Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Tapet skrev:

Altså, minst et år løpetrening, langturer på 10 km fra start og minst 30 km løping i uka. Dette blir friskt!

http://www.ingridkristiansen.com/2013/07/22/hvordan-starte-opp-treningen-for-a-lope-maraton-del-1av2/

Det hadde nok hjulpet litt om hun ikke hadde fri flyt på kostholdet i jula OG treningsfri.  Hun skriver at hun har lagt på seg NOEN kg allerede. 

Jul og fri, det er jo nå en har god tid til å løpe langturer :) 

Jo, en legger på seg i jula tross visdomsord om at det er mellom nyttår og jul en legger på seg.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gundagrynte
4 timer siden, MiniMjau skrev:

Det hadde nok hjulpet litt om hun ikke hadde fri flyt på kostholdet i jula OG treningsfri.  Hun skriver at hun har lagt på seg NOEN kg allerede. 

Jul og fri, det er jo nå en har god tid til å løpe langturer :) 

Jo, en legger på seg i jula tross visdomsord om at det er mellom nyttår og jul en legger på seg.... 

Live as you preach var det noen som sa....men det er helt utrolig å se avstanden mellom ord og handling...For det er nå engang slik at hvis man vet at man legger veldig fort på seg så bør man ta hensyn til det...og ta lærdom av tidligere erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MiniMjau skrev:

Det hadde nok hjulpet litt om hun ikke hadde fri flyt på kostholdet i jula OG treningsfri.  Hun skriver at hun har lagt på seg NOEN kg allerede. 

Jul og fri, det er jo nå en har god tid til å løpe langturer :) 

Jo, en legger på seg i jula tross visdomsord om at det er mellom nyttår og jul en legger på seg.... 

Selvfølgelig gjør man det. Og dårlige vaner som får leve i fri dressur i hele desember blir langt vanskeligere å kvitte seg med i januar.

Lurer på den nye treneren hennes. #Coachstefan eller hva han het som trente henne sist, kom jo ikke noe bra ut av det... Samtidig så skjønte jeg at løpekurset med Kristiansen var noen suksess ref snap her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det at hun er i bevegelse og "blant annet" går tur selv om hun har treningsfri... Skulle da virkelig bare mangle når hun har valgt å skaffe hund! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Det skal bli spennende å følge med i alle fall. Jeg er jo i Helenes vektklasse selv, og synes det var tungt nok å trene før Jentebølgen i fjor (null grunnlag fra før av). Både treningen i seg selv og å bygge opp konsekvent, og belastningen på knær og føtter med så mange ekstra kg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare riste på hodet jeg :murvegg:Hvorfor i alverden velge maraton? Jeg har intet i mot hårete mål, men kan ikke tenke meg noe mer idiotisk å utsette seg selv for når man har dårlige knær, ganske mange kilo for mye og ikke den beste løpeformen i utgangspunktet (jvf triatlonet). Det er virkelig å be om langvarige smertefulle skader som vil gjøre det meste annen trening vanskelig. Vær så snill Helene å velg noe annet! Det fins mange kule, hårete mål man kan sette seg som ikke er så ekstremt slitsomt for bena. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Belsebub skrev:

Det jeg aldri helt har skjønt er hvorfor hun her skal skrive i blader og dukke opp på tv osv...? Det finnes mengder av folk der ute som har gått ned mengder og ser bra ut...hvor er de hen? Hva er det hun her har oppnådd i forhold? Hun er jo fortsatt feit....jeg skjønner ikke...

