Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har OUL 13. desember. På forhånd håpet jeg veldig på å få i uke 17, men da er jeg i uke 19. Men kanskje man får se mer når man må vente litt til? En litt større og litt mer ferdig baby? Det blir ei spennende tid framover med OUL'er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en uke til for min del :) Jeg er positivt overrasket, om en uke er jeg 18+3 - så det blir en hel uke tidligere enn i forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lottelh skrev:

Har vært på OUL i dag! Ny termin: 4.mai. Og det er en gutt! Som vi trodde 😍

Oi, du ble satt nesten en hel uke frem! Det må ha vært deilig! :babygutt:

 

Vi har OUL på onsdagen som kommer. Da er jeg med idiotisk utregna menstermin 19+5. Regner med at når vi drar derifra er jeg nærmere 18+5-19+0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aå kjedlig for dere som bor høyt og uten heis! Lurt å flytte da ja, om man har mulighet. 

Jeg har også OUL 28. Desember, @Fanteria! Føles så lenge til, men passer egentlig bra for oss siden mannen har fei i romjulen, så slipper han å jobbe inn fri. Men føles veldig lenge til ja!

Og dere.. Jeg har aldri likt kaviar, men nå  i kveld fikk jeg akutt behov for det 😂

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi noe å se frem til @strawberry :) . Vi har også ferie i romjula. Den kvelden skal vi også feire en forsinket jul med svigerfamilien, så hadde vært kos med en liten overraskelse :) 

Endret av Fanteria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lottelh skrev:

Har vært på OUL i dag! Ny termin: 4.mai. Og det er en gutt! Som vi trodde 😍

Gratulerer!! 😍

 

jeg har oul 20.des. Og da er jeg uke 19+2. Hvorfor får vi så sent? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lottelh

Takk alle sammen! Alt så bra ut. Rart å tenke på at vi skal få en sønn ❤️

Synes selv vi fikk tidlig ultralyd, etter menstermin var jeg bare 17+3 i går (og etter termin satt på TUL var jeg 17+6). Med ny termin er jeg altså 18+3 i dag. Men jeg skal ikke klage! 

Morkaka lå bak, så nå håper jeg at jeg kjenner noen bevegelser snart. Var en aktiv liten kar, som ikke ville bli tatt bilde av (lå med bein og armer over hodet og ansiktet vendt bort).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, lottelh skrev:

Takk alle sammen! Alt så bra ut. Rart å tenke på at vi skal få en sønn ❤️

Synes selv vi fikk tidlig ultralyd, etter menstermin var jeg bare 17+3 i går (og etter termin satt på TUL var jeg 17+6). Med ny termin er jeg altså 18+3 i dag. Men jeg skal ikke klage! 

Morkaka lå bak, så nå håper jeg at jeg kjenner noen bevegelser snart. Var en aktiv liten kar, som ikke ville bli tatt bilde av (lå med bein og armer over hodet og ansiktet vendt bort).

Ikke sant det er rart når man sier at man skal få en sønn/datter. Det høres litt fjernt ut for meg. Jeg klarer ikke helt å tilpasse meg at jeg skal bli mamma hellet. Veldig rar følelse. Det er lettere med «vi skal ha en baby» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående når man har OUL så sa jordmor til meg at det er bedre å ha det senere for å få sett alt de trenger å se og slikt. Ene venninna min som nylig var på OUL må tilbake igjen snart på ny ultralyd, for fosteret lå fortsatt så langt ned at dem ikke fikk se hjertet bra nok. Så kan være noe i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @lottelh! Så koselig :hjerte: Jeg gleder meg til å vite om det er sønn eller datter, og si han eller hun, og ikke bare "den".

Det var noe sånt jeg tenkte @Tonio, at man ser mer litt seinere. Legen min søkte heller ikke før etter første svangerskapskontroll i uke 12, så da spørs det om de tidligere timene var opptatt allerede.

Her er det faktisk masse liv og sprelling hver dag nå! Helt fantastisk følelse :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan babymagen poppe fra en dag til neste?  :sjokkert:  I går hadde jeg ikke noe babymage, og i dag har jeg masse! Så merkelig. Hadde egentlig ikke i morges heller. Og nå er jeg ikke forstoppet eller oppblåst heller :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omo skrev:

Kan babymagen poppe fra en dag til neste?  :sjokkert:  I går hadde jeg ikke noe babymage, og i dag har jeg masse! Så merkelig. Hadde egentlig ikke i morges heller. Og nå er jeg ikke forstoppet eller oppblåst heller :klo: 

:Nikke:

Er ikke uvanlig at det endrer seg i løpet av dagen heller. Tror det er vanligst at den er størst om morran? Eller at det synes om morran men ikke utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omo skrev:

Kan babymagen poppe fra en dag til neste?  :sjokkert:  I går hadde jeg ikke noe babymage, og i dag har jeg masse! Så merkelig. Hadde egentlig ikke i morges heller. Og nå er jeg ikke forstoppet eller oppblåst heller :klo: 

Jeg har hørt andre beskrive det sånn! Min snikvokser, sånn at jeg egentlig ikke legger merke til det. Jeg syns den har vært "stor", siden uke 12, men ikke at den har vokst noe særlig det siste (det gjør den visst, for buksene mine slutter å passe). Har du skaffet/begynt å bruke noen mammaklær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

45 minutter siden, Tonio skrev:

:Nikke:

Er ikke uvanlig at det endrer seg i løpet av dagen heller. Tror det er vanligst at den er størst om morran? Eller at det synes om morran men ikke utover dagen.

