Gå til innhold

Kollega sa at jeg stinker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen i tråden.

Anonymkode: c2ee9...310

Takk 😂 Jeg forsto etterhvert at denne tråden var noe spesiell, så jeg går like fort ut igjen. Ha en fin natt!

Anonymkode: a1334...dc3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, jabx skrev:

Dette høres ikke troverdig ut. Hvordan kan en person som nettopp har vært overbærende og "stakkars deg, det går nok bra" overfor deg plutselig sykmelde seg? Da må jo din mulig oppdiktede sjef skjønne at dama har spilt et urent spill. Dama har fremstått som en som har full kontroll og bare synes synd på deg, og plutselig mister hun grepet fullstendig?

Nei, nå begynner historien din å bli lite troverdig igjen.

Det er jo selvfølgelig for å fremstille seg selv som et offer som lider pga TS sitt onde spill.. 

Endret av Kattugla
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 20.07, Cyndaquil skrev:

Skulle kollegaen eller sjefen oppdage denne tråden er det lett gjenkjennelig. En viktig ting i personalsaker eller lignende er å ikke skrive om det på nettet. Det anbefaler som regel verneombud eller lo.  Det kan slå ut negativt for TS at hun har skrever om dette. Norge er et lite land, med detaljer kan personer lett gjenkjennes. 

Men det kan de jo ikke i denne saken, med mindre man er en av de som er direkte involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2017 den 20.16, Selfie skrev:

Det er ikke det at historien TS forteller er for utrolig til å være sant, men heller det at det er mye som skurrer her. Og at hendelser skjer i akkurat passe tempo for at tråden skal få mange lesere. 

Men by all means, det er bare å bli med på moroa så lenge det varer. 

For eksempel at TS skriver på en søndag at hun "nå har snakket med sjefen" eller lignende. Altså var hun på jobb lørdag eller søndag?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kattugla skrev:

Det er jo selvfølgelig for å fremstille seg selv som et offer som lider pga TS sitt onde spill.. 

Ja, men poenget er at vedkommende så langt har fremstått som en som har 100% kontroll og bare synes synd på TS og viser det overfor alle. Og plutselig bryter hun sammen etter å ha hatt full kontroll hele veien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, jabx skrev:

For eksempel at TS skriver på en søndag at hun "nå har snakket med sjefen" eller lignende. Altså var hun på jobb lørdag eller søndag?

Ja, for det er jo iiiiingen som jobber lørdager og søndager..

Anonymkode: f940a...4b8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er jo iiiiingen som jobber lørdager og søndager..

Anonymkode: f940a...4b8

Det er ikke så mange sjefer som gjør det :P

Anonymkode: fb275...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke så mange sjefer som gjør det :P

Anonymkode: fb275...e1d

Jeg vet om flere sjefer som jobber lørdager og søndager. Min egen sjef gjør også det. 

Anonymkode: d6fd0...271

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Ja, men poenget er at vedkommende så langt har fremstått som en som har 100% kontroll og bare synes synd på TS og viser det overfor alle. Og plutselig bryter hun sammen etter å ha hatt full kontroll hele veien?

Det virker veldig logisk på meg, hvis man er et skrupelløst og manipulerende menneske som denne kollegaen virker å være. Hun forventet nok ikke at ts ville ta dette videre og skal nå sørge for at det ikke er den minste tvil om at det er hun som er det virkelige offeret her; hun sykemelder seg for å vise hvor tungt hun opplever disse "falske anklagene" og hvor tøft hun har det etter alle løgnene ts "har spredt om henne" på arbeidsplassen.. Det tenker i hvertfall jeg. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kattugla skrev:

Det virker veldig logisk på meg, hvis man er et skrupelløst og manipulerende menneske som denne kollegaen virker å være. Hun forventet nok ikke at ts ville ta dette videre og skal nå sørge for at det ikke er den minste tvil om at det er hun som er det virkelige offeret her; hun sykemelder seg for å vise hvor tungt hun opplever disse "falske anklagene" og hvor tøft hun har det etter alle løgnene ts "har spredt om henne" på arbeidsplassen.. Det tenker i hvertfall jeg. 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er jo iiiiingen som jobber lørdager og søndager..

Anonymkode: f940a...4b8

TS sitter visstnok i kontorlandskap. Der pleier man å ha man-fre/8-16-jobbing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Kattugla skrev:

Det virker veldig logisk på meg, hvis man er et skrupelløst og manipulerende menneske som denne kollegaen virker å være. Hun forventet nok ikke at ts ville ta dette videre og skal nå sørge for at det ikke er den minste tvil om at det er hun som er det virkelige offeret her; hun sykemelder seg for å vise hvor tungt hun opplever disse "falske anklagene" og hvor tøft hun har det etter alle løgnene ts "har spredt om henne" på arbeidsplassen.. Det tenker i hvertfall jeg. 

