Gå til innhold

Barnevernet gjør jo så mye bra sies der.


Askandmaybeitell

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke standard for barnevernet å fjerne barn fra deres familier. 

Anonymkode: 00d2a...bd2

Fra artikkelen som er litt relevant, og sier at standarden er jo tydelig på vei et bekymringsfullt sted. Eller har du noe dokumentasjon, som viser det motsatte av dette her:

Så hva har skjedd etter dette? I 2015 var det 1504 akuttvedtak - en økning på hele 60 % fra 2008. Altså etter at departementet ber kommunene begrense bruken, så øker den med 60 %. Det innebærer i dag at kun 10-15 % av alle omsorgsplasseringer i Norge nå er ordinære plasseringer etter § 4.12, en type omsorgsplassering som gir barnet vesentlig større rettsikkerhet. Så kan man spørre om grunnen til en slik utvikling, er det at det i dag er flere alvorlige saker og et større behov for å beskytte barn slik at denne økningen kan rettferdiggjøres?  Vår påstand er at slik er det ikke, heller at terskelen for å benytte seg av akuttvedtak er blitt langt lavere.  Vi oppfatter i tillegg at akuttvedtakene som innebærer dårligere rettsikkerhet, ofte blir førende for resten av sakshåndteringen. I noen tilfeller har vi sett at unødvendige akuttvedtak medfører alvorlige skader for barna som er blitt utsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

??? Hva mener du? Hvis et barn blir mishandlet, så skal vi ikke ringe barnevernet fordi da kan barnet bli kriminelt fordi han vokser opp på barnehjem/fosterhjem i stedet for hjemme hos sine biologiske foreldre hvor han hører hjemme?

Anonymkode: f76b2...ec3

Nei. Les nå hva h*n skriver da, for søren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Askandmaybeitell skrev:

Fra artikkelen som er litt relevant, og sier at standarden er jo tydelig på vei et bekymringsfullt sted. Eller har du noe dokumentasjon, som viser det motsatte av dette her:

Så hva har skjedd etter dette? I 2015 var det 1504 akuttvedtak - en økning på hele 60 % fra 2008. Altså etter at departementet ber kommunene begrense bruken, så øker den med 60 %. Det innebærer i dag at kun 10-15 % av alle omsorgsplasseringer i Norge nå er ordinære plasseringer etter § 4.12, en type omsorgsplassering som gir barnet vesentlig større rettsikkerhet. Så kan man spørre om grunnen til en slik utvikling, er det at det i dag er flere alvorlige saker og et større behov for å beskytte barn slik at denne økningen kan rettferdiggjøres?  Vår påstand er at slik er det ikke, heller at terskelen for å benytte seg av akuttvedtak er blitt langt lavere.  Vi oppfatter i tillegg at akuttvedtakene som innebærer dårligere rettsikkerhet, ofte blir førende for resten av sakshåndteringen. I noen tilfeller har vi sett at unødvendige akuttvedtak medfører alvorlige skader for barna som er blitt utsatt.

Barnevernet i Kongberg ble omtalt på TV2 for en stund tilbake. Med familieråd ble 90 prosent færre barn sendt til fosterhjem. http://www.tv2.no/a/8942802/ 

Tenk om barnevernet i de andre kommunene hadde tatt etter dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt sykt av deg å skylde på BV for at du ble en overgriper. Eier du ikke skam? Ser du ikke at det blir respektløst overfor ofrene dine? 

Anonymkode: fd83b...b5a

Hvorfor er h'n er overgriper? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, slagelse skrev:

Barnevernet i Kongberg ble omtalt på TV2 for en stund tilbake. Med familieråd ble 90 prosent færre barn sendt til fosterhjem. http://www.tv2.no/a/8942802/ 

Tenk om barnevernet i de andre kommunene hadde tatt etter dette. 

Ja og dette alene ved endringer i holdningen hos de ansatte, dette tilsier også HVOR både løsning og problematikken ligger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig greit å skyve ansvaret sitt over på andre. Begår en kriminalitet, er det kun ens egen skyld og ikke barnevernet, politiet eller samfunnets skyld.