Det var så rart, for når jeg skiftet etter jeg kom hjem fra jobb så meg i speilet når jeg gikk forbi og bare "hæ? hvor kom den fra?" :ler: 

45 minutter siden, Illy skrev:

Jeg har hørt andre beskrive det sånn! Min snikvokser, sånn at jeg egentlig ikke legger merke til det. Jeg syns den har vært "stor", siden uke 12, men ikke at den har vokst noe særlig det siste (det gjør den visst, for buksene mine slutter å passe). Har du skaffet/begynt å bruke noen mammaklær?

Nei, vanlige klær passer enda. Jeg har egentlig bare sett ut som jeg er bittelitt tykkere enn vanlig når jeg er i undertøy. Men med klær har det ikke vært synlig enda. Jeg så mye mer gravid ut i uke 12 da jeg var på Gran Canaria enn jeg gjorde fra uke 13. Men i uke 12 var jeg jo skikkelig oppblåst da. Så da var det vel bare luft. Også ble magen liksom ganske vanlig igjen fra uke 13 og til i går. 

 

Og jeg har funnet en artikkel med forsking (riktignok gjengitt på melk.no som ikke er helt inhabile), men som viser at a få i seg probiotika under svangerskap og amming kan gi mindre eksem hos barna. Så nå har jeg kjøpt Biola for første gang i mitt liv :ler:  Jeg er eksembarn. Hadde voldsomt med eksem når jeg var liten og var masse på sykehus, hadde det svære smøre regimet, måtte bade i spesielle vannbad greier osv osv. Veldig vondt. Nå som voksen holder jeg det nogelunde i sjakk, men må smøre en del og bruker en del kortisonkremer og må til sola i løpet av vintern for å stagge det gjennom hele vintersesongen. Så jeg skal gjøre ALT jeg kan for at ikke mini skal få det samme. Det er jo veldig arvelig også desverre. Om det så er bare en liten sjanse for reduksjon. Håper hun arver sin fars hud!  https://www.melk.no/Kosthold-og-helse/Allergi-og-intoleranse/Probiotika-kan-gi-mindre-eksem

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To positive ting med svangerskapssymtomer hos meg:

1. Håret på kroppen vokser supersakte! En uke siden jeg barberte legger nå, og håret på leggene er sånn som det vanligvis er etter 2 dager.  Har lest at det skal vokse fortere og at man kan få økt behåring da. Jeg er visst omvendt.

2. Jeg har ikke sukkersug lenger. Det ga seg nesten med en gang. Uke 6 tror jeg. Jeg har alltid vært skikkelig sukkeravhengig, og spist sjokolade nesten hver dag. Har vært stolt av meg selv når jeg har klart å gå forbi sjokoladehylla i butikken osv. Nå tenker jeg ikke på det en gang. Jeg spiser hvis jeg blir tilbudt, men jeg har egentlig ikke lyst på. Og å gå forbi godterihylla i butikken er som å gå forbi panteautomaten. 

 

Håper disse to fortsetter etter fødsel også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Omo skrev:

To positive ting med svangerskapssymtomer hos meg:

1. Håret på kroppen vokser supersakte! En uke siden jeg barberte legger nå, og håret på leggene er sånn som det vanligvis er etter 2 dager.  Har lest at det skal vokse fortere og at man kan få økt behåring da. Jeg er visst omvendt.

2. Jeg har ikke sukkersug lenger. Det ga seg nesten med en gang. Uke 6 tror jeg. Jeg har alltid vært skikkelig sukkeravhengig, og spist sjokolade nesten hver dag. Har vært stolt av meg selv når jeg har klart å gå forbi sjokoladehylla i butikken osv. Nå tenker jeg ikke på det en gang. Jeg spiser hvis jeg blir tilbudt, men jeg har egentlig ikke lyst på. Og å gå forbi godterihylla i butikken er som å gå forbi panteautomaten. 

 

Håper disse to fortsetter etter fødsel også! 

Så bra at du minner om at det er positive graviditetssymptomer også!

Jeg har ikke tenkt så mye over det, men når du nevner det, så har håret på kroppen min også sakket veldig ned. Det vokser (altfor) raskt til vanlig, så det er faktisk påfallende. Jeg har også lest at det skal være motsatt. Og så har jeg veldig godt og stabilt humør. Jeg er lei av å kaste opp hele tida, men selv det går liksom greit. Jeg hadde trodd det skulle bli motsatt, jeg reagerer vanligvis med plagsomt ustabilt humør på hormoner (det ble mye hormoner ifbm. behandling for barnløshet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har det vært for meg i begge mine graviditeter @Omo; håret på legger og under armer vokser mye senere og virker neste "tynnere" og mykere enn før, mens hodehåret vokser fortere og blir enda tykkere enn før. Blir det som sist mister jeg et middels kjæledyr et halvårs tid etter fødsel, da :fnise: 

Og @Illy, humøret mitt er også ekstremt mye bedre og mer stabilt nå enn under all behandlingen ;) Jeg hadde en liten deppa periode mellom uke 12 og 14 da jeg følte kvalmen burde begynt å bli bedre, men etter at bevegelsene begynte å komme i uke 14 har det bare vært veldig bra igjen egentlig! Jeg blir selvfølgelig sliten og lei av å spy, men det er ganske "isolerte" følelser som jeg ikke føler går ut over resten eller hvordan jeg forholder meg til mann og barn - og det kan man trygt si at hormonbehandlingene gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...