Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke en boks kesam ganske mye, sånn generelt sett? Tenker nødvendigvis ikke på antall kalorier, men mengden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, lilla_orkide skrev:

Er ikke en boks kesam ganske mye, sånn generelt sett? Tenker nødvendigvis ikke på antall kalorier, men mengden. 

Det kommer an på.
Jeg har ikke lest bloggen, så jeg aner ikke hva slags kesam eller hvor mye det er snakk om i dette tilfellet.
Men her er et lite sammenligningsgrunnlag mellom kesam og rømme.

Edit: Om noe er mye, kommer jo an på den totale mengden man får i seg per dag.

Endret av Cornucopia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Cornucopia skrev:

Det kommer an på.
Jeg har ikke lest bloggen, så jeg aner ikke hva slags kesam eller hvor mye det er snakk om i dette tilfellet.
Men her er et lite sammenligningsgrunnlag mellom kesam og rømme.

Edit: Om noe er mye, kommer jo an på den totale mengden man får i seg per dag.

Tenkte ikke på hva man får i seg totalt i løpet av dagen, men mer på volumet. Ser det ofte brukes en hel boks kesam til bær/muslifrokost og til smoothies. Selv om det færre kcal i kesam enn lettrømme så skal det jo ha plass i magen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 dl er vel ikke akkurat så veldig overdrevet mye. Og uansett.. Det oppfordres jo til at man skal fylle opp magen med f.eks grønnsaker, så hva har egentlig volumet med noe som helst å gjøre? Skulle jo tro det var bra å bruke dette på noe så magert som keisam da?

Fitnessfolket propper innpå med matvarer med lite kalorier og stort volum. Er ikke sjeldent jeg ser flere av dem spise en boks kesam og vel så det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, ser den. Kanskje bare meg som er litt småspist (spiser lite, men ofte). Det er fort gjort å sammenligne det man selv spiser/gjør mot det andre folk spiser/gjør. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til de kaloribombene hun til dels har servert (som smoothier med kokosmelk, en håndfull nøtter, en banan og peanøttsmør osv) så er ikke den frokosten der så gale. Jeg blir bare sjokkert over den fraværende evnen til som sagt å bare ha et minimum av kontroll over sitt eget matinntak og måltidssammensetning. 

Hun tjener antageligvis ganske lite på bloggen. ENK-et hennes er registrert som "undervisning" og dermed fritatt MVA, men kan ikke se for meg at hun er så mye nærmere 50 000-kroners-grensen uansett. Det har knapt vært snakk om MyLifestyle eller de ferdiglagde kostholdsprogrammene hennes osv. så tror hovedinntektskilden hennes er å selge PT og jobbe i resepsjonen.

Og selv det er tydeligvis ikke nok til at de klarer å kjøpe seg en egen bolig, selv med to fulle inntekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartina
5 timer siden, lilla_orkide skrev:

Er ikke en boks kesam ganske mye, sånn generelt sett? Tenker nødvendigvis ikke på antall kalorier, men mengden. 

Jeg synes det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal ha for optimismen da! 

DENNE UKA SKAL DET GÅ BRA!! :) Hun har jo tross alt lært fra forrige uke hvordan man ikke skal gjøre det (og 104 uker før det, men denne gangen går det, helt sikkert) :)

Ikke engang løpeprogrammet hun har fått fra han ultra-løperen har hun greid å holde.. En ting er når man skal planlegge alt selv, men når man får en ferdig oppsatt plan fra noen andre så er det vel bare å utføre? Hun som er på treningssenter "hele dagen" skulle jo ha tid til en times økt innimellom/før/etter jobb, de jeg kjenner som er PT trener ofte mellom kunder eller rett etter jobb.. "Vi" andre på jo liksom slutte på jobb, komme oss til trening, SÅ skifte før vi kan begynne å trene, og da har man jo fort brukt en halvtime/time.. Som noen som jobber på et treningssenter slipper.. Må jo være enormt tidsbesparende?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
4 minutter siden, Hu i byen skrev:

Hun skal ha for optimismen da! 

DENNE UKA SKAL DET GÅ BRA!! :) Hun har jo tross alt lært fra forrige uke hvordan man ikke skal gjøre det (og 104 uker før det, men denne gangen går det, helt sikkert) :)

Ikke engang løpeprogrammet hun har fått fra han ultra-løperen har hun greid å holde.. En ting er når man skal planlegge alt selv, men når man får en ferdig oppsatt plan fra noen andre så er det vel bare å utføre? Hun som er på treningssenter "hele dagen" skulle jo ha tid til en times økt innimellom/før/etter jobb, de jeg kjenner som er PT trener ofte mellom kunder eller rett etter jobb.. "Vi" andre på jo liksom slutte på jobb, komme oss til trening, SÅ skifte før vi kan begynne å trene, og da har man jo fort brukt en halvtime/time.. Som noen som jobber på et treningssenter slipper.. Må jo være enormt tidsbesparende?

