Gå til innhold

Uenighet om vaksiner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meslinger var ikke farlig da jeg vokste opp og hvis vi ser på statistikken var det svært få som døde av den før vaksinen ble introdusert og også en raskt synkende kurve på insidenter. Det de som sprer frykten glemmer å si er at dødeligheten er stor i u-land uten infrastruktur, rent vann, næringsrik mat, gode hus og klær, og dødeligheten er svært lav i vesten. Mange av de som fikk meslinger under utbruddet i California var vaksinert. Samtidig med dette utbruddet var det mange barn i Mexico som døde av MMR-vaksinen og flere havnet alvorlig skadet på sykehus. Dette var det ingenting om i media.

Den samme statistikken ser vi med andre sykdommer, at de var på kraftig nedsenkede linje før vaksinene kom.

Aluminium blir brukt i vaksiner for forsterke immuniseringen og det er ikke et heldig stoff å injisere. Nå har hepatitt B-vaksinen blitt endel av barnevaksinasjonsprogrammet og hvis et spebarn på 2måneder får samme dose som en voksen vil aluminiumsprosenten være mye større hos spebarnet. Er det bra? I tillegg er det en sykdom som stort sett rammer de som bruker urene sprøyter, som sprøytenarkomane og prostituerte, da det er seksuelt overførbart. Er mange barn rammet av dette i Norge siden de har valgt å legge denne vaksinen i barnevaksinasjonsprogrammet?

Det er lov å stille kritiske spørsmål om vaksine, som man gjør med andre legemidler uten å bli hogget hodet av.

Anonymkode: 7de18...92d

Det er ikke pga lav standard at dødeligheten er høyere i u-land. Det er fordi den medisinske hjelpen er dårligere og kunnskap om hvordan smitte sprees er lav, samt at befolkningen ofte bor enda tettere en i i-land.

Det er kontakt mellom folk som sprer smitte.

Så med mindre du har tenkt å isolere barna dine helt fra andre folk for resten av livet, utsetter du dem for omsorgssvikt ved å ikke vaksinere.

Anonymkode: 1bf82...361

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem f.. er dere som tror dere vet bedre enn de aller fleste av hele verdens leger og forskere med dette som spesialfelt, bare etter noen timer på google?! Snakker om å følge blindt.. 

Og angående bivirkninger; ja det ER bivirkninger med alt som har en virkning. Noen større enn andre. Men med så mange millioner vaksiner som gis verden over hver eneste uke, så er det en forsvinnende og ubetydelig liten andel. Vi er mange, mange, MANGE flere som er fullvaksinerte (også i voksen alder) uten en eneste bivirkning, enn de som KANSKJE har fått en bivirkning. 

Og denne bagatelliseringen av f.eks meslinger er farlig. I 2015 døde over 134000 mennesker av bare meslinger. Man har funnet at opptil 1 av 615 babyer som får meslinger vil få SSPE, en følgesykdom som er dødelig. 

https://medlineplus.gov/ency/article/001419.htm

Det ligger flere tråder på 40+ sider her på KG med grundig informasjon som tilbakeviser absolutt alle konspirasjonsteorier og paranoia rundt vaksiner. Det er rett og slett fullstendig meningsløs idioti å ikke vaksinere, intet mindre. 

Anonymkode: 37fa4...038

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter å vaksinere ungene, vil ikke sprøyte de full av gift. Dette har skapt litt murringer med barnefar, og selv om jeg vinner kampen så skaper det litt dårlig stemning når temaet er oppe. Regner med at det sklir over når dette vaksineregimet er slutt etter ungdomsskolen.

Er det flere som sliter med det samme?

Anonymkode: b5542...9ed

Fulle av gift? Det er langt mindre gift i en gjennomsnittsvaksine enn det er i et middagsmåltid.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meslinger var ikke farlig da jeg vokste opp og hvis vi ser på statistikken var det svært få som døde av den før vaksinen ble introdusert og også en raskt synkende kurve på insidenter. Det de som sprer frykten glemmer å si er at dødeligheten er stor i u-land uten infrastruktur, rent vann, næringsrik mat, gode hus og klær, og dødeligheten er svært lav i vesten. Mange av de som fikk meslinger under utbruddet i California var vaksinert. Samtidig med dette utbruddet var det mange barn i Mexico som døde av MMR-vaksinen og flere havnet alvorlig skadet på sykehus. Dette var det ingenting om i media.

Den samme statistikken ser vi med andre sykdommer, at de var på kraftig nedsenkede linje før vaksinene kom.