Journalister leter etter ja-mennesker, som stiller opp uansett hva det er snakk om. I tillegg annonsere de gjerne av typen "vi er på jakt etter dem som ikke dro på sommerferie i år" og liknende. Jo mer oppmerksomhetssyk blogger, jo større sannsynlighet for å stille opp på sånt. Derfor har Helene stilt opp på alt mulig som intervjuer om PMS, tannbleking, hvordan hun går med shorts på trening, bikinikroppen etc etc etc. Da blir det også sånn at hver gang denne journalisten skal lage en sak om trening, vektnedgang eller noe innimellom, så sender hun like greit en epost til henne først som sist. Latskapen og tidspresset rår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Inocybe skrev:

Jeg må bare riste på hodet jeg :murvegg:Hvorfor i alverden velge maraton? Jeg har intet i mot hårete mål, men kan ikke tenke meg noe mer idiotisk å utsette seg selv for når man har dårlige knær, ganske mange kilo for mye og ikke den beste løpeformen i utgangspunktet (jvf triatlonet). Det er virkelig å be om langvarige smertefulle skader som vil gjøre det meste annen trening vanskelig. Vær så snill Helene å velg noe annet! Det fins mange kule, hårete mål man kan sette seg som ikke er så ekstremt slitsomt for bena. 

Helt generelt er jeg litt oppgitt over dette maraton-hysteriet mange ser ut til å lide under. "Alle" skal løpe maraton virker det som. En kortere distanse er f.eks. mye sunnere for kroppen (uansett vekt og form). Enig med deg, hun burde velge noe annet å strekke seg mot.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å være fornøyd med seg selv og utseende sitt, og jeg er helt for å helårskroppen og et balansert kosthold. Utfordringen er jo bare det at hun overhode ikke er balansert. Det er enten eller hele tiden, og snart skal hun starte et nytt og bedre liv, hun skal bare kose seg litt først. Jeg har vært innom bloggen hennes sporadisk i sikkert 3-4 år og sånn i det store og det hele har det egentlig ikke skjedd noen endring, hverken mentalt eller fysisk. Hun gjør ikke annet enn å rettferdiggjøre spisingen om dagen, og det virker som hun tror det handler om utseende men det er jo vel så mye helsen hennes. Det er ikke bra å være overvektig. 

 

Det virker som hun fortsatt sliter med selvbilde og ikke helt vet hvilke retning og opplegg hun egentlig skal følge og jeg synes egentlig synd på henne. Jeg vet godt hvordan det er å slite med vekta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når man snakker om ting som er forutsigbart som bare juling, den siste oppdateringen hennes på facebooksiden hennes er utrolig forutsigbar. Nå er det igjen de kjipe menneskene som ikke har trua på hennes hårete mål, til tross for at hun har en elendig track record på å nå disse hårete målene sine. 

I tillegg er selvfølgelig alle motstanderne folk som sitter hjemme i sofaene sine og kritiserer, uten at hun egentlig tenker over at nettopp sofa-gjengen er hennes viktigste heiagjeng og målgruppe: De som trenger en god unnskyldning til å spise sjokolade fire ganger i uken, og en bekreftelse om at det egentlig ikke er så enkelt å verken gå ned i vekt eller nå målene sine. De aller fleste som gjenkjenner uoppnåelige mål, er jo nettopp dem som har litt peiling på hva som skal til. Enten for å gå ned i vekt, eller løpe maraton.  

Og allerede nå forskutterer hun at hun kanskje ikke kommer til å klare det likevel. Det er ni måneder til Oslo Maraton og det er helt realistisk for henne å kunne gjennomføre det, OM hun gjør arbeidet som er nødvendig. Og skal i tillegg heve seg selv, som setter et potensielt urealistisk mål som hun ikke når, som bedre enn dem som setter seg mål som det faktisk er praktisk mulig å oppnå. Hvor er logikken i dette?

Endret av Tapet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Tapet skrev:

Og når man snakker om ting som er forutsigbart som bare juling, den siste oppdateringen hennes på facebooksiden hennes er utrolig forutsigbar. Nå er det igjen de kjipe menneskene som ikke har trua på hennes hårete mål, til tross for at hun har en elendig track record på å nå disse hårete målene sine. 

