Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2018


Pasjonsfrukten

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Pasjonsfrukten skrev:

Terminen er satt til 27.feb så gikk inn og endret i appen jeg har så tellingen skulle bli riktig i forhold til termindatoen. 

 

Men det som er så rart er at jeg fortsatt kan trekke magen godt inn. Og nesten ikke se gravid ut. Blir kjempeforskjell. Men skal jo selvfølgelig ikke holde den inne da. Men synes det er så rart at det er så stor forskjell. Og at jeg klarer å trekke den inn. Magemusklene må jo funke veldig bra enn så lenge og ikke ha splittet seg? 

Stemmer. Du har termin dagen før meg 😀 har 28. Feb jeg. Jeg måtte også endre. Når var menstermin din? Min var 3.3. Og en lege ble overrasket over at jeg ble flytta den veien. De fleste blir vist flytta andre. Men helt greit for meg 😁

Men skjønner ikke. For min faste jordmor får alltid en dag før eller etter den mine apper sier. Men begge mine 2 apper er enige om hvor langt jeg er.

Du er nok ikke så stor da nei. Jeg har gått opp 4 kilo hittil og er 24+0 nå. Om jeg tar inn magen så skjer det nesten ingenting 😆 ca like stor fordi. Og den blir stadig større. Men litt gøy når det begynner å vises ganske godt. Har heldigvis kun lagt på meg over mage og pupper. Alt annet er ca likt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, hopeful skrev:

Stemmer. Du har termin dagen før meg 😀 har 28. Feb jeg. Jeg måtte også endre. Når var menstermin din? Min var 3.3. Og en lege ble overrasket over at jeg ble flytta den veien. De fleste blir vist flytta andre. Men helt greit for meg 😁

Men skjønner ikke. For min faste jordmor får alltid en dag før eller etter den mine apper sier. Men begge mine 2 apper er enige om hvor langt jeg er.

Du er nok ikke så stor da nei. Jeg har gått opp 4 kilo hittil og er 24+0 nå. Om jeg tar inn magen så skjer det nesten ingenting 😆 ca like stor fordi. Og den blir stadig større. Men litt gøy når det begynner å vises ganske godt. Har heldigvis kun lagt på meg over mage og pupper. Alt annet er ca likt. 

Mensterminen er 2.mars. endret  seg like mange dager som deg.

hmm  så rart  jordmor sa sist jeg var like langt på vei som appen sa. Så det stemte tydeligvis overens. Men hun var glad for at det bare var en dag endring, da er det ikke noe å tenke på egentlig  

 Har gått opp 4 kg jeg og. Men er bare på magen  ingen andre steder på kroppen. sliter heller ikke spesielt med økt vann i kroppen enda heller. Har vært et par lange dager på jobb hvor jeg har hatt litt mer merke etter sokkene , men ikke noe nevneverdig mye. Håper det fortsetter sånn :D  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har terminen min endret seg til 10.mars og graviditeten er mye enklere nå som den verste kvalmen har gitt deg. Er dog fortsatt medisinert og kjenner det med en gang hvis jeg hopper over pillene. På fredagen kastet jeg opp i et sett på morgenen på jobb og følte meg på bunn igjen. Tror neppe vi skal ha flere barn. Dette takler jeg ikke flere ganger. 

Mageb har vokst seg stor og er tydelig at jeg er gravid. Neste helg skal jeg ut på shopping og spandere på meg fint tøy. Nå går jeg i filler bokstavelig talt og føler meg så ufresh. 

Lille miraklet i magen sparker dag og natt og hun er veldig aktiv. Like koselig hver gang 💖💖💖

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2017 den 20.59, Hjertehåp skrev:

Tror neppe vi skal ha flere barn. Dette takler jeg ikke flere ganger. 

