit å si til en kollega når hun henvender seg til deg for et faglig spørsmål om en pasient. Du hadde ikke akkurat hatt vondt av å lese om denne saken med et åpent sinn og ta til deg alt som blir skrevet. Du har altså en god vei å gå. 

Anonymkode: b5398...43d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Axl Rose skrev:

Mange hater å innrømme det og det er det som er søtt og morsomt. Elsker oppmerksomhet og later som de hater det men går med skikkelig utringning og blir sur når menn ser. Kvinnfolk må tenke selv hvor latterlig det er. 

Enig at klåing, fingre opp under skjørtet, og penis bilder ikke er ok. Desperate mannfolk som ikke får seg noe som holder på med å sende penisbilder. 

Men å si "hun er pulbar" er ikke så jævla ille og det vil menn alltid gå rundt å si. Sånn er det bare. Ikke alle er pulbar for alle. Forskjellig smak. 

Jo, det er faktisk ille å si. SPESIELT høyt. SPESIELT til vedkommende du snakker om.

 

 

Logikken deres henger forsåvidt ikke på grep. Dere skylder på oss for å være latterlige, men klarer ikke en gang selv å være behersket i egen kropp til å ikke begå alvorlige overgrep, drive trakassering og utsette andre mennesker for alvorlig skade?

Come on. Hvorfor er deres rett til å si "hva dere vil" viktigere enn alle kvinners rett til å IKKE være redd for å gå nedover en hvilken som helst gate, i hvilken som helst skog, på hvilket som helst dansegulv?

Definisjonsmakten tas fra dere, jeg skjønner at det er frustrerende. Hør etter nå, på hva som blir sagt, så kanskje dere forstår hvorfor! Da vil frustrasjonen bli enklere å takle, og vi kan raskere gjøre akkurat det vi vil igjen. (bare nå uten at 50% av befolkningen føler seg tråkket på, selvfølgelig, ellers går vel alt tilbake til "normalen".)

Anonymkode: bef41...dcf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner må få gå kledt slik de foretrekker, uten at dette skal påvirke menn seksuelt. Kvinner kler seg ikke fint for å tekkes menn, men for å ta seg godt ut av hensyn til egen velvære. Menn har ingen rett til å vise seksuell interesse for kvinner, uansett hvor tiltrekkende de måtte virke.

Anonymkode: 04d52...0db

Hvorfor viser kvinner seksuell interesse? De blir aldri snakket om. Menn bør også få kle seg som de vil. Jeg har blitt klypt både på rumpa og i skrittet. Til og med av kvinner! Ei sa en gang "den ser klar ut". Da hadde jeg skinnbukse på. Skal jeg gå rundt å syte og klage på grunn av det? Get over it! Dere som får ufrivillige bilder blokkerer. Ikke vanskelig i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Axl Rose skrev:

Hvorfor viser kvinner seksuell interesse? De blir aldri snakket om. Menn bør også få kle seg som de vil. Jeg har blitt klypt både på rumpa og i skrittet. Til og med av kvinner! Ei sa en gang "den ser klar ut". Da hadde jeg skinnbukse på. Skal jeg gå rundt å syte og klage på grunn av det? Get over it! Dere som får ufrivillige bilder blokkerer. Ikke vanskelig i det hele tatt. 

Hvis du føler at det var over streken så syns jeg definitivt at du skal gå å klage på det. Ingen tvil, for den oppførselen der er GAL!

Visste du at å sende nakenbilder av seg selv uanmeldt over telefon blir beregnet som blotting? Det er altså ikke "ikke vanskelig i det hele tatt", som du hevder. Det er en forbrytelse, og skal anmeldes, fordi det er ulovlig. Vedkommende som sender uanmeldte og uønskete nakenbilder av seg selv kan(og bør...) straffes. Ikke fortell meg å blokkere vedkommende FØR du forteller han om å slutte å begå kriminalitet!

Anonymkode: bef41...dcf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Axl Rose skrev:

Hvorfor viser kvinner seksuell interesse? De blir aldri snakket om. Menn bør også få kle seg som de vil. Jeg har blitt klypt både på rumpa og i skrittet. Til og med av kvinner! Ei sa en gang "den ser klar ut". Da hadde jeg skinnbukse på. Skal jeg gå rundt å syte og klage på grunn av det? Get over it! Dere som får ufrivillige bilder blokkerer. Ikke vanskelig i det hele tatt. 

Jeg vil bare presisere hva denne debatten og kampanjen egentlig handler om.