Aluminium blir brukt i vaksiner for forsterke immuniseringen og det er ikke et heldig stoff å injisere. Nå har hepatitt B-vaksinen blitt endel av barnevaksinasjonsprogrammet og hvis et spebarn på 2måneder får samme dose som en voksen vil aluminiumsprosenten være mye større hos spebarnet. Er det bra? I tillegg er det en sykdom som stort sett rammer de som bruker urene sprøyter, som sprøytenarkomane og prostituerte, da det er seksuelt overførbart. Er mange barn rammet av dette i Norge siden de har valgt å legge denne vaksinen i barnevaksinasjonsprogrammet?

Det er lov å stille kritiske spørsmål om vaksine, som man gjør med andre legemidler uten å bli hogget hodet av.

Anonymkode: 7de18...92d

Så, mener du at vi skal la være å vaksinere barna? At det ikke er så viktig?.

Synes jo at det er rart at vi skal vaksinere mot Hepatitt b, men kanskje de prøver å utrydde den?! det har ikke jeg noen svar på. Men i California ble de smittet av en uvaksinert dame som besøkte Disneyland, det er noen som kan bli syke selv om de er vaksinert men derfor er det så viktig med flokkbeskyttelsen. 95% er sikret etter første dose og 99% etter 2. dose. Meslinger er ekstremt smittsomt! Det er komplikasjonene man kan få av meslinger som er den som gjør den så farlig, spesielt hjernebetennelsen. Hendelsen i Mexico skyldes sepsis, ikke av MMR vaksinen, det er en konspirasjonsteori som antivaksine folka skremmer folk med. Trist å missbruke den hendelsen som skjedde der til å fremme vaksine-motstanden.

Anonymkode: bbcab...67d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å stoppe det ryktet om at vi er raringer uten utdanning og med plastfoliehatter:

http://www.seeker.com/anti-vaccination-parents-richer-better-educated-1770662854.html

Anonymkode: b5542...9ed

Har postet om det også, men det går visst ikke inn i provaks-leiren. Kanskje det må oversettes, ikke sikkert alle provaksere kan lese engelsk. Vi som ikke vaksinerer har jo måttet lese og høre på enorme mengder engelsk da det finnes like info på norsk. Har sett at folk har postet i vaksineaksjonen at de har måttet lære seg Engelsk for å lese seg opp.

 “Exemption percentages were generally higher in regions with higher income, higher levels of education, and predominantly white populations. In private schools, 5.43 percent of children were exempt, compared with 2.88 percent in public schools.”

Oversatt:

De som var unntatt fra vaksiner fantes det flest av i områder der folk hadde høyere utdannelse, høyere inntekt, og hvor det var en overveiende andel av hvite. I private skoler var 5.43% unntatt fra vaksinasjon, sammenlignet med 2.88% i offentlige skoler.

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meslingvaksinen hadde ingen effekt på dødeligheten. G11.2-UK-Deaths-1838-1978.png

Anonymkode: c2417...065

Grafen din er bare løgn og bedrag:

http://skepchick.org/2015/02/bad-chart-thursday-the-truth-about-bad-measles-charts-the-mainstream-media-is-suppressing/

http://tjomlid.com/2013/02/25/vaksiner-redder-liv-2/

Typisk antivaksere å lyve.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånne vaksiner som MMR mener du, som man nylig har funnet ut at CDC har løyet om bivirkningene til?  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25377033/

Og vet du at helsepersonell vet mer enn de som ikke vaksinerer barna sine? Jeg våger å påstå at de jevnt over ikke gjør det. Noen som har tatt valget om å ikke vaksinere, har ikke gjort det på grunnlag av ett nettsøk.

Anonymkode: c2417...065

Nei, de har ikke løyet om bivirkningene. Nå lyver antivakserne igjen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å stoppe det ryktet om at vi er raringer uten utdanning og med plastfoliehatter:

http://www.seeker.com/anti-vaccination-parents-richer-better-educated-1770662854.html

Anonymkode: b5542...9ed

En raring med foliehatt er en raring med foliehatt uansett om han er utdannet eller ikke:

https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning–Kruger_effect

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Silfen skrev:

Aluminium blir ikke brukt i vaksiner i Norge. Slutt å vær et mehe som sprer feilaktig informasjon. 

Jo det er det, gå i felleskatalogen og se http://www.felleskatalogen.no/medisin/hexyon-sanofi-pasteur-633232

3 timer siden, Millimani skrev:

Du minner meg på noe. Det jeg synes er rart er at fastlegen min sier at jeg ikke trenger det før jeg evt skal på en større utenlandsreise til utsatte land over lengre tid :klo: 

Grunnen til at fastlegen ikke sier det er at det ikke er en del av regjeringens politikk enda å revaksinere voksne. Han kommer til å mase om det med èn gang regjeringen får istand et voksen-vaksinasjonsprogram. Legene sier bare det de blir fortalt av myndighetene angående vaksinasjon, de vet egentlig ikke så mye om det da det ikke er en stor del av utdannelsen.

