Gå til innhold

Ha med baby på forelesning?


Eigladjente

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen ikke troverdig.

Når du ikke vil svare på hvilken høgskoler og unvisiteter du har kontaktet.

 

Anonymkode: c74f8...e04

Enig. 

Anonymkode: b31d7...2f5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Eigladjente skrev:

Ring rundt selv du :) Jeg har ingenting til overs at du skal bestemme at jeg skal si hvilke skoler jeg har ringt. 

Har du ringt alle utdanningsinstitusjoner i landet? Og videre alle fakulteter? Det er jo helt klart forskjellige regler og erfaringsinnhenting på de ulike fakultetene ved samme universitet/høgskole.

Anonymkode: f17e6...576

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle tatt seg ut dersom alle som har unger tok dem med på forelesning. Eller mener du at det skal gjøres et unntak bare for din unge, fordi dine studier er så mye viktigere enn dine medstudenters? 

Endret av Chiubi
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ikke ha med en potensielt hylende baby på forelesning, sier seg selv. Andre skal da ikke få forringet sin undervisning, for at andre ikke har planlagt livet bedre. 

Anonymkode: be69d...848

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://forum.babyverden.no/threads/er-det-lov-%C3%A5-ta-baby-med-p%C3%A5-universitet.1102578/

Jeg går på Høgskolen i Oslo, og der fikk vi beskjed om at det ikke var annledning og ta med seg barn på undervisning. Dette for at det er veldig forstyrrende for de andre

Anonymkode: c74f8...e04

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt oppdratt til å vise respekt for andre mennesker, og blir helt fascinert over denne tråden, over svarene som står her. Selvfølgelig, er det ikke greit å ta med babyer på forelesninger. Skjønner ikke at det skal være noe å diskutere en gang? Det handler om å vise respekt for andre sin tid, og innse at selv om man føler seg ganske tøff som 19-åring så kretser faktisk ikke verden rundt deg. 

Anonymkode: 2cf0b...36f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo ikke ha med en potensielt hylende baby på forelesning, sier seg selv. Andre skal da ikke få forringet sin undervisning, for at andre ikke har planlagt livet bedre. 

Anonymkode: be69d...848

Dette. Herregud, tenk hvis jeg skulle tatt med meg 6-åringen min på planleggingsdager osv. Du skjønner, jeg planla ikke livet mitt bedre jeg så jeg fikk barn før utdanning så nå skal bare 6-åringen min sitte her og potensielt forstyrre alle sammen fordi jeg aner ikke hvordan han syns det er å høre på foredrag om matematikk og fysikk i åtte timer :vetikke:

Anonymkode: 2cf0b...36f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd et par ganger at noen hadde med seg barna sine på forelesning. I begge tilfellene unnskyldte de seg veldig, og forklarte at det var en krisesituasjon. Jeg har full forståelse for at noen ganger så skjer det uforutsette ting og man har ikke noe valg, men jeg er glad det ikke er noe som skjer hver dag, for det er faktisk veldig forstyrrende. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studerer selv ved UIO - sitter i forelesninger med ca 50-70 andre, og flere har hatt med baby.  Absolutt overhodet ikke noestress for oss andre studenter.   Hvis ungen holder helvet (noe som forøvrig svært sjeldent skjer) så går jo mor selvsagt ut.  Verre med de idiotene som sitter og "hvisker" under forelesning og tror ingen hører de...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LittleBabyBlue skrev:

Men nå kommer de til deg og sier at babyen forstyrrer, at du løper inn og ut dører forstyrrer, at babypludring forstyrrer. Å ta med babyen ut når den skriker er ikke nok. Ville du respektert det da?

Det er da en selvfølge at man går ut både når babyen pludrer eller gråter, og at man ikke går inn og ut hvert 5. minutt. Men så lenge babyen sover og man går inn eller ut en gang i løpet av  forelesningen så forstyrrer man da ikke noe mer enn gjennomsnittstudenten gjør

Anonymkode: 2414e...e47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i dette tilfellet er det ts som skal ta hensyn til sine medelever og ikke motsatt. Men synes ts virker utrolig sta.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har studert ved flere fakultet og har aldri opplevd at det var problem med baby. Verken når andre hadde med eller når jeg selv fikk barn.

Men jeg opplever vel generelt mer aksept for barn ute i den virkelige verden, enn her på KG.

Anonymkode: 2e9b0...a57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har studert ved flere fakultet og har aldri opplevd at det var problem med baby. Verken når andre hadde med eller når jeg selv fikk barn.

Men jeg opplever vel generelt mer aksept for barn ute i den virkelige verden, enn her på KG.

Anonymkode: 2e9b0...a57

Akkurat det samme tenker jeg også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig Ts har får svar fra høyskolene og universitetene om at det kan være mulig æ ha med baby AV OG TIL. Ikke sjans i havet at de godtar å ha med baby hele det første året. Hadde jeg vært student med deg, hadde jeg klaget igjen og igjen til du hadde blitt vinger ut fra forelesning.

Og saken er enkel: har du med deg babyen det første året sparer du barnehageutgiftene, og det er jo supert for en student med dårlig råd. Hvis alle med barn hadde gjort dette hadde det blitt rene barnehagen i forelesning, hvor folk renne inn og ut til forskjellige tider på grunn av gråtende baby. Og det er nettopp derfor de ikke tillater det, annet enn MULIGENS en unntakssituasjon.

At Ts skal ha fått svar på spørsmålet i hovedinnlegget, som var å ta med baby hele det første året, dersom hun formulerte det sånn (noe jeg tviler på), er bare bullshit.

Ts er mildt sagt et ganske ræva troll, rart å se at så mange biter på.

Anonymkode: 6a04e...a47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor har du i det hele tatt opprettet en tråd for å spørre om dette er greit, TS? Når du tydeligvis på forhånd har bestemt deg for at dette er greit? 

Hvis man leser igjennom tråden og ser hvilke innlegg som har fått flest plusser, så er det ikke vanskelig å se hva overtallet mener: Det er ikke greit.

Ved min høgskole er det ikke akseptert å ta med baby på forelesning. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, BeautyBox skrev:

Hvorfor har du i det hele tatt opprettet en tråd for å spørre om dette er greit, TS? Når du tydeligvis på forhånd har bestemt deg for at dette er greit? 

Hvis man leser igjennom tråden og ser hvilke innlegg som har fått flest plusser, så er det ikke vanskelig å se hva overtallet mener: Det er ikke greit.

Ved min høgskole er det ikke akseptert å ta med baby på forelesning. 

Samme lurer jeg på. Som sagt, så er ts utrolig sta og hadde allerede bestemt seg før hun opprettet tråden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fast innslag er det ikke ok. Det forstyrrer når du vandrer inn og ut, samt tar fokuset fra det som skjer i rommet. Jeg ville tatt en prat med deg på samme måte som jeg tar en prat med de som småprater, alltid må gå før tiden, alltid kommer for sent og så videre. Når noen forstyrrer undervisningen har vi all anledning til å be dem om å forlate rommet. Men i krisetilfeller syns jeg det er ok. Hvor jeg jobber er ofte far med og er på bygget med babyen, noe som er en veldig ok løsning. 

Hilsen universitetsansatt (som du ikke har ringt)

Anonymkode: 4852f...b87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...