Gå til innhold

Prøverør 2017


FlyBabe

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Ønske2017 skrev:

Ja det er veldig sykt 🤦‍♀️ Man kan nesten ikke regne med noe. Å få positivt test imens man blør var det siste jeg kunne tro. Jeg har jo testet 5 ganger gjennom prosessen. Men imorgen tar du testen også ? Vi kan vente spent å se hva som skjer 

Vet du jeg vet ikke om jeg gidder å ta en test før blodprøve neste uke få fremst jeg ikke får mensen.Det er så nedtur å få «ikke gravid» i fleisen,samtidig som en del i hode mitt prøver å tenke at det fortsatt er mulighet.Mulig jeg prøver til helga,men må kjenne på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Tingelling skrev:

Vet du jeg vet ikke om jeg gidder å ta en test før blodprøve neste uke få fremst jeg ikke får mensen.Det er så nedtur å få «ikke gravid» i fleisen,samtidig som en del i hode mitt prøver å tenke at det fortsatt er mulighet.Mulig jeg prøver til helga,men må kjenne på det.

Forstår hva du mener, men hvorfor skal du ta blodprøve neste uke?, vi satt jo inn nesten samtidig. Min testdag er på torsdag trodde din også var denne uken. Men følg ditt hjerte ❤️ Ha fortsatt håp. Jeg mistet all håpet plutselig skjer dette alle tester viser positivt. Jeg håper virkelig dette lykkes for oss begge ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ønske2017 skrev:

Forstår hva du mener, men hvorfor skal du ta blodprøve neste uke?, vi satt jo inn nesten samtidig. Min testdag er på torsdag trodde din også var denne uken. Men følg ditt hjerte ❤️ Ha fortsatt håp. Jeg mistet all håpet plutselig skjer dette alle tester viser positivt. Jeg håper virkelig dette lykkes for oss begge ❤️

Vet ikke hvorfor,men sykehuset hvor jeg tilhører har alltid hatt blodprøvetesting 3 uker innsett.Begynner jo å skjønne hvorfor,hvis dette skjer med flere.

ja,nyt den følelsen! Husker enda hvordan det var. Gråt og lo om en annen,og syntes det virket veldig surrealistisk at det faktisk skulle skje.🧡 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tingelling skrev:

Vet ikke hvorfor,men sykehuset hvor jeg tilhører har alltid hatt blodprøvetesting 3 uker innsett.Begynner jo å skjønne hvorfor,hvis dette skjer med flere.

ja,nyt den følelsen! Husker enda hvordan det var. Gråt og lo om en annen,og syntes det virket veldig surrealistisk at det faktisk skulle skje.🧡 

Jeg klarer ikke tro fortsatt til ikke legen sier at jeg er gravid. Å siden jeg blør er jeg fortsatt veldig redd prøver bare å slappe av. 

Oja sykehuset sa til meg at jeg skal ta en test 14 dager etter innsettingen, de nevnte ikke noe om blodprøver engang. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Gullegg skrev:

Fikk denne igår, etter mange uklare og halvveis usynlige tester. Lykke på jord ♡♡

20171127_083953.jpg

Gratulerer så mye 🎉🎉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Gullegg skrev:

Fikk denne igår, etter mange uklare og halvveis usynlige tester. Lykke på jord ♡♡

20171127_083953.jpg

Gratulere så masse! Det er en surrealistisk følelse som du kommer til å huske resten av livet🧡 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gullegg skrev:

DET tror jeg på. Håper bare alt går fint ♡ 2 uker på vei idag.

Skal man ikke legge på 2 uker,så da er du vel 4 uker på vei?👏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Gullegg skrev:

Fikk denne igår, etter mange uklare og halvveis usynlige tester. Lykke på jord ♡♡

20171127_083953.jpg

G R A T U L E R E R ! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gullegg skrev:

Uttak 15/11 og innsett 17/11?

Nå vet jeg ikke hvor lang syklus du har,men tok 30 dager fordi det er det som er snitt,og da viser babyverden at du er 4 uker på vei.

EB40A28B-4E59-4E4E-A3C0-7D651C08EB27.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk snille deg. Jeg forstår bare ikke hvordan jeg kan være nesten 4 uker på vei når jeg for 4 uker gikk på sprøyter?

Når får vi ivf'ere første ultralyd? Kan jeg be om å få en før jul?

Vi reiser bort i hele julen, og det hadde vært hyggelig å kunne fortelle til foreldre, i julen. Men Vi ønsker ikke å gjøre det hvis det er tomt i magehuset. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Gullegg skrev:

Takk snille deg. Jeg forstår bare ikke hvordan jeg kan være nesten 4 uker på vei når jeg for 4 uker gikk på sprøyter?

Når får vi ivf'ere første ultralyd? Kan jeg be om å få en før jul?

Vi reiser bort i hele julen, og det hadde vært hyggelig å kunne fortelle til foreldre, i julen. Men Vi ønsker ikke å gjøre det hvis det er tomt i magehuset. 

Det er på grunn av beregningsmetoden,aner ikke hvorfor det legges til 14 dager.Har bare innsett at det ikke er alt jeg skal forstå 😂 

vet ikke om det er likt på alle steder,men jeg tok en tidlig innvendig ul i uke 6-7 eller deromkring.Når hjerte til fostret begynner å slår,husker ikke når det er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Gullegg skrev:

Takk snille deg. Jeg forstår bare ikke hvordan jeg kan være nesten 4 uker på vei når jeg for 4 uker gikk på sprøyter?

Når får vi ivf'ere første ultralyd? Kan jeg be om å få en før jul?

Vi reiser bort i hele julen, og det hadde vært hyggelig å kunne fortelle til foreldre, i julen. Men Vi ønsker ikke å gjøre det hvis det er tomt i magehuset. 