Før var det aldri snakk om "revaksinering", det er et ganske nytt begrep. Om vaksiner virkelig var effektive, kan jeg ikke se hvorfor man stadig vaksinerer med flere og flere doser. Voksne har klart seg uten revaksinering i tiår etter tiår, men nå er det plutselig et problem at de ikke er vaksinert som voksne. De sier det er på grunn av "innvandringen", men vi har hatt innvandring lenge uten at det har vært snakk om at alle må løpe og vaksinere seg fordi flyktninger er slike fæle smittebærere.

Anonymkode: c2417...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har postet om det også, men det går visst ikke inn i provaks-leiren. Kanskje det må oversettes, ikke sikkert alle provaksere kan lese engelsk. Vi som ikke vaksinerer har jo måttet lese og høre på enorme mengder engelsk da det finnes like info på norsk. Har sett at folk har postet i vaksineaksjonen at de har måttet lære seg Engelsk for å lese seg opp.

 “Exemption percentages were generally higher in regions with higher income, higher levels of education, and predominantly white populations. In private schools, 5.43 percent of children were exempt, compared with 2.88 percent in public schools.”

Oversatt:

De som var unntatt fra vaksiner fantes det flest av i områder der folk hadde høyere utdannelse, høyere inntekt, og hvor det var en overveiende andel av hvite. I private skoler var 5.43% unntatt fra vaksinasjon, sammenlignet med 2.88% i offentlige skoler.

Anonymkode: c2417...065

lol! Uansett har det ikke noe å si om man er høyt utdannet og med god økonomi. Kanskje de rike husmødrene har så lite å bry seg med at de setter seg inn i konspirasjonsteoriene og henger seg på hypen i nabolaget, der man filtrerer vannet sitt fordi man er redd for å få fluor som er med på å gjøre folk dumme sånn at de blir nikkedukker til staten som er ute etter å bruke dem som slaver til å bli rike selv. Skal sies at jeg ikke tror de fleste husmødre, rike og høyt utdannende tenker sånn altså!

lol... sorry ass... vet ikke så mye om fluor... Men det er nok å henge seg opp i for å føle seg spesiell og mer verdifull en alle andre. Man er ikke eliten og vaksinerer ungene, daah! Siden jeg sikkert høres ekstremt foraktfull og missunnelig har jeg et ganske stort studielån og sitter godt i det, (men blir ikke automatisk smart av den grunn.) Men blir ganske provosert av at om man er rik og er høyt utdannet er lik smart. For jeg syns ikke at man kan være smart når man tror blindt på konspirasjonsteorier som man leser på konspirasjonsteori-sider og utsette barna sine og andre for dødelige sykdommer som ikke hadde vært en fare om de hadde vaksinert barna. Det er en HYPE mener nå jeg. 

Anonymkode: bbcab...67d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da gikk helsestasjonen altfor langt, og burde vært rapportert videre. 

Anonymkode: aa500...58e

Det synes jeg ikke. Det setter barna i potensiell fysisk fare som kunne vært unngått. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt en trend, spesielt blant høyt utdannede mennesker, å ikke vaksinere barna sine, lik det eller ikke.

Anonymkode: 34a84...8ce

Ja, det beviser i det minste at enhver idiot som bare gidder litt kan greie å skaffe seg høyere utdannelse.

Anonymkode: 6e94e...53e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren egoisme. Og så utrolig dumt! Her har vi et av de beste virkemidlene mot sykdom, og så risikerer det å bli uvirksomt pga. enkelte menneskers reduserte hjernekapasitet. Hadde det kun påvirket dine egne barn hadde det vært en ting, men det ødelegger flokkimmuniteten og går utover de som ikke kan vaksineres. Jeg ble ikke vaksinert mot kikhoste pga. kramper. Takk gud for at de fleste fortsatt bruker hjernen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i California ble de smittet av en uvaksinert dame som besøkte Disneyland, det er noen som kan bli syke selv om de er vaksinert men derfor er det så viktig med flokkbeskyttelsen. 95% er sikret etter første dose og 99% etter 2. dose.

Har du dokumentasjon på at hun var uvaksinert? Det jeg har fått med meg er at man ikke vet hvor smitten kom fra:

"At this time, no source case for the outbreak has been identified, but it is likely that a traveler (or more than one traveler) who was infected with measles overseas visited one or both of the Disney parks in December during their infectious period."
https://emergency.cdc.gov/han/han00376.asp

Og meslinger kan også oppstå i 100% vaksinerte befolkninger, man trenger altså ikke ha en uvaksinert opphavpserson:  https://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/00000359.htm

Anonymkode: c2417...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har postet om det også, men det går visst ikke inn i provaks-leiren. Kanskje det må oversettes, ikke sikkert alle provaksere kan lese engelsk. Vi som ikke vaksinerer har jo måttet lese og høre på enorme mengder engelsk da det finnes like info på norsk. Har sett at folk har postet i vaksineaksjonen at de har måttet lære seg Engelsk for å lese seg opp.

