Gå til innhold

Motivasjonstråden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så langt denne uken: 

Tirsdag: lagsport 

Torsdag: styrketrening! Økte på knebøy og markløft: 55 kg og 57,5 kg :jepp: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, inle skrev:

Så langt denne uken: 

Tirsdag: lagsport 

Torsdag: styrketrening! Økte på knebøy og markløft: 55 kg og 57,5 kg :jepp: 

Nice! 

Knebøy og markløft er noe fantastiske greier, trener både kropp, sjel og ikke minst psyken :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches
5 timer siden, Frøken_fjong1 skrev:

Pullups er så gøy 😍 Eller chins som jeg trener mest av. Måten jeg ble sterkere på den øvelsen var mye nedtrekk, både smale og breie, negative chins, chins med strikk og diverse andre ryggøvelser . Men fokus på nedtrekk og chins med strikk faktisk. Og ikke minst, gjøre de øvelsene ofte. Jeg gjorde/gjør de veldig ofte , sånn ca neste hver trening + hver gang jeg går fra stuen og ut i gangen 😂 Har sånn doorgym 😍

Så gøy å lese😀👍tar med meg tips! Eg tar push ups ofte og plutselig slenger jeg meg ned på gulvet og tar en push up😂😂nå er målet mitt å klare pull ups! Kor mange tar du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Peaches skrev:

Så gøy å lese😀👍tar med meg tips! Eg tar push ups ofte og plutselig slenger jeg meg ned på gulvet og tar en push up😂😂nå er målet mitt å klare pull ups! Kor mange tar du? 

Jeg var oppe i 8 stk rett før ferien. Men nå er jeg nede i 5 😵 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches
23 minutter siden, Frøken_fjong1 skrev:

Jeg var oppe i 8 stk rett før ferien. Men nå er jeg nede i 5 😵 😂

5 er ikke verst det! 😀💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken_fjong1 skrev:

Jeg var oppe i 8 stk rett før ferien. Men nå er jeg nede i 5 😵 😂

 

1 time siden, Peaches skrev:

5 er ikke verst det! 😀💪

Rekorden min er 23. 30 om man teller med kipping 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peaches
3 minutter siden, Cyrus skrev:

 

Rekorden min er 23. 30 om man teller med kipping 😎

Wow😲tror aldri jeg kommer dit😅håper på et par i første omgang hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Peaches skrev:

Wow😲tror aldri jeg kommer dit😅håper på et par i første omgang hehe

Jeg klarer ikke det idag. Det var den gangen jeg var liten og tynn og bare trente calisthenics

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rekord er 9 om jeg husker rett. Nå klarer jeg kanskje 3. Trent en del siden mai nå, men ikke tatt pull ups da jeg har vært motløs. Har dog bestemt meg for å gjøre noe med det. 

Pull up skal jobbes med. Mål på 3 x 10 før jul. Ingen ide om hvor realistisk det er, trakk det rett ut av baken. 😂😂

😎

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peaches skrev:

5 er ikke verst det! 😀💪

Det er for dårlig 😂 Men jeg skal opp i 10 stk da, så legger jeg på ekstra vekt :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cyrus skrev:

 

Rekorden min er 23. 30 om man teller med kipping 😎

Skal jeg gå for å slå din rekord? :phaedra: neida, det skjer aldri , tror jeg. Eller? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches
1 time siden, Frøken_fjong1 skrev:

Skal jeg gå for å slå din rekord? :phaedra: neida, det skjer aldri , tror jeg. Eller? :lur:

You go girl😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peaches
1 time siden, debattanten skrev:

Min rekord er 9 om jeg husker rett. Nå klarer jeg kanskje 3. Trent en del siden mai nå, men ikke tatt pull ups da jeg har vært motløs. Har dog bestemt meg for å gjøre noe med det. 

Pull up skal jobbes med. Mål på 3 x 10 før jul. Ingen ide om hvor realistisk det er, trakk det rett ut av baken. 😂😂

😎

Jeg har som mål 3×1😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rapportet her inne på en stund. Men har måttet legge jogginga på hylla en stund, pga vondt knee. Men power walk på mølla hver dag og knebøy har jeg gjort.  Tatt unna det for i dag👏😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches

Noen av grunnene til at jeg trener styrke er følgende: hvis et av barna mine faller i sjøen vil jeg klare å dra det opp igjen, jeg vil klare å dra meg sjøl opp på bryggekanten eller oppi båten om jeg skulle dette uti, jeg vil klare å løfte tunge ting og klare meg sjøl i hverdagen...dette er noe av det som motiverer meg til å bli sterkere...utseende er et pluss og da...men det er bonusen av treningen😏 

Endret av Peaches
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening i stua er unnagjort! Har også fått et vondt kne, så jogginga fremover får byttes ut med powerwalk for å se om det går bedre :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiv dag i dag. Startet med 3 x 5 knebøy mens jeg lagde kaffe. Kjente at det ble i meste laget, så går for 2 x 5 i morgen.

Handletur, flere steder og mye gåing. Hjelper å kunne støtte seg på handlevogna og ta pauser/stå stille underveis. Tok en god pause mellom hver butikk og før hjemturen.

Ryddet og vasket halve kjøleskap, det var på høy tid. (Har en arbeidsstol så jeg kan gjøre det sittende, så det går selv om det er slitsomt.)

Skal også en tur ut med søppel senere i dag. Ikke så veldig langt, men langt nok. Pleier å kombinere det med en liten gåtur, men tviler på om det skjer i dag. Får se an formen når jeg står ved søppelkassa.

Jeg er fornøyd med dagen, både det jeg har fått gjort og at jeg har vært flink til å legge inn gode pauser. Pauser er nøkkelen til å få gjort en del.

(Jeg vet tråden ikke dreier seg om husarbeid, men sånn som formen min er for tiden blir all aktivitet "trening", derfor har jeg tatt det med.)

 

Anonymkode: 77bfd...c92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aktiv dag i dag. Startet med 3 x 5 knebøy mens jeg lagde kaffe. Kjente at det ble i meste laget, så går for 2 x 5 i morgen.

Handletur, flere steder og mye gåing. Hjelper å kunne støtte seg på handlevogna og ta pauser/stå stille underveis. Tok en god pause mellom hver butikk og før hjemturen.

Ryddet og vasket halve kjøleskap, det var på høy tid. (Har en arbeidsstol så jeg kan gjøre det sittende, så det går selv om det er slitsomt.)

Skal også en tur ut med søppel senere i dag. Ikke så veldig langt, men langt nok. Pleier å kombinere det med en liten gåtur, men tviler på om det skjer i dag. Får se an formen når jeg står ved søppelkassa.

Jeg er fornøyd med dagen, både det jeg har fått gjort og at jeg har vært flink til å legge inn gode pauser. Pauser er nøkkelen til å få gjort en del.

(Jeg vet tråden ikke dreier seg om husarbeid, men sånn som formen min er for tiden blir all aktivitet "trening", derfor har jeg tatt det med.)

 

Anonymkode: 77bfd...c92

Det var jeg som skrev dette, men glemte å signere, igjen. 

Vil gjerne ha et fast "navn" i denne tråden, uten at det jeg skriver her skal kunne kobles opp mot mitt vanlige nick, derfor har jeg opprettet en bruker nr. 2. Kommer ikke til å bruke denne brukeren andre steder enn i denne tråden, og ev. i en dagbok hvis jeg bestemmer meg for å lage en treningsdagbok. (Det kommer dels an på hvordan denne tråden utvikler seg.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...