Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

6 timer siden, QBee skrev:

Gratulerer så masse :nordvesta: det er virkelig en fantastisk følelse :) 

og ja, det KAN gå galt. Men sjansen er mye større for at det går bra.

 

5 timer siden, LillyBe skrev:

Så fantastisk!!! Å så velfortjent :) gratulerer!!! Jeg hadde virkelig en god følelse <3 Dette skal gå bra!! 

 

5 timer siden, miore skrev:

Så herlig! Gratulerer så mye :nordvesta::nordvesta::nordvesta:Som QBee skriver, det er jo STØRST sannsynlighet for at det skal gå bra!

 

42 minutter siden, Askmeagain89 skrev:

Gratulerer :nordvesta:

Tusen takk alle sammen :) krysser alt jeg har får at dette skal gå bra!

 

38 minutter siden, sastras skrev:

Det er så mange gode nyheter her for tiden :hjerte: Gratulerer til alle som har testet positivt :nordvesta:

:hjerte: Det er oppløftende med flere gode nyheter, og så er det ekstra kjekt når det skjer med seg selv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, prover87 skrev:

Jeg har fått verdens beste (før)bursdagsgave! I dag tidlig testet jeg for første gang i dette forsøket, og for første gang i mitt liv var testen positiv:nordvesta:

Den ble positiv med EN gang, og den var supersterk :):):):) Jeg kan neste ikke tro det. Jeg er i dag 14 dpo (akkurat to uker siden egguttak).

Jeg vet at det ennå er en relativt stor risiko for at det kan skje noe galt, men jeg har ærlig trodd at jeg ikke kunne bli gravid, så bare det å få en bekreftelse på at det faktisk går an, og at nå har vi en sjanse til å få et barn i løpet av 2017, er bare helt utrolig!!!!!!

Jeg svever på en sky av lykke nå:hjerte:

Gratulerer så mye! 🎉🎉 så morro! Da blir det ekstra stas å feire bursdagen sin med en så god nyhet også! Kos deg masse! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, prover87 skrev:

Jeg har fått verdens beste (før)bursdagsgave! I dag tidlig testet jeg for første gang i dette forsøket, og for første gang i mitt liv var testen positiv:nordvesta:

Den ble positiv med EN gang, og den var supersterk :):):):) Jeg kan neste ikke tro det. Jeg er i dag 14 dpo (akkurat to uker siden egguttak).

Jeg vet at det ennå er en relativt stor risiko for at det kan skje noe galt, men jeg har ærlig trodd at jeg ikke kunne bli gravid, så bare det å få en bekreftelse på at det faktisk går an, og at nå har vi en sjanse til å få et barn i løpet av 2017, er bare helt utrolig!!!!!!

Jeg svever på en sky av lykke nå:hjerte:

Gratulerer!!!! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 0.52, Ønskebarn2017 skrev:

Så spennende! 11 stk er bra  😃 har forstått at man blir veldig "oppblåst" i perioden hvor alt vokser.. håper dose økningen hjelper da! Du må ikke på ny kontroll før du setter el.sprøyten ? Skjønner godt du gleder deg til å bli ferdig med det styret!  Jeg skal krysse sammen med deg for at gullegget finnes!! Var det haugesund du skulle på ? Går litt i surr for meg også 😂 

Jeg ligger en uke eller 2 bak deg, så spennende å høre hvordan det går med deg! 

Merker du noe bivirkninger pp gonal f ? Jeg skal på puregon..

Forresten, går det an å snakke privat chat på dette forumet ? Tror jeg enklere greier å holde styr på noe.. iallefall med deg siden vi er nesten likt i løypa. Ikke noe tvang alså, bare et spørsmål 😊 nyt helgen, forhåpentligvis siste helg med sprøytene 😃

De fikk hentet ut 10 egg i går - så nå venter jeg i stor spenning på morgendagen/innsett! :):) Var bare på den ene sjekken etter start på nesespray/sprøyter. Da fikk jeg beskjed om når jeg skulle ta EL sprøyten. Er kanskje vanlig med flere sjekker dersom de er for langt fra ønsket størrelse.. Jeg vet ikke. Hører til Haugesund ja :) 

Ikke noe særlige bivirkninger. Har vært veldig trøtt og mot slutten veldig oppblåst i magen pga alle folliklene. Men ellers har det gått overraskende fint med både spray og sprøyter. Du må gi beskjed hvordan det går når du begynner på puregon!