 “Exemption percentages were generally higher in regions with higher income, higher levels of education, and predominantly white populations. In private schools, 5.43 percent of children were exempt, compared with 2.88 percent in public schools.”

Oversatt:

De som var unntatt fra vaksiner fantes det flest av i områder der folk hadde høyere utdannelse, høyere inntekt, og hvor det var en overveiende andel av hvite. I private skoler var 5.43% unntatt fra vaksinasjon, sammenlignet med 2.88% i offentlige skoler.

Anonymkode: c2417...065

Les: Rike, hvite, bortskjemte mennesker, som ikke nødvendigvis trenger å kjenne virkeligheten på kroppen. Som lar andre sørge for at de selv er beskyttet, og later som at det er fordi de ikke vaksinerer at de ikke blir syke.. Ja, dette er det verdt å skryte av! :ironi:

Anonymkode: 37fa4...038

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Les: Rike, hvite, bortskjemte mennesker, som ikke nødvendigvis trenger å kjenne virkeligheten på kroppen. Som lar andre sørge for at de selv er beskyttet, og later som at det er fordi de ikke vaksinerer at de ikke blir syke..

 

Ja, dette er det verdt å skryte av! :ironi:

Anonymkode: 37fa4...038

Sånn, så kom avsnittet mitt med også.

Anonymkode: 37fa4...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du dokumentasjon på at hun var uvaksinert? Det jeg har fått med meg er at man ikke vet hvor smitten kom fra:

"At this time, no source case for the outbreak has been identified, but it is likely that a traveler (or more than one traveler) who was infected with measles overseas visited one or both of the Disney parks in December during their infectious period."
https://emergency.cdc.gov/han/han00376.asp

Og meslinger kan også oppstå i 100% vaksinerte befolkninger, man trenger altså ikke ha en uvaksinert opphavpserson:  https://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/00000359.htm

Anonymkode: c2417...065

Det står her at hun var uvaksinert; http://forskning.no/2015/02/meslinger-tok-livet-av-5-10-norske-barn-arlig-vaksinen-kom

Det stemmer at noen få ikke blir helt immune etter vaksinasjon, (derfor så viktig med flokkbeskyttelsen) I California var det mange som var for unge for vaksinen smittet, samt flere av dem som ikke var vaksinerte av andre grunner 🤔 http://www.nbcnews.com/storyline/measles-outbreak/measles-outbreak-traced-disneyland-declared-over-n343686 

"Measles is crazy contagious, so of the 100 people who aren’t vaccinated, about 90 will get infected. Then, of the 900 people who are vaccinated, 3 percent—27 people—get infected because they don’t have full immunity."

Det var personer opp til 70 år som ble smittet. Så man er ikke fri for fare som voksen heller. Og med dårlig immunforsvar er man dårlig stilt:/

Anonymkode: bbcab...67d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Ts!

Har du begynt å revurdere motstanden din, at du kanskje tenker at det er lurt å vaksinere dine 4 barn? Slik at de kan være forkjølet på flyplasser, Disneyland og reise til syden uten å risikere å bli syk og smitte alle rundt dere? At du som mor uvaksinert skal slippe å bli alvorlig syk samtidig som barna dine om dere blir smittet?

Jeg vil gjerne høre om du har ombestemt deg eller ikke, for om du har ombestemt deg kan jeg hygge meg med at vi i KG har klart å få til noe bra i dag!

Ps; tror jeg leste at du ikke ble vaksinert av dine foreldre, beklager hvis jeg har lest feil/misforstått. :)

Anonymkode: bbcab...67d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mannen din hadde blitt glad om du ombestemte deg:) Det er hans 4 barn også! 

Anonymkode: bbcab...67d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"At this time, no source case for the outbreak has been identified, but it is likely that a traveler (or more than one traveler) who was infected with measles overseas visited one or both of the Disney parks in December during their infectious period."
https://emergency.cdc.gov/han/han00376.asp

Anonymkode: c2417...065

Det står her at hun var uvaksinert; http://forskning.no/2015/02/meslinger-tok-livet-av-5-10-norske-barn-arlig-vaksinen-kom

Jeg tror jeg har en bedre kilde. Dette er en journalist som sier at kvinnen var uvaksinert uten å vise til noen kilde. Det jeg linker til er de Amerikanske helsemyndighetene, og de sier at de ikke vet hvem som var opphavet til smitten.

Anonymkode: c2417...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...