Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Nyher17 skrev:

Tror det skal være ferdig i midten av mai.

når skal du i gang med behandling?☺️

Midten av mai ja? Ok, men det er jo ikke så værst. Ikke for å vær evig pessimist, men jeg har tenkt mye på hva vi gjør dersom det ikke går på første Forsøk. Å om det hadde vært like lenge å vente fra første til andre forsøk som fra forsamtale til den behandlingen jeg skal i gang med nå snart,  så hadde jeg vurdert sterkt å ta det privat neste gang. Men vi får håpe at ventetiden blir kortet ned etter ombyggingen 👍🏼

Det blir egguttak i uke 12 her. Så ja, det er et par uker til enda. La tiden gå fort! 🙈

Er det ditt første forsøk eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Chickenwings85 skrev:

Er det ditt første forsøk eller? 

@Nyher17 Ser nå at du har vært på forsamtale og at det er ditt første forsøk. Vanskelig å holde tunga rett i munnen her inne 🙄😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Men når starter du på spray og hvor lenge skal du spraye før du starter med sprøyte?

Jeg startet på spray 6/2. Så sprayer 24 dager dvs 4doser tom sprøytestart 2/3. så blir det kun 2 doser ved sprøytestart. Så blir det Ultralyd 9/3 og etter det vet jeg ikke annet enn uttak og innsett blir i uke 11. (Dersom alt går etter planen da) regner med jeg får vite videre medisiner på UL. Må sjekke papirene om jeh skal spraye dagen for UL også, glemte å spørre om det. Ble litt overrasket over samtalen kan man si.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Prover14 skrev:

 

Det gikk veldig greit med sprøytestart! :) Var sikker på det ikke kom til å gjøre vondt, men grudde meg likevel. Hadde litt tidspress på meg for å rekke en avtale (veldig bevisst), så jeg hadde heldigvis ikke særlig tid til å sitte å fundere så lenge før jeg måtte stikke. Hendene skalv godt etterpå kan du si ;) Har nettopp satt nr. 2, og i dag gikk det veldig greit. Ikke noe å grue seg til! Skal sette 1 sprøyte hver kveld.  @Chickenwings85

Jeg synes også de var veldig hyggelige i Haugesund, i alle fall hun sykepleieren vi pratet mest med. Enig, godt å ikke føle seg så alene i denne prosessen! :) Vi skal ha ivf. Dere da?

Rart hvordan en kan være vant til noe, men at man ikke klarer ha hodet helt med når det gjelder en selv. Forstår godt det påvirker deg! Vet ikke hva som er vanlig, men jeg var mange dager forsinket med mensen denne gangen, det pleier jeg aldri være. Den kommer så og si på dagen hver måned, men nå tror jeg den kom rundt 6 dager på etterskudd. Kan godt være det har med sprayen å gjøre....

Det var nok lurt å bare måtte hoppe i det og stikke, tar med meg det videre. Opplever du noen bivirkninger? Jeg er skikkelig stressa for det! Mensen kom idag, som normalt.. men jeg tok alikevel en test idag morges for da "kunne jeg jo være gravid" men neida. Sier ikke noe til mannen da han rister på hodet av meg hehe. Vi skal ha ICSI pga lav sædceller. Har tatt sink som visstnok skal hjelpe samt røykeslutt så er spent på neste prøve. Men glad for ICSI slik at befruktning tar sted uansett liksom, siden sjansene er små. (4år uten prevensjon før graviditet) kan jeg spørre hvorfor dere er henvist ? Du behøver ikke svare alså.

Følte meg så ivaretatt i haugesund av alle.. det gjorde mannen også noe jeg mener er viktig oppi alt. Jeg har tenkt å sette sprøyte ved synarela kl.20.00 for å huske det, samt at da er jeg oftes hjemme osv. Hvordan gjør du det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Prover14 skrev:

Så bra!! Vi tar vel alle i mot alt som forkorter ventetiden med åpne armer :biggrin::biggrin:

Absolutt 😃 alt av avtaler, møter, jobb eller annet fornuftig føk ut vinduet med en gang 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Ja, det er vel ca 5mnd venting mellom forsamtale og uttak på Riksen/Ullevål. Det er lenge å gå å vente, men tiden går jo fort dersom man er flink til å finne på ting i denne ventetiden. Jeg har akkurat startet på spray, og prøver å holde meg opptatt med jobb, trening og venner. Hvis ikke kan dagene bli laaange...

