Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest gundagrynte
33 minutter siden, Bootybuilder skrev:

Diskuterer dere henne hjemme? :P

Jepp...kan ikke unngå det når min kjære har vært så aktiv mtp maraton..

Endret av gundagrynte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HD må nok strykes medhårs, ja. Men da er det ikke noe rart at hu fortsatt er stor og ikke klarer å gå ned å bli der. Hu lager sin egen virkelighet/oppfatning. 60 kg ned er en bragd, 30 kg opp er liten vektoppgang. 

Jeg og mannen min har også snakket om triatlonet hennes da min mann lever og ånder for triatlon og jeg har løpt både hel- og halvmaraton. Vi mener begge at man skal fullføre ordentlig for å kunne påberope seg å ha gjennomført et sånt løp. Han hadde hørt fra en en på jobb at HD hadde gjennomført triatlon og var dødsimponert! Så fikk han lese hvordan hu gjennomførte og da sa han at han synes det var dårlig gjort ovenfor alle som fullfører uten å jukse at hu sier at hu har gjennomført... Joa, gjennomført har a', men ikke et fullverdig triatlon sånn som det skal være. "Alle" kan jo klare det med gå-pauser, men det er jo ikke sånn det var tenkt fra begynnelsen. Det var nok d hu i kommentarfeltet prøvde å få fram, at å komme i mål ikke er alt som teller. Da vi var i NY i våres gikk vi 4.2 mil den ene dagen, men jeg har da aldri sagt at vi gjennomførte et maraton forde. Løp innimellom fra butikk til butikk fordi det regna gjorde vi óg ;) 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
7 minutter siden, Hei2016 skrev:

HD må nok strykes medhårs, ja. Men da er det ikke noe rart at hu fortsatt er stor og ikke klarer å gå ned å bli der. Hu lager sin egen virkelighet/oppfatning. 60 kg ned er en bragd, 30 kg opp er liten vektoppgang. 

Jeg og mannen min har også snakket om triatlonet hennes da min mann lever og ånder for triatlon og jeg har løpt både hel- og halvmaraton. Vi mener begge at man skal fullføre ordentlig for å kunne påberope seg å ha gjennomført et sånt løp. Han hadde hørt fra en en på jobb at HD hadde gjennomført triatlon og var dødsimponert! Så fikk han lese hvordan hu gjennomførte og da sa han at han synes det var dårlig gjort ovenfor alle som fullfører uten å jukse at hu sier at hu har gjennomført... Joa, gjennomført har a', men ikke et fullverdig triatlon sånn som det skal være. "Alle" kan jo klare det med gå-pauser, men det er jo ikke sånn det var tenkt fra begynnelsen. Det var nok d hu i kommentarfeltet prøvde å få fram, at å komme i mål ikke er alt som teller. Da vi var i NY i våres gikk vi 4.2 mil den ene dagen, men jeg har da aldri sagt at vi gjennomførte et maraton forde. Løp innimellom fra butikk til butikk fordi det regna gjorde vi óg ;) 

Det er slik flere av oss tenker...så jeg er veldig enig med deg :)  HD gjør dessverre fortsatt det mange overvektige gjør/jeg har selv vært overvektig :) så jeg kjenner igjen tankemønsteret osv..og det er å stikke hodet i sanden og minimere oppgang f.eks..20 kg vektoppgang er ikke litt og det sier mye om avsender som velger å betegne det på den måten ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får fnatt av de bortforklaringene og bagatelliseringene.. "Det er jo bare vann, fort borte igjen.." En ting er hvis man koser seg litt i juledagene, men når julekosen varer en måned så blir det ikke bare vann lenger.. 

 

Skjønner ikke hvordan folk kan finne henne inspirerende. Hun fortsetter å selge seg med en suksesshistorie som ikke var noen suksess (og hun juksa jo med startvekta ogk)..

Men skjønner ikke at jeg lar meg irritere heller.. :-)

Innlegg ryddet for spekulasjoner

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartina
Den 3.1.2016 at 10.23, Hu i byen skrev:

Jeg får fnatt av de bortforklaringene og bagatelliseringene.. "Det er jo bare vann, fort borte igjen.." En ting er hvis man koser seg litt i juledagene, men når julekosen varer en måned så blir det ikke bare vann lenger.. 