Du mente 260 uker...:) For det er faktisk 5 år siden hun begynte denne vektnedgangen sammen med mannen sin. Og hver eneste mandag har vi hørt akkurat det samme..*denne uken dere...nå...nå skal jeg klare det*....Optimisme kan man kanskje kalle det, elendig på å ta lærdom av tidligere erfaringer og strutsementalitet/stikke hodet i sanden vil andre kalle det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, gundagrynte skrev:

Du mente 260 uker...:) For det er faktisk 5 år siden hun begynte denne vektnedgangen sammen med mannen sin. Og hver eneste mandag har vi hørt akkurat det samme..*denne uken dere...nå...nå skal jeg klare det*....Optimisme kan man kanskje kalle det, elendig på å ta lærdom av tidligere erfaringer og strutsementalitet/stikke hodet i sanden vil andre kalle det..

Tenkte jeg skulle være snill med ukeangivelsene mine, hun var jo flink en stund? Vet ikke hvor lenge hun var flink kontra hvor lenge hun har rota nå, men.. Mistenker vel at perioden med tankekjør og rot har vært lengre enn suksessfull livsstilsendring :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
1 minutt siden, Hu i byen skrev:

Tenkte jeg skulle være snill med ukeangivelsene mine, hun var jo flink en stund? Vet ikke hvor lenge hun var flink kontra hvor lenge hun har rota nå, men.. Mistenker vel at perioden med tankekjør og rot har vært lengre enn suksessfull livsstilsendring :P

Joda, hun klarte jo å gå ned mye i vekt men disse tankekjør-innleggene kom da også og den røde tråden var at hun sprakk 2 -3 ganger hver uke..Hadde hun takk skikkelig tak i det mentale hadde situasjonen vært en helt annen. Hun har sagt selv at hun bearbeider følelsene med mat og når man da sier ja til alt av intervjuer, reklame osv osv..da gir man seg selv ubevisst en aksept på at det er greit å gjøre akkurat dèt....fordi hun føler på stress, mye jobb osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hu i byen skrev:

Tenkte jeg skulle være snill med ukeangivelsene mine, hun var jo flink en stund? Vet ikke hvor lenge hun var flink kontra hvor lenge hun har rota nå, men.. Mistenker vel at perioden med tankekjør og rot har vært lengre enn suksessfull livsstilsendring :P

Ja, hun var flink en stund. Hun var vel i grunn flink gjennom hele 2013. Ironien er til å ta og føle på når hun på innlegget under kommer med gode råd til folk om hvordan de skal komme i gang med trening og kosthold og hvilke målsetninger de skal sette seg. Hun er jo et kroneksempel på hvordan ting ikke bør gjøres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
4 minutter siden, Tapet skrev:

Ja, hun var flink en stund. Hun var vel i grunn flink gjennom hele 2013. Ironien er til å ta og føle på når hun på innlegget under kommer med gode råd til folk om hvordan de skal komme i gang med trening og kosthold og hvilke målsetninger de skal sette seg. Hun er jo et kroneksempel på hvordan ting ikke bør gjøres. 

Og igjen viser hun at det ikke er så nøye med henne selv...noe som sier så mye om hvilket syn hun har på seg selv og hva slags forhold hun har til seg selv som menneske. Rett og slett bare trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner fremdeles ikke poenget med å satse på maraton, av alle ting. En kortere distanse hadde vært mye lettere å motivere seg til, og treningsopplegget ville vært enklere å kombinere med soltimer og spinning. Dessverre gir hun allerede nå inntrykk av at hun ikke har tro på dette selv, da hun tydeligvis føler det er "døden" å løpe 3 km - føler hun kunne tjent mye på å legge lista litt lavere og faktisk oppnå litt mestringsfølelse.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
7 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Jeg skjønner fremdeles ikke poenget med å satse på maraton, av alle ting. En kortere distanse hadde vært mye lettere å motivere seg til, og treningsopplegget ville vært enklere å kombinere med soltimer og spinning. Dessverre gir hun allerede nå inntrykk av at hun ikke har tro på dette selv, da hun tydeligvis føler det er "døden" å løpe 3 km - føler hun kunne tjent mye på å legge lista litt lavere og faktisk oppnå litt mestringsfølelse.