Anonymkode: 0a4a9...c47

Men det betyr ikke at det ikke har en sammenheng, og det er kanskje ts prøver å formidle...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Askandmaybeitell skrev:

Ja og dette alene ved endringer i holdningen hos de ansatte, dette tilsier også HVOR både løsning og problematikken ligger...

Jepp :) . Der satte du ord på hva jeg har forsøkt å formidle :) .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mari Y skrev:

Hvorfor er h'n er overgriper? 

Dette er noe jeg har skrevet i mitt opprinnelige innlegg, kan godt være det er feil ordvalg... Men at jeg er gjerningsperson i volds saker og ikke offer  var det jeg mente...

Så ja denne la jeg kanskje opp til selv altså, men takker for din vilje til å forstå hva jeg prøver å formidle.
Da vi skaper fremtiden for våres barn nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de barna som ødelegges av sine foreldre da?

Anonymkode: 0a4a9...c47

Og de skal man selvfølgelig hjelpe, men det betyr ikke at systemene i Norge er 100% perfekt, eller at ting ikke kunne blitt bedre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mari Y skrev:

Hvorfor er h'n er overgriper? 

Det er han selv som kaller seg selv det?

 

Hovedinnlegget:

"MEN BARNEVERNET GJØR JO SÅ MYE BRA, AT DE STILLE OFRENE FÅR EN LIVSTIDSDOM!!!
 

 
........ jeg ender opp som en overgriper (voldsmann/raner/rusbruker)....."

Anonymkode: 28311...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Askandmaybeitell skrev:

Dette er noe jeg har skrevet i mitt opprinnelige innlegg, kan godt være det er feil ordvalg... Men at jeg er gjerningsperson i volds saker og ikke offer  var det jeg mente...

Så ja denne la jeg kanskje opp til selv altså, men takker for din vilje til å forstå hva jeg prøver å formidle.
Da vi skaper fremtiden for våres barn nå...

Litt ubestemmelig kanskje?

"MEN BARNEVERNET GJØR JO SÅ MYE BRA, AT DE STILLE OFRENE FÅR EN LIVSTIDSDOM!!!

ikke offer  var det jeg mente...

Offer, ikke offer.

 

Anonymkode: 28311...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt ubestemmelig kanskje?

"MEN BARNEVERNET GJØR JO SÅ MYE BRA, AT DE STILLE OFRENE FÅR EN LIVSTIDSDOM!!!

ikke offer  var det jeg mente...

Offer, ikke offer.

 

Anonymkode: 28311...f27

Nei. Jeg syns ikke det. Det er rett på sak. For barnevernet har i mange år hatt et godt rykte som gjør at problemstillingen for ofrene som er der ikke blir hørt. Den trenden har heldigvis snudd. Det ligger også noe i det tillitsvekkende ordet `barnevern`. 

Endret av slagelse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, slagelse skrev:

Nei. Jeg syns ikke det. Det er rett på sak. For barnevernet har i mange år hatt et godt rykte som gjør at problemstillingen for ofrene som er der ikke blir hørt. Den trenden har heldigvis snudd. Det ligger også noe i det tillitsvekkende ordet `barnevern`. 

?????

Anonymkode: 28311...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt ubestemmelig kanskje?

"MEN BARNEVERNET GJØR JO SÅ MYE BRA, AT DE STILLE OFRENE FÅR EN LIVSTIDSDOM!!!

ikke offer  var det jeg mente...

Offer, ikke offer.

 

Anonymkode: 28311...f27

 

Noterer meg med dette at du ikke leser helheten i teksten min, eller ikke ønsker å forstå den. Hvilket er ditt valg selvsagt, og sikkert ikke i pensumet over leting etter risikoer. Da det jo baserer seg på mikro analyser, og andre usaklige måter å trekke enhver form for mulig negativitet ut av et helhetlig bilde. Og her kommer den nødvendige forståelsen, eller det personlige ønsket om å se muligheter og nyanser inn. Ofte ledsaget av en form for kompetanse, og godhet i bunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Askandmaybeitell skrev:

 

Noterer meg med dette at du ikke leser helheten i teksten min, eller ikke ønsker å forstå den. Hvilket er ditt valg selvsagt, og sikkert ikke i pensumet over leting etter risikoer. Da det jo baserer seg på mikro analyser, og andre usaklige måter å trekke enhver form for mulig negativitet ut av et helhetlig bilde. Og her kommer den nødvendige forståelsen, eller det personlige ønsket om å se muligheter og nyanser inn. Ofte ledsaget av en form for kompetanse, og godhet i bunn.