 

Skjønner ikke hvordan folk kan finne henne inspirerende. Hun fortsetter å selge seg med en suksesshistorie som ikke var noen suksess (og hun juksa jo med startvekta ogk)..

Men skjønner ikke at jeg lar meg irritere heller.. :-)

Jeg fatter heller ikke hvor folk finner henne inspirerende. Som du sier: hun bagatelliserer, unnskylder og bortforklarer alt. Det gir ikke resultater. 

Innlegg ryddet for spekulasjoner i sitat

Nordvesta, mod.

 

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hu i byen skrev:

Jeg får fnatt av de bortforklaringene og bagatelliseringene.. "Det er jo bare vann, fort borte igjen.." En ting er hvis man koser seg litt i juledagene, men når julekosen varer en måned så blir det ikke bare vann lenger.. 

Skjønner ikke hvordan folk kan finne henne inspirerende. Hun fortsetter å selge seg med en suksesshistorie som ikke var noen suksess (og hun juksa jo med startvekta ogk).. Hvis hun nå går ned 30 kg, kommer hun da til å si at hun har gått ned 90 kg? Og siden hun liker å legge på blir det vel 120 kg i en fei..

Men skjønner ikke at jeg lar meg irritere heller.. :-)

Hele bloggen er en stilstudie i bortforklaringer og bagatelliseringer. 

Hun har ikke gått opp i vekt, det er bare vann. Dette sa hun da vekten krøp sakte oppover også.  At man gjerne holder langt mer vann enn en hvilken som helst annen person fordi kroppen består av rundt 40% ren fettvekt, er irrelevant. 

Det er heller ikke objektivt usunt å være overvektig, det er det samfunnet som har bestemt. Oftere og oftere argumenterer hun for at hun ser ut slik hun ønsker, men samfunnet vil ha henne annerledes (til tross for at også hun vil ned i vekt). Det er også samfunnet som pålegger henne å ha sixpack. Da hun drakk 700 kcal+ smoothier fra Smoothie Xchange telte det ikke, for de inneholdt bare naturlige ingredienser.At hun ikke blir trent nok til et maraton har noe med at hun ikke har fått trent i mange nok måneder, selv om hun har snakket om dette maratonmålet sitt i snart et halvt år. 

I tillegg klarer jeg heller ikke å bli mindre imponert av at hun har annonsert for mange måneder siden at hun skulle over på en plattform til nyttår, uten å ha gjennomført noe av det. Helenedrage.no er ikke ferdig i det hele tatt og ser helt halvgjort ut med masse døde linker, så nå kjører hun to parallelle blogger (med forskjellige kommentarfelt), tre forskjellige youtubekanaler i tillegg en helt meningsløs flytting av facebooksiden over til noe med nytt navn, der hun i tillegg mister to tusen følgere som hun har jobbet så hardt for å skaffe seg. Hadde ikke kostet henne en kalori å heller rydde litt på siden hun har, om hun var så redd for å bli innhentet av tidligere uttalelser. 

Endret av Tapet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
13 timer siden, Tapet skrev:

Hele bloggen er en stilstudie i bortforklaringer og bagatelliseringer. 

Hun har ikke gått opp i vekt, det er bare vann. Dette sa hun da vekten krøp sakte oppover også.  At man gjerne holder langt mer vann enn en hvilken som helst annen person fordi kroppen består av rundt 40% ren fettvekt, er irrelevant. 

Det er heller ikke objektivt usunt å være overvektig, det er det samfunnet som har bestemt. Oftere og oftere argumenterer hun for at hun ser ut slik hun ønsker, men samfunnet vil ha henne annerledes (til tross for at også hun vil ned i vekt). Det er også samfunnet som pålegger henne å ha sixpack. Da hun drakk 700 kcal+ smoothier fra Smoothie Xchange telte det ikke, for de inneholdt bare naturlige ingredienser.At hun ikke blir trent nok til et maraton har noe med at hun ikke har fått trent i mange nok måneder, selv om hun har snakket om dette maratonmålet sitt i snart et halvt år. 