Lurer på hvor lenge det evt. blir mellom første og andre forsøk hvis en ikke lykkes på første. Håper det ikke blir enda nye 5måneder da...Det kan bli tungt igjen :roll:

Skjønner godt det kan være tungt å vente så lenge dersom det ikke klaffer på første forsøk. Jeg trodde det var slik at de normalt sett vil at du har en normal syklus så får du starte på nytt forsøk ? Når man liksom er "inne" for behandling så trenger man ikke vente så lenge mellom hver gang ? Eller kan være jeg har misforstått det.. men har lest om flere som har gjort det slik. Håper for din/deres del at det blir gull første gang 😃 det går kanskje an å ringe og høre så slipper du å bekymre deg for det ? Jeg fyller også dagene opp, ellers går det SAAAAkte 😃😂 skulle tro vi ivf'ere skulle lære oss tålmodighet i dette livet..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Nyher17 skrev:

Mulig dumt spm... men hva menes med overstimulering? Hvordan/hvorfor skjer det? Hva er evt konsekvensene?

venter på å komme i gang med vårt første forsøk i mai.. 🙌🏽

Ikke dumt spørsmål i det hele tatt. Alle som går gjennom IVF blir overstimulert (stimulert til å produsere mer enn det ene egget som blir modent i en naturlig syklus). Men hvis man i prosessen får modnet 15 eller flere egg så er man i faresonen for å bli hyperstimulert (som vi her har kalt overstimulert). Jeg vet ikke så mye om det selv, men kom over dette blogginnlegget som en av legene ved klinikken i Porsgrunn har skrevet (så altså en god kilde): http://www.proveroret.no/blogg/fertilitet-fra-a-til-a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 9dpo. Jeg har ikke testet enda, men er forferdelig spent!! Magen min står virkelig rett ut, må bruke strikk mellom knapphull og knapp🙈🙊! Jeg har hatt endel "mens-smerter" og stikking og strekking i magen. Nytt i dag er lett kvalme. Jeg er ganske optimistisk, men vet at jeg kan lure meg selv, og det kan sikkert lutinusen også!:raven::rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg vond magen og er veldig oppblåst. Tror dette er et tegn på overstimuleringen (men har heldigvis ikke fått flere symptomer som f.eks kvalme). Har et så utrolig stort ønske om å sette inn egg nå, men er så redd for at jeg får beskjed på mandag at det ikke er mulig 😞 Blir veldig pessimistisk når slike uforutsette ting skjer. Men er jo ingenting annet å gjøre enn å vente. Krysser fingrene for innsett på mandag, men tviler sterkt på det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente å sitere @Myre Dette høres da lovende ut :) Først strekking og stikking fordi egget fester seg, og så kvalme fordi hcg har begynt å stige? Krysser fingrene for at det er sånn det henger sammen. Uff, jeg misunner deg ikke denne ventingen, samtidig som jeg er veldig utålmodig etter å komme dit selv. Masse lykke til i dagene framover! :)

Endret av Illy
Klarte å slette siteringen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, prover87 skrev:

Nå er jeg vond magen og er veldig oppblåst. Tror dette er et tegn på overstimuleringen (men har heldigvis ikke fått flere symptomer som f.eks kvalme). Har et så utrolig stort ønske om å sette inn egg nå, men er så redd for at jeg får beskjed på mandag at det ikke er mulig 😞 Blir veldig pessimistisk når slike uforutsette ting skjer. Men er jo ingenting annet å gjøre enn å vente. Krysser fingrene for innsett på mandag, men tviler sterkt på det nå...

Godt at du ikke har fått flere symptomer, selv om de du har må være vonde nok.  Håper det betyr at overstimuleringen roer seg. Det må være drittkjipt å få beskjed om å ikke få innsett når man har kommet så langt, så krysser virkelig alt for at du slipper det! Jeg kan ikke noe om det, men håperer et godt tegn at du ikke har blitt veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Myre skrev:

Da er jeg 9dpo. Jeg har ikke testet enda, men er forferdelig spent!! Magen min står virkelig rett ut, må bruke strikk mellom knapphull og knapp🙈🙊! Jeg har hatt endel "mens-smerter" og stikking og strekking i magen. Nytt i dag er lett kvalme. Jeg er ganske optimistisk, men vet at jeg kan lure meg selv, og det kan sikkert lutinusen også!:raven::rolleyes:

Jeg har veldig troa på dette forsøket ditt altså ;) De symptomene der høres meget lovende ut!! 

