Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Tonio skrev:

Vi kjøpte barnevogn i dag, vognen vi så på i dag viste seg å være på over 50% tilbud. :sjenert: Litt tidlig si.

Oi, det var jo litt av et tilbud. Hvilken vogn og hvor kjøpte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Omo skrev:

Oi, det var jo litt av et tilbud. Hvilken vogn og hvor kjøpte dere?

På jollyroom! Vi dro egentlig til Babybanden på skøyen for å se på barnevogner, vi kan ingenting. Og de har jo salg på fredag. Etter å ha fått vist funksjoner på nesten ti forskjellige vogner (herregud så flinke de var der!) og prøvd banen de har (de har en bane med grus, gress, brostein også videre for å prøve forskjellige underlag) så fant vi en som fylte våre krav! :) "baby jogger deluxe city premier". 

Vi bor jo i en leilighet uten heis, så vi trengte en lett og enkel en. Det er heelt sikkert andre vogner som er mye, mye bedre. Men herregud, vi fikk akkurat den både jeg og mannen hadde lyst på etter å ha testet ut. Vi sa på likt hvilken vi likte best, og det var denne. :fnise:

Hadde jeg ikke tenkt på pris i det hele tatt, kan det hende jeg heller ville tatt silver cross, men 15 000 kroner for en barnevogn er jeg ikke gira på altså.

 

Jollyroom har black week, nye tilbud hver dag. Babybanden har black friday på fredag, med 15-70% avslag. Det salget varer til søndagen tror jeg. Vi vet at denne vognen kommer på tilbud der på fredag, men vi ville ikke ta sjansen på å vente til da i håp om å spare rundt 700 kroner ekstra. Sjansen for at tilbudet er dårligere enn det vi tok er jo stor.

 

902141.jpeg

Endret av Tonio
feil bilde :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Tonio skrev:

På jollyroom! Vi dro egentlig til Babybanden på skøyen for å se på barnevogner, vi kan ingenting. Og de har jo salg på fredag. Etter å ha fått vist funksjoner på nesten ti forskjellige vogner (herregud så flinke de var der!) og prøvd banen de har (de har en bane med grus, gress, brostein også videre for å prøve forskjellige underlag) så fant vi en som fylte våre krav! :) "baby jogger deluxe city premier". 

Vi bor jo i en leilighet uten heis, så vi trengte en lett og enkel en. Det er heelt sikkert andre vogner som er mye, mye bedre. Men herregud, vi fikk akkurat den både jeg og mannen hadde lyst på etter å ha testet ut. Vi sa på likt hvilken vi likte best, og det var denne. :fnise:

Hadde jeg ikke tenkt på pris i det hele tatt, kan det hende jeg heller ville tatt silver cross, men 15 000 kroner for en barnevogn er jeg ikke gira på altså.

 

Jollyroom har black week, nye tilbud hver dag. Babybanden har black friday på fredag, med 15-70% avslag. Det salget varer til søndagen tror jeg. Vi vet at denne vognen kommer på tilbud der på fredag, men vi ville ikke ta sjansen på å vente til da i håp om å spare rundt 700 kroner ekstra. Sjansen for at tilbudet er dårligere enn det vi tok er jo stor.

 

902141.jpeg

Hmm.. jeg hadde tenkt meg til babybanden på Skøyen en tur for å teste jeg og faktisk. Har sett den testbanen de har der. Vi bort også uten heis, så vi trenger også lett og enkel. Men jeg rekker jo ikke denne uka da... :( Har for mye annet som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den på skøyen vi var på! Og jeg ble kjempeimponert. Følte at de tok veldig godt vare på oss, forklarte tydelig. Ga både positive og negative ting ved vognene også videre. Derfor var det litt surt å ikke kjøpe vogn hos dem, men det er jo ingen tvil om at vi vil anbefale dem til andre, eller bruke dem for andre ting! :Nikke:

Det er jo stadig vekk tilbud, så er jo ikke hastverk! Dere har jo gooood tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tonio skrev:

Er den på skøyen vi var på! Og jeg ble kjempeimponert. Følte at de tok veldig godt vare på oss, forklarte tydelig. Ga både positive og negative ting ved vognene også videre. Derfor var det litt surt å ikke kjøpe vogn hos dem, men det er jo ingen tvil om at vi vil anbefale dem til andre, eller bruke dem for andre ting! :Nikke:

Det er jo stadig vekk tilbud, så er jo ikke hastverk! Dere har jo gooood tid!

Ja, det er sant. Trenger jo ikke vogn før om et halvt år. Sikkert noe nyttårssalg eller romjulssalg også. Fikk god hjelp på Barnevognhuset Rudo når jeg var å sjekket ut. Når jeg var på Babyshop var jeg så sliten og varm i dunjakka at jeg ikke orket å snakke med noen. Så jeg bare pirket litt på noen vogner på egenhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Tonio skrev:

Vi kjøpte barnevogn i dag, vognen vi så på i dag viste seg å være på over 50% tilbud. :sjenert: Litt tidlig si.

