Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest gundagrynte
8 minutter siden, Tapet skrev:

Ja, det er helt åpenbart at det ikke er "godt nok" med en litt mer moderat tilnærming. Heiagjengen hennes på nett eelsker jo de "hårete målene" hennes. Det gir henne jo masse oppmerksomhet, og det er veldig lett å trekke frem "mobbe"-kortet dersom noen skulle stille spørsmål ved holdbarheten i planene hennes. Flere i denne tråden har vel også til dels opplevd å bli sablet ned dersom man våger seg på å mene at maraton og liknende målsetninger kanskje ikke er de aller smarteste.

Men hvor mange ganger skal man slippe unna med den samme dårlige unnskyldningen? "Livet skjer?"

Hva i alle dager tror hun foregår i hverdagen til alle andre mennesker her i verden? Tror hun at alle andre mennesker har liv der aldri noe uforutsett skjer, der det aldri skjer noe vondt og trist eller man har det travelt, og med utblokket tid i kalenderen til tre timer trening om dagen, og plenty av tid til fristende, sunne, hjemmelagde retter hver eneste dag?

Hun er, med all respekt å melde en ung dame uten noen som helst forpliktelser ut over en hund (hun leier leilighet og har ingen barn så hun er i grunn fri til å gjøre omtrent hva hun vil) , som i tillegg har en partner som kan avlaste henne og hun har en relativt fleksibel jobb på et treningssenter.  Hvordan kan det ha seg at mennesker i 100% stillinger pluss, som reiser masse, som har barn hjemme og også får et par spader i trynet av livet i blant fortsatt klarer å jobbe seg gjennom dette, mens hennes korthus raser sammen ved den minste forstyrrelse? Jeg synes for å være helt ærlig at det er kjempearrogant å fremstille ting slik, nettopp fordi du fremstiller det som om ting er så mye enklere for alle andre enn deg selv. Hun har et perfekt utgangspunkt. Hun har en svær internett-heiagjeng som bidrar med likes og jubel hver gang hun så mye som vurderer å dra på trening, hun har en mann hun kan dele på byrdene med hjemme, hun har en jobb der hun kan trene mellom kunder eller før eller etter jobb, og en kostholdsveilederutdannelse som burde gitt henne noen verktøy til hvordan hun ENKELT kunne legge opp livet sitt. Hun har det sykt mye lettere enn alle andre. Så hvorfor dikte opp all denne motgangen?

Sympati og oppmerksomhet tenker jeg...begge deler blir man like avhengig av. Hun har gjort seg avhengig av heiagjengen for jeg har sagt det før og sier det igjen; hva skjer når applausen stilner? Hva og hvem er hun da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Tapet skrev:

Ja, det er helt åpenbart at det ikke er "godt nok" med en litt mer moderat tilnærming. Heiagjengen hennes på nett eelsker jo de "hårete målene" hennes. Det gir henne jo masse oppmerksomhet, og det er veldig lett å trekke frem "mobbe"-kortet dersom noen skulle stille spørsmål ved holdbarheten i planene hennes. Flere i denne tråden har vel også til dels opplevd å bli sablet ned dersom man våger seg på å mene at maraton og liknende målsetninger kanskje ikke er de aller smarteste.

Men hvor mange ganger skal man slippe unna med den samme dårlige unnskyldningen? "Livet skjer?"

Hva i alle dager tror hun foregår i hverdagen til alle andre mennesker her i verden? Tror hun at alle andre mennesker har liv der aldri noe uforutsett skjer, der det aldri skjer noe vondt og trist eller man har det travelt, og med utblokket tid i kalenderen til tre timer trening om dagen, og plenty av tid til fristende, sunne, hjemmelagde retter hver eneste dag?

Hun er, med all respekt å melde en ung dame uten noen som helst forpliktelser ut over en hund (hun leier leilighet og har ingen barn så hun er i grunn fri til å gjøre omtrent hva hun vil) , som i tillegg har en partner som kan avlaste henne og hun har en relativt fleksibel jobb på et treningssenter.  Hvordan kan det ha seg at mennesker i 100% stillinger pluss, som reiser masse, som har barn hjemme og også får et par spader i trynet av livet i blant fortsatt klarer å jobbe seg gjennom dette, mens hennes korthus raser sammen ved den minste forstyrrelse? Jeg synes for å være helt ærlig at det er kjempearrogant å fremstille ting slik, nettopp fordi du fremstiller det som om ting er så mye enklere for alle andre enn deg selv. Hun har et perfekt utgangspunkt. Hun har en svær internett-heiagjeng som bidrar med likes og jubel hver gang hun så mye som vurderer å dra på trening, hun har en mann hun kan dele på byrdene med hjemme, hun har en jobb der hun kan trene mellom kunder eller før eller etter jobb, og en kostholdsveilederutdannelse som burde gitt henne noen verktøy til hvordan hun ENKELT kunne legge opp livet sitt. Hun har det sykt mye lettere enn alle andre. Så hvorfor dikte opp all denne motgangen?