Beklager at bildet du prøver å danne her ikke henger helt på greip. Først påstår du at du har vært et stille offer. I neste øyeblikk bestemmer du deg for at nei, det er jeg ikke , jeg er ikke et offer, jeg er en overgriper. 

Jeg tror ikke du ER en overgriper eller at du har vært det. slik du påstår men det hadde kanskje tatt seg bedre ut. Mer å klandre bv for. Hele ditt HI baserer jo seg på det:"Jeg ble en overgriper og det er bv skyld. De hjalp meg ikke". Da er bv enda mer udugelig fremstilt. 

For en som påstår at han er raner, voldsmann og rusmisbruker skriver du veldig bra og tja la oss si at du også ser ut til å ha mye kunnskap, legger ut masse linker. Stikk det motsatte av det en vanlig raner, voldsmann, rusmisbruker pleier å ha av egenskaper eller tid til å ha fått seg egenskapene. Du virker ikke så veldig troverdig. Ditt HI passer ikke med resten.

Anonymkode: 28311...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager at bildet du prøver å danne her ikke henger helt på greip. Først påstår du at du har vært et stille offer. I neste øyeblikk bestemmer du deg for at nei, det er jeg ikke , jeg er ikke et offer, jeg er en overgriper. 

Jeg tror ikke du ER en overgriper eller at du har vært det. slik du påstår men det hadde kanskje tatt seg bedre ut. Mer å klandre bv for. Hele ditt HI baserer jo seg på det:"Jeg ble en overgriper og det er bv skyld. De hjalp meg ikke". Da er bv enda mer udugelig fremstilt. 

For en som påstår at han er raner, voldsmann og rusmisbruker skriver du veldig bra og tja la oss si at du også ser ut til å ha mye kunnskap, legger ut masse linker. Stikk det motsatte av det en vanlig raner, voldsmann, rusmisbruker pleier å ha av egenskaper eller tid til å ha fått seg egenskapene. Du virker ikke så veldig troverdig. Ditt HI passer ikke med resten.

Anonymkode: 28311...f27

Takker for dine "komplimenter" :-) 
Altså om du nå ikke tror på meg, så kan jeg jo ikke annet enn å si at den måten du analyserer meg er svært så dårlig.
Men at du rent faktisk sitter med en viten om hvordan barneverns barn mange ganger etter barneverns oppveksten, faktisk ender opp uten store kunnskaper eller evner bekrefter at du sitter å kverulerer mot reel viten.

For å forsvare et system som du jobber innenfor, men så vet vi jo vel hva man mener om viktigheten av de tidligere leve årene.

Og det er så igjen noe der kan bekrefte min påstand omkring de 9 årene jeg levde sammen med min mamma, men at jeg ikke har gått i skole til mere enn 4 klasse er så korrekt.

At jeg har et evne nivå langt over det vanlige er korrekt, dette er utredet av sakkyndig, så ja som jeg sa den gangen barnevernets dysfunksjonalitet gikk for alvor opp for meg.

Dere har skapt deres eget monster, og DER kommer min innstilling inn om at jeg skal gi de som ikke kan begå seg kommunikasjonsmessig en stemme de fortjener. Kombinert med en vilje, sosiale egenskaper over det vanlige som gjør at jeg kan begå meg like enkelt blant gate gutter som europa parlaments medlemmer. 
Gjør at jeg er her for å forandre, og være med til å skape en bedre fremtid for våres barn...
Og stoppe den selv erkjennelsen på inkompetansen til barnevernet som det er, når man har et utsagn om at barneverns barn avler barneverns barn. 


Fra en artikkel:

– Skole størst betydning

– Mestring av skole er det som har størst betydning for voksenlivet. Tallene vi presenterer i dag er svært nedslående. I 2015 var det 53.439 mottok tiltak fra barnevernet. Hele 10 prosent av alle barn i Norge mottar hjelp fra barnevernet i løpet av barndommen, sa Trommald under frokostseminaret på Litteraturhuset i Oslo. 