Bra det ikke bare er jeg som er så "crazy" 😂 Bestilte britax smile 2 før helgen 🙈 Fant den nedsatt 2000 kr, så tenkte det var bare å slå til. To dager etterpå var prisen satt opp igjen. Mannen lot meg heldigvis bestemme vogn, eneste kriteriet var at den ikke tar for stor plass i bil osv, og at den ikke var altfor dyr. Han skal hente den på posten i morgen 😍 Vet ikke om jeg klarer å la den stå umontert.. 😂

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, strawberry skrev:

Bra det ikke bare er jeg som er så "crazy" 😂 Bestilte britax smile 2 før helgen 🙈 Fant den nedsatt 2000 kr, så tenkte det var bare å slå til. To dager etterpå var prisen satt opp igjen. Mannen lot meg heldigvis bestemme vogn, eneste kriteriet var at den ikke tar for stor plass i bil osv, og at den ikke var altfor dyr. Han skal hente den på posten i morgen 😍 Vet ikke om jeg klarer å la den stå umontert.. 😂

Haha, du aner ikke hvor deilig det er å høre at jeg ikke er alene! :laugh:

Vi fikk jo nedsatt litt over 4000 kroner på drømmevognen, føles nesten dumt ut å ikke slå til da vel... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tonio skrev:

Haha, du aner ikke hvor deilig det er å høre at jeg ikke er alene! :laugh:

Vi fikk jo nedsatt litt over 4000 kroner på drømmevognen, føles nesten dumt ut å ikke slå til da vel... :sjenert:

Da må man nesten slå til ja! Og altså, nå er det jo etter statistikken 99% sikkert at vi får babyer i vår 😍 Så da synes ikke jeg det er så dumt å begynne tidlig. Dessuten veldig deilig å spre utgiftene litt 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spre utgiftene er lurt. For det blir nok av de når man er førstegangs. Ser ut til at jeg får arvet litt da, og det er jeg glad for. Både sånn vinterpose til vogn, sengetøy, stellematte hittil. En venninne rydder etter minsten så hun skulle sende meg bilder som jeg kunne svare ja og nei til :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vogn til dere to @Tonio og @strawberry:) Her blir det dårlig med nye innkjøp, så jeg misunner dere litt for det :P

i dag var jeg hos jordmor igjen. Livmora har kommet ganske langt opp nå :) også ble hun med på å lete etter hjerteslag, selv om hun ikke kunne love noe. Vi fant til slutt :rodmer: Deiligste lyden som finnes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre hjerteslag for første gang i dag og. 155 slag i minutter sa han, og det var helt normalt. 

Jeg har vært hos gynekolog pga noe ikke-svangerskapsrelatert. Men han var litt gira siden jeg er gravid, så han sa at vi kunne jo ta en titt på babyen også når vi først var i stolen. Også hadde han 3D funksjon på ultralydapparatet, men han sa at han hadde ikke kurs i det, så han var ikke så flink, men prøvde litt likevel. Så da har jeg fått sett ansiktsprofilen til baby. Også sett vanlig UL bilder. Hun har vokst 1 cm siden torsdag! Hadde ikke regnet med å få se UL i dag. Hadde jeg visst det hadde jeg ikke bestilt time til forrige uke. Men det gjør jo ikke noe å se en gang ekstra da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy @Omo! Litt misunnelig der altså :P min hadde også 155. :) 

Hørte en gang en påstand om at det gutt om det var over en viss antall slag og jente om det var under. Men igjen, det er ikke vitenskapelig bevist :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fanteria skrev:

Så gøy @Omo! Litt misunnelig der altså :P min hadde også 155. :) 

Hørte en gang en påstand om at det gutt om det var over en viss antall slag og jente om det var under. Men igjen, det er ikke vitenskapelig bevist :P 

Min er jo jente, så vi kan teste hypotesen. Da må jo din være jente også :ler:  

Han gynekologen i dag sa at det var vanskelig å se kjønn så tidlig og hun lå i litt dårlig posisjon for å se, men han ville tippet jente sa han. Men kunne ikke være heeelt sikker. Så når 2 gynekologer har sagt jente føler jeg meg trygg på at de har rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fanteria skrev:

Så gøy @Omo! Litt misunnelig der altså :P min hadde også 155. :) 

Hørte en gang en påstand om at det gutt om det var over en viss antall slag og jente om det var under. Men igjen, det er ikke vitenskapelig bevist :P 

Jeg har hørt motsatt, 140+ er jente, 139 og lavere er gutt. :fnise:

Ser det er det som står på lenken til Omo også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, Tonio skrev:

Jeg har hørt motsatt, 140+ er jente, 139 og lavere er gutt. :fnise:

Ser det er det som står på lenken til Omo også.

Om det er riktig skal jeg ikke klage :P selv om jeg ikke klager om det er gutt heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter visst ei lita jente fikk vi vite i dag! 😍💕 Så magefølelsen var visst riktig 😄

Har allerede tenkt "hun" osv helt siden jeg ble gravid, men det å nå vite det, og å kunne kjøpe jenteting er litt rart allikevel! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, strawberry skrev:

Vi venter visst ei lita jente fikk vi vite i dag! 😍💕 Så magefølelsen var visst riktig 😄

Har allerede tenkt "hun" osv helt siden jeg ble gravid, men det å nå vite det, og å kunne kjøpe jenteting er litt rart allikevel! 

Hurra. :nordvesta:

Er du ikke redd for at de har sett feil, føler jeg leser så ofte om det. :sjenert:For du er vel rundt uke 14 nå? Sorry altså, mener ikke å være slem. :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...