Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Hei :velkommen: 

 

Jeg har spist mye biff her.. er liksom det sikreste. Men well done da.. Det er ikke stas. Men jeg blir forvirret av hvilke fisketyper jeg kan spise eller ikke, så jeg bare dropper det. Siden det står "eksotiske" fisker på matportalen.  Er så irriterende med forkostbuffeten at jeg må gå rett forbi ostebordet, og skinkepåleggsbordet. 

Jeg har glemt meg litt da faktisk. Har spist yoghurt som jeg ikke vet om er pasteriusert og speilegg. Det er liksom ting jeg ikke tenker over. Men satser på at det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil helst ha biffen medium-rare, så gjennomstekt ville vært skuff 🙁 @Omo 

kommer aldri til å glemme da mannen lagde det dagen vi kom hjem med guttungen 😍 også hadde jeg venner som kom på barselbesøk med brie og spekemat 😝  de passet godt på meg 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Fanteria skrev:

Finnes det upasteurisert yoghurt? 😕

Aner ikke. Etter jeg googlet yoghurt i Spania konkluderte jeg med ut fra det jeg leste at de stort sett bruker pasteurisert melk her, så da er jeg nok på den sikre siden. Håper svaret på toxo prøven kommer snart. Hadde vært fint om jeg hadde hatt det fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååh! Må bare dele. Fikk nettopp vite at enda ei i vennegjengen er gravid, med termin 2 uker etter meg. Så nå kommer det 5(!) barn på et halvt år 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!! Da blir dere den barselgruppa i gjengen da! 

 

Jeg våknet i natt og drømte at ultralyden viste at jeg var på vei til å spontanabortere. Måtte vente en uke å ta ny UL for å vite mer. Var helt svett når jeg våkna. Veldig ekkel drøm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt at jeg kanskje burde finne ut hva vi skal kjøpe inn av utstyr og sånt. Hvilke modeller og merker, så man kan slå til når det er black friday, romjulsalg, nyttårs salg og evt andre kampanjer. Men jeg synes det er så tidlig å skulle finne ut av enda... Og tidlig å begynne å kjøpe de store tingene enda også. 

Har dere tenkt noe på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel ikke den rette til å si noe siden jeg har alt utstyret vi trenger, men det er jevnlig salg hos de ulike forhandlerne. Så om man har litt is i magen kan man slippe å betale fullpris for det meste. Så jeg kan si meg enig om at det er greit å få en ide om hva dere ønsker. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått svar på blodprøvene nå. Rubella var positiv, men resten negativ. Så da har jeg ikke hatt toxo, og må fortsatt være veldig forsiktig.. :( jeg hadde håpet at den skulle være positiv, så jeg kunne slappe litt mer av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det kan være en fordel å slå til på salg, det er mye som trengs til en baby 😊 Jeg har to barn fra før, de er 7 og 5, og vi hadde egentlig ikke regnet med flere barn. Alt er derfor solgt/ gitt bort 🙈 Men jeg kjøper inn med glede jeg altså ❤ 

Bilen vår er noe trang i baksetet, må derfor velge babysete med omhu. Ønsker et som gjør det bra i test, og samtidig ikke tar for stor plass. Kan jo bli en utfordring 😉 Når det gjelder vogn har jeg ikke peiling denne gangen. Har tidligere vært veldig fornøyd med Emmaljunga city cross. Bor i skogen, så er en fordel med noe robust. 

Hvilke vogner har dere andre vurdert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trnker maxicosi bilstol og britax smile 2 som barnevogn. Kjenner maaange som er så fornøyd med maxicosi, den er lett, liten, passer til de fleste barnevogner med bilstoladapter. Jeg vurderte først emmaljunga nxt90f-barnevogn, men synes at den er for dyr. Synes at britaxen er et godt alternativ til den. 

Ja, jeg valgte alt dette før jeg ble gravid.. Var veeeldig klar for å bli gravid etter å måtte utsette prøvingen et halvt år.. 😂

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling. Må nok gå på litt vindus shopping. Jeg må ha vogn som er god i trapper og lett. Vi bor i 5.etg uten heis. Har ikke bil så vi trenger ikke ta hensyn til det eller barnesete. Men har tenkt på bed side crib. 

