Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

 

13 timer siden, Omo skrev:

Jeg har vært på tidlig UL i dag. Alt så helt fint ut. Nakkefolden og ryggraden var helt fine, termindatoen jeg har på mensdato var også fin mente han. Så ingen grunn til å flytte den, så da er jeg fortsatt 14+4. 

Og vi venter en liten jente. Samboern hadde rett. :nordvesta: 

Så gøy! Gratulerer så mye :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med førstemann opplevde jeg deg som bevegelser @strawberry . Som en sprellende reke, en fiskehale eller sommerfugl. Det er mange måter å beskrive følelsen på :P de tydelige sparkene kom lenge etterpå. 

Denne gangen har jeg også kjent bevegelsen. Jeg tror det er den, men er ikke helt sikker siden jeg syns det er veldig tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fanteria skrev:

 

Så gøy! Gratulerer så mye :strix:

Takk :) 

han sa at fra hode til rumpe er hun 8,6 cm, og med beina ca 15 cm. Det er jo masse!! Fant en linjal i stad :ler: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, las at noen beskrev det som en stim med smååå fisker, og det beskrev det egentlig veldig godt 😂 

Ooi det er ganske stort ja! 😍

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Fanteria skrev:

Sjarmen med småbarn dere; å våkne med hostesaft rennende ned i rumpesprekken! Og tilsvarende kliss i senga :natti:

:hoho: God morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må lære meg å sette den flaska langt vekk fra små barnehender. Ente i dusjen begge to, før sengetøyet havnet til vask og så en telefon til giftsentralen da jeg ikke ante hvor mye han hadde fått i seg. 

Ikke helt slik jeg så for meg å starte dagen... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tok ul så tenkte jeg at jeg skulle feire/markere at vi fikk vite kjønnet med å kjøpe et første plagg. Kjønnsspesifikt. Har jo sett så mye søtt. Men når jeg var innom butikken fant jeg ikke noe søte jenteklær. Fineste jeg fant var en hvit og beige genser :ler:  så da droppet jeg det siden poenget var å markere kjønn :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Omo skrev:

Når jeg tok ul så tenkte jeg at jeg skulle feire/markere at vi fikk vite kjønnet med å kjøpe et første plagg. Kjønnsspesifikt. Har jo sett så mye søtt. Men når jeg var innom butikken fant jeg ikke noe søte jenteklær. Fineste jeg fant var en hvit og beige genser :ler:  så da droppet jeg det siden poenget var å markere kjønn :fnise: 

Haha, typisk! :fnise: Her er jeg så sikker på at det blir jente at jeg allerede har kjøpt en mørkgrå tights med ruffler på knærne.. Den var så søt, og på tilbud :fnise: Skal sies at det er overflod av jenter på begge sider av mannens familie, så jeg tipper han har størst sjangs for å få jente. Siden jeg ble gravid har jeg også hatt så sinnsyk jentefølelse, men prøver å tenke at det KAN jo være en gutt også. Gleder meg til å finne ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, strawberry skrev:

Haha, typisk! :fnise: Her er jeg så sikker på at det blir jente at jeg allerede har kjøpt en mørkgrå tights med ruffler på knærne.. Den var så søt, og på tilbud :fnise: Skal sies at det er overflod av jenter på begge sider av mannens familie, så jeg tipper han har størst sjangs for å få jente. Siden jeg ble gravid har jeg også hatt så sinnsyk jentefølelse, men prøver å tenke at det KAN jo være en gutt også. Gleder meg til å finne ut! 

Jeg hadde også veldig jentefølelse, men var nok påvirket av samboern som var helt sikker. Så jeg holdt på å kjøpe en søt rosa kjole når jeg var på GC, men så tenkte jeg at det var litt dumt hvis det viste seg å være gutt. Nå kan jeg angre nå :ler: 

Skal dere finne ut før OUL, eller venter dere til OUL, evt fødsel?

Jeg tenkte å annonsere på facebook rundt juletider da vi er på solferie og legge ut bilde av flipflop'ene våre + et par bittesmå flipfloper, så jeg holdt på å kjøpe det også når jeg var på GC. Hadde lyst å kjøpe svarte (siden begge vi har svarte), men de hadde bare rosa, lilla og blå. Så da turte jeg ikke å kjøpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Omo skrev:

Jeg hadde også veldig jentefølelse, men var nok påvirket av samboern som var helt sikker. Så jeg holdt på å kjøpe en søt rosa kjole når jeg var på GC, men så tenkte jeg at det var litt dumt hvis det viste seg å være gutt. Nå kan jeg angre nå :ler: 

Skal dere finne ut før OUL, eller venter dere til OUL, evt fødsel?

Jeg tenkte å annonsere på facebook rundt juletider da vi er på solferie og legge ut bilde av flipflop'ene våre + et par bittesmå flipfloper, så jeg holdt på å kjøpe det også når jeg var på GC. Hadde lyst å kjøpe svarte (siden begge vi har svarte), men de hadde bare rosa, lilla og blå. Så da turte jeg ikke å kjøpe. 