Det samme sa jeg etter forrige svangerskap. Forstår deg godt, selv om det var andre ting enn kvalme som plaget meg. Men, for meg gikk tiden lenge nok til at jeg orket ny runde likevel. Mange år, faktisk. Jeg tror det er flott med søsken, men også helt supert å være enebarn! Så fint at kvalmen er bedre :mynona:

Jeg er snart halvveis, og kjenner jeg er blitt tyngre. Kjenner det godt i hoftene om kvelden...

Hvordan går et med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg være ærlig har det jeg nå og hatt denne uken det helt forferdelig. Blir søkt om å gå til 60% på jobb pga jobben er ganske tung fysisk. Jeg sliter med å bøye meg ned å plukke opp ting fra gulvet pga smerter nederst i magen, klarte knapt å klippe tåneglene i går. Fredag og lørdag haddr jeg så vondt i ryggen, setet og hoftene/lårene at jeg på det værste knapt klarte å gå. Og da hadde vi kun gått en liten rolig (da mener jeg rolig, I mitt musetempo) tur i byen. Og om det skal være så vondt etter så amå turer som i går fremover kan jeg knapt jobbe, fordi jeg er i mye mer aktivt på jobb i hverdagen.

Men jeg er ved godt mot. Er stolt over magen som er en ganske stor kul. I dag er jeg i uke 25+0. Og det er etter mine beregninger kun 15 uker til termin. Og jeg vet at selv om jeg absolutt ikke liker å gå gravid, så er det så utrolig verdt det. For den lillr skapningen av et menneske som kommer er verdt alt i hele verden. Og jeg kan knapt vente.

Har funnet noen få klær å bruke til hverdag. Har to dongeribukser med strikk i livet (gravidbukser), de er bedre enn joggebuksene mine faktisk, også slike tynne gensere de selger på cubus (polo genser aktig). Også bruker jeg en del ullundertøy (kari traa blant annet). Og fant en kjole før helga som jeg kan bruke når jeg skal pynte meg de neste månedene. Så ingen fansy greier i klesveiene 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke godt ut, hopeful! Gratulerer med 25 (snart 26!) uker! 

Magefølelsen stemte, på ultralyd så vi en sprellende lillebror :hjerte: Han sparker og rører seg masse, og det er gøy å kjenne liv :)Magen er plutselig blitt stor, føler det skjedde nesten over natten. Har gravidebukser, og kunne ikke hatt noe annet på flere uker. Kjøpte en penkjole på asos.com som jeg gleder meg til å bruke til jul og nyttår. Nye bh'er måtte jeg ha for en god stund siden, men lurer på om de også begynner å bli litt små :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, rhubarb skrev:

Høres ikke godt ut, hopeful! Gratulerer med 25 (snart 26!) uker! 

Magefølelsen stemte, på ultralyd så vi en sprellende lillebror :hjerte: Han sparker og rører seg masse, og det er gøy å kjenne liv :)Magen er plutselig blitt stor, føler det skjedde nesten over natten. Har gravidebukser, og kunne ikke hatt noe annet på flere uker. Kjøpte en penkjole på asos.com som jeg gleder meg til å bruke til jul og nyttår. Nye bh'er måtte jeg ha for en god stund siden, men lurer på om de også begynner å bli litt små :dry: 

Er 26+0 i dag 😃 gratulerer med lillebror. Kjekt å høre. Vi er flere som venter en gutt i denne gruppa 😀

Jeg måtte kjøpe nye bher ikke lenge ettrr jeg fant ut jeg var gravid (i uke 6-7 trur jeg kanskje). De har vokst enormt. Kjente også litt på følelsen at den kom over natta. Og innimellom popper den litt mer opp. Ofte etter noen dager med en del smerter, plager i magen. Så kanskje en sammenheng? Greit å ha en penkjole å bruke fremover. Det skjer jo litt. Her er det flere bursdager, jul, nyttår osv før baby kommer. Så får nok brukt kjolen jeg kjøpte fremover.