Hun ville også ha gitt inntrykk av å ha selvinnsikt og seriøsitet..slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Jeg skjønner fremdeles ikke poenget med å satse på maraton, av alle ting. En kortere distanse hadde vært mye lettere å motivere seg til, og treningsopplegget ville vært enklere å kombinere med soltimer og spinning. Dessverre gir hun allerede nå inntrykk av at hun ikke har tro på dette selv, da hun tydeligvis føler det er "døden" å løpe 3 km - føler hun kunne tjent mye på å legge lista litt lavere og faktisk oppnå litt mestringsfølelse.

Ja, det er liksom alt eller ingenting.. 

Det er ikke nok å gå ned i vekt - her skal man opp på fitnesscenen.. (og alle som har fettprosent over 15 % er bælfeite), så er det triatlon og så er det marathon.. Det er liksom ingen mellomting.. Hva med å starte med 10k? Eller er ikke det ekstremt/bra nok? :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gundagrynte
41 minutter siden, Hu i byen skrev:

Ja, det er liksom alt eller ingenting.. 

Det er ikke nok å gå ned i vekt - her skal man opp på fitnesscenen.. (og alle som har fettprosent over 15 % er bælfeite), så er det triatlon og så er det marathon.. Det er liksom ingen mellomting.. Hva med å starte med 10k? Eller er ikke det ekstremt/bra nok? :P

Det kan virke som at hun velger ting som hun vet vil gi henne mye oppmerksomhet og applaus...ting som har høy wow-faktor slik som triathlon f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bør kanskje revurdere løpeproframmet sitt og få et som passer formen hennes? Uansett, så må det vel være litt "døden" for å få fremgang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hu i byen skrev:

Ja, det er liksom alt eller ingenting.. 

Det er ikke nok å gå ned i vekt - her skal man opp på fitnesscenen.. (og alle som har fettprosent over 15 % er bælfeite), så er det triatlon og så er det marathon.. Det er liksom ingen mellomting.. Hva med å starte med 10k? Eller er ikke det ekstremt/bra nok? :P

Ja, det er helt åpenbart at det ikke er "godt nok" med en litt mer moderat tilnærming. Heiagjengen hennes på nett eelsker jo de "hårete målene" hennes. Det gir henne jo masse oppmerksomhet, og det er veldig lett å trekke frem "mobbe"-kortet dersom noen skulle stille spørsmål ved holdbarheten i planene hennes. Flere i denne tråden har vel også til dels opplevd å bli sablet ned dersom man våger seg på å mene at maraton og liknende målsetninger kanskje ikke er de aller smarteste.

Men hvor mange ganger skal man slippe unna med den samme dårlige unnskyldningen? "Livet skjer?"

Hva i alle dager tror hun foregår i hverdagen til alle andre mennesker her i verden? Tror hun at alle andre mennesker har liv der aldri noe uforutsett skjer, der det aldri skjer noe vondt og trist eller man har det travelt, og med utblokket tid i kalenderen til tre timer trening om dagen, og plenty av tid til fristende, sunne, hjemmelagde retter hver eneste dag?

Hun er, med all respekt å melde en ung dame uten noen som helst forpliktelser ut over en hund (hun leier leilighet og har ingen barn så hun er i grunn fri til å gjøre omtrent hva hun vil) , som i tillegg har en partner som kan avlaste henne og hun har en relativt fleksibel jobb på et treningssenter.  Hvordan kan det ha seg at mennesker i 100% stillinger pluss, som reiser masse, som har barn hjemme og også får et par spader i trynet av livet i blant fortsatt klarer å jobbe seg gjennom dette, mens hennes korthus raser sammen ved den minste forstyrrelse? Jeg synes for å være helt ærlig at det er kjempearrogant å fremstille ting slik, nettopp fordi du fremstiller det som om ting er så mye enklere for alle andre enn deg selv. Hun har et perfekt utgangspunkt. Hun har en svær internett-heiagjeng som bidrar med likes og jubel hver gang hun så mye som vurderer å dra på trening, hun har en mann hun kan dele på byrdene med hjemme, hun har en jobb der hun kan trene mellom kunder eller før eller etter jobb, og en kostholdsveilederutdannelse som burde gitt henne noen verktøy til hvordan hun ENKELT kunne legge opp livet sitt. Hun har det sykt mye lettere enn alle andre. Så hvorfor dikte opp all denne motgangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Hvorforhvorforhvorfor (!) bruker hun begge bloggene på samme tid? Greit nok hvis hun drev de helt likt, med samme poster, inntil alle hadde fått med seg at hun bytter, men det er jo forskjellige innlegg på hver av bloggene, det virker jo helt meningsløst. Det er vel ikke så vanskelig å skrive et festet innlegg på toppen av den gamle bloggen med link til den nye vel?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...