I tillegg er selvfølgelig alle motstanderne folk som sitter hjemme i sofaene sine og kritiserer, uten at hun egentlig tenker over at nettopp sofa-gjengen er hennes viktigste heiagjeng og målgruppe: De som trenger en god unnskyldning til å spise sjokolade fire ganger i uken, og en bekreftelse om at det egentlig ikke er så enkelt å verken gå ned i vekt eller nå målene sine. De aller fleste som gjenkjenner uoppnåelige mål, er jo nettopp dem som har litt peiling på hva som skal til. Enten for å gå ned i vekt, eller løpe maraton.  

Og allerede nå forskutterer hun at hun kanskje ikke kommer til å klare det likevel. Det er ni måneder til Oslo Maraton og det er helt realistisk for henne å kunne gjennomføre det, OM hun gjør arbeidet som er nødvendig. Og skal i tillegg heve seg selv, som setter et potensielt urealistisk mål som hun ikke når, som bedre enn dem som setter seg mål som det faktisk er praktisk mulig å oppnå. Hvor er logikken i dette?

Lurer på hvorfor hun antar at "de negative menneskene sitter hjemme i sofaen og klager på andre"? Jeg er småskeptisk til målene hennes nettopp fordi jeg trener mye selv og også skal løpe halvamaraton i 2016. Da innbiller jeg meg at jeg vet litt hva det krever av kroppen og hvor belastende det må være å gå fra gruppetimer og studiotrening til intensiv løpetrening ute på så kort tid. 

Jeg tror også at hun psykisk hadde hatt godt av å sette seg mye mindre hårete mål. Det kan selvfølgelig bli annerledes denne gangen men tidligere har hun gitt tydelig inntrykk av og uttrykk for at hun føler mye på presset ved å sette seg mål som er ekstremt vanskelig å oppnå, hun mister motivasjon, det går kun på vilje og hun stresser noe helt utrolig. Ikke rart hun blir utkjørt, får tankekjør og er konstant småsyk (ref det som kommer frem på bloggen)

Tror hun hadde hatt så mye mer godt av å slappe litt av, kose seg med treningen og sette seg mål som ikke krever total omlegging av livet i kortere eller lengre perioder. Hun blir så totalt oppslukt i stedet for å heller inkorporere trening og sunn mat i livet sitt som det er. Hvis hele livet skal dreie seg om mat, trening og hårete treningsmål så er det dømt til å rase sammen en dag for livet er så utrolig mye mer enn det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også skeptisk til det nye målet hennes. En ting er jo å fullføre et helmaraton, det kan vel "hvemsomhelst" få til, men hvis man må bruke 6-8 timer for å gjennomføre, vil jeg vel ikke sagt at det er aksetabelt nivå. All ære til triatlonet hun gjennomførte, men hun havnet vel desidert sist hvor hun i tillegg gikk deler av sykkelstrekningen..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
15 minutter siden, Fortunatus skrev:

Jeg er også skeptisk til det nye målet hennes. En ting er jo å fullføre et helmaraton, det kan vel "hvemsomhelst" få til, men hvis man må bruke 6-8 timer for å gjennomføre, vil jeg vel ikke sagt at det er aksetabelt nivå. All ære til triatlonet hun gjennomførte, men hun havnet vel desidert sist hvor hun i tillegg gikk deler av sykkelstrekningen..