Den handler om definisjonsmakt. Hvem bestemmer hva som er greit, hva som er på grensen, hva som er over grenser?

Det som skjer nå er at det er ofrene som tar tilbake definisjonsmakten. Ord som "litt må man da tåle?" eller "er det ikke lov å gi en klem lenger nå da liksom?!" bekrefter bare at den definisjonsmakten har ligget i feil hender over lang lang lang tid.

Det er ikke opp til DU eller morra di eller en kronikkskriver i avisen til å bestemme. Domstolene og jusen kan være med å bestemme, men hva som er greit for hvilke individ, er nemlig opp til det individet. (man kan jo være uenige, men du har ikke definisjonsmakten lenger)

Det er DER problemet ligger. Så det vil nå si at på grunn av denne kampanjen nytter det ikke lenger for alle sammen å si "litt må man jo tåle da" eller "uff så hårsåre vi er blitt". Det er ikke opp til noen andre å bestemme hva som er greit for andre.

Hvis du syns det er over grensen å klype deg i skinnbuksene, så er det over grensen. Hvis du mener at det ikke er det, så er det også greit! Men ikke fortell andre hva DE skal mene. Det er ikke din mening å inneha!

 

Retten og sletten! :popcorn: 

Anonymkode: bef41...dcf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er faktisk ille å si. SPESIELT høyt. SPESIELT til vedkommende du snakker om.

 

 

Logikken deres henger forsåvidt ikke på grep. Dere skylder på oss for å være latterlige, men klarer ikke en gang selv å være behersket i egen kropp til å ikke begå alvorlige overgrep, drive trakassering og utsette andre mennesker for alvorlig skade?

Come on. Hvorfor er deres rett til å si "hva dere vil" viktigere enn alle kvinners rett til å IKKE være redd for å gå nedover en hvilken som helst gate, i hvilken som helst skog, på hvilket som helst dansegulv?

Definisjonsmakten tas fra dere, jeg skjønner at det er frustrerende. Hør etter nå, på hva som blir sagt, så kanskje dere forstår hvorfor! Da vil frustrasjonen bli enklere å takle, og vi kan raskere gjøre akkurat det vi vil igjen. (bare nå uten at 50% av befolkningen føler seg tråkket på, selvfølgelig, ellers går vel alt tilbake til "normalen".)

Anonymkode: bef41...dcf

Dere? Jeg har aldri begått overgrep. Ikke trakassering eller alvorlig skade heller.Kvinner kan ikke være så jævla redd å gå nedover gatene når det er så viktig å gå alene fulle enda folk advarer mot det. Overgripere vil alltid finnes. 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er altså ikke greit å si til en kollega når hun henvender seg til deg for et faglig spørsmål om en pasient. Du hadde ikke akkurat hatt vondt av å lese om denne saken med et åpent sinn og ta til deg alt som blir skrevet. Du har altså en god vei å gå. 

Anonymkode: b5398...43d

Klart det ikke er greit når man skal snakke om pasienter. Må ta jobben seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du føler at det var over streken så syns jeg definitivt at du skal gå å klage på det. Ingen tvil, for den oppførselen der er GAL!

Visste du at å sende nakenbilder av seg selv uanmeldt over telefon blir beregnet som blotting? Det er altså ikke "ikke vanskelig i det hele tatt", som du hevder. Det er en forbrytelse, og skal anmeldes, fordi det er ulovlig. Vedkommende som sender uanmeldte og uønskete nakenbilder av seg selv kan(og bør...) straffes. Ikke fortell meg å blokkere vedkommende FØR du forteller han om å slutte å begå kriminalitet!

Anonymkode: bef41...dcf

Over streken var det, men jeg ler det bort. Det er også en grunn til at menn holder mer for seg selv og må prøve å le det bort. Andre ler av det både kvinner og menn, og mange sier menn liker sånt automatisk for de er menn, må da klare å vinne over ei dame. Det er liksom greit og morsomt. For det er kvinner som holder på sånn med menn. Omvendt er grusomt og der er alle enig. Så da er det sånn det må være. Holde kjeft om det. La det skje. Glemme det. Det er så enkelt for dere damer. Bare å klage så er nesten hele verden på deres side. 

Jeg er enig i at nakenbilder må anmeldes, men hvorfor gjør ikke dere det? Kvinner klager hver dag over at de får nakenbilder. Det blir aldri anmeldt. Bare viktig at hele verden får vite om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...