I tillegg klarer jeg heller ikke å bli mindre imponert av at hun har annonsert for mange måneder siden at hun skulle over på en plattform til nyttår, uten å ha gjennomført noe av det. Helenedrage.no er ikke ferdig i det hele tatt og ser helt halvgjort ut med masse døde linker, så nå kjører hun to parallelle blogger (med forskjellige kommentarfelt), tre forskjellige youtubekanaler i tillegg en helt meningsløs flytting av facebooksiden over til noe med nytt navn, der hun i tillegg mister to tusen følgere som hun har jobbet så hardt for å skaffe seg. Hadde ikke kostet henne en kalori å heller rydde litt på siden hun har, om hun var så redd for å bli innhentet av tidligere uttalelser. 

..og som hun sier; gode råd kan ikke gis for ofte...sant nok det..men hvorfor følger hun ikke disse rådene selv? Er de kanskje ikke så gode in the end da eller er det viljen det skorter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene Drage fikk slettet et bilde på Instagram. Dette er selvfølgelig ingen tilfeldighet, og hun har diktert hele historien til Side2 lenge før faktum er kjent... Siden dette er noe som gjelder flere bloggere laget jeg bare en ny tråd.

http://forum.kvinneguiden.no/topic/996169-blogger-versus-resten-av-verden-er-vi-ikke-litt-lei-av-denne-historien-etter-hvert/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I HVER artikkel som blir skrevet om henne blir vektnedgangen på 60 kilo trukket frem. I samme artikler påpeker Drage at utseendet ikke er så viktig.

Hvorfor legger du da ut bilder hvor du kler av deg Helene?

Og hvorfor tvilholder du i 60-kilo-ned-historien?

 

skjermdump

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
1 minutt siden, BeverTramp skrev:

I HVER artikkel som blir skrevet om henne blir vektnedgangen på 60 kilo trukket frem. I samme artikler påpeker Drage at utseendet ikke er så viktig.

Hvorfor legger du da ut bilder hvor du kler av deg Helene?

Og hvorfor tvilholder du i 60-kilo-ned-historien?

 

skjermdump

Det går tydeligvis ikke an å formidle at man er glad i kroppen sin uten å kle av seg...matt.no....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Tapet skrev:

Helene Drage fikk slettet et bilde på Instagram. Dette er selvfølgelig ingen tilfeldighet, og hun har diktert hele historien til Side2 lenge før faktum er kjent... Siden dette er noe som gjelder flere bloggere laget jeg bare en ny tråd.

http://forum.kvinneguiden.no/topic/996169-blogger-versus-resten-av-verden-er-vi-ikke-litt-lei-av-denne-historien-etter-hvert/

Jeg lurer på hvorfor Side2/Nettavisen gjør dette til en sak, når hele Insta-profilen hennes er full av selfies i undertøy som ikke er slettet? Klikk?

Edit: Fulgte den nye tråden. Men siden jeg kommenterte her, så slenger jeg på følgende: Kan vi ikke gi blaffen i å gi slike artikler klikk som de tjener på?

Endret av Cornucopia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det nye blogginnlegget er skrevet på den gamle bloggen, skulle ikke den legges ned? Kunne tenke meg å kommenterer det, men det er ikke vanskelig å forutse hva som vil bli svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
25 minutter siden, lilla_orkide skrev:

Ser det nye blogginnlegget er skrevet på den gamle bloggen, skulle ikke den legges ned? Kunne tenke meg å kommenterer det, men det er ikke vanskelig å forutse hva som vil bli svaret.

Nei det er ikke vanskelig i det hele tatt...Men hun har faktisk godt av å høre at folk nå syns at det holder...Slik de 2 første som har kommentert indikerer. Det er fint at hun er opptatt av at man skal være glad i og stolt av kroppen sin, men hvorfor dette vanvittige behovet for å kle av seg for å markere poenget sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte
49 minutter siden, BeverTramp skrev:

Vekten er ikke. Behovet for å fortelle at hun har "gått ned nesten 10 kilo siden like før jul" - det er viktig!

 

skjermdump

Alt er viktig når man tror på det selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, BeverTramp skrev:

Vekten er ikke. Behovet for å fortelle at hun har "gått ned nesten 10 kilo siden like før jul" - det er viktig!

 

skjermdump

Mener å huske noen pinlig påtatte bilder der hun ødela/kastet badevekta for noen måneder siden? Hvordan kan hun da vite hvor mye hun har gått ned :S 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
6 minutter siden, TiGi:) skrev:

Mener å huske noen pinlig påtatte bilder der hun ødela/kastet badevekta for noen måneder siden? Hvordan kan hun da vite hvor mye hun har gått ned :S 

Good 1 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...