Vi tenker kanskje å finne ut før OUL, men vi får se. Skal til OUL i romjulen. Tror det blir litt lenge å vente. Skal iallefall ikke vente til fødsel, da betaler jeg heller for 10 ultralyder for å finne ut før den tid.. :fnise: 

Åååh så koslig! Vi tenker også å dele det på sosiale medier rundt den tiden, etter OUL sannsynligvis. Vi holder på å fortelle familie nå i dag faktisk! Så blir det å fortelle til de vennene som vi ikke har fortalt det til ennå i kveld og i morgen, og på jobb på mandag. Det er så komisk at en som mannen min jobber med, har holdt på å tulle mye de siste ukene med at mannen min skal bli pappa, men kollegaen vet jo ikke at det faktisk er sant. Det begynte bare som en intern spøk som utviklet seg veeeldig. Så han kollegaen blir nok litt satt ut, eller tror ikke på mannen min, når han skal fortelle på mandag at joda, han skal faktisk bli pappa! :laugh: 

Her har jeg vært nødt til å si det til enkelte kollegaer allerede fordi jeg har måttet slippe enkelte arbeidsoppgaver, så det er egentlig ikke så mange kollegaer igjen å si det til, men jeg gleder meg til det er offentlig iallefall! Er såååå lei av å gå med store gensere nå, og fellesgarderobe med alle avdelingene på jobb og voksende mage er ikke så ideelt når man vil skjule det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skikkelig deilig å fortelle det. Jeg synes selve fortelle-prosessen er litt sånn... rar. Jeg liker ikke oppmerksomhet, så jeg føler det blir så meg-meg-meg. Men det er så deilig når alle vet. Slipper å holde det hemmelig og alt det stresset rundt det. Jeg skal ringe besteforeldrene mine på ene siden i dag eller i morgen. Oldeforeldre for første gang! Så lar jeg mamma ta seg av å fortelle til onklene og tantene mine på sin side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var veldig rart å fortelle det nå! Vi dro rundt til de fleste, har noen igjen i morgen. Har ringt til de som ikke er i nærheten nå denne helgen. Veldig deilig at folk vet det, samtidig som jeg kjenner jeg ble brått mer redd for om det skal gå galt, for da er det så mange som vet om det. Mamma vil jo gjerne fortelle kollegaer at hun skal bli bestemor osv. Men nå er det jo 99% sikkert at vi får baby, så da kjennes ikke den 1% så stor ut allikevel. Så vi har sagt at fra mandag er det bare å fortelle, da er det ikke hemmelig lenger.

Det begynner å vise såpass nå at flere av de vi var med, stirret litt ekstra på magen min når jeg kom inn døren (hadde på meg tettsittende overdel), så det å skjule det noe lengre hadde vært vanskelig. Onklene og tantene mine har jeg egentlig ingen kontakt med, så de får mamma og pappa fortelle det til tilfeldig når de snakker med de. På samboers side så har jeg så nært forhold til tantene hans at jeg kaller flere av de for tante selv :fnise: Så der velger vi å ringe eller dra på besøk og fortelle. 

Og så utrolig gøy å se alles ulike reaksjoner! Hos noen fikk vi nesten streng beskjed om at da er det viktig at vi gir ungen god oppdragelse. Hos andre var det mer fokus på om vi skulle gifte oss siden vi skal ha barn (vi er ikke kristne, tilhører ikke kristne familier, men vedkommende er litt gammeldags av seg til tross for å ikke være særlig gammel). Den ene bestemoren lette frem strikkepinnene med en gang, og den andre var såååå stolt: "Jeg skal bli bestemor igjen!!!". Søsteren til samboeren min var så glad for å endelig skulle bli ekte tante. For foreldrene mine er det første barnebarn, så for de er det veeeldig stas! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig forskjellige reaksjoner altså. Foreldrene mine ble så sjokkerte at de nesten ikke reagerte når vi fortalte det. De forventet det ikke i det hele tatt. Mamma har sagt i ettertid at hun trodde vi hadde bestemt at vi ikke skulle ha barn (pga en eller annen kommentar jeg har sagt om antall soverom), søskenbarna mine hoppet og kastet seg rundt halsen på meg, og venninner synes det er så stas å skulle bli "tanter". Samboer har ikke fortalt til sine foreldre enda. Han gruer seg. De er veldig religiøse og ganske spesielle. Så han tror at han får en negativ reaksjon siden vi ikke er gift. Og de bor jo ikke her i Norge, så da kommer de sikkert til å innse at han ikke har tenkt å flytte hjem igjen. Så han driver å utsetter og utsetter. Jeg prøver å pushe på å fortelle. Kan ikke vente for lenge heller. 

Mamma har også vært veldig utålmodig med å fortelle sine venninner og kollegaer. Hun fikk endelig OK fra meg i går :ler: Tipper hun ringte rett til beste venninna si. 

____

Jeg har hatt ligamentsmerter i dag. Første gang. Det føles litt ekkelt. Føles farlig. Selv om det ikke er det. Jeg tror hvertfall det er ligamentsmerter. Har fått det en gang da jeg snøt nesa og en gang da jeg skulle reise meg fra sofaen. Skarp smerte lavt nede i magen og på siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Omo skrev:

@Tonio Ser du har satt meg opp på termin 18.mai, men jeg har fått 17.mai. har du lyst å rette opp?

Har visst ikke fått med meg at du ble satt en dag frem. Har rettet det nå.:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovmod står for fall som de sier. Er vel et par uker siden jeg så fornøyd fortalte at energien var tilbake og det var så deilig og gledet meg til å trene osv. Vel... det varte bare 3 dager eller noe. Jeg er fortsatt så trøtt og sliten at det føles som jeg ikke har sovet noe natta før. Var deilig i helga, da sov jeg 11 timer og dagene føltes bra. Nå, not so much. :Gjesp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt to bodyer og en sparkebukse i dag :rodmer:  En lilla body, og ett hvitt sett. Kjøpte str 56, siden det er vel sannsynligvis første str. Evt 50 da. Men herregud så små de var. Ser jo ut som dukkeklær. 

Ble litt emosjonell når jeg kjøpte den første også. :ler: Kjente på klump i halsen og nestentåre i øyekroken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...