Hva annet trenger man? Vi skal ikke ha stellebord, bruker en matte på en kommode vi har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de kommer trenger man ikke mer enn sengeplass, dyne, teppe til vogna, gulpekluter, klær, ammeinnlegg (gjerne ull selv om det er sommer), ammebh til deg (vanskelig å vite hvilken str man ender opp med), bilstol for de som har bil, badebalje om man ikke har badekar og sånn du kan sette oppi som er mindre. Er sikkert mer, men kommer ikke på det nå. 

Det er så mange ting man ikke vet om man trenger som man finner ut av etterhvert. Det er flere ting jeg aldri brukte, men som venninner av meg har hatt stor glede av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagrer lista. :) 

det er vel lurt å kjøpe etterhvert som man trenger og ikke ha full pakke med alt som kan tenkes fra start. 

Om en uke sksl vi på UL!! Gleder meg!! Håper han klarer å se kjønn! Det er litt tidlig enda, men han skal visst være veldig flink. Og er nysgjerrig på hvor langt han mener jeg er på vei. Om han mener noe i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Omo skrev:

Om en uke sksl vi på UL!! Gleder meg!! Håper han klarer å se kjønn! Det er litt tidlig enda, men han skal visst være veldig flink. Og er nysgjerrig på hvor langt han mener jeg er på vei. Om han mener noe i det hele tatt. 

Hvor langt er du på vei da? 14? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Fanteria skrev:

Var det du som lagde tråden om ting man trenger i gravidforumet @Omo ? Om ikke hadde den flere ting som jeg glemte 😜 

Nei, det var ikke meg. Selv om det godt kunne vært det! Jeg får ta en titt!

Edit: nå har jeg sett på den og fylt på lista. Ser ut som det er mye av de småtingene jeg kan ønske meg til jul :jepp: 

1 time siden, Fanteria skrev:

Hvor langt er du på vei da? 14? 

Da er jeg 14+4 vel. Også tror jeg jo at jeg egentlig er litt lenger. Hun som anbefalte meg denne gynekologen sa at han hadde sett kjønnet på alle hennes 3 allerede i uke 12 (og hatt rett), så jeg har håp. Men jeg får prøve å ikke ha for høye forhåpninger, for det er jo egentlig litt tidlig å se det sies det. 

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får dele når du har vært der @Omo 😄

jeg fikk tips av moren min om å legge til mammabanden på snap. Det er ulike mammaer som overtar kontoen og som poster ulike ting. I dag var det hun som hadde en minidokumentar som het jummymummy. Den er absolutt å anbefale 👍🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 12+3 i dag og kjenner meg endelig litt normal igjen. Føler jeg har vært i en gravidtåke med trøtthet, kvalme, sulten hele tiden, å tisse hele tiden, ha vondt i puppene og å tenke bare på babyting siden jeg ble gravid. Nå føler jeg meg mer som før jeg ble gravid, og skjønte lite når jeg plutselig hadde fått brev om at jeg var henvist til gynekologisk avdeling.. 😂 Det var selvsagt ultralydtimen 😍 Har vært helt i julegavemodus de siste dagene, så har ikke tenkt SÅ mye på graviditeten. Har liksom blitt vandt til det føler jeg, og begynt å fokusere litt mer på andre ting. Vi tenker å si det til familie og gjøre det offentlig innen en uke og gleder oss sånn! 😍

Endret av strawberry
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, strawberry skrev:

Er 12+3 i dag og kjenner meg endelig litt normal igjen. Føler jeg har vært i en gravidtåke med trøtthet, kvalme, sulten hele tiden, å tisse hele tiden, ha vondt i puppene og å tenke bare på babyting siden jeg ble gravid. Nå føler jeg meg mer som før jeg ble gravid, og skjønte lite når jeg plutselig hadde fått brev om at jeg var henvist til gynekologisk avdeling.. 😂 Det var selvsagt ultralydtimen 😍 Har vært helt i julegavemodus de siste dagene, så har ikke tenkt SÅ mye på graviditeten. Har liksom blitt vandt til det føler jeg, og begynt å fokusere litt mer på andre ting. Vi tenker å si det til familie og gjøre det offentlig innen en uke og gleder oss sånn! 😍

Det er så deilig når man føler seg litt normal igjen. Og det er vel bare å nyte 2.trimester har jeg hørt, før det blir tungt i 3.trimester. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...