Gå til innhold

Helene Drage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Tapet skrev:

 

Hun er ikke "bare" en PT. Ja, jobben hennes er å hjelpe andre mennesker med trening og kosthold, og det i seg selv gjør at hun faktisk må tåle å bli kritisert på hvor lure disse oppleggene hennes er, men viktigst av alt: Hun er en personlig trener som har en blogg som besøkes av flere tusen mennesker hver eneste dag, hun har klippekort i alt som kan krype og gå av lokale og nasjonale medier, hun er spaltist i et stort blad og eksponeres jevnlig både når det kommer til kropp og vekt og når det kommer til råd om kosthold og trening. Hun brukes som foredragsholder på store events. 

Å feile 100 ganger - det tyder på en av to ting. Enten er målet ditt helt urealistisk og bør justeres, eller så er fremgangsmåten din for å nå målet feil, og bør korrigeres. Helene gjør ingen av delene, og i stedet for å se på hva som kunne blitt gjort annerledes, fremstiller hun seg heller som et kombinert offer (ingen forstår meg) og som bedre enn alle andre (jeg fikk ingenting til, men i det minste hadde jeg et høyere mål enn deg da vi startet så selv om du nådde ditt så vant jeg).

Tusen takk for superb oppsummering av blogg og problemstilling. Nå mangler det kun at eventbyråer og nettaviser også innser dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man ikke veier seg, vet man ikke om man går opp eller ned i vekt. Enkelt og greit. Vekt er det eneste som er nådeløst ærlig. Lett å lure seg selv med "klær som sitter løsere (fordi de er utvidet) eller å stramme målbåndet litt mer inn i fettet enn før. En generell kommentar, ikke spekulasjon.

Så når hun mener hun bare har gått opp igjen 10 kg i ukens Se og Hør, får man bare forutsette at det er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg stusser litt over er at hvis du tar ytterpunktene 81 kg som hun sier hun veide på det laveste, og 101 som hun sier hun gikk opp, og nå har hun gåt ned 10 kg. Ergo er hun midt i mellom der hun var når hun hadde gått ned, og gått opp igjen. Er det ikke rart at hun da ikke ligger ca. midt mellom i størrelse?? :vetikke: Jeg så godt at hun hadde lagt på seg minst 20 kg, men jeg ser ikke at hun har gått ned 10.....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
53 minutter siden, Tapet skrev:

Når man ikke veier seg, vet man ikke om man går opp eller ned i vekt. Enkelt og greit. Vekt er det eneste som er nådeløst ærlig. Lett å lure seg selv med "klær som sitter løsere (fordi de er utvidet) eller å stramme målbåndet litt mer inn i fettet enn før. En generell kommentar, ikke spekulasjon.

Så når hun mener hun bare har gått opp igjen 10 kg i ukens Se og Hør, får man bare forutsette at det er sant. 

Ble det intervjuet foretatt en stund før jul eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man har slitt med overspising, som kan være en ganske alvorlig psykisk spiseforstyrrelse, så er ikke trening ene og alene løsningen. Man må jobbe med hodet. Sannsynligheten for å få tilbakefall er tilstede som med annen avhengighetsproblematikk. Vet ikke om hun hjelp fordi jeg har ikke fulgt henne på blogg eller i media så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
4 minutter siden, Miranda16 skrev:

Hvis man har slitt med overspising, som kan være en ganske alvorlig psykisk spiseforstyrrelse, så er ikke trening ene og alene løsningen. Man må jobbe med hodet. Sannsynligheten for å få tilbakefall er tilstede som med annen avhengighetsproblematikk. Vet ikke om hun hjelp fordi jeg har ikke fulgt henne på blogg eller i media så lenge

Hun har sagt selv at hun i perioder har gått i terapi for sitt forhold til mat...og at hun bearbeider følelsene med mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, gundagrynte skrev:

Hun har sagt selv at hun i perioder har gått i terapi for sitt forhold til mat...og at hun bearbeider følelsene med mat.

Synes bare hun faar saa mye pepper fordi hun ikke er konsekvent nok. Det aa bli frisk er forferdelig vanskelig for svaert mange!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
20 minutter siden, Miranda16 skrev:

Synes bare hun faar saa mye pepper fordi hun ikke er konsekvent nok. Det aa bli frisk er forferdelig vanskelig for svaert mange!

 

Lett å sitte på sidelinja her som enkelte her inne gjør og være eksperter på andre.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gundagrynte
1 minutt siden, Ms. Daisy skrev:

Lett å sitte på sidelinja her som enkelte her inne gjør og være eksperter på andre.......

Ingen her som er selvutnevnte eksperter på andre...Vi sier vår mening og diskuterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta
2 timer siden, gundagrynte skrev:

Ble det intervjuet foretatt en stund før jul eller husker jeg feil?

Det var i november om jeg husker riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest- silje

Hvem er selvutnevnt ekspert her?

Jeg kan snakke for meg selv. Jeg veide 89kg for 3 år siden, og har jogget vekk en del kiloer. Nå veier jeg alt fra 63 - 65 kg - dette varierer litt med høytider og hvor "flink" jeg er med kostholdet. Før var jeg kanskje litt lik HD, jeg prøvde forskjellige kurer og forskjellige treningsformer, men lite og ingenting fungerte, før jeg virkelig fant min form for trening - som legen nesten skulle ønske han kunne gitt meg på blå resept - da treningen virkelig er noe jeg elsker og som gjør slik at jeg har psyken min i behold.

Men for det om jeg har trent mye og ofte over 3 år og tatt av en del kg på grunn av det, så blir jeg ingen ekspert på trening og kosthold av det heller. Noe jeg føler at HD prøver å være. Ja hun _var_ flink med kostholdet og treningen, men nå er hun nesten blitt en parodi på seg selv. Hun er dessverre blitt et latterlig eksempel på hvordan en ikke skal "forandre" livsstil, da hun tydeligvis ikke klarer å holde den - i det hele tatt. Uke etter uke (og gjerne flere ganger i uken) så kjemper hun mot seg selv og sliter med motivasjonen, til å klare å holde ut en Challenge, eller å klare å fullføre sitt eget oppsatt treningsprogram?!

Og slik blir det nok ofte for mange som kun tenker vekt, når det gjelder trening og vekt. For det er jo ikke det, det handler om, men om at en skal trives med seg selv - dette påstår også frøken Drage, at hun trives så inderlig mye mer med seg selv, men hvorfor stresser og tyter hun stadig om alt som ikke gikk som planlagt da? Og hvorfor klarer hun ikke sine egne mål heller?

Og det mest pinlige av alt, er at hun påstår at hun kun la på seg 20kg, men tok heldigvis av seg 10kg - da skulle hun veie 91kg etter det jeg har lest (hun veide jo 81kg på det minste), og da snakker vi om å virkelig bedra seg selv, og noen blogglesere som dessverre tror på henne.

Hun må for min del gjøre som hun vil, men jeg vet ikke helt hva hun tjener på å leve på denne løgnen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert, og kanskje det er bildevinkler men hun ser mye større ut enn 90 kg. Men folk er jo forskjellig da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er rart at hun ser større ut nå enn da hun drev med CrossFit for noen år siden, når hun skal ha gått ned en 20-30 kilo siden da. 

Nytt blogginnlegg og insta nå. Helt uten reklamemerking på noen av delene :-) blir aldri gammelt det der. Innlegget er ikke merket, linken til cookie heller ikke. Hvor vanskelig kan det egentlig være?

http://imgur.com/a/P0EwC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tapet skrev:

Jeg synes det er rart at hun ser større ut nå enn da hun drev med CrossFit for noen år siden, når hun skal ha gått ned en 20-30 kilo siden da. 

Nytt blogginnlegg og insta nå. Helt uten reklamemerking på noen av delene :-) blir aldri gammelt det der. Innlegget er ikke merket, linken til cookie heller ikke. Hvor vanskelig kan det egentlig være?

http://imgur.com/a/P0EwC

Det er såklart kjempevanskelig siden så og si ingen bloggere klarer å merke skikkelig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært 90+ kilo en periode, er lavere enn henne, og var heller aldri i nærheten av hennes former. Så jeg kjøper ikke helt 90kg-historia hennes. Men for all del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...