Spennende å følge deg fremover. Når har du termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jeey skrev:

Føler jeg henger så lenge etter dere andre inne her! OUL idag 17+6, termin 27.april. Viste en frisk og aktiv lita jente 😍😍💜💜 

Ååh. Så kjekt. Spennende å følge deg.

Skjønner godt du føler det. Vi er to som kanskje ikke hører helt til denne gruppa. Men har termin siste/nest siste dag i februar. Men den termingruppa finnes det ikke liv i.

Hvordan er formen din? Kjenner du noe liv enda? Husker jeg var usikker på om det var baby jeg kjente på den tiden eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, hopeful skrev:

Ååh. Så kjekt. Spennende å følge deg.

Skjønner godt du føler det. Vi er to som kanskje ikke hører helt til denne gruppa. Men har termin siste/nest siste dag i februar. Men den termingruppa finnes det ikke liv i.

Hvordan er formen din? Kjenner du noe liv enda? Husker jeg var usikker på om det var baby jeg kjente på den tiden eller ikke. 

Ja, jeg kunne vært med i mai/juni gruppa, mn så er det jo april jeg hører til iog med at jeg skal ha planlagt keisersnitt to uker før termindato itilegg :) 

formen er veldig opp og ned, har en kronisk tarmsykdom som det går hardt utover i svangerskapet. Mn ellers så er kvalmen og matlysten bedre :)  Jeg har kjent noe jeg tror er babyen i over en uke, noe killinger som kommer og går, men blir så usikker på om det er den lille, jeg har morkaken frem også, så alt av bevegelser kommer vel litt senere :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Jeey skrev:

Ja, jeg kunne vært med i mai/juni gruppa, mn så er det jo april jeg hører til iog med at jeg skal ha planlagt keisersnitt to uker før termindato itilegg :) 

formen er veldig opp og ned, har en kronisk tarmsykdom som det går hardt utover i svangerskapet. Mn ellers så er kvalmen og matlysten bedre :)  Jeg har kjent noe jeg tror er babyen i over en uke, noe killinger som kommer og går, men blir så usikker på om det er den lille, jeg har morkaken frem også, så alt av bevegelser kommer vel litt senere :) 

 

Åja. Men da hører du til her ☺ kipt mes tarmsykdommen da. Men men. Bra at kvalmen er bedre samt matlysten.

Har også morkaken forann. Så vet hvordan det er. Håper det er babyen du kjenner. Husker jeg også kjente noe fra uke 16. Minte om bevegelser fra tarmene, men samtidig ikke helt. Så vanskelig å beskrive 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter i sofaen og koser meg med å skrive lister. Hva trenger vi av utstyr, klær og stelleprodukter. Hva trenger vi av klær i hvilken størrelse, hva har vi kjøpt/fått av utstyr, klær og stelleprodukter. Hva er foreløpig pris på mye av det vi har kjøpt (det som koster 500 kr +). Samtidig som jeg kjenner på at lille gull sparker meg i magen.

Han virker å ha to favorittplasser å sparke meg i magen. Oppe ved nederste ribbein på høyreside, og nede til venstre. Veldig koselig. Men til tider svært ubehagelig. Særlig om jeg ligger på sofaen eller i senga og han sparker ned i underlaget. Men ganske gøy når sambo fortalte at han ble vekket av at lille gull sparket så hardt i ryggen hans at han våknet tidlig en morgen her 🙈🙊

Flere som koser seg med planlegging? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi driver også å planlegger litt. Skriver på ønskelisten til jul. Har en del allerede men er jo en del stæsj man trenger 

til helgen starter vi forhåpentligvis oppussing av barnerom. Har bygd på huset så rommet må totalrenoveres. Gleder meg masse! 

