Gå til innhold

Kollega sa at jeg stinker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt kan man være på jobb på søndag, også også oss som vanligvis jobber 08-17 man-fre, hvis det er noe spesielt som skal gjøres. Folk har jo også internett hjemme i dag, og kan skrive det de opplevde i etterkant hjemmefra, så det er overhodet ikke noe uvanlig i at man poster på en søndag. 

Anonymkode: 8fda4...314

Hun skrev at hun snakket med sjefen på jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, jabx skrev:

Hun skrev at hun snakket med sjefen på jobben.

Fredag kveld var det kommet en del ufine svar i tråden, TS hadde drukket, tiltet litt, og skrev at hun hadde ny informasjon etter et møte fredag ettermiddag med sjefen og kollegaen, men at hun ikke visste om hun gadd å komme med mer informasjon hvis det skulle være sånn at folk bare skulle slenge dritt og anklage henne for å trolle. Den krangelen er slettet/ryddet. 

TS sitt første innlegg fra lørdag starter med 'beklager rantingen, jeg var ute i går'. Neste avsnitt åpner med 'på jobb' og refererer til møtet fra fredag ettermiddag.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2017 den 22.05, AnonymBruker skrev:

Hun kunne jo begynt med faktisk å ikke si at jeg "stinker", tror faktisk det hadde gjort hele forskjellen. I tillegg til at jeg skjønner ikke dette med at man ikke kjenner det selv. Jeg har jo luktesans? Kjenner lukt om mat er dårlig. Kjenner lukt om jeg lukter svette etter trening. Kjenner lukten av deodoranten. Jeg skjønner det ikke helt. Og er redd for at hun gjør dette som en slags syk greie... I tillegg til at det føles fælt å fortsette å møte opp på et arbeidssted der jeg har fått beskjed om at de har baksnakket meg. Er det ikke mer naturlig at sjefen tar dette f.eks? 

Ketose passer ikke. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Sannsynligvis ville hun som sa det psyke deg ned. Hun ønsket å knekke deg. Å spekulere i sykdom slik hun gjorde insinuerer frekke antagelser som bryter ned folk. Det er ikke sikkert at du lukter men at hun som sa det er en skikkelig mobber som ikke vil andre vel.

Anonymkode: 8fa36...434

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det nå, TS? Noe nytt? Er kollegaen din fremdeles sykemeldt?

Anonymkode: 1e0d6...16e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esperanza98
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det nå, TS? Noe nytt? Er kollegaen din fremdeles sykemeldt?

Anonymkode: 1e0d6...16e

Lurte på det samme👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvordan går det? 

Det humper og går? Får jeg vel si. 

Jeg snakket med verneombudet den uka kollegaen min ble sykmeldt. Det var ikke fruktbart i det hele tatt. For det virket som at han i alle fall hadde bestemt seg hvem han trodde på, og det var ikke meg. Han svarte meg jo på spørsmålene mine, men det lyste igjennom en sånn "kom igjen, kan du ikke bare innrømme det!". Det virket som han var frustrert fordi jeg lagde mer jobb for ham og sjefen, og en sånn slengbemerkning da jeg gikk at "Det blir jo dårlig stemning blant alle her nå. Men det kommer til å gå bra hvis du bare innrømmer det nå". Ikke vet jeg, det er rar stemning, men jeg føler faktisk ikke at alle vet helt hva alt går i. Jeg har jo ikke sagt noe, og kollegaen min kan ikke ha rukket rundt til alle? Sjefen sa heldigvis ikke noe om at det var på grunn av konflikt på jobb at hun var borte, men at hun var borte pga personlige årsaker. Så bortsett fra scenen hun lagde, og merkelig stemning og evt. at hun har snakket med folk vet jeg faktisk ikke hva folk tror eller vet. 