Det virker ikke veldig logisk for meg, og spesielt ikke at det skulle overbevise andre på jobben om at hun plutselig bryter sammen når hun tilsynelatende har vært en bauta så langt. Hun gikk jo langt for å vise de andre at TS' påståtte dårlige oppførsel ikke påvirket henne.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, jabx skrev:

TS sitter visstnok i kontorlandskap. Der pleier man å ha man-fre/8-16-jobbing.

Heihei. 

Det er helt riktig. Jeg har vanlig arbeidstid og ikke noe turnus, eller helgearbeid. Men dere spekulerer jo på noe jeg ikke en gang har skrevet. Klart jeg ikke har snakket med sjefen i helga. Har jeg skrevet det? Ble gjerne en sein oppdatering fra fredagen siden jeg var ute og tok meg mye tenketid. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker det er vanskelig å holde fokus på jobb. Jeg har bestemt meg for ei linje der jeg gjør jobben min, er vanlig hyggelig mot alle slik som før, og fortsetter å prøve å være den jeg vanligvis er og den rolla jeg begynte å få i løpet av det siste halvet året og sommeren. Jeg vil ikke være falsk, og de relasjonene jeg bygger til kollegaer skal være ekte. Jeg har funnet ut at dette er slike ting som er viktig for meg. Og i denne settingen også det lureste. Men fy, det er rart altså. Det er sånn subtil endring her. 

Jeg tar meg selv stadig i å tenke på hva hennes neste trekk er. 

TS

Anonymkode: 10506...b52

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jabx skrev:

For eksempel at TS skriver på en søndag at hun "nå har snakket med sjefen" eller lignende. Altså var hun på jobb lørdag eller søndag?

Selvsagt kan man være på jobb på søndag, også også oss som vanligvis jobber 08-17 man-fre, hvis det er noe spesielt som skal gjøres. Folk har jo også internett hjemme i dag, og kan skrive det de opplevde i etterkant hjemmefra, så det er overhodet ikke noe uvanlig i at man poster på en søndag. 

Anonymkode: 8fda4...314

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.9.2017 den 0.12, Trolltunge skrev:

Løgner vil alltid skurre mest over tid. Sannheter kan være ubehagelige, men de er konsekvente. 

 

Ps! Ref. dette. Hun er allerede inkonsekvent når hun takler "din løgn" så medfølende og forståelsefullt, for så å bli sykemeldt fordi dette er så belastende for henne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, jabx skrev:

Det virker ikke veldig logisk for meg, og spesielt ikke at det skulle overbevise andre på jobben om at hun plutselig bryter sammen når hun tilsynelatende har vært en bauta så langt. Hun gikk jo langt for å vise de andre at TS' påståtte dårlige oppførsel ikke påvirket henne.

Husk at denne damen er åpenbart forstyrret på et eller annet vis og det er ikke sikkert at hun forstår seg egentlig så godt på andre mennesker. Hun har kanskje skjønt at ikke alle trodde umiddelbart på henne og da er det på tide å dra frem "offerkortet" ved å sykemelde seg, for da kan liksom ingen tvile på hvem som er den store stygge ulven..

Man kan jo alltid si at det kom en etterreaksjon; "jeg gjorde mitt beste for å vise forståelse fordi det er åpenbart at stakkars ts sliter som kan finne på slike løgner, men så kjente jeg at det ble bare for mye. Jeg hadde jo aldri trodd jeg ville bli utsatt for noe slikt på arbeidsplassen, jeg har jo jobbet her i flere år og trivdes såå godt før alt dette.. Tenk hvis noen ville trodd på disse falske påstandene, nei, dette ble rett og slett veldig tøft å oppleve.."

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært kollega av disse to og hørt litt av ene siden hadde jeg begynt å lure litt da. Denne diskusjonen mellom de to kollegaene har foregått en uke da kollegaen til ts sykemelder seg pga psykiske problemer.. tåler hun så lite? 

Anonymkode: d7249...ca1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart at det er dårlig stemning på jobben når du klarer ikke å ligge det bak deg i det hele tatt.  Hvor mye tid har du egentlig mistet ut av ditt liv med å sitte og tenketenketenketenketenke -  Denne tråden må være en av de dummeste jeg har lest på lenge.  

Anonymkode: 8384c...e3a

Det er mellom to kollegaer og den ene er sykemeldt så kan det umulig bli så dårlig stemning om ts bare holder seg mer for seg selv vel?

Anonymkode: d7249...ca1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...