Er første gang jeg er på et forum, så vet egentlig lite om hvordan det fungerer og om det finnes mulighet for privat chat. Har ikke sett det noen plass. Har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, prover87 skrev:

Jeg har fått verdens beste (før)bursdagsgave! I dag tidlig testet jeg for første gang i dette forsøket, og for første gang i mitt liv var testen positiv:nordvesta:

Den ble positiv med EN gang, og den var supersterk :):):):) Jeg kan neste ikke tro det. Jeg er i dag 14 dpo (akkurat to uker siden egguttak).

Jeg vet at det ennå er en relativt stor risiko for at det kan skje noe galt, men jeg har ærlig trodd at jeg ikke kunne bli gravid, så bare det å få en bekreftelse på at det faktisk går an, og at nå har vi en sjanse til å få et barn i løpet av 2017, er bare helt utrolig!!!!!!

Jeg svever på en sky av lykke nå:hjerte:

Gratulerer så mye!! :nordvesta:Utrolig glad på dine vegne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, prover87 skrev:

Jeg har fått verdens beste (før)bursdagsgave! I dag tidlig testet jeg for første gang i dette forsøket, og for første gang i mitt liv var testen positiv:nordvesta:

Den ble positiv med EN gang, og den var supersterk :):):):) Jeg kan neste ikke tro det. Jeg er i dag 14 dpo (akkurat to uker siden egguttak).

Jeg vet at det ennå er en relativt stor risiko for at det kan skje noe galt, men jeg har ærlig trodd at jeg ikke kunne bli gravid, så bare det å få en bekreftelse på at det faktisk går an, og at nå har vi en sjanse til å få et barn i løpet av 2017, er bare helt utrolig!!!!!!

Jeg svever på en sky av lykke nå:hjerte:

Hurra, for en herlig bursdagsgave:nordvesta:Velfortjent med en ordentlig sterk og fin strek når du har ventet så lenge på den. Som de andre sier, det er størst sjanse for at det går veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Gratulerer!!!! :nordvesta:

 

14 timer siden, Prover14 skrev:

Gratulerer så mye!! :nordvesta:Utrolig glad på dine vegne! 

 

10 timer siden, Illy skrev:

Hurra, for en herlig bursdagsgave:nordvesta:Velfortjent med en ordentlig sterk og fin strek når du har ventet så lenge på den. Som de andre sier, det er størst sjanse for at det går veldig bra! :)

Tusen takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her inne som selv har erfaring med, eller hørt om erfaringer med IVF og akupunktur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Noen her inne som selv har erfaring med, eller hørt om erfaringer med IVF og akupunktur? 

Jeg prøvde akupunktur nå på dette siste forsøket og er veldig fornøyd. Gledet meg til å dra til behandling for det var så avslappende. Medisinbivirkiningene ble mye svakere og noen forsvant helt. Jeg ble jo gravid, men kan jo ikke vite om det hadde noe med akupunkturen å gjøre. 

Endret av sastras
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, sastras skrev:

Jeg prøvde akupunktur nå på dette siste forsøket og er veldig fornøyd. Gledet meg til å dra til behandling for det var så avslappend Medisinbivirkiningene ble mye svakere og noen forsvant helt. Jeg ble jo gravid, men kan jo ikke vite om det hadde noe med akupunkturen å gjøre. 

Aha! Men, gjorde du det flere ganger eller kun på selve dagen du skulle ha uttak? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Noen her inne som selv har erfaring med, eller hørt om erfaringer med IVF og akupunktur? 

Gått til akupunktur både før uttak/innsett og ved innsett på alle mine forsøk. Veldig behagelig, og jeg har hatt lite bivirkninger av medisinene... Hatt kun 1 positivt forsøk da, 3 negative og 1 SA. Det som anbefales, og det er gjort endel studier på, er akupunktur rett før og rett etter innsett for å prøve optimalisere forholdene i livmoren for festing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Aha! Men, gjorde du det flere ganger eller kun på selve dagen du skulle ha uttak? ☺

Jeg begynte under nedreguleringen. Gikk to ganger i uken. Siste gangen var dagen før uttak. Så ble vel til sammen 8-10 ganger tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, LillyBe skrev:

Gått til akupunktur både før uttak/innsett og ved innsett på alle mine forsøk. Veldig behagelig, og jeg har hatt lite bivirkninger av medisinene... Hatt kun 1 positivt forsøk da, 3 negative og 1 SA. Det som anbefales, og det er gjort endel studier på, er akupunktur rett før og rett etter innsett for å prøve optimalisere forholdene i livmoren for festing :)

 

1 time siden, sastras skrev:

Jeg begynte under nedreguleringen. Gikk to ganger i uken. Siste gangen var dagen før uttak. Så ble vel til sammen 8-10 ganger tror jeg :)

Takk! Jeg får gi det et forsøk ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krise i hodet mitt nå! Når jeg skulle ta lutinus nr 2 i dag, så oppdaget jeg at jeg har glemt å ta en.. Klarer ikke å huske om det var den i går kveld eller den i dag tidlig jeg glemte. Jeg vet jeg har glemt en pga antallet piller som er igjen... 