Hun gikk deler av løpsetappen også....og når som du sier hvem som helst kan fullføre helmaraton ..hvis man går store deler av løpet blir det bare feil. Hun er ikke trent til et så hardt løp, hun sier jo det selv at hun sliter med å løpe 5 km i strekk...og da med tanke på at helmaraton faktisk er 4.2 mil....Min kjære har drevet med maraton i mange år, både hel og halvmaraton...og som han sier; hun kan umulig vite hva hun prøver på. For helmaraton er beintøft selv for godt trente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg bare bladd gjennom bloggen hennes og sett på bilder. Er det slik at hun aller mest trener styrke og hvordan kan man da kaste på seg en slik langdistanse som maraton uten noen som helst kondisjons rening?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fulgt med på trådene her i flere år, og nå slenger jeg meg på. Har noen lest kommentarene på innlegget som heter 2015- What happend? Ei der kommenterer at hun tross alt har ni måneder på seg til å trene innfor et maraton, men da mener Drage at det bare er 7 og da er det kjempeforskjell. Så er det ei som kommentere at det er i september og det er 9 måneder til. Hu skriver også at å fullføre et maraton/triatlon har flere kriterier enn å bare komme i mål på tiden, som at man skal gjennomføre hver del sånn som den skal, sykle, løpe, svømme og ikke gå etappene. Hu påpeker at kriteriene for å si at man han gjennomført et løp spriker mellom hu og Drage. Drage går i kjent forsvarsposisjon og mener hu sier at Drage ikke kan være stolt av seg selv. Og da gikk det opp for meg! Drage har brukt et helt år på å rope ut om alle som synes hun ikke kan vise seg i bikini, som sier hun er for stor, som mobber henne, som mener hun ikke kan være PT... Ligger mye av det i Drages oppfattelse av tilbakemeldinger? Hu som kommenterer på innlegget skal ha for forsøket da, men tror ikke det gikk hjem. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
16 minutter siden, Hei2016 skrev:

Nå har jeg fulgt med på trådene her i flere år, og nå slenger jeg meg på. Har noen lest kommentarene på innlegget som heter 2015- What happend? Ei der kommenterer at hun tross alt har ni måneder på seg til å trene innfor et maraton, men da mener Drage at det bare er 7 og da er det kjempeforskjell. Så er det ei som kommentere at det er i september og det er 9 måneder til. Hu skriver også at å fullføre et maraton/triatlon har flere kriterier enn å bare komme i mål på tiden, som at man skal gjennomføre hver del sånn som den skal, sykle, løpe, svømme og ikke gå etappene. Hu påpeker at kriteriene for å si at man han gjennomført et løp spriker mellom hu og Drage. Drage går i kjent forsvarsposisjon og mener hu sier at Drage ikke kan være stolt av seg selv. Og da gikk det opp for meg! Drage har brukt et helt år på å rope ut om alle som synes hun ikke kan vise seg i bikini, som sier hun er for stor, som mobber henne, som mener hun ikke kan være PT... Ligger mye av det i Drages oppfattelse av tilbakemeldinger? Hu som kommenterer på innlegget skal ha for forsøket da, men tror ikke det gikk hjem. 

Det er dessverre slike episoder som gjør det svært vanskelig å diskutere noe som helst med HD..Alt blir oppfattet som mobbing, personlig kritikk osv osv og hun går rett i strupen på de som våger å si henne imot. Slik som når hun spurte om folk ville valgt en overvektig PT og det var ei som sa nei...Hun ble nærmest lynsjet og det var ikke måte på hvor slem hun var/hun som turte å si sin mening. Da må det være lov å undres over hvorfor HD stiller slike spørsmål når hun ikke tåler at folk sier sin ærlige mening på en saklig måte...HD har vært tydelig i at hun har slitt med selvbildet og hårsårhet er et typisk symptom på akkurat dèt.

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.12.2015 at 11.29, gundagrynte skrev:

Hun gikk deler av løpsetappen også....og når som du sier hvem som helst kan fullføre helmaraton ..hvis man går store deler av løpet blir det bare feil. Hun er ikke trent til et så hardt løp, hun sier jo det selv at hun sliter med å løpe 5 km i strekk...og da med tanke på at helmaraton faktisk er 4.2 mil....Min kjære har drevet med maraton i mange år, både hel og halvmaraton...og som han sier; hun kan umulig vite hva hun prøver på. For helmaraton er beintøft selv for godt trente.

Diskuterer dere henne hjemme? :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...