Som Tingeling sier, de første to ukene av graviditeten er man ikke gravid :) Det er veldig lite logisk, men det er slik fordi de som ikke har uttak som oss og vet på minuttet når egget ble befruktet regner graviditeten fra første dag i siste mens før positiv test. Vi som har IVF regner med uttaksdag som befruktningsdag, der er sykluslengde helt irrelevant. Du var 2 uker og 0 dager (2+0) gravid på uttaksdagen - selv om du ikke var gravid ennå. I dag er du derfor 4 uker på vei istedenfor 2 uker på vei, siden det er 2 uker siden i dag. Embryoet ditt er likevel selvsagt bare 2 uker gammelt - embryoet, og senere fosteret, er hele tiden to uker yngre enn lengden du er på vei.

For å gjøre det litt ekstra forvirrende, regner norske sykehus og leger med litt forskjellig svangerskapslengde :ler: De fleste regner 40 uker og tre dager (40+3), noe som vil si at din termin blir 38 uker og tre dager fra uttaksdag. Veldig logisk :fnise: I så fall er din termin 11. august. Noen sykehus vil også si du har termin 10. August, fordi de regner svangerskapslengden som 40 uker og 2 dager. I USA regner de 40 uker blank. Siden mye utstyr på sykehus og klinikker er amerikansk, vil f.eks noen av ultralydapparatene si at du har termin 8. august, nøyaktig 38 uker etter uttaksdato. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk tatt Clear Blue digitalt test gravid 1-2 uker 😁😁😁😁 Min glede kan ikke beskrives akkurat nå er fortsatt i sjokk. 

Jeg blør fortsatt så er bekymret, det kommer lite blod med nok til jeg må gå med bind. Så jeg håper at blødning stopper å alt går bra ❤️❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, miore skrev:

Som Tingeling sier, de første to ukene av graviditeten er man ikke gravid :) Det er veldig lite logisk, men det er slik fordi de som ikke har uttak som oss og vet på minuttet når egget ble befruktet regner graviditeten fra første dag i siste mens før positiv test. Vi som har IVF regner med uttaksdag som befruktningsdag, der er sykluslengde helt irrelevant. Du var 2 uker og 0 dager (2+0) gravid på uttaksdagen - selv om du ikke var gravid ennå. I dag er du derfor 4 uker på vei istedenfor 2 uker på vei, siden det er 2 uker siden i dag. Embryoet ditt er likevel selvsagt bare 2 uker gammelt - embryoet, og senere fosteret, er hele tiden to uker yngre enn lengden du er på vei.

For å gjøre det litt ekstra forvirrende, regner norske sykehus og leger med litt forskjellig svangerskapslengde :ler: De fleste regner 40 uker og tre dager (40+3), noe som vil si at din termin blir 38 uker og tre dager fra uttaksdag. Veldig logisk :fnise: I så fall er din termin 11. august. Noen sykehus vil også si du har termin 10. August, fordi de regner svangerskapslengden som 40 uker og 2 dager. I USA regner de 40 uker blank. Siden mye utstyr på sykehus og klinikker er amerikansk, vil f.eks noen av ultralydapparatene si at du har termin 8. august, nøyaktig 38 uker etter uttaksdato. 

Tusen takk for forklaringen dette er noe jeg også lurte på ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Som Tingeling sier, de første to ukene av graviditeten er man ikke gravid :) Det er veldig lite logisk, men det er slik fordi de som ikke har uttak som oss og vet på minuttet når egget ble befruktet regner graviditeten fra første dag i siste mens før positiv test. Vi som har IVF regner med uttaksdag som befruktningsdag, der er sykluslengde helt irrelevant. Du var 2 uker og 0 dager (2+0) gravid på uttaksdagen - selv om du ikke var gravid ennå. I dag er du derfor 4 uker på vei istedenfor 2 uker på vei, siden det er 2 uker siden i dag. Embryoet ditt er likevel selvsagt bare 2 uker gammelt - embryoet, og senere fosteret, er hele tiden to uker yngre enn lengden du er på vei.

For å gjøre det litt ekstra forvirrende, regner norske sykehus og leger med litt forskjellig svangerskapslengde :ler: De fleste regner 40 uker og tre dager (40+3), noe som vil si at din termin blir 38 uker og tre dager fra uttaksdag. Veldig logisk :fnise: I så fall er din termin 11. august. Noen sykehus vil også si du har termin 10. August, fordi de regner svangerskapslengden som 40 uker og 2 dager. I USA regner de 40 uker blank. Siden mye utstyr på sykehus og klinikker er amerikansk, vil f.eks noen av ultralydapparatene si at du har termin 8. august, nøyaktig 38 uker etter uttaksdato. 

Haha, så mye man skal lære! Jeg har alltid trodd at man beregnet termin ut i fra første mens som IKKE kom, altså første mens etter befruktning. Jeg får unnskylde meg med at jeg aldri har fått en termindato å forholde meg (bare et veldig tidlig svangerskapsavbrudd i prøverprosessen så langt, og straks på IVF)...

Veldig god forklaring dette her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese om så mange med positive tester her inne. Har en liten eskimo på 10 mnd som ligger og sover i vogna si nå. Det er ikke før nå jeg har orket å lese tråder om prøverør igjen, for det var så godt å slippe å forholde seg til den verdenen. 

Blir faktisk rørt for hver positive test jeg ser her inne, for jeg vet jo så godt at det største mirakelet i verden er en positiv test og særlig når man har venta i mange år.. 

Lykke til damer, dere er tøffe som kjemper for banyene deres!!

Anonymkode: f1002...fbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...