Jeg har dessverre ingen symptomer...bortsett fra fortsatt oppblåst mage :( Er helt overbevist om at dette forsøket ender negativt, og begynner å forberede meg på frys i april/mai :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prover87 skrev:

Nå er jeg vond magen og er veldig oppblåst. Tror dette er et tegn på overstimuleringen (men har heldigvis ikke fått flere symptomer som f.eks kvalme). Har et så utrolig stort ønske om å sette inn egg nå, men er så redd for at jeg får beskjed på mandag at det ikke er mulig 😞 Blir veldig pessimistisk når slike uforutsette ting skjer. Men er jo ingenting annet å gjøre enn å vente. Krysser fingrene for innsett på mandag, men tviler sterkt på det nå...

Stakkars, det er fryktelig ubehagelig :( Jeg var virkrlig ikke i form forrige tors-lør, men fikk jo sette inn. Håper virkelig det samme skjer for din del. Når man har kommet SÅ langt vil man jo gjerne komme helt i mål... Drikk masse vann, og ta livet med ro :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Ønskebarn2017 skrev:

Skjønner godt det kan være tungt å vente så lenge dersom det ikke klaffer på første forsøk. Jeg trodde det var slik at de normalt sett vil at du har en normal syklus så får du starte på nytt forsøk ? Når man liksom er "inne" for behandling så trenger man ikke vente så lenge mellom hver gang ? Eller kan være jeg har misforstått det.. men har lest om flere som har gjort det slik. Håper for din/deres del at det blir gull første gang 😃 det går kanskje an å ringe og høre så slipper du å bekymre deg for det ? Jeg fyller også dagene opp, ellers går det SAAAAkte 😃😂 skulle tro vi ivf'ere skulle lære oss tålmodighet i dette livet..

 

Vi håpte det var sånn du beskriver, at når man er "inne" så blir ventetiden kortere, men desverre.. vi må vente 6 mnd på neste forsøk. snart bare 4 mnd igjen å vente, så tiden går. Hører til på Haukeland i Bergen. Ventetiden er rett å slett helt grusom! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Moste skrev:

Vi håpte det var sånn du beskriver, at når man er "inne" så blir ventetiden kortere, men desverre.. vi må vente 6 mnd på neste forsøk. snart bare 4 mnd igjen å vente, så tiden går. Hører til på Haukeland i Bergen. Ventetiden er rett å slett helt grusom! 

Nei, er det sant? Dere må vente i 6mnd mellom første og andre forsøk? Huff, så utrolig kjipt!! :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chickenwings85 skrev:

Nei, er det sant? Dere må vente i 6mnd mellom første og andre forsøk? Huff, så utrolig kjipt!! :( 

jepp. Negtivt forsøk i desember, og har nå blitt satt opp i juni for neste forsøk. Er på ringeliste så klart om det skulle komme en åpning før, men det skal vel godt gjøres at det skal klaffe med akkurat min syklus om det skjer. De begrunner det med en del røde dager og påske som gjør ventetiden lengre. Vi har desverre ikke mulighet å gå privat og det blir vanskelig for oss å reise også, så vi må nok bare være tolmodige :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Moste skrev:

jepp. Negtivt forsøk i desember, og har nå blitt satt opp i juni for neste forsøk. Er på ringeliste så klart om det skulle komme en åpning før, men det skal vel godt gjøres at det skal klaffe med akkurat min syklus om det skjer. De begrunner det med en del røde dager og påske som gjør ventetiden lengre. Vi har desverre ikke mulighet å gå privat og det blir vanskelig for oss å reise også, så vi må nok bare være tolmodige :) 

Heldigvis går det mot vår og lysere tider. Håper tiden vil gå fort :) Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Myre skrev:

Da er jeg 9dpo. Jeg har ikke testet enda, men er forferdelig spent!! Magen min står virkelig rett ut, må bruke strikk mellom knapphull og knapp🙈🙊! Jeg har hatt endel "mens-smerter" og stikking og strekking i magen. Nytt i dag er lett kvalme. Jeg er ganske optimistisk, men vet at jeg kan lure meg selv, og det kan sikkert lutinusen også!:raven::rolleyes:

Det høres veldig positivt ut, men jeg skjønner at du vil vente med å slippe jubelen løs. *krysserfingrer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2017 den 0.02, Ønskebarn2017 skrev:

Det var nok lurt å bare måtte hoppe i det og stikke, tar med meg det videre. Opplever du noen bivirkninger? Jeg er skikkelig stressa for det! Mensen kom idag, som normalt.. men jeg tok alikevel en test idag morges for da "kunne jeg jo være gravid" men neida. Sier ikke noe til mannen da han rister på hodet av meg hehe. Vi skal ha ICSI pga lav sædceller. Har tatt sink som visstnok skal hjelpe samt røykeslutt så er spent på neste prøve. Men glad for ICSI slik at befruktning tar sted uansett liksom, siden sjansene er små. (4år uten prevensjon før graviditet) kan jeg spørre hvorfor dere er henvist ? Du behøver ikke svare alså.

Følte meg så ivaretatt i haugesund av alle.. det gjorde mannen også noe jeg mener er viktig oppi alt. Jeg har tenkt å sette sprøyte ved synarela kl.20.00 for å huske det, samt at da er jeg oftes hjemme osv. Hvordan gjør du det ?

Funket i alle fall veldig bra for meg å gjøre det på den måten :) Tok den 3. i går, føler nesten det er blitt rutine allerede og gruer meg ikke i det hele tatt! Ingen bivirkninger enda. Dvs., jeg føler jeg kjenner litt murringer i mangen tidvis, pluss kanskje noen småstikk. Men ingenting utover det. 

Krysser fingrene for dere! Vi er uforklarlig barnløse, tilsynelatende ingenting feil med noen av oss. Litt frustrerende, for da vet vi liksom ingenting om hvordan denne prosessen vil gå. Klarer ikke helt å slutte å tenke på om det er noe de bare ikke har oppdaget. Det finnes kanskje flere undersøkelser for å finne ut hvorfor, men har liksom latt det ligge litt mtp at vi ble henvist. Det eneste vi har måttet gjøre er innvendig ultralyd, blodprøve og sædprøve. Hvordan ble dere utredet? 

Jeg setter sprøyten en liten time før sprayen. Det måtte bare bli sånn mtp den avtalen jeg hadde på onsdag/sprøytestart. Kan anbefale appen Medisafe - den sender påminnelser om medisiner og viser klokkeslett for når du tok den forrige :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Prover14 skrev:

Funket i alle fall veldig bra for meg å gjøre det på den måten :) Tok den 3. i går, føler nesten det er blitt rutine allerede og gruer meg ikke i det hele tatt! Ingen bivirkninger enda. Dvs., jeg føler jeg kjenner litt murringer i mangen tidvis, pluss kanskje noen småstikk. Men ingenting utover det. 

Krysser fingrene for dere! Vi er uforklarlig barnløse, tilsynelatende ingenting feil med noen av oss. Litt frustrerende, for da vet vi liksom ingenting om hvordan denne prosessen vil gå. Klarer ikke helt å slutte å tenke på om det er noe de bare ikke har oppdaget. Det finnes kanskje flere undersøkelser for å finne ut hvorfor, men har liksom latt det ligge litt mtp at vi ble henvist. Det eneste vi har måttet gjøre er innvendig ultralyd, blodprøve og sædprøve. Hvordan ble dere utredet? 

Jeg setter sprøyten en liten time før sprayen. Det måtte bare bli sånn mtp den avtalen jeg hadde på onsdag/sprøytestart. Kan anbefale appen Medisafe - den sender påminnelser om medisiner og viser klokkeslett for når du tok den forrige :) 

Takk for anbefalingen, skal forsøke den. Har brukt flo og IVF planner liker godt flo men den e ikke så god ifht medisiner. Vi kontaktet gynekolog etter å MA uke 12+3 og etter prøving nesten 1 år ettepå. Da tok de ul av meg,celleprøver og biopsi og testen sædprøven. Huff så fryktelig frustrerende å liksom "ikke" vite 😣 men veldig heldig at vi bor i et land hvor man kan fp hjelp, uansett årsak nesten 😊 det trøster jeg med med.. selv om det blir lang ventetid,koster penger osvosv. Så bra at du har minimalt med bivirkninger da, (høres det ut som) hvilken sprøyte har du ?  Så bra du ikke gruer deg 😊 krysser fingrene for dere også! Når skal du på kontroll? Har dere fått time til uttak/innsett også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...