Ja, det virker som at korthuset raser hver gang det er en forstyrrelse. Det har vel litt med den alt-eller-ingenting-mentaliteten hun har, og som er en felle det er veldig lett å falle ned i når det gjelder vektnedgang. "Nå får jeg ikke trent som planlagt så da er alt ødelagt.. Da kan jeg vente til neste mandag med å starte", fremfor å tenke "Pyttsann, da fortsetter vi igjen ved neste måltid/dag".. 

Så jeg skjønner ikke hva som er inspirerende med henne for alle disse andre med "normale" liv. Å heie på noen som har alle forutsetninger for å klare å trene 3-4 dager i uka og spise sunt (har jo tross alt utdannelse), når de selv kanskje sitter der med 2-3 unger som skal følges opp, en jobb som krever sitt, en mann som også skal ha litt fritid, familie og venner som skal følges opp, og så klarer ikke vedkommende å følge opp engang, hvordan skal de med et "liv" få inspirasjon til å greie det.. 

Kanskje hun egentlig hadde hatt godt av å finne seg selv, uten publikum.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker ikke som hun skjønner at det faktisk er KALORIER i denne "sunne maten" hun lager.

Altså, dette til frokost - når formålet er å gå ned i vekt? "3 kiwi, 1 dl appelsinjuice, 2 frosne bananer, 1 neve (ca 35 g) usaltede cashewnøtter, 2 ss peanøttsmør, litt vann."

Jøsses meg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
15 minutter siden, hippyskippy skrev:

Det virker ikke som hun skjønner at det faktisk er KALORIER i denne "sunne maten" hun lager.

Altså, dette til frokost - når formålet er å gå ned i vekt? "3 kiwi, 1 dl appelsinjuice, 2 frosne bananer, 1 neve (ca 35 g) usaltede cashewnøtter, 2 ss peanøttsmør, litt vann."

Jøsses meg.

Bare der har man over 600 kcal.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hu i byen skrev:

Ja, det virker som at korthuset raser hver gang det er en forstyrrelse. Det har vel litt med den alt-eller-ingenting-mentaliteten hun har, og som er en felle det er veldig lett å falle ned i når det gjelder vektnedgang. "Nå får jeg ikke trent som planlagt så da er alt ødelagt.. Da kan jeg vente til neste mandag med å starte", fremfor å tenke "Pyttsann, da fortsetter vi igjen ved neste måltid/dag".. 

Så jeg skjønner ikke hva som er inspirerende med henne for alle disse andre med "normale" liv. Å heie på noen som har alle forutsetninger for å klare å trene 3-4 dager i uka og spise sunt (har jo tross alt utdannelse), når de selv kanskje sitter der med 2-3 unger som skal følges opp, en jobb som krever sitt, en mann som også skal ha litt fritid, familie og venner som skal følges opp, og så klarer ikke vedkommende å følge opp engang, hvordan skal de med et "liv" få inspirasjon til å greie det.. 

Kanskje hun egentlig hadde hatt godt av å finne seg selv, uten publikum.. 

For noen er dette kanskje en motivasjon i seg selv til å følge med henne og bloggen hennes. For alle dem som veldig gjerne skulle vært slanke og i god form men alltid er litt kvalme og har mye å gjøre på jobben og kneet gjør vondt og er litt svimmel og har ikke tid til å lage mat, er hun den perfekte personen å følge. Da slipper man å slite med dårlig samvittighet for alt man ikke får til - Det er jo ingen andre som får ting til heller! Den eneste måten å få orden på livet på er dersom man meisler ut en detaljert plan som man følger til punkt og prikke, og møter en den minste motstand på veien så er det helt greit å gi opp. For husk: Livet skjer, folkens! Og det er langt bedre å sette høye uoppnåelige mål som er sjanseløse å gjennomføre, enn noen mindre hårete moderate mål! For selv om du feilet, prøvde du i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gundagrynte skrev:

Bare der har man over 600 kcal.....!

I kommentarfeltet kommer det frem at det er oppskrift til to smoothier. Fantastisk at hun driver kostholdsveiledning og ikke får frem i bloggen at oppskriften er beregnet til to! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gundagrynte
2 timer siden, Lileep skrev:

I kommentarfeltet kommer det frem at det er oppskrift til to smoothier. Fantastisk at hun driver kostholdsveiledning og ikke får frem i bloggen at oppskriften er beregnet til to! 