Sjefen er greiere. Han virker å se at hvis jeg ikke lyver så har de faktisk en plikt til å gjøre noe for mitt psykososiale arbeidsmiljø, men han vet fremdeles ikke hvem han skal tro på. Han virker bare å tenke litt som meg "hvorfor skulle noen lyve om en sykemelding?" men samtidig "hvorfor skulle jeg lyve om hele situasjonen?". Men det som er bra er at han samtidig som han sier ikke vet hvem som lyver her for han kjenner ingen av oss som løgnere, så på en måte støtter han meg? Nevner at jeg gjør en god jobb og at jeg skal prøve å være deltakende på jobb og sånt, og han har sagt at han har ingen grunn til å gi meg en dårlig attest. Selv om når jeg nevnte dette så spurte han jo igjen om det var fordi jeg ikke klarte å stå frem med at jeg hadde løyet meg inn i situasjonen. Litt dobbelt altså. 

Kollega kom igjen på jobb på mandag, etter to uker borte. Hun har ikke sagt noe til meg. Jeg holder hodet lavt, men prøver mens hun var borte og nå også å være meg selv, være blid og positiv, men ikke falsk, bygge videre på det som var før. Men jeg da faen i grunn, det er rar stemning. Jeg vet ikke hvem som vet noe. Ingen har kommet til meg og sagt noe, og jeg har ikke nevnt noe for noen. Er vanskelig å si hva den dårlige stemninga er, men det er som at noen ser stygt på meg innimellom, og slutter å snakke når jeg kommer inn i rommet. Jeg prøver å bare fortelle meg selv at jeg innbiller meg ting fordi jeg er stresset. 

Har ringt arbeidslivstelefonen flere ganger da, de går jo bare utfra at jeg snakker sant og det er deilig i grunn. Noen dager vil jeg bare slutte, selge leiligheten og flytte til en ny by, andre dager tenker jeg faen heller skal ikke la denne kjerringa ødelegge for meg. Men hallo, det er liksom ... problemet er at det HENGER over meg? Gir det mening. Jeg prøver å gjøre alt mulig som før, har trent enda mer og prøver å være aktiv så jeg ikke ssitter hjemme og grubler, men det er der hele tiden likevel liksom. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2017 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Hva skjer TS?

 

Jeg tenker på deg! Håper du har det bra. ❤

Anonymkode: 2d58c...287

Takk for det! Det er jammen en sær situasjon jeg har havnet i! Godt man har KG i grunn! 

Jeg har tenkt mer på dette med at man ikke skal skrive dette på KG, og jeg kommer ikke til noe endelig svar. Det er jo veldig få som kan vite hvem dette handler om. Jeg har jo opplevd det bra å kunne henvende meg til andre, og i utgangspunktet handlet jo dette om man kan kjenne selv om man lukter vondt. Det er ikke noe som kan dras tilbake til vår arbeidsplass og lignende så ja, skjønner egentlig ikke hvorfor det skulle være galt. Har man tasuhetsplikt på hvis man blir mobbet eller trakassert på jobb?

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg TS :hug: Jeg tror deg.

Jeg tror du skal se an situasjonen fremover. Vær alltid forberedt på at hun kan prøve seg igjen og da har du telefonen klar.
Hvis du føler det så forferdelig i lengden bør du kanskje nevne en sykemelding til sjefen på samme grunnlag, nemlig det psykososiale miljøet. Selv om jeg håper terskelen er høy. 

Anonymkode: 20f2a...b65

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så ufint å si det på den måten!! Jeg hadde en sjef en gang som luktet veldig vondt. I møter måtte jeg nesten holde pusten. Jeg tipper du ikke er i den kategorien og ikke luftrenser klærne på balkongen og har stram kroppslukt. Jeg ville selv vært veldig takknemmelig hvis jeg reelt hadde et problem med lukt men ikke merket det selv og noen sa i fra på en allright måte. Å si noen stinker høres ut som ren utpsyking. Du har sikkert en helt normal kroppslukt og jeg håper du ikke har blitt knekt av denne dumme uttalelsen. 

Anonymkode: cdad4...793

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn fungerer det i Norge når noen tar ansvar.

Vakkert, fullt av dybde og med den sterkeste medfølelse.

Jepp.

Nydelig.

Vakkert.

Enestående.

Fortryllende.

Sublimt.

Sofistikert.

Jah.

Ikke sant?

Må beundrebeundre.

Sa jeg det var vakkert? Jeg mente altså vakkert.