Tiden flyr som bare det. Veldig travelt på jobben så dagene går unna. Er nå 27+6 (uke 28) men starter på uke 29 i morgen.  Helt sykt hvor fort det går. 😱😱

Formen er veldig bra egentlig. Sliter litt med smerter i symfysen av og til men ikke noe ekstremt. Og merker det blir tyngre å bøye seg og ta på sko 😂 magen er ikke sånn kjempestor synes jeg. Men nå er det jo en ekstrem vokseperiode fremover så blir vel tjukkere for hver dag!  Kjenner spark fra lillegutt hver dag, spesielt aktiv sent på kvelden når jeg roer ned. Hehe. 

 

Barnefaren hørte hjertelyden her om dagen ved å legge øret ned mot magen! SKulle ønske jeg også klarte det. 

Endret av Pasjonsfrukten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:

Vi driver også å planlegger litt. Skriver på ønskelisten til jul. Har en del allerede men er jo en del stæsj man trenger 

til helgen starter vi forhåpentligvis oppussing av barnerom. Har bygd på huset så rommet må totalrenoveres. Gleder meg masse! 

Tiden flyr som bare det. Veldig travelt på jobben så dagene går unna. Er nå 27+6 (uke 28) men starter på uke 29 i morgen.  Helt sykt hvor fort det går. 😱😱

Formen er veldig bra egentlig. Sliter litt med smerter i symfysen av og til men ikke noe ekstremt. Og merker det blir tyngre å bøye seg og ta på sko 😂 magen er ikke sånn kjempestor synes jeg. Men nå er det jo en ekstrem vokseperiode fremover så blir vel tjukkere for hver dag!  Kjenner spark fra lillegutt hver dag, spesielt aktiv sent på kvelden når jeg roer ned. Hehe. 

 

Barnefaren hørte hjertelyden her om dagen ved å legge øret ned mot magen! SKulle ønske jeg også klarte det. 

Ååh. Så heldig du er som får lage barnerom. Det kjenner jeg at jeg savner. Vi bor i 50 kvm med et soverom. Men vi må ordne på vårt rom. Må rydde og vaske, også sette inn senga. Også ordne fint innpå der 😍

Vi er akkurat like langt. 27+6 i dag  så i morgen 28 uker 🤗

Formen her er også for det meste bra nå etter at jeg reduserte jobben til 60%. Holder ikke på å dø ut utmattelse (bare en sjelden gang), og ryggen er blitt mye bedre enn den var tidligere. Men haha. Skulle ha på meg sokker i går. Var nesten så sambo måttr trå til å hjelpe meg 🤣 mrn klarer det selv enda. Er heller ikke kjempestor. Men ligger på gjennomsnittet på streken på symfysemålene. Og jeg kan se flere ganger i uken at jeg har vokst.

Liv kjenner jeg også hver dag 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da ble lørdagskvelden ikke helt som planlagt! 🙈 

klarte selvfølgelig det kunststykket å snuble i en forhøyet trikkeskinne (mulig pga telehiv?) og lå langflat i Oslos gater 🙈🙈 landet rett på magen men tok meg jo for med henda. Skviste jo lille klumpen! 🙁 

så da var det bare å ringe føden og høre hva man burde gjøre. Og da var det bare å dra inn på kontroll på Ahus! Så nå må natten tilbringes her i tilfelle morkakesvikt. Noe som er svært lite trolig, da alle tester og ultralyd var helt normal. Men de er veldig nøye på det og tar ingen sjanser. Så er i trygge hender her og har blitt tatt godt i mot 😁Selvom dette føles både kjedelig og unødvendig ut. Heldigvis bare en natt!  Viktigste er at lillegutt har det fint! Og han sparker og har fin hjertelyd! 

Endret av Pasjonsfrukten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dra hjem på formiddagen i dag etter en natt på Ahus. Ikke hatt noen smerter gjennom natten 🙌🏻

Men har fått en del kynnere etter i går, har ikke opplevd det før i svangerskapet. Så de sa jeg måtte ha lav terskel for å ta kontakt hvis jeg følte de ble regelmessige eller økte i styrke, i tilfelle jeg skulle gå i fødsel. Livmoren kunne bli irritert av et sånt fall  Men satser på det går bra! Kjenner masse spark fra lillegutt.  Litt øm i magen, men sikkert fra fallet. Alt så jo fint ut! Følte meg veldig ivaretatt på Ahus og ble «litt kjent» før jeg skal føde der i feb/mars. Så nå skal jeg bare ha et par rolige dager på sofaen før jeg kan fortsette som før. 