For ikke å snakke om måten hun svarer...*også var det dette med å lese innlegget da..tenk så mye tid vi kunne spart da!*...Aggressiv much!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, gundagrynte skrev:

For ikke å snakke om måten hun svarer...*også var det dette med å lese innlegget da..tenk så mye tid vi kunne spart da!*...Aggressiv much!

Går det an å endre innlegg på bloggen etter det er skrevet uten at vi kan se det? Jeg gikk ganske grundig gjennom og kan ikke skjønne at jeg ikke så at det sto 2 porsjoner under bildet der... Uansett så syns ikke jeg det kommer tydelig nok frem, henger kanskje sammen med at omtrent alt hun poster inneholder store mengder av ting og utgjør en kaloribombe stort sett! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det sto to porsjoner hele tiden men lett å misforstå. Hun burde i alle fall ta grep, og gjøre NOE. Den vektnedgangen hun skryter på seg den senere tiden nå kan hun få billig av meg, når man ser på nye bilder

Endret av Tapet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si at Helene er tynn, men jeg syns ikke hun er så ille som mange her skal ha det til.. Jeg syns ikke hun promoterer overvekt, og jeg tror de aller fleste som trenger en blogg som Helenes forstår at hun 'burde' gått ned mer. Jeg syns Helene er karismatisk, og svarer godt. Jeg opplever ikke svarene hennes som frekke blant annet. Utover det blir det for meg en kjedelig blogg lik alle andre kostholdsblogger.. 

At hun sprekker hele tiden syns jeg er helt greit. Søt

jente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Tenker at det er mer trist at hun ikke får det til å fungere for seg selv. Skal ikke uttale meg om hvordan hun ser ut, men hun er ikke den eneste jeg vet om som sliter med å gå ned. Lysten er der, men selve viljen er det problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskap, vilje, gjennomføringsevne. På ett eller flere områder skorter det. Hun må kanskje innse at hun trenger litt input(les:hjelp), om det er ned i vekt hun vil. 

Hun kunne fått litt av lene Aleksandra , hun er ganske knallhard for tiden 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var innom bloggen i går. Skrev en kommentar til det siste innlegget hennes at dette burde merkes som reklame og at det inneholder reklamelinker. Kommentaren min er nå borte og innlegget merket med "annonse".

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
2 timer siden, Takida skrev:

Jeg skal ikke si at Helene er tynn, men jeg syns ikke hun er så ille som mange her skal ha det til.. Jeg syns ikke hun promoterer overvekt, og jeg tror de aller fleste som trenger en blogg som Helenes forstår at hun 'burde' gått ned mer. Jeg syns Helene er karismatisk, og svarer godt. Jeg opplever ikke svarene hennes som frekke blant annet. Utover det blir det for meg en kjedelig blogg lik alle andre kostholdsblogger.. 

At hun sprekker hele tiden syns jeg er helt greit. Søt

jente. 

Hvorfor er det greit at hun sprekker hele tiden og sånn sett viser at det er helt normalt å ha veldig vondt i viljen? Fordi da legitimerer hun det for andre overvektige som også har det problemet? Det er jo slik hun ikke klarer..eller vil..å gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff, hun virket jo så "flink" før jul. Tydelig at hun hadde gått  ned en del i vekt, tenkte at hun kanskje endelig begynte å få ting på plass...Og nå har hun rast opp i vekt igjen og virker mye større enn det hun var før jul. Må være slitsomt for henne :/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, gundagrynte skrev:

Hvorfor er det greit at hun sprekker hele tiden og sånn sett viser at det er helt normalt å ha veldig vondt i viljen? Fordi da legitimerer hun det for andre overvektige som også har det problemet? Det er jo slik hun ikke klarer..eller vil..å gå ned i vekt.

Det er nok veldig praktisk å ha en slik person som forbilde eller coach, for da vet man jo at man ikke vil bli pushet veldig hardt og at det er helt greit å gi seg. Jeg tror det selger rett og slett, for det er nok mange som "vil" forandre livsstil utad men som innerst inne ikke er klar for eller har lyst til å gjøre jobben.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er tydelig at det går i feil retning i et forrykende tempo. Nå begynner hun å nærme seg der hun var da hun startet. Du ser det veldig godt på filmen hun la ut på bloggen i dag, og PT-videoen hennes.

Hun snakker jo om en vektoppgang på rundt 20 kg, og at hun er på nittitallet selv i bloggen, men det er ganske tydelig ut fra bilder og filmer at dette ikke er tilfelle i det hele tatt, når man sammenlikner det med bilder da hun var på sitt slankeste.

http://imgur.com/4G8h9I6

Og hvordan adresseres det? Jo, ved å gjøre mer av det som ikke har virket tidligere..... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
6 timer siden, Cartina skrev:

Hun blir jo bare større og større, ref. den siste filmen på bloggen. Det er lenge siden hun har vært SÅ overvektig. 

Strutse-mentaliteten lenge leve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...