Til å dø for-vakkert.

Jeg kommer ikke over det faktum at, åh, åh, det er så vakkert.

Og ikke minst den tyngden, da ... åh.

Vakkert er når noe er pent å se på, for de som ikke forstår.

Da er det viktigste at øynene spretter ut, som på et ekorn som stopper opp i panikk for å se på. Must look. 

Tiden stoppet opp fullstendig her av skjønnheten. 

Da jeg så den vakre, elegante LIKEN på facebook besvimte jeg av ren forfinet kulturisk tilstand. Virkelig raffinerte saker.

Anonymkode: 304c7...500

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂👏

Hva i alle dager er det du har røyka, anonym bruker over her??

Anonymkode: 16cfe...701

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.10.2017 den 17.40, AnonymBruker skrev:

Sånn fungerer det i Norge når noen tar ansvar.

Vakkert, fullt av dybde og med den sterkeste medfølelse.

Jepp.

Nydelig.

Vakkert.

Enestående.

Fortryllende.

Sublimt.

Sofistikert.

Jah.

Ikke sant?

Må beundrebeundre.

Sa jeg det var vakkert? Jeg mente altså vakkert.

Til å dø for-vakkert.

Jeg kommer ikke over det faktum at, åh, åh, det er så vakkert.

Og ikke minst den tyngden, da ... åh.

Vakkert er når noe er pent å se på, for de som ikke forstår.

Da er det viktigste at øynene spretter ut, som på et ekorn som stopper opp i panikk for å se på. Must look. 

Tiden stoppet opp fullstendig her av skjønnheten. 

Da jeg så den vakre, elegante LIKEN på facebook besvimte jeg av ren forfinet kulturisk tilstand. Virkelig raffinerte saker.

Anonymkode: 304c7...500

Er det link til tråden på Facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

De siste ukene og månedene får jeg vel si har vært de verste i mitt liv. At et annet menneske kan gå så til de grader inn for å ødelegge noen andre ville jeg aldri trodd selv bare sist gang jeg skrev her, enda det flere av dere fortalte meg historier om hvor skruppelløse noen mennesker kan være. At det kunne bli så ille ville jeg aldri trodd. 

Jeg ble innlagt på psykiatrisk avdeling natt til lørdag og er her fremdeles. Det er skummelt, jeg vet ikke mine arme råd. Vurderer nå å bare skrive ut en del av det som har skjedd siden sist, og få gode råd igjen. Jeg VET at ikke hele verden er i mot meg (for jeg er ikke paranoid), men jammen er de fleste som betyr noe ikke på mitt "lag". Håper å bli utskrevet i løpet av morgendagen. Jeg prøver å skrive så jævlig avbalansert, for at folk ikke skal tro at jeg er helt gal, men mest av alt har jeg jo bare lyst til å skrike til hele verden hvor jævlig alt har gått i grus her! 

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, AnonymBruker said:

De siste ukene og månedene får jeg vel si har vært de verste i mitt liv. At et annet menneske kan gå så til de grader inn for å ødelegge noen andre ville jeg aldri trodd selv bare sist gang jeg skrev her, enda det flere av dere fortalte meg historier om hvor skruppelløse noen mennesker kan være. At det kunne bli så ille ville jeg aldri trodd. 

Jeg ble innlagt på psykiatrisk avdeling natt til lørdag og er her fremdeles. Det er skummelt, jeg vet ikke mine arme råd. Vurderer nå å bare skrive ut en del av det som har skjedd siden sist, og få gode råd igjen. Jeg VET at ikke hele verden er i mot meg (for jeg er ikke paranoid), men jammen er de fleste som betyr noe ikke på mitt "lag". Håper å bli utskrevet i løpet av morgendagen. Jeg prøver å skrive så jævlig avbalansert, for at folk ikke skal tro at jeg er helt gal, men mest av alt har jeg jo bare lyst til å skrike til hele verden hvor jævlig alt har gått i grus her! 

TS

Anonymkode: 10506...b52

Hva har skjedd???? Høres ikke bra ut :( Sender deg en trøsteklem!

Anonymkode: 02aa7...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...