– Bare 40 prosent av de som har tiltak fra barnevernet fullfører videregående skole. Det er svært alvorlig. Barnevernsbarna befinner seg på en helt annen skala. Det sier noe om risikoforholdene disse barna lever under, sa Trommald videre.

http://frifagbevegelse.no/nyheter/barnevernsbarn-gjor-det-vesentlig-darligere-enn-andre-pa-skolen-6.158.443562.e554066ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Tutte skrev:

Kjenner jeg blir oppgitt når jeg leser disse trådene. Hvorfor skal alt være så svart-hvitt? Det blir snakket om BV tilhengere og BV hatere. Ja, BV har hjulpet mange barn og de har også gjort feil. Dette er feil som ikke skal forekomme i det hele tatt når det kommer til noe så viktig som barns oppvekst. Kan vi ikke bare bli enig en gang for alle: BV hjelper mange barn, men de gjør også feil, og dette er feil som må forbedres. Og i de tilfellene barna får den hjelpen de trenger, er mange av de tilfellene, så får vi være kjempeglade for at BV finnes.

Blir litt som om man skal hate sykehusene og ønske at hele helse-Norge skal legges ned fordi det har skjedd svikt og feil som har ført til at noen har fått pasientskade og varige men. Blir for dumt. 

Det er viktig at vi har barnevernet. De er ute etter å hjelpe barnet og familien, ikke ute etter å splitte familier uten noe god grunn. Omsorgsovertakelse er ikke noe som blir gjennomført uten at det er en grunn til det. 

 

Til Ts: selv har jeg blitt utsatt for omsorgssvikt i oppveksten min, uten at noen gjorde noe for å hjelpe oss barna. Hvordan tror du det føles? Jeg har forøvrig ikke blitt kriminell selvom jeg har hatt og har det vanskelig som følge av min vanskelige oppvekst. 

Anonymkode: a60de...a6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir litt som om man skal hate sykehusene og ønske at hele helse-Norge skal legges ned fordi det har skjedd svikt og feil som har ført til at noen har fått pasientskade og varige men. Blir for dumt. 

Det er viktig at vi har barnevernet. De er ute etter å hjelpe barnet og familien, ikke ute etter å splitte familier uten noe god grunn. Omsorgsovertakelse er ikke noe som blir gjennomført uten at det er en grunn til det. 

 

Til Ts: selv har jeg blitt utsatt for omsorgssvikt i oppveksten min, uten at noen gjorde noe for å hjelpe oss barna. Hvordan tror du det føles? Jeg har forøvrig ikke blitt kriminell selvom jeg har hatt og har det vanskelig som følge av min vanskelige oppvekst. 

Anonymkode: a60de...a6a

Nå vil jeg selvsagt først si at det er da utrolig leit å høre at du har opplevd omsorgs svikt under oppveksten, noe INGEN barn skal måtte oppleve.

Men dette bekrefter desverre bare flere av de påstandene som jeg har, den ene er at barnevernet desverre bruker mere tid på å være der de ikke skal være. Og derfor svikter mange av dem der de burde være.

Og en annen ting det bekrefter er nettopp at det rent faktisk mange ganger er bedre å vokse opp i biologisk familie under omsorgssvikt, da det ofte går bedre med disse barna enn barn som har vært under offentlig omsorg.

Så gratulerer med at du ikke ble kriminell, men det er jo ikke sånn at man blir kriminell som en respons på opplevelsene... Men nettverket, i den offentlige omsorg er desverre OFTE preget av rus og kriminalitet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinert med man så selvsagt også utagerer grunnet sorg, savn, og andre opplevelser... Og dette er så guttene mest, blant jentene er det ofte ulike former for selvskading desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Askandmaybeitell skrev:

Det skriver jeg vel også at jeg tar ansvaret for mine valg, men poengterer også at man tar valgene med de verktøyene man har med i ryggsekken ikke sant.

......og den sekken ble pakket de 7 første årene av livet ditt også. selv en baby får uopprettelige skalder av omsorgssvikt, vold og mishandling. det hjelper ikke hvor lenge det bor i fosterhjem og får god nok omsorg.

Anonymkode: d648f...c54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...