Endret av Pasjonsfrukten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei dere ☺ 

Nå er det flere uker siden sist jeg tittet innom her. Har vært så mye med skole, eksamener, dårlig form og ting. 

Jeg er nå 24 + 6. Og en aktiv frøken som ligger ganske lavt (Så hun sparker ned mot tissen hele tiden haha, føles som hun vil ut nesten). 

I dag opplevde jeg (har det fortsatt) sterke smerter nederst i magen mot underlivet som stråler nedover beina mine. Satt med skolearbeid, men måtte legge meg ned for presset og var så vondt. Kan ikke huske å ha kjent noe liknende i uke 24 ved forrige svangerskap. Kjentes ikke ut som de ubehagelige voksesmerter som kan komme.

Har dere opplevd noe liknende?? 😕 og det er ikke bekkenløsning for det er en helt annen smerte som jeg har fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, PrøveSola skrev:

Hei dere ☺ 

Nå er det flere uker siden sist jeg tittet innom her. Har vært så mye med skole, eksamener, dårlig form og ting. 

Jeg er nå 24 + 6. Og en aktiv frøken som ligger ganske lavt (Så hun sparker ned mot tissen hele tiden haha, føles som hun vil ut nesten). 

I dag opplevde jeg (har det fortsatt) sterke smerter nederst i magen mot underlivet som stråler nedover beina mine. Satt med skolearbeid, men måtte legge meg ned for presset og var så vondt. Kan ikke huske å ha kjent noe liknende i uke 24 ved forrige svangerskap. Kjentes ikke ut som de ubehagelige voksesmerter som kan komme.

Har dere opplevd noe liknende?? 😕 og det er ikke bekkenløsning for det er en helt annen smerte som jeg har fra før.

Jeg har fått vondt i symfysen i perioder. Merket det godt hvis jeg har stått/gått mye. Det stråler også litt nedover på hver side. Kan det være noe sånt du kjenner? Spurte legen min om det og han sa det var en lett versjon av bekkenløsning, men den fremre versjonen av det( eller hva han nå mente.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Pasjonsfrukten skrev:

Jeg har fått vondt i symfysen i perioder. Merket det godt hvis jeg har stått/gått mye. Det stråler også litt nedover på hver side. Kan det være noe sånt du kjenner? Spurte legen min om det og han sa det var en lett versjon av bekkenløsning, men den fremre versjonen av det( eller hva han nå mente.) 

Okei, nei det er nok ikke det. Føles annerledes. Forrige svangerskap hadde jeg bekkenløsning både på fremsiden som strålte nedover og baksiden. Veldig vondt men en helt annen vobdt enn dette. 🤔 hmmm. Denne gangen har jeg "bare" bekkenløsning på baksiden på høyre side. Men den er så ille at jeg ikke klarer å gå til tider. 

Smertene er helt borte i dag, men var så rar og faktisk rimelig vondt i går. Rart! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PrøveSola skrev:

Okei, nei det er nok ikke det. Føles annerledes. Forrige svangerskap hadde jeg bekkenløsning både på fremsiden som strålte nedover og baksiden. Veldig vondt men en helt annen vobdt enn dette. 🤔 hmmm. Denne gangen har jeg "bare" bekkenløsning på baksiden på høyre side. Men den er så ille at jeg ikke klarer å gå til tider. 

Smertene er helt borte i dag, men var så rar og faktisk rimelig vondt i går. Rart! 

Kanskje noen nerver eller annet i klem. Håper det holder seg borte fra nå av da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...