Har dette noe og si? Sykehuset er jo stengt i helga så får ikke hørt med dem.. Jeg fant et svar på nett fra en lege på copenhagen fertility centre som svarte en person som var gravid i uke 8 og som hadde glemt en pille, og legen sa at det ikke gjorde noe. Men stemmer det så tidlig som jeg er (rett over 4 uker)? Noen som vet? Krisemaksimerer alt i hodet mitt nå. 

I pakningsvedlegget til lutinus står at du skal ta den glemte pillen så raskt som du husker det, men jeg fant det jo ikke ut før jeg skulle ta en ny pille. Og det stod også at man ikke skulle doble dosen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, prover87 skrev:

Krise i hodet mitt nå! Når jeg skulle ta lutinus nr 2 i dag, så oppdaget jeg at jeg har glemt å ta en.. Klarer ikke å huske om det var den i går kveld eller den i dag tidlig jeg glemte. Jeg vet jeg har glemt en pga antallet piller som er igjen... 

Har dette noe og si? Sykehuset er jo stengt i helga så får ikke hørt med dem.. Jeg fant et svar på nett fra en lege på copenhagen fertility centre som svarte en person som var gravid i uke 8 og som hadde glemt en pille, og legen sa at det ikke gjorde noe. Men stemmer det så tidlig som jeg er (rett over 4 uker)? Noen som vet? Krisemaksimerer alt i hodet mitt nå. 

I pakningsvedlegget til lutinus står at du skal ta den glemte pillen så raskt som du husker det, men jeg fant det jo ikke ut før jeg skulle ta en ny pille. Og det stod også at man ikke skulle doble dosen..

Tviler sterkt på at det kommer til å gå galt pga en glemt pille. Du hadde fryseforsøk? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Zwish På fryseforsøk er det piller og lutinus

@miore Gratulerer! Så himla moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, QBee skrev:

Tviler sterkt på at det kommer til å gå galt pga en glemt pille. Du hadde fryseforsøk? 

 

Er ferskforsøk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prover87 skrev:

Krise i hodet mitt nå! Når jeg skulle ta lutinus nr 2 i dag, så oppdaget jeg at jeg har glemt å ta en.. Klarer ikke å huske om det var den i går kveld eller den i dag tidlig jeg glemte. Jeg vet jeg har glemt en pga antallet piller som er igjen... 

Har dette noe og si? Sykehuset er jo stengt i helga så får ikke hørt med dem.. Jeg fant et svar på nett fra en lege på copenhagen fertility centre som svarte en person som var gravid i uke 8 og som hadde glemt en pille, og legen sa at det ikke gjorde noe. Men stemmer det så tidlig som jeg er (rett over 4 uker)? Noen som vet? Krisemaksimerer alt i hodet mitt nå. 

I pakningsvedlegget til lutinus står at du skal ta den glemte pillen så raskt som du husker det, men jeg fant det jo ikke ut før jeg skulle ta en ny pille. Og det stod også at man ikke skulle doble dosen..

Jeg har ikke noe kvalitetssikret svar på dette, men jeg kan ikke tro annet enn at det ikke er helt uvanlig å glemme, og at det går bra. Typisk at det skjer i helga, når du ikke får hørt med sykehuset. Men at glemming av pille står nevnt i pakningsvedlegget, og det ikke står noe om at det må for all del ikke skje, burde tyde på at det går fint :) Skjønner at det er stressende. Jeg klarte å ta dobbel dose spray her for noen dager siden, og tenkte at jeg hadde ødelagt alt. Det gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, prover87 skrev:

Er ferskforsøk..

OK, men da har du hatt eggløsning så da produserer du progesteron selv (om ikke du har fått påvist det motsatte da?) så det går nok heeelt fint. Progesterontilskudd ved ferskforsøk er mest "for sikkerhets skyld".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig kommet enda et steg videre, og skal ha uttak førskommende tirsdag :) Det var ikke så mange eggposer å se på ultralyden, bare ca. 5. Forhåpentligvis er det egg i alle. Det blir nesten litt rart og tomt å hverken spraye eller stikke fra mandag av